Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamala ahdistus ryyppyillasta

Vierailija
21.01.2025 |

En juo nykyään enää useasti. Ehkä pari kertaa vuoteen. Nyt kuitenkin illanistujaisissa lähti juominen ihan käsistä. Minulla on ihan sellainen olo, että olen pettänyt itseni ja läheiseni olemalla niin sekaisin. Muistikuvat ovat hataria, mutta kotiin selvisin kuitenkin nukkumaan. 

Tiedostan itse, että minulla on jonkunlainen alkoholiongelma, sillä en osaa hallita omaa juomistani. Tavoitteena on lopettaa juominen kokonaan ja jatkossa käydä juhlissa selvinpäin. 

En usko, että muutos kokonaan alkoholittomaksi olisi hirveän iso, sillä en oikeastaan kaipaa juomista enkä juo useasti. 

Onko muilla vastaavia kokemuksia? En tiedä kuinka voin antaa hölmöilyni itselleni anteeksi. 

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Ap

Vierailija
2/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ressaa. Yhdellä jos toisella lähtee joskus lapasesta. Kukaan ei muista tuota enää hetken päästä. Pää pystyyn ja kohti uusia pettymyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amatöörin huolia. Aina roiskuu kun ryypätään, elämä jatkuu. Pääasia että kännissä ei ajeta autoa eikä tapella fyysisesti.  

Vierailija
4/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amatöörin huolia. Aina roiskuu kun ryypätään, elämä jatkuu. Pääasia että kännissä ei ajeta autoa eikä tapella fyysisesti.  

Tämä. Ja pysytään hengissä ja edes suurinpiirtein ehjänä.

Vierailija
5/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos helpottavista vastauksista. Toivottavasti näin on ja asia unohtuu. En tiedä johtuuko tämä alkoholin aiheuttamista vaikutuksista aivoihin mutta minulla tulee aina jotenkin syyllisyyden tunne näistä illoista. En oikein tiedä mihin se liittyy. Pelottaa, että olen tehnyt jotain loukkaavaa puolisoani kohtaan, vaikka mitään fyysistä tai romanttista ei kyllä mielestäni tapahtunut. Varmaan pahin on, kun ei muista asioita ihan kirkkaasti. Kai se on joku kaiken pilaamisen ja menettämisen pelko. Tapellut en onneksi ole, enkä ajanut myöskään autoa. 

Ap

Vierailija
6/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morkkis krapulan kanssa kuuluu ryyppäämiseen 👍

Vierailija
7/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon vässykkä. Just pahimpia kerran vuoteen juovat

Vierailija
8/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos helpottavista vastauksista. Toivottavasti näin on ja asia unohtuu. En tiedä johtuuko tämä alkoholin aiheuttamista vaikutuksista aivoihin mutta minulla tulee aina jotenkin syyllisyyden tunne näistä illoista. En oikein tiedä mihin se liittyy. Pelottaa, että olen tehnyt jotain loukkaavaa puolisoani kohtaan, vaikka mitään fyysistä tai romanttista ei kyllä mielestäni tapahtunut. Varmaan pahin on, kun ei muista asioita ihan kirkkaasti. Kai se on joku kaiken pilaamisen ja menettämisen pelko. Tapellut en onneksi ole, enkä ajanut myöskään autoa. 

Ap

Sun serotoniinitasot on matalalla alkoholin vaikutuksesta. Se menee ohi.

Vierailija
9/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on aivokemioihin vaikuttava hermomyrkky, jonka vaikutuksen alaisena ihminen voi tehdä lähes mitä tahansa. On miltei ikävää ihmisen itsetunnolle kärviä kovia morkkiksia myrkkyä juotuaan ja sekavaa käytöstään kaduttuaan. Nämähän kulkevat käsi kädessä, jos nautit, voi sattua mitä vain. Jos samaan aikaan hormonit heittelee, mielen terveys sakkaa, on surua, pettymystä jne. Niin vaikutukset entistä voimakkaammat. Ei ole kovin uusi uutinen sekään, että pahoinpitelyitä ja perhesurmia ja perheiden ajamista hankeen talvisin on tapahtunut nimenomaan alkoholin vaikutuksen alaisena. Muutoin itse viinapiru on ollut leppoinen kuin lammas. Alkoholin käyttö on valinta, valinta avaa mahdollisuuden seota alkon käytöstä myös vähän vahingossa. Joka kerta kun  korkin avaa, näin voi käydä. Eikä sitä kannata ihmetellä. Sen joko hyväksyy, kun kortkin avaa, tai kieltää ja jättää avaamatta. Ihmisestä huolimatta valinta tehdään aina siinä kohtaa kun kortti avataan. Ja kyllä, mokailtu on. Enää ei niinkään kun juon vähemmän. Mutta on muistettava että potentiaali on aina läsnä kun on jotain hörpätty. Siitä ei pääse mihinkään. 

Vierailija
10/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sun serotoniinitasot on matalalla alkoholin vaikutuksesta. Se menee ohi.

Purrakin sairastui masennukseen kun ryyppäsi liikaa

Vierailija
11/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen nyt näitä morkkiksia potenut sen verran paljon, että jatkossa jätän kyllä nämä vähätkin kerrat välistä. Alkoholi ei vaan sovi minulle, kun en sitä juomista osaa kontrolloida ollenkaan. 

Eihän tässä ole mitään järkeä rahaa palaa toista sataa, kun kauempaa joutuu kulkemaan taksilla ja juomat baareissa maksavat aivan älyttömästi. Päälle saa tällaisen monta viikkoa kestävän ahdistuksen.

Ap

Vierailija
12/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä helpottaa jos varmistaa joltain luotettavalta taholta ettei ole tehnyt mitään tyhmyyksiä. Ja jos on tullut tehtyä niin sitten vaan pyytää anteeksi. 

Tiedän itsekin että morkkis on pahempi kun ei edes muista mitä tuli tehtyä/sanottua vai tuliko mitään. 

(Itsekin tiedostan ongelmani ja olen ollut nyt kaksi vuotta täysin selvin päin). 

Vierailija
13/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisit maannut kotona paikallasi koko ryyppyillan juomia kiskoen, ja näin ollen kukaan ei olisi nähnyt eikä mitään olisi voinut tapahtua, sinulla olisi SILTI se morkkis. Alkoholi vaikuttaa aivoihin niin, ensin hilpeys jonka jälkeen apeus. Olo tasaantuu muutamassa päivässä.

Vierailija
14/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on elämäni morkkis. Kaikkea stressaavaa on tapahtunut ja piti juoda jotta hermot sais lepoa. No vittuilinkin sitten puhelimessa eilen miehelle sun toiselle. Hups.. 

Vierailija
15/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän sama mopokäsistä-ilmiö tuon alkon kanssa jos viihteelle lähden. Vuosien varrella olen sentään oppinut, että firman juhlissa en juo kuin max 2 alkoholiannosta. Kaveriporukassa sekoilu ei ole niin vakavaa.

Vierailija
16/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle käy noin joka perjantai ja jatkuu lauantaille ja muisti poikki, tosin juon ne kaljat vain kotona aina, menee n 2 koria olutta v iikonloppuisin

nyt en juo enää KOSKAAN! hep!

Vierailija
17/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä helpottaa jos varmistaa joltain luotettavalta taholta ettei ole tehnyt mitään tyhmyyksiä. Ja jos on tullut tehtyä niin sitten vaan pyytää anteeksi. 

Tiedän itsekin että morkkis on pahempi kun ei edes muista mitä tuli tehtyä/sanottua vai tuliko mitään. 

(Itsekin tiedostan ongelmani ja olen ollut nyt kaksi vuotta täysin selvin päin). 

Juuri näin. Mieheni veti tapsan tansseissa pään täyteen. Kärsi hirveästä morkkiksesta kolme päivää jälkikäteen. Häpesi itseään ja käytöstään ihan tuhottomasti ja pyyteli tyhjästä anteeksi. Filmi katkesi kuulemma melkein heti siitä kun päästiin baariin.

No, minä otin vähän kevyemmin ja muistan joka sekunnin. Meillä oli tosi hauska ilta. Tanssittiin, seurusteltiin tuntemattomien kanssa ja tanssittiin taas täysillä. Juoma virtasi ja naurettiin. Kotiin mentiin taksilla ja sitten suoraan nukkumaan. Mies ei tehnyt mitään, siis yhtään mitään sellaista mitä pitäisi tippaakaan hävetä tai morkkistella. Mutta sellaista se muistin häviäminen aiheuttaa.

Vierailija
18/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja näistäkin voidaan tinkiä hyvästä syystä.

Vierailija
19/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on elämäni morkkis. Kaikkea stressaavaa on tapahtunut ja piti juoda jotta hermot sais lepoa. No vittuilinkin sitten puhelimessa eilen miehelle sun toiselle. Hups.. 

Ja sit kun yksi tyyppi ei vastannut kello puoli yksi yöllä niin lähetin tulikivenkatkuisia vittuilluviestejä. Tänä aamuna tuli viesti että mitä vittuu sä selität, kato mitä kello on, mä nukuin. No hups sori vaan. Rauha on maassa, pyysin anteeksi. Onneks tyypillä on sen verran huumorintajua että asia on hoidettu. Buranaa ja peitto päälle. 

Vierailija
20/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hyvä, että olet alkanut miettimään, että mitä alkoholi tekee ja "auttaako" se sinua jossain vai ei ja onko siitä mitään hyötyä. Minulla on aivojen toiminta sellaista, että krapula on jotain aivan hirveää ja voin silloin henkisesti että fyysisesti todella huonosti. Minulla hyvä muisti auttaa siinä, että kun muistan, miten kamala olo tuli, niin ei tee mieli juoda. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme