Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamala ahdistus ryyppyillasta

Vierailija
21.01.2025 |

En juo nykyään enää useasti. Ehkä pari kertaa vuoteen. Nyt kuitenkin illanistujaisissa lähti juominen ihan käsistä. Minulla on ihan sellainen olo, että olen pettänyt itseni ja läheiseni olemalla niin sekaisin. Muistikuvat ovat hataria, mutta kotiin selvisin kuitenkin nukkumaan. 

Tiedostan itse, että minulla on jonkunlainen alkoholiongelma, sillä en osaa hallita omaa juomistani. Tavoitteena on lopettaa juominen kokonaan ja jatkossa käydä juhlissa selvinpäin. 

En usko, että muutos kokonaan alkoholittomaksi olisi hirveän iso, sillä en oikeastaan kaipaa juomista enkä juo useasti. 

Onko muilla vastaavia kokemuksia? En tiedä kuinka voin antaa hölmöilyni itselleni anteeksi. 

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma oliko olemassa tutkimustietoa, että tälläinen iso morkkis juomisen jälkeen on kytköksissä riippuvuuden kehityksen kanssa. Yleensä alkoholisteilla varsinkin ne ensikännit on euforisia. Mutta laskut pahenevat varsinkin kun ikää ja kokemusta karttuu. Ja jos juominen pysyy runsaana, niin serotoniinitasojen palautuminen häiriintyy entistä enemmän. Moni juoppo sanookin, että selvinpäin olo on yhtä tuskaa. Lähinnä määrittelemättömän ahdistuksen takia. Sitten kun on pikku kännissä olo on ns. normaali. Eli kroppa vaatii sen ryypyn saadakseen mielialan normaaliksi.

Ja ahdistus lisääntyy iän myötä. Liittynee juuri noihin välittäjäaineisiin. Mitään tarvetta juomiselle ei oikeasti ole, joten rohkeasti vain korkki kiinni. Ja nauti selkeästä aivotoiminnasta seuravina aamuina. Usein alkoholismiin taipuvainen tarvii jonkin muun toiminnon palauttamaan ja päräyttämään aivotoimintaansa. Liikunta on siihen tosi sopiva juttu. Panosta siihen ja jätä viina. 

Vierailija
22/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruus loppuu kun alkoholi alkaa aiheuttaa morkkiksia. Minulle kävi noin siinä noin kolmenkympin lopulla. Nelikymppisenä ei voi vetää kännejä lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholilla saa morkkiksen ja krapulan mutta mitään muuta ei saa käyttää päihteenä. Niin piip typerää....

Vierailija
24/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tavalla tuttua, että noi morkkikset on ihan kamalia. Joskus parikymppisenä opiskelijana vielä kävi kavereiden kanssa ulkona ja otti joskus liikaa. Niihin aikoihin päätin että en ota kuin kaksi illassa niin ei lähde lapasesta. Sen jälkeen limsaa. Se päätös on pitänyt... nyt olen viisikymppinen. Toki nyt aikuisena ei tule käytyäkään missään kuin ani harvoin. Kaksi illassa on hyvä raja mulle, edelleen. 

Vierailija
25/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole enää mikään nuori, joten siksi hävettää vielä enemmän, kun juominen lähtee lapasesta ja kontrolli pettää. On se kumma, kun ei tähän ikään mennessä ole oppinut omia rajojaan tai pysy niissä rajoissa. Meilläkin suvussa alkoholismia, joten kai se on geeneissä. Onneksi ei enää useasti tule juotua, mutta nyt kyllä lopetan ne vähätkin kerrat. 

Ap

Vierailija
26/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoruus loppuu kun alkoholi alkaa aiheuttaa morkkiksia. Minulle kävi noin siinä noin kolmenkympin lopulla. Nelikymppisenä ei voi vetää kännejä lainkaan.

Pitää paikkansa. Olen suunnitellut täysraittiutta, kun tuo toipuminen kestää nykyään viikon. Töissäkin joutuu joka arkipäivä käymään. Yöunet ovat aivan surkealla tasolla. Aamulla väsyttää enemmän kuin illalla ja herään kymmeniä kertoja yössä. m39

Vierailija
27/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ressaa. Yhdellä jos toisella lähtee joskus lapasesta. Kukaan ei muista tuota enää hetken päästä. Pää pystyyn ja kohti uusia pettymyksiä.

..Sillä ihan varmasti niitä tulee !

Vierailija
28/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmalla iällä jää riehakas nousuhumala pois, tulee vaan jurri, skraaba ja morkkis.

Ei ole enää elämä pelkkää nousuhumalaa ja siemensyöksyä !

Vierailija
29/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää paikkansa. Olen suunnitellut täysraittiutta, kun tuo toipuminen kestää nykyään viikon. Töissäkin joutuu joka arkipäivä käymään. Yöunet ovat aivan surkealla tasolla. Aamulla väsyttää enemmän kuin illalla ja herään kymmeniä kertoja yössä. m39

Älyttömän kauan kestävien krapuloiden takia vaihdoin alkoholin vähemmän haitalliseen. Tässä on haittana laittomuus mutta ei voi mitään. Jollain pitää saada rentoutua ja nauttia ainoasta elämästä.

Vierailija
30/30 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amatöörin huolia. Aina roiskuu kun ryypätään, elämä jatkuu. Pääasia että kännissä ei ajeta autoa eikä tapella fyysisesti.  

Tämä.

Kunhan ei tee rikoksia, menetä rahojaan eikä petä niin kaikki on ok.

Sen kun lopetat juomisen. Valehtele vaikka kavereille että sulla on sellainen lääkitys nyt ettet voi juoda yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi