Onko kohtuullista kahvi ja laskiaispulla 12€
Kirpaisi mutta maksoin kun en kehdannut lähteä pois kahvilasta.
Kommentit (369)
Sivuten kuluttajahintoja, niin itse hiukset leikaten saamme paremman lopputuloksen kuin ammattilaisen leikkaamana.
Siksi en maksa kampaajille ja partureille, kun sitä lopputulosta pitää aina kotona siistiä säälliseksi.
Opetelkaa leipomaan ja leikkaamaan hiuksenne itse, niin nuo kitisevät pikkuyrittäjät saadaan lopettamaan se jatkuva vinkuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tyhmä joka maksaa, ei se joka pyytää. Niin kauan kun ihmiset ostavat tuotteita noilla hinnoilla ja se on kannattavaa niin niin kauan niitä myös noilla hinnoilla myydään. Ihmisten pitäisi systemaattisesti lopettaa kahviloissa käyminen niin hinnat ja palvelu paranisivat.
Itse taas naureskelen partureille, jotka vaativat hurjia hintoja. Hinnat ovat miehilläkin tyyliin 40€ per hiusten leikkuu vaikka palvelu on surkeampaa kuin jossakin turkkilaisessa parturissa, jossa hinnat ovat puolet kantasuomalaisten partureiden hinnoista.
Voit pohtia sitäkin, hoitavatko ne turkkilaiset kaikki velvoitteet lähtien veroista. Ja pesevätkö hiustenleikkuuvälineet asiakkaiden välissä, mikä on hygieniataso. Valintoja, mihin haluaa käyttää rahaa.
Maksavat. Kyseessä on kuitenkin sen verran iso ja mediassa näkyvästi ollut ketju (Brothers), että veronkierto ei menisi verokarhulta ohi. Voidaan myös pohtia, että vaikka jotain vilunkia olisikin, minusta se ei ole asiakkaan velvollisuus ajatella moista. Tuolla ajattelumallilla ostat vain turhaan kalliimpia tuotteita ja palveluita, vaikka joku rehellisesti tarjoaisi saman halvemmalla.
Mitä noihin välineisiin yms. tulee niin onko sillä mitään väliä jos jälki on riittävän tasokasta, että siitä kehtaa maksaa? Ei minun jokaista hiusta tarvitse tarkkaan mitata kun se kuitenkin kasvaa takaisin eikä minun laskiaispullaa täydy kullata kun mahassa se kuitenkin menee sekaisin.
Maksan siitä millä on oikeasti väliä, en siitä mikä on muka korkealaatuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla rahalla käy syömässä kotiruokalounaan jossain ja jälkiruoaksi saa sen kahvin ja pullaa taikka jotain muuta leivonnaista.
Samalla logiikalla voisi mennä kylään tai tehdä itse.
Minusta tuo hinta on ihan kohtuullinen, sillä ainakin itse kun menen kahvioon, ostan elämyksiä ja palveluita, jotka maksavat. Tuossakin hinnassa on noin 2.5€ euroa veroa, joka lisää kansalaisten hyvinvointia. Ihan samalla tavalla, kuin käydä ravintolassa syömässä tai käydä konsertissa ja maksaa siitä 80€, vaikka sitä samaa musiikkia voisin kuunnella kännykästä kotona tai työmatkalla autossa.
Kahviossa käydessä maksetaan paljon muustakin, kuin kahvista ja pullasta, jos ei halua, juokoon kotonaan.
Ruoan alv on 14%
Tuosta 12€ hinnasta alv:n määrä on 1,47€ ja veroton hinta on 10,53€.
Kun ruoan verollisesta hinnasta lasketaan veron osuus pois niin silloin siitä vähennetään 12,28%
Vierailija kirjoitti:
Sivuten kuluttajahintoja, niin itse hiukset leikaten saamme paremman lopputuloksen kuin ammattilaisen leikkaamana.
Siksi en maksa kampaajille ja partureille, kun sitä lopputulosta pitää aina kotona siistiä säälliseksi.
Piru vie, pitää kait ruveta tekemään leikkaukset ja muutkin sairaalahoitoa vaativat toimenpiteet itse.
Miksi maksaa tyhjästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on jo lounaan hinta ja lounaaseen kuuluu aina kahvi ja usein makea jälkiruoka.
Minusta tuollaisen kombon todellinen arvo on 5€.
jaa toi kustannuksille, riittää ja jää yrittäjälle mitä. nythän ei puhuta kotipullasta litra maituu ja dronninholmii ja viespiä väliin.. entäs ne yrittäjän kulut. Ei se mitään älä mee. On kuitenkin kävijöitä jotka haluaa nauttia miljööstä, ehkä hyvistä raaka-aineista, aitoa kermaa, erityisesti valittu hillo-manteli. Passaamisesta, saa mennä valmiille. Ehkä tinkii jostain muusta seuraavana pv. Jokin H- hetki. Kausituote kuitenkin. Kesällä siten mansikkakakkua. elikkä jos pari kertaa vuodessa kävisi kausituotteita ottamassa ( marjapullat) ja ei röökaa, ei liiemmin dokaa, maltillinen kulutus vaikka vähävarainen, niin onnistuu
Paitsi että useimmiten kahvilassakin laskiaispullassa on halvinta hilloa, eikä nykyään välttämättä edes vispikermaa, vaan jotain muovinmakuista vegaaniystävällistä kasvikermaketta. Pulla on raakapakaste. Kahvi on sitä samaa juhlamokaa, mitä iso osa suomalaisista kotonaankin juo. Miljöö on ahdas ja meluisa tai yhtä kliinisesti sisustettu kuin sairaalan saattohuone.
Ja näillä hienoilla erikoisherkuilla on hintaa 12 euroa. Porissa.
Eihän tuohon voi todeta kuin ettei se ole tyhmä, joka pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piru vie, pitää kait ruveta tekemään leikkaukset ja muutkin sairaalahoitoa vaativat toimenpiteet itse.
Miksi maksaa tyhjästä?
Hiusten leikkaamiseen ja pullan leipomiseen ei vaadita sairaalahoitoa.
Merenrantakaupungeissa kesällä, tai artesaanileipomoissa, ymmärtäisin tuon hinnan mutta talvella en. Enkä edes menisi artesaanileipomooon koska jo nimi kertoo että paljon on ilmaa hinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Merenrantakaupungeissa kesällä, tai artesaanileipomoissa, ymmärtäisin tuon hinnan mutta talvella en. Enkä edes menisi artesaanileipomooon koska jo nimi kertoo että paljon on ilmaa hinnoissa.
Piti kertomani että kesällä osa hinnasta tulee miljööstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaa tyhjästä?
Ei niin, mutta eipä siellä kahvilassakaan asiakkaat leivo tai keitä kahvia.
Vierailija kirjoitti:
En olisi maksanut noin paljoa. En olisi muuten varakas, jos tuhlasin rahaa kalliisiin kahviloihin.
No vttu siinäpähän keität oman kahvisi kotona ja olet ilman pullaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvellahan kahvilanpitäjän ei tarvitse maksaa vuokraa eikä palkkoja. Idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaa tyhjästä?
Ei niin, mutta eipä siellä kahvilassakaan asiakkaat leivo tai keitä kahvia.
Ei tietenkään kun kotona leivotaan ja keitetään mokkakoffeet. Siihenkään ei tarvi sairaalahoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi maksanut noin paljoa. En olisi muuten varakas, jos tuhlasin rahaa kalliisiin kahviloihin.
No vttu siinäpähän keität oman kahvisi kotona ja olet ilman pullaa.
En ole ilman pullaa. Leivon viikottain pullaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvellahan kahvilanpitäjän ei tarvitse maksaa vuokraa eikä palkkoja. Idiootti.
Pikkufrouva yrittäjällä kiehuu korvien välissä. Ootko tekevinäsi nyt duunia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaa tyhjästä?
Ja kun tekee leikkaukset ja muutkin lääketieteelliset toimenpiteet itse, niin silloin ei tarvitse mennä sairaalaan.
Nyt olis kahviaika. Otan kahvin kanssa itse leipomaani toffeepullaa. Hinta ei päätä huimaa.
Nauran makeasti kahvilan hinnoille.
Miksi yrittäjän pitäisi tehdä sulle halvat pullat ja kahvi kaupan päälle? Hän yrittää tienata elantonsa ja luultavasti vielä joillekin työntekijöillekin ja halvoilla hinnoilla se ei vaan ole mahdollista. Pysy pois kahviloista, jos ei ole varaa tai et halua maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt olis kahviaika. Otan kahvin kanssa itse leipomaani toffeepullaa. Hinta ei päätä huimaa.
Nauran makeasti kahvilan hinnoille.
Halvat on huvit hulluilla.
En pohdi. Hinta ja laatu ratkaisee.