Sukupuolia on vain kaksi
Maailma alkaa palautua normaaliksi.
DEI ja WOKEtus poistetaan.
Kommentit (7292)
Just viime viikonloppuna ravintolassa näin, että ihan varmasti 100% mieshenkilö, ei mikään -oletettu, kävi naistenvessassa.
Ja paikkakunta oli ihan varmasti sellainen, ettei siellä "tyttöset" silmille hypi ;D Äijistäkin osa lähti pihalle nyrkkeilemään rauhassa :D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Jos minä en koe olevani maapallon asukas, vaan olen Siriukselta, niin onko se sitten niin? Eikö kukaan koskaan voi kyseenalaista minun kokemusta? Kaikkien tulee elää ja yhteiskunnan pitää sopeutua siihen.
BTW, meillä siriuslaisilla on sellainen traditio, että meille pitää tuoda uhrilahjoja. Alkakaas kaivaa kuvetta.
Anteeksi oi Mestari!
Vierailija kirjoitti:
Raamatun mukaan ihmisillä ei ole sukupuolta. Ei sitten niin ainuttakaan.
Raamatussa oleva on totta?
Vierailija kirjoitti:
Aina kun joku menee liian pitkälle, tullaan myös takaisin.
Sukupuolen moninaisuuden kanssa on ollut näin. Suurin osa ihmisistä ei sellaista havaitse eikä sellaiseen usko, vaikka voikin hyväksyä, että joku voi itsensä kokea eri tavalla.
Mutta on eri asia ajatella "ok, tuo kokee olevansa muunsukupuolinen" kuin "tuo on oikeasti muunsukupuolinen". Ihminen voi kokea irrallisuutta kehostaan ja ajatella itsestään monella tavalla, mutta ei pakottaa muita näkemään itseään niin kuin itse näkee. Nyt kun yritettiin pakottaa muutkin valehtelemaan, että jonkun kokemus = yleinen totuus, niin takapakki tuli.
Eli jos vain tyytyisivät toteamaan, että "näin me koemme itsemme", suurin osa olisi sen kanssa ok. Okei, he kokevat noin. Mutta kun aletaan vääntää "näin teidän täytyy nähdä meidät tai muuten olette suvaitsemattomia vihaajia", siinä mennään jos toisten rajojen yli.
Vierailija kirjoitti:
Kummasti osa Raamatusta kelpaa argumentiksi ja osa ei. Yrittäkää nyt päättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Isä Jumalan lisääntymisrooli?
Jos se onkin äiti jumala tai jos sellaista ei olekaan. Mitään todisteitahan ei ole koskaan esitetty. 2000v sitten kirjatut paimentolaistarinat eivät riitä todisteeksi.
Sen sijaan todisteeksi kolmannesta sukupuolesta riittää yksittäisen henkilön "tuntemus"?
Ei kukaan ole kiistänyt sitä että biologisia sukupuolia on kaksi. Koettu sukupuoli on taas ihan eri juttu.
Jokainen saa kokea oman pään sisällä mitä vain, mutta sitä kokemusta ei voi vaatia muilta. Puhutellessa tulee käyttää biologista sukupuolta.
Mä kutsun ihmistä ihan miksi hän haluaa tulla kutsuttavan. Ei vaadi multa yhtään mitään.
Sen sijaan todisteeksi kolmannesta sukupuolesta riittää yksittäisen henkilön "tuntemus"?
Ei kukaan ole kiistänyt sitä että biologisia sukupuolia on kaksi. Koettu sukupuoli on taas ihan eri juttu.
Jokainen saa kokea oman pään sisällä mitä vain, mutta sitä kokemusta ei voi vaatia muilta. Puhutellessa tulee käyttää biologista sukupuolta.
Eli puhutellessa sanotaan naisen sijaan nainen??
vai pitääkö sanoa hei sinä biologinen nainen siellä?
Vierailija kirjoitti:
Jos minä en koe olevani maapallon asukas, vaan olen Siriukselta, niin onko se sitten niin? Eikö kukaan koskaan voi kyseenalaista minun kokemusta? Kaikkien tulee elää ja yhteiskunnan pitää sopeutua siihen.
BTW, meillä siriuslaisilla on sellainen traditio, että meille pitää tuoda uhrilahjoja. Alkakaas kaivaa kuvetta.
Transien logiikka: koska aivojen toiminta on biologiaa, niin transnainen on biologisesti nainen, koska hän ajattelee olevansa nainen. Sovellettuna: koska olet mielessäsi Siriuksen asukki, niin olet myös biologisesti Siriuksen asukki. Transien mielestä Kellokosken prinsessakin oli aito kuninkaallinen.
Ja lisäyksenä edelliseen, siellä olisi kyllä saaneet turpiinsa välittömästi myöskin Musk ja Trump. Ei olisi auttanut edes miekka Trumpia ;DDDD
-winner-
Voikos rodun ja iän myös kokea samoin kuin sukupuolen? Vai onko niihin eri säännöt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummasti osa Raamatusta kelpaa argumentiksi ja osa ei. Yrittäkää nyt päättää.
Sä olet ainoa Raamatusta hölpöttävä täällä. Ja jos et ole huomannut, niin täällä on useita keskustelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biologian ja lääketieteen sukupuolikäsitys ei pohjaudu Raamattuun.
Jännästi silti Raamatulla perustellaan tätäkin asiaa että yhyy ei voi koska Raamattu. Jännästi vaan ne enkelit on sukupuolineutraaleja
"Mihinkös konsensukseen transsukupuolisuuden biologia pohjautuu? Joihinkin heikkotasoisiin aivokuvantamistutkimuksiin, joissa on viisi koehenkilöä? Väite että transsukupuolisia olisi toisen sukupuolen aivot on vähän haastava, koska ei naisten ja miesten aivot eroa toisistaan niin paljon, että voisit niistä sukupuolen tunnistaa jne..."
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC7415463/
esim. tässä nyt on yksi katsaus, mutta näitä samaan suuntaan transsukupuolisuuden biologisista tekijöistä viittavia tutkimuksia on reilusti (jos etsii muualtakin kuin gc databasesta).
On liikuttavaa millä itsevarmuudella torppaat tieteilijöiden tutkimuksia, kun kuvittelet tietäväsi itse paremmin.
Tiedäthän muuten, että "further research is needed" EI tarkoita suomeksi, että "tämä on nyt vääräksi todistettu piste".
"Mä kutsun ihmistä ihan miksi hän haluaa tulla kutsuttavan. Ei vaadi multa yhtään mitään."
Muita haittaa aika paljonkin, jos joutuu suostumaan aistihavaintojen vastaiseen toimintaan, kieltämään biologian ja fyysisen todellisuuden, luopumaan määritelmästään, tiloistaan, turvallisuudestaan, yksityisyydestään, ryhmistään, kiintiöistään, urheilusarjoistaan jne lipsutellakseen sukupuolisekoilijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma lapseni on trans. Menestyy hyvin opinnoissaan ja elämässään muutenkin, on kavereita jne. Äitinä sydäntä särkee huomata, miten on paljon on ihmisiä jotka eivät häntä hyväksy sellaisena kuin hän on. Pelottaa miten suvaitsematon ilmapiiri on erilaisia ihmisiä kohtaan. Ymmärrän, että esim. muunsukupuolisuutta on vaikea ymmärtää jos ei ole koskaan sellaiseen ihmiseen tutustunut ja jutellut asiasta. Sitä en ymmärrä, miksi se koetaan niin suureksi uhaksi, että sitä vastaan pitää hyökätä.
Sama kuin uskonnossa. Jos uskova sanoo "minä uskon näin", muita se harvemmin haittaa. Jos sanoo "sinunkin pitää uskoa näin", silloin kävellään toisten maailmankuvan yli.
Ja trans'ut ja vihervassut ovat niitä uskovaisia harhoineen ja litteän maan sukupuoliteorioineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan käsitys. Käsitys on vain kädettömän kädellisen käsitys eli asennevamma. Ei muuta. Ja todellisuus on viinaa hetkittäin.
"Sä argumentoit aluksi, että intersukupuolisille pitäisi olla kolmas vaihtoehto heidän kehollisten piirteiden takia ja nyt sitten sen pitäisikin olla kaikille avoin. Maalitolppa senkun kirskuu."
Ei vaan se kategoria olisi niille, jotka kuuluu "muu" ryhmään, eli trans- tai intersukupuolisille (enkä puhunut pelkistä kehollisista piirteistä). Hehän sitä mahdollisuutta käyttäisivät. Itseäni ei hierrä, vaikka sinne ilmoittautuisi joku muukin, koska en ymmärrä miksi pitäisi hiertää.
Mä en jaksa jatkaa sun kanssa juttua. Kyllästyin näihin samoihin jankkausargumentteihin tyyliin jo viis vuotta sitten. Parempaa ja vähemmän uhkakuvien täyteistä jatkoa sulle.
Vierailija kirjoitti:
"Mä kutsun ihmistä ihan miksi hän haluaa tulla kutsuttavan. Ei vaadi multa yhtään mitään."
Muita haittaa aika paljonkin, jos joutuu suostumaan aistihavaintojen vastaiseen toimintaan, kieltämään biologian ja fyysisen todellisuuden, luopumaan määritelmästään, tiloistaan, turvallisuudestaan, yksityisyydestään, ryhmistään, kiintiöistään, urheilusarjoistaan jne lipsutellakseen sukupuolisekoilijoita.
No onpa sulla nyt ihan helvetin vaikeaa juu. En edes muista milloin olisin viimeksi nähnyt transihmisen, saati että hänen olemassaolonsa olisi vaatinut multa yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
"Mihinkös konsensukseen transsukupuolisuuden biologia pohjautuu? Joihinkin heikkotasoisiin aivokuvantamistutkimuksiin, joissa on viisi koehenkilöä? Väite että transsukupuolisia olisi toisen sukupuolen aivot on vähän haastava, koska ei naisten ja miesten aivot eroa toisistaan niin paljon, että voisit niistä sukupuolen tunnistaa jne..."
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC7415463/
esim. tässä nyt on yksi katsaus, mutta näitä samaan suuntaan transsukupuolisuuden biologisista tekijöistä viittavia tutkimuksia on reilusti (jos etsii muualtakin kuin gc databasesta).
On liikuttavaa millä itsevarmuudella torppaat tieteilijöiden tutkimuksia, kun kuvittelet tietäväsi itse paremmin.
Tiedäthän muuten, että "further research is needed" EI tarkoita suomeksi, että "tämä on nyt vääräksi todistettu piste".
Avainsana viittaavia. Tutkimuskatsauksella ei ole kummoinen todistusarvo. Transtutkimus on tunnetusti heikkolaatuista ja puolueellista. Mikä oli mielestäsi katsauksen laadukkain tutkimus ja mitkä olivat sen johtopäätökset?