Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset on nykyään niin hirveän kateellisia?

Vierailija
15.09.2008 |

kyl oltu kateellisia ollenkaan eikä muutenkaan ketkään muut ole kateellisia kuin suomalaiset. Blaahhblaahh

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi saada kaikkea mit tekee mieli. ja sehän on kuitenkin mahdotonta.

Vierailija
2/27 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä. Eiköhän se kateellisuus ole ihmisen perusluonteeseen kuuluva juttu. Ennen kadehdittiin naapureita ja lähipiiriä, nyt julkkiksia (kun lähinaapurin asioita ei välttämättä enää tunneta yhtä hyvin kuin ennen).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan omaa luokkaansa. Olen asunut ulkomailla yli 10 vuotta enkä ole mitään vastaavaa kokenut kuin tämä supisuomalainen kyyläilykateellisuus.

Vierailija
4/27 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja, että jouluna käy Kanarialla ja, että mummi hoitaa lapsia tasan viikon vuodessa...

Vierailija
5/27 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisia ihmisiä on kaikkialla ja kaikissa kulttuureissa. Jos asut isossa kaupungissa ja vähän kulttuurista ulkona, et HUOMAA kateutta. Se voi ilmetä hiukan eri tavoin.

ihan omaa luokkaansa. Olen asunut ulkomailla yli 10 vuotta enkä ole mitään vastaavaa kokenut kuin tämä supisuomalainen kyyläilykateellisuus.

Ei ole olemassakaan mitään homogeenista "ulkomaata", joka kansa ja kansakunnan sisällä eri alueet ovat kovin erilaisia.

Vierailija
6/27 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeat arvot ovat unohtuneet

Vierailija
7/27 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeat arvot ovat unohtuneet

voivat olla kateellisia vaikka erivärisestä hillopurkin kannesta. Siis ihan mistä vaan...ihan vallatonta tuo suomalaisten kateus

Vierailija
8/27 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta itse mihin tahansa Suomen rajojen ulkopuolelle ja tule parin vuoden kuluttua kertomaan mihin tulokseen olet tullut. En usko että tiedät mistä puhut. Itselläni on kokemusta sen verran monesta kansallisuudesta ja maasta että väitän edelleen että Suomi voittaa ainakin Euroopanmestaruuden tässä lajissa.

Vierailija
9/27 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nälvii minua joka käänteessä. Mahtaako sitten risoa se, että saan koulutettuna enemmän palkkaa kuin hän, vaikka olen vastavalmistunut ja hän on reippaasti yli 50v ja työkokemusta huomattavasti enemmän takana.

Viimeksi tänään oli pakko sanoa mulle kahvipöydässä" että noinko sä aiot työsi pitää" kun haukottelin. Mulla on se vika etten osaa joutilaana näyttää kiireiseltä. Kun kaikki hommat on tehty niin sitten vain olen. Voi sitä jotain yrittää, mutta minkä sille voi jos mitään ei ole.

Vierailija
10/27 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tehnyt 17 vuotta työtä eri kulttuurien ja maiden parissa ja paikan päällä,

joten tiedän aika hyvinkin, mistä puhun. On tyhmää ja populistista iänikuista narinaa selittää, miten "Suomi" on kateellinen (ketkä ja missä tarkalleen ottaen) ja muu Maailma ei (ketkä ja missä tarkalleen ottaen)

Eri kulttuureissa ilmaistaan asioita eri tavoin, mutta se ei tarkoita, etteikö kaikilla olisi samoja perustuntemuksia: vihaa, iloa, rakkautta, hellyyttä, kateutta jne.

Muuta itse mihin tahansa Suomen rajojen ulkopuolelle ja tule parin vuoden kuluttua kertomaan mihin tulokseen olet tullut. En usko että tiedät mistä puhut. Itselläni on kokemusta sen verran monesta kansallisuudesta ja maasta että väitän edelleen että Suomi voittaa ainakin Euroopanmestaruuden tässä lajissa.

Vierailija
11/27 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
12/27 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen samaa mieltä kyllä aikasemman kanssa siitä että Suomessa on todellakin ainakin Euroopan mittapuun mukaan aivan raivoisa "naapurikateus" ja se iänikuinen narina "kuka sekin kuvittelee olevansa" on hengissä ja voi paksusti. Valitettavasti.

Vierailija
13/27 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tämä nyky minä-minä-heti-mulle-kaikki-antakaa yhteiskunta tekee kateudesta sallitun hyveen. Kuten myös toisen kamppaamisesta oman edun nimissä.

Vierailija
14/27 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä vain en vieläkään kuitenkaan ymmärrä että mistä se oikein kumpuaa....

terkkkuja ulkosuomalaiselta mammalta

Vierailija
15/27 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisten olevan nykyään erityisen kateellisia. Tosin olen elänyt vasta 36 vuotta. Missä te näihin hirveän kateellisiin ihmisiin sitten törmäätte?

Vierailija
16/27 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta meillä kaikilla on omat käsityksemme, sinulla ja minulla. Mitään mittareita asian mittaamiseen ei kuitenkaan ole.

mä olen samaa mieltä kyllä aikasemman kanssa siitä että Suomessa on todellakin ainakin Euroopan mittapuun mukaan aivan raivoisa "naapurikateus" ja se iänikuinen narina "kuka sekin kuvittelee olevansa" on hengissä ja voi paksusti. Valitettavasti.

Vierailija
17/27 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisten olevan nykyään erityisen kateellisia. Tosin olen elänyt vasta 36 vuotta. Missä te näihin hirveän kateellisiin ihmisiin sitten törmäätte?

Vierailija
18/27 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se niin perisuomalaista ole se kateus. Ehkä sen ilmenemismuodot, vaan ei tunne itsessään.

Mieheni on espanjalainen, asunut Suomessa 10 v ja työssään tarkastelee näitä kulttuurieroja. Jos häneltä kysytään, niin espanjalaiset ovat tasan niin kateellista kansaa kuin suomalaisetkin, vähintään. Mutta ehkä pitää olla natiivi tai tosi hyvin sisällä kulttuurissa, jotta huomaa sen sikäläisen kateuden.

Vierailija
19/27 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti kateellisia riittää.

Kateus ei läheskään aina perustu siihen, että olisi todella jotain kahdehdittavaa (huomioiden kokonaisuus), vaan ihmiset ovat kateellisia monista pikku jutuista ajattelematta että myös sillä on ollut hintansa (sitä hintaa eivät kyllä useinkaan olisi valmiita maksamaan).

Kateellisuus on vähän sellaista "rusinat pullasta" ajattelua.

Jos joku ei ole havainnut kateellisuutta, niin luulen, että hän ei ole niin herkkä vaistoamaan ihmisten (peiteltyjä) tunteita. Ehkä enemmän sellainen järki-ihminen, joka ymmärtää paremmin puhetta eikä käytä "tuntosarvia".

Vierailija
20/27 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti kateellisia riittää.

Kateus ei läheskään aina perustu siihen, että olisi todella jotain kahdehdittavaa (huomioiden kokonaisuus), vaan ihmiset ovat kateellisia monista pikku jutuista ajattelematta että myös sillä on ollut hintansa (sitä hintaa eivät kyllä useinkaan olisi valmiita maksamaan).

Kateellisuus on vähän sellaista "rusinat pullasta" ajattelua.

Jos joku ei ole havainnut kateellisuutta, niin luulen, että hän ei ole niin herkkä vaistoamaan ihmisten (peiteltyjä) tunteita. Ehkä enemmän sellainen järki-ihminen, joka ymmärtää paremmin puhetta eikä käytä "tuntosarvia".

kateus olisi sumentanut ihmisten päät ja järjen aivan täysin. Juuri yllämainittua rusinat pullasta ajattelua, että "tuokin on saanut tuon ja tuon tekemättä mitään". Vaikka todellisuudessa toinen olisi tehnyt koko ikänsä hiki hatussa töitä ja sitten yhdessä hetkessä työ kantaisikin niitä kuuluisia hedelmiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme