Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetko lääkärien ym. kirjauksia tuohtuneena?

Vierailija
20.01.2025 |

En ole tuollainen! kuinka se kehtaa.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuohtuneena, mutta järkyttyneenä, koska en haluaisi olla yhteiskunnassa, missä  useat henkilöt ovat syyllistyneet rikoksiin terveydenhuollossa. Uskomatonta. En olisi uskonut.  

Vierailija
62/73 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut Kanta.fi. tekstejä ja ihan asiallisia ovat olleet. Kuten minäkin.. sekä oikein kirjoitettuja, ei asiavirheitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri kysyi alkoholin käytöstäni, kerroin että yksi päivässä. Se lukee nyt siellä ja kaikki paheksuu vastaanotolla. Olen nyt oppinut vihdoin jotakin. 

Mä kerroin että kerran viikossa, siitä tuli heti jotain.. alkonkäyttö?? Enkä varmasti ole mikään holisti Enkä nisti. Ongelmakäyttäjät on erikseen...senhän näkee jo ulkonäöstä..

Vierailija
64/73 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olen oppinut sen ettei ihan kaikkea kannata kertoa tk:ssa kun ne kirjoittaa kaiken sanomasi ylös pilkuntarkasti. Eli olen oppinut hieman olemaan hiljaisempi lääkärissä. 

Mä olen kerran sanonut hoitajalle, kun oli yks kriisi, et tätä ei sitten kirjata kantaan. Eikä kirjoittanut. Hyvä ja kriisi on nyt jo ohi.

Vierailija
65/73 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pelotti viisaudenhampaan hankala leikkauspoisto, se kesti pari tuntia. Kyynel vieri poskelle, niin lääkäri meinasi että no perutaanko toimenpide? :O Kerroin että jännittää ja joku kyynel saattaa tulla, pystyn olemaan rauhassa paikallani ja en halua odotella pidempään kipujen kanssa. Oli vatsa jo aivan rikki särkylääkkeistä ja vapaa järjestetty töistä. Olin mielestäni aivan rauhallinen, vastasin kysymyksiin selkeästi ja tottelin ohjeita. Silti oli kirjattu että potilas toimenpiteen aikana hysteerinen ja itkee...

Vierailija
66/73 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Oli kirjoittanut obeesinen. Törkeää! Voiko syyttää kunnianloukkauksesta?

Mulla sama. En ollut edes kovin tuhdissa kunnossa silloin, vaan lievästi ylipainoinen. Kyllä se loukkasi.  Olin vastaanotolla aivan muista syistä  joilla ei ollut tekemistä painon kanssa. 

Vierailija
67/73 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä terveydenhuoltoa.

Vierailija
68/73 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla luki viimeksi että asiallinen, ei psykoottinen, ei suisidaalinen. Miten tuollaisesta voisi edes suuttua? <3

Miksi käyt psykiatrilla?

Mua huvitti sana "koostunut".

Oikeasti nuo kannattaa tarkistaa varsinkin jos on nuppivikainen.

myös yleislääkäri kirjoittaa arvion, jos olet masentunut. siis tyyliin asiallinen jne

Vierailija
69/73 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran on mennyt kuppi nurin. Työterveyshoitaja oli päättänyt että tulin hakemaan sairaslomaa vaikka en tullut eikä kuunnellut asiaa mitä mulla oli vaan jankutti että et ole sopiva töihin, ammatin vaihto, ammatin vaihto!!! Oli sitten kirjannut myös vain nämä hänen juttunsa eikä sitä mitä varten tulin sinne. Kysymys oli työkuormituksesta johon sain apua sitten psykiatrian puolelta. Enkä vaihtanut alaa enkä mennyt hoitajan varaamalle ajalle missä olisi pitänyt mennä suunnittelemaan uutta ammattia. Mutta kirjaus korjattiin kun tein korjauspyynnön. 

Vierailija
70/73 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkaverini joutui onnettomuuteen työmatkalla, mutta selvisi fyysisesti. Muutaman päivän jälkeen hänellä alkoivat ajatukset pyöriä tapahtuneen ympärillä. Hän meni  lääkäriin, Vanhempi mieslääkäri oli pitänyt pienen luennon ja sanonut mm elämän on jatkuttava ; olen itse menettänyt vasta kissan, mutta töissä on käytävä. Kirjaus oli lyhyt : tulosyy ja kehotus jatkaa elämää. Työkaveria tuo pieni luento ja ytimekäs  kirjaus auttoi

Vierailija
71/73 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonastani kirjoitettiin pitkä suht loukkaava kuvaus, josta kukaan läheiseni ei minua tunnistanut.

Vierailija
72/73 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkasin lukemasta niitä, koska aina siellä on jotain mikä ei pidä paikkaansa tai alkaa kismittää että tulee ihan eri vaikutelma mitä todellisessa tilanteessa oli. Yhteen aikaan - ja sillä oli silloin aika paljonkin väliä käytännössä hoidonkulun kannalta - luin ja laitoin korjauspyyntöjä, mutta se oli ihan iänikuista ja hermoja raastavaa hommaa.

Ihan pari kertaa on tapahtunut, että lääkäri on ollut suht totuudenmukainen ja kirjannut asiallisesti, ja olen ollut vaikuttunut ja yllättynyt siitä. Yleensä odotus hermostumiselta suojaamiseksi on, että se kirjaus on joko aivan tai osittain potaskaa.

Vierailija
73/73 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kirjaukset palvelevat todennäköisesti jotain synkkää tarkoitusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan