Luetko lääkärien ym. kirjauksia tuohtuneena?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Jep. Oli kirjoittanut obeesinen. Törkeää! Voiko syyttää kunnianloukkauksesta?
Kuka käski olla läski? T: Lääkäri
Esimerkiksi kivun kieltäminen on ärsyttänyt kirjauksissa. Pyytäisivät edes suullisesti arvioimaan kipuja vaikka asteikolla 0-10 ja kirjaisivat vastauksen. Kaikki eivät reagoi kovaankaan tuskaan ulospäin samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
No olen oppinut sen ettei ihan kaikkea kannata kertoa tk:ssa kun ne kirjoittaa kaiken sanomasi ylös pilkuntarkasti. Eli olen oppinut hieman olemaan hiljaisempi lääkärissä.
Eikös paras oletus ole lääkärissä/terkkarilla tms. että olet poliisikuulustelussa, mutta mitään virhettä et voi korjata koskaan. Eli parasta on valehdella kaikesta minkä ajattelee ettei vaikuta asiaan, ei kannata mitään ylimääräistä kertoa jne. koska se vain huonotaa asemaasi.
Vierailija kirjoitti:
Luki että haisin viinalle ja tupakalle. Takkia ja verkkahousujani arvosteltiin.
Soitin sinne ja en päässyt valittamaan kenellekkään. Tuli kyllä huudettua kolmeen eri numeroon
Eli huusit syyttömille ihmisille siitä, että itse valitsemaasi ulkoasua arvosteltiin. Ja toiset yläpeukuttaa tätä.
Enpä oikeastaan. Piilotan rutiininomaisesti kaikki kirjaukset mahdollisimman laajasti ja tiukasti Kannassa.
Enpä ole niin usein lääkärissä käynyt, että olisi kertynyt merkintöjä, joita lueskella.
Hammaslääkäri oli kerran kyllä kirjoittanut yhden jutun, joka oli kummallinen. Mutta antaa olla, se mitä se kirjasi, on kyllä vain hänen kummallinen kirjauksensa, jolla ei ole mitään tekemistä hammasasioiden kanssa.
Oli käynyt toisen puolen tekstejä, somaattisen puolen, katsomassa, ja sieltä ottanut jonkin vaivan...
No, who cares. Lähinnä itsensä nolasi se hml.
Nuori muija.
Mulle ne on keksinyt jonkun perussairauden kirjauksiinsa joskus viisi vuotta sitten. Ja joka kerta multa kysytään tämän olemattoman sairauden lääkityksestä. Onko siis mikään ihme. Jos en oikein nykyisen enää luota lääkärien ammattitaitoon.
Vierailija kirjoitti:
Enpä oikeastaan. Piilotan rutiininomaisesti kaikki kirjaukset mahdollisimman laajasti ja tiukasti Kannassa.
Silti se ei auta sotealueen sisällä esim., nuo rajoitukset on vain eri toimijoiden välillä. Mutta EU säädökset ehkä tuovat meille oikeuden raqjoittaa tiedonvälitystä jopa sotealueen sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Kerran lääkäri oli kirjoittanut jotain, että olisin ollut hänen mielestään huumeiden vaikutuksenalainen. En ole eläissäni käyttänyt huumeita! Oli aivan järjetön ja absurdi kirjaus.
N50+
Taisi olla itse, kun epäasiallisia kommentteja laittaa tai sitten mt ongelmia.
En lääkärien mutta hoitajien kyllä. Monella on keskittymisen kanssa ongelmia eivätkä kuuntele. Valtaosa väärinymmärryksiä kun ei keskitytä.
Jos sanot käyn salilla 2 vko hoitaja voi kirjoittaa ei käy koskaan salilla. Rasittavaahan niitä on jäljestäpäin korjata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti se ei auta sotealueen sisällä esim., nuo rajoitukset on vain eri toimijoiden välillä. Mutta EU säädökset ehkä tuovat meille oikeuden raqjoittaa tiedonvälitystä jopa sotealueen sisällä.
Kerrotko lisää tästä? Eu oikeus on aina ensisijainen. Mitä rajoitteita eu tuo?
Kerran olin vastannut kysymyslomakkeen kohtaan "mitä liikuntaa harrastat?" Kävely.
Lääkäri kirjasi "Ei liiku vapaaehtoisesti".
Ei kysynyt, paljonko kilometrejä tulee viikossa...
En, ei siellä lue mitään sellaista mistä pitäisi hermostua. Toki ihmetyttää välillä mitä ihmettä on yrittänyt kirjoittaa
Minulla on ollut niin paljon käyntejä terveydenhuollossa, että aina sinne jotain ihmeellistä tulee. Mutta kun minulla on paljon käyntejä, tekstiä on niin paljon, ettei kukaan niitä jaksa lukea.
Menin lääkäriin huimauksen takia ja lääkäri epäili hyvänlaatuista asentohuimausta. Hän käski selinmakuulle ja käänteli päätäni nopeasti puolelta toiselle. Tuolla testillä on joku nimi, mutta en muista. Sitten hän sanoi,että voin nousta ylös ja meni kirjaamaan. En päässyt ylös, koska tasapaino oli täysin mennyt. Hän soitti hoitajan kaveriksi ja he taluttivat minut käytävälle sängyyn ja lääkäri ohje oli sitten kun pysyt pystyssä voit poistua. Tasapaino palasi ehkä 30 min kuluttua. Lääkäri oli kirjannut, että asiakas tulee vastaanotolle reippain askelin 😂 en kyllä tullut reippain askelin. Sitten kirjaus jatkui, että testin jälkeen paljastui hyvänlaatuinen asentohuimaus. Lopusta ei mitään kirjausta eikä kukaan käynyt minua katsomassa käytävällä. Tämä työterveyslääkärillä
Voiko tuon kaiken poistaa? Mitä minusta on kirjoitettu näiden varmaan yli 10 vuoden aikana. Olenhan asianomistaja. Tekisin tyhjän paperin mistä jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla luki viimeksi että asiallinen, ei psykoottinen, ei suisidaalinen. Miten tuollaisesta voisi edes suuttua? <3
Miksi käyt psykiatrilla?
Mua huvitti sana "koostunut".
Oikeasti nuo kannattaa tarkistaa varsinkin jos on nuppivikainen.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Oli kirjoittanut obeesinen. Törkeää! Voiko syyttää kunnianloukkauksesta?
Oikea sana on obeesi ja sekin varmaan olisi täsmennetty.
Olisko "läski" ollut parempi?
"Potilas tuohtuu ylipainosta kysyttäessä, mahdollisesti raivonhallintaongelmia, ohjataan hakeutumaan psyykkisen tuen tarpeen arviointiin"
Mulle terveydenhoitaja kirjoitti, että asiakkaalla selittämätön sairauden pelko ? !
Lääkäri kirjasi, että suosittelee asiakkaalle sukupuolitautitestejä, koska käydyn keskustelun perusteella siihen on syy 😂 kävin hänen vastaanotolla, koska olin kuumessa ja syynä oli keuhkoputkentulehdus