Luetko lääkärien ym. kirjauksia tuohtuneena?
Kommentit (73)
En, luen niitä silloin kun olo on rauhallinen.
Vierailija kirjoitti:
Kerran olin vastannut kysymyslomakkeen kohtaan "mitä liikuntaa harrastat?" Kävely.
Lääkäri kirjasi "Ei liiku vapaaehtoisesti".
Ei kysynyt, paljonko kilometrejä tulee viikossa...
Mitääääh 😂
Silmätulehduksen takia lääkäriin ja kysyttiin alkoholinkäytöstä, vastasin etten ole kaatanut viinaa silmään, tämä oli sitten kirjattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla luki viimeksi että asiallinen, ei psykoottinen, ei suisidaalinen. Miten tuollaisesta voisi edes suuttua? <3
Lääkäri oletti sinun siis OLEVAN PSYKOOTTINEN TAI SUISIDAALINEN. Kyllä minulla olisi mennyt tuollaisesta olettamisista vihaksi. Miksi olettanut minun olevan tuollainen? Koska HAISEN OUDOLLE JA KÄYTÄN KULAHTANEITA VAATTEITA!?
Nää on perus kirjauksia psykiatrian piirissä.
Suisidi ja psykoosi kirjataan lienee hoidon kiireellisyyttä arvioiden, eli onko akuuttia vai pystyykö odottamaan ilman hengen vaaraa vai paheneeko tila mahdollisesti ilman hoitoa, onko tarvetta osastohoidolle.
Varsin varovainen on oltava! Kun kysytään esim alkoholinkäytöstä, niin kuka uskaltaa sanoa, että ottaa lasillisen silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Kerran lääkäri oli kirjoittanut jotain, että olisin ollut hänen mielestään huumeiden vaikutuksenalainen. En ole eläissäni käyttänyt huumeita! Oli aivan järjetön ja absurdi kirjaus.
N50+
Pyysitkö korjausta? On voinut kirjata väärän henkilön kuvauksen tietoihisi. Virheitä tapahtuu lääkäreillekin.
Vierailija kirjoitti:
Menin lääkäriin huimauksen takia ja lääkäri epäili hyvänlaatuista asentohuimausta. Hän käski selinmakuulle ja käänteli päätäni nopeasti puolelta toiselle. Tuolla testillä on joku nimi, mutta en muista. Sitten hän sanoi,että voin nousta ylös ja meni kirjaamaan. En päässyt ylös, koska tasapaino oli täysin mennyt. Hän soitti hoitajan kaveriksi ja he taluttivat minut käytävälle sängyyn ja lääkäri ohje oli sitten kun pysyt pystyssä voit poistua. Tasapaino palasi ehkä 30 min kuluttua. Lääkäri oli kirjannut, että asiakas tulee vastaanotolle reippain askelin 😂 en kyllä tullut reippain askelin. Sitten kirjaus jatkui, että testin jälkeen paljastui hyvänlaatuinen asentohuimaus. Lopusta ei mitään kirjausta eikä kukaan käynyt minua katsomassa käytävällä. Tämä työterveyslääkärillä
Mulla meni kylkivälilihaksen/ruston tulehdus niin pahaksi että oli pakko lähteä päksiin, huimasi jo kun en pystynyt kivulta hengittämään kunnolla.
Oli kirjannut että "ottaa takin pois päältä reippaasti, ei kivuliaan oloinen"?!?
Mä kyllä liikuin ja pysyin pystyssä tosi jähmeästi kun huomasi ja aika kovaa kiroilinkin kivun takia.
Mikäköhän sit olis ollut heille oikeasti kivulias?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran lääkäri oli kirjoittanut jotain, että olisin ollut hänen mielestään huumeiden vaikutuksenalainen. En ole eläissäni käyttänyt huumeita! Oli aivan järjetön ja absurdi kirjaus.
N50+
Pyysitkö korjausta? On voinut kirjata väärän henkilön kuvauksen tietoihisi. Virheitä tapahtuu lääkäreillekin.
Olisin kysynyt minkä huumeen ja mistä saa lisää, pääsenkö vieroitukseen kun en ole ikinä kokeil ut :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin lääkäriin huimauksen takia ja lääkäri epäili hyvänlaatuista asentohuimausta. Hän käski selinmakuulle ja käänteli päätäni nopeasti puolelta toiselle. Tuolla testillä on joku nimi, mutta en muista. Sitten hän sanoi,että voin nousta ylös ja meni kirjaamaan. En päässyt ylös, koska tasapaino oli täysin mennyt. Hän soitti hoitajan kaveriksi ja he taluttivat minut käytävälle sängyyn ja lääkäri ohje oli sitten kun pysyt pystyssä voit poistua. Tasapaino palasi ehkä 30 min kuluttua. Lääkäri oli kirjannut, että asiakas tulee vastaanotolle reippain askelin 😂 en kyllä tullut reippain askelin. Sitten kirjaus jatkui, että testin jälkeen paljastui hyvänlaatuinen asentohuimaus. Lopusta ei mitään kirjausta eikä kukaan käynyt minua katsomassa käytävällä. Tämä työterveyslääkärillä
Mulla meni kylkivälilihaksen/ruston tulehdus niin pahaksi että oli pakko lähteä päksiin, huimasi jo kun en pystynyt kivulta hengittämään kunnolla.
Oli kirjannut että "ottaa takin pois päältä reippaasti, ei kivuliaan oloinen"?!?
Mä kyllä liikuin ja pysyin pystyssä tosi jähmeästi kun huomasi ja aika kovaa kiroilinkin kivun takia.
Et kiljunut kuin pistetty.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman kerran olen ollut varsin närkästynyt, kun kirjaukset eivät ole olleet sinne päinkään, mitä vastaanotolla on puhuttu.
Minä kävin mukavalla lääkärillä vuosia. Hänelle sopii harrastuskirjoittaminen varmaan ihan hyvin. Ikävä kyllä hänen kirjoittamansa tekstit olivat turhan lennokkaita, epätarkkoja ja sisälsivät jopa minuun liittymättömiä asioita niin paljon, että oli pakko vaihtaa toiseen lääkäriin. Tämä toinen lääkäri on sellainen totisempi torvensoittaja, mutta hänen kirjoittamansa tekstit pysyvät asiassa ja niitä ei ole kertaakaan joutunut oikomaan tai selittelemään muille lääkäreille.
Ensimmäinen kirjoitti joka kerta todella pitkät novellit ja tämä toinen kirjoittaa vain pakollisen minimin ja siinäpä se. Uskon, että kollegoille on paljon helpompaa pysyä kärryillä tämän toisen kirjoittaman perusteella.
Kun joutuu psykiatrian potilaaksi, siinä ei sanoja säästellä <3 mutta ei ole enää aikaa loukkaantua sanoista kun loukkaavaa tekstiä on niin paljon, sekä muutakin väärinkäytöstä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kiljunut kuin pistetty.
Sit ois varmaan kirjattu "hysteerinen".
Useimmat taitaa kuitenkin jotenkin olla hillittyjä lääkäreiden edessä.
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä kertaakaan avannut kantaa.
Minulla ovat siellä ventovieraan asiat kirjattu minun asioikseni. Samoin on käynyt naapurilleni, joka joutuu näyttämään ettei häntä ole leikattu vatsan alueelta eikä käytä lääkkeitä x, y eikä z. En tajua, kuinka tuollainen sekoilu on mahdollista Omakannassa!
Vierailija kirjoitti:
N50+
Asuin vuosia ulkomailla ennen Suomeen muuttoa ja kommunikoin mielestäni normaalin ystävällisesti tuntemattoman lääkärin kanssa. Hän oli kirjoittanut epäilevänsä minulla hypomaniaa. Ok, jatkossa sitten naama peruslukemilla ja suu supussa lääkärissä. En kerro voinnista ennen kuin kysytään. En tervehdi ystävällisesti enkä toivota hyvää jatkoa lähtiessäni.
Vierailija kirjoitti:
Kun joutuu psykiatrian potilaaksi, siinä ei sanoja säästellä <3 mutta ei ole enää aikaa loukkaantua sanoista kun loukkaavaa tekstiä on niin paljon, sekä muutakin väärinkäytöstä
Ja tiedän nykyään jo henkilön tavatessani millaista tekstiä odotettavissa, epäempaattinen ja pistävä henkilö on sellainen myös kirjoittaessaan sinusta. Silmistä näkyy äly ja empatia. Jos niitä on, tulee tekstistä neutraalimpaa, todenmukaisempaa ja kunnioittavampaa.
Kanta-kirjaukset kertovat enemmän kirjauksen tekijästä kuin kohteesta
Lääkäri oli kirjannut, että minulla on huolittelematon ja syrjäytynyt habitus.
Psykoterapeuttini ei tee lainkaan Kanta-kirjauksia, joten ei ole paljoa luettavaa.
Kai se olis käskenyt seuloihin? Mihin asia liittyi?
Mulla on dissosiaatiota ja jotkut on suoraan sanoneet että joskus se johtuu huumehista niin oon joutunut ravaamaan seuloissa. Yhdellä psykiatrilla hoitometodi oli erittäin epäilevä ja tuomitseva ja sen "hoito" oli se seuloissa ravaaminen. Sain luojan kiitos psykiatria vaihdettua,mutta tää oli jo ehtinyt tehdä korjauksia mitä ei saa pois ja tekee haittaa mulle.