Kuinka paljon tarvitset omaa aikaa yksin? Päivässä, viikossa?
Itse en tarvitse varsinaisesti yhtään. Töissä oleminen on jo mun omaa aikaa, samoin kuntosalitreeni. Ehdin noissa olemaan ihan tarpeeksi omissa ajatuksissani. Mieluummin silti vietän aikaa jonkun kanssa kuin olen yksin.
Kommentit (43)
Enpä laisinkaan. Ihminen on aina yksin yhdessäkin.
Juuri sen verran, ettei esim. lapsia tulisi mieleenkään hankkia 🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En tarvitse yhtään omaa aikaa, mutta työaika ja kuntosalitreeni on minulle omaa aikaa"
Huomaatko ap, mikä tuossa lauseessa on pielessä? :D
Nuo ajat olen pakosta yksin, mutta en tarvitsisi niitäkään.
ap
Jos et tarvitsisi niitä, et kävisi kuntosalilla ja olisit sosiaalisemmassa työssä.
No kyllä minä kuntoilua tarvin, eikä haittaisi käydä salilla kaverin kanssa. Korona vei työkaverit etätöihin, nyt meillä on siellä hajallaan muutama tyyppi eri tiimeistä. Kaipaan sitä aikaa, kun meitä oli 4 naista samassa huoneeessa. Pystyn ihan hyvin olemaan yksin, mutta en tarvitse yksinoloa, ymmärrätkö?
4 naista samassa huoneessa. Kuulostaa painajaiselta. Ja kaikkien pitää tietysti kälättää koko ajan jottei ap:n tarvitse puhua yksin.
En saa olla ikinä yksin ja kaipaisin omaa aikaa erittäin paljon, olen misantrooppi introvertti ja varmaan autisti. Omaa aikaa ei ole edes 30min viikossa, mielenterveys horjuu.
Vierailija kirjoitti:
En saa olla ikinä yksin ja kaipaisin omaa aikaa erittäin paljon, olen misantrooppi introvertti ja varmaan autisti. Omaa aikaa ei ole edes 30min viikossa, mielenterveys horjuu.
Niin ja kärsin aistiyliherkkyyksistä, jopa päivänvalo häikäisee ja tavallinen puheääni sattuu korviini. Kärsin myös sosiaalisesta fobiasta niin etten saa syötyä enkä nukuttua.
Yksi vrk viikossa riittää tapailurouvalle, jää 6 vrk omille harrastuksille, tämä on ihan bueno kompo.
toivottavasti tähän ei tuu ameriikanmuotia, että yltiösosiaalinen olis"oikein" ja omassa rauhassa viihtyminen "väärin"
Vierailija kirjoitti:
toivottavasti tähän ei tuu ameriikanmuotia, että yltiösosiaalinen olis"oikein" ja omassa rauhassa viihtyminen "väärin"
No sehän on jo tullut, ollut niin kauan kuin muistan. T. Ihminen joka vihaa muiden ihmisten seuraa ja aina saanut kuulla siitä ihmettelyä ja syyllistämistä
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsen paljon yksinoloa. Työ on erittäin sosiaalista, vapaa-ajalla en jaksa nähdä ketään kuin harvoin.
Mulla oli sama, aspatyö sai aikaan sen etten lopulta voinut kuunnella edes radiota tai pitää telkkaria auki (ja vieläkin kotimaisten keskusteluohjelmien kuuntelu on ihan tuskaa) tai käydä ulkoilemassa/lenkilläkään sellaiseen aikaan että lenkkipoluilla oli oletettavasti muitakin kuntoilijoita.
Kävin vain hammasta purren töissä eli kaikki sosiaaliset suhteet näivettyi. Nyt sitten ei ole enää töitäkään :(
Vierailija kirjoitti:
No eikö se ole jo noin?
En tarvitse omaa aikaa, mutta nautin siitä erittäin paljon. Olen aina viihtynyt itsekseni. Kotona mies, joten itsekseni en ole kovinkaan paljoa. Se ei haittaa ollenkaan, kun on rakas ihminen vierellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö se ole jo noin?
Ei ameriikan tasolla vielä.mutta kyllä täälläkin tyhmiä piisaa.
En mä tiiä " tarviinko" omaa aikaa muuten ku nukkuessa, baskalla. Omaa aikaa mulla kuiten on viikossa aika paljon jos olen kotosalla kun muut poissa kotoa.
Minulle vielä tarvitsen tarkoittaa oikeasti tarvitsen. Olen käynyt jo yhden vihanhallintakurssin ja kyllä se auttoi. Juurikin siellä opetettiin jämäkkään rajanvetoon, ettei pala hermo. Rattiraivo esimerkiksi voi olla vaarallista, enkä itse ikinä halua vankilaan vaan on muita tulevaisuudensuunnitelmia.
Tarvitsisin enemmän, kun olen valinnut suuren perheen ja pitkät työpäivät, niin tähän olen sopeutunut. Pesä on jo alkanut tyhjentyä, että enköhän kohta saa nauttia ylhäisestä yksinäisyydestäni ihan riittämiin!
Vierailija kirjoitti:
Enimmän osan päivästä tarviin oman ajan ja hiljaisuutta. En jaksa kuunnella ketään tai mitään tunteja putkeen. Edes radiota tai telkkaria. Nämä palstat on senkin takia hyviä, että kenenkään ääntä ja väittelyä ym. ei tarvi kuunnella, kun tänne tulee.
Tämä. Mä en kerta kaikkiaan kestä taustameteliä koko ajan. Avokonttoritkin on hvetistä. Tartten ihan vaan hiljaisuutta.
Enimmän osan päivästä tarviin oman ajan ja hiljaisuutta. En jaksa kuunnella ketään tai mitään tunteja putkeen. Edes radiota tai telkkaria. Nämä palstat on senkin takia hyviä, että kenenkään ääntä ja väittelyä ym. ei tarvi kuunnella, kun tänne tulee.