Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun työvoimapalvelut siirtyivät kunnalle, ei ole kukaan enää soitellut perään eikä vainonnut työpaikoilla!!!

Vierailija
20.01.2025 |

tarkoittaako tämä sitä että pakollinen työnhakupakko on poistunut? mulla se oli 2 hakua kuulle ja kerrann 3. kk välein soittivat, että päivitetäänkö tätä ja jatketaan samalla mallilla samaa paskaa....

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin pilasi Suomi nuorensa. Ei sieltä enää nousta. Eikä työpaikkoja ole kuin virastoissa johtajille joita ennestäänkin liikaa. Toteen meni talvisota. 

Nuorille tämä tilanne on varmaan todella paha. Meille kokeneillekaan ei ole työpaikkoja, mutta kun pitkä työhistoria takana, niin on jo muutakin elämää ja säästöjä, joilla pärjää. Ikävältä vain tuntuu jos työura loppuu kesken, kun olisi voinut jatkaa pitempään. Ainakin vielä pari vuotta sitten puhuttiin jopa työurien jatkamisesta. 

Koko työelämä tulee muutenkin mullistumaan tekoälyn myötä. Yhteiskunnan rakenteet vain pyörivät jälkijättöisesti.

Tällä hetkellä ainakaan tekoälystä ei ole muuhun kuin hakemaan tietoa netistä ja yhdistelemään sitä eri algoritmeillä. Mihinkään uutta luovaan työhön tekoäly ei itsenäisesti sovellu, eikä tuo netistä löytyvä tietokaan läheskään aina välttämättä pidä paikkaansa, joten sen joutuu joka tapauksessa ihminen tarkistamaan. Toki tekoäly nopeuttaa ja tehostaa asiantuntijatyötä, ja se voi vaikuttaa siihen, että työpaikat vähenevät, jos ei toimintaa ole tarkoitus lisätä. 

Vierailija
62/69 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi päinvastoin, kokoajan soittelevat ja yrittävät pakottaa ilmaistöihin raatamaan niska limassa ilman palkkaa. Lisäksi uhkailevat että jos en mene ilmaistöihin niin tulee työnhakuvelvoite tai karenssi. Voin kyllä hakea töitä mutta turhaa työtä se on sekä minulle että niille firmoille koska olen ollut 15 vuotta työtön.

Nykyisin ilmaistöitä markkinoidaan koulutukseen liittyvinä harjoitteluina. Koulutus ei ole mitään, mitä ei jo ennen tiedä ja osaa. Esim korkeakoulutettuja yritetään ohjata parin viikon yksinkertaisille ammattikoulukursseille.

Näitä yksinkertaisia ammattikoulun peruskursseja kutsutaan osaamisen päivittämiseksi. Kutsutaan kaikissa tapauksissa, vaikka työtön olisi tehnyt pari vuotta sitten tohtorinväitöskirjan asiasta tai DI:

Näihin hankitaan ulkopuolinen taho, joka on nimellinen koulutuksen järjestäjä. Tuo taho laskuttaa kuntaa. Tuo taho järjestää pari teamsia ja sitten on välikätenä ammattikoulun suuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorille tämä tilanne on varmaan todella paha. Meille kokeneillekaan ei ole työpaikkoja, mutta kun pitkä työhistoria takana, niin on jo muutakin elämää ja säästöjä, joilla pärjää. Ikävältä vain tuntuu jos työura loppuu kesken, kun olisi voinut jatkaa pitempään. Ainakin vielä pari vuotta sitten puhuttiin jopa työurien jatkamisesta. 

Koko työelämä tulee muutenkin mullistumaan tekoälyn myötä. Yhteiskunnan rakenteet vain pyörivät jälkijättöisesti.

Tällä hetkellä ainakaan tekoälystä ei ole muuhun kuin hakemaan tietoa netistä ja yhdistelemään sitä

Miten se tekoäly sitten mullistaa työelämää? Mihin tässä kannattaisi suuntautua?

Vierailija
64/69 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi päinvastoin, kokoajan soittelevat ja yrittävät pakottaa ilmaistöihin raatamaan niska limassa ilman palkkaa. Lisäksi uhkailevat että jos en mene ilmaistöihin niin tulee työnhakuvelvoite tai karenssi. Voin kyllä hakea töitä mutta turhaa työtä se on sekä minulle että niille firmoille koska olen ollut 15 vuotta työtön.

Nykyisin ilmaistöitä markkinoidaan koulutukseen liittyvinä harjoitteluina. Koulutus ei ole mitään, mitä ei jo ennen tiedä ja osaa. Esim korkeakoulutettuja yritetään ohjata parin viikon yksinkertaisille ammattikoulukursseille.

Näitä yksinkertaisia ammattikoulun peruskursseja kutsutaan osaamisen päivittämiseksi. Kutsutaan kaikissa tapauksissa, vaikka työtön olisi tehnyt pari

Me työttömät koulutetut voidaan repiä milloin vain kappaleiksi pelleilyt. Ei ole epäilystäkään, ettemme osaisi SANOTTAA asiamme. Nythän meinattiin, että työn saaminen on kiinni sanoittamisesta, johon tietenkin tarjotaan kunnalle maksullista palvelua.

Vierailija
65/69 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei kenelläkään ole ollut ongelmaa sanoittaa osaamisensa. Koko asialla lähinnä oikeutetaan headhunter- ja vuokrahuijausbusiness.

Vierailija
66/69 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä ainakaan tekoälystä ei ole muuhun kuin hakemaan tietoa netistä ja yhdistelemään sitä

Miten se tekoäly sitten mullistaa työelämää? Mihin tässä kannattaisi suuntautua?

Ei kannata tehdä yleistystä tekoälyn kyvyistä sen pohjalta, mitä suurelle yleisölle tarjottava tekoäly pystyy tekemään. Se on varmasti vuosia jäljessä kehityksen kärjestä.

Vierailija
67/69 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kyllä soitellaan,  vaikka olen niin sairas etten pysty tekemään mitään. Tästä on  lääkärin todistus. Silti haluavat soitella ja tehdä suunnitelmaa. Aivan vähä-älyistä puuhaa, ihmettelen miten tällaiseen paperinpyörittelyyn on kunnalla varaa. Näin pk-seudun kunnassa.

Vierailija
68/69 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Welcome to the club. Vasta hetki sitten minä olin verolistoilla. Nyt työttömyydestä ja iästäni johtuen en tule valituksi hakemiini paikkoihin.

Kuntatyökkäri meinaa jonkun palkkaavan minut, jos vaan lasken vaatimustasoani. Minulla on oikeasti kunnan palkkaama henkilökohtainen valmentaja, joka pyrkii saamaan minut alta kaikkein alhaisimman riman.

Vierailija
69/69 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen töitä, mutta eipä ole näiltä puhelua kuulunut vaikka suunnitelma umpeutui yli kuukausi sitten. Soittavat varmaan kun ehtivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä