Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun työvoimapalvelut siirtyivät kunnalle, ei ole kukaan enää soitellut perään eikä vainonnut työpaikoilla!!!

Vierailija
20.01.2025 |

tarkoittaako tämä sitä että pakollinen työnhakupakko on poistunut? mulla se oli 2 hakua kuulle ja kerrann 3. kk välein soittivat, että päivitetäänkö tätä ja jatketaan samalla mallilla samaa paskaa....

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi päinvastoin, kokoajan soittelevat ja yrittävät pakottaa ilmaistöihin raatamaan niska limassa ilman palkkaa. Lisäksi uhkailevat että jos en mene ilmaistöihin niin tulee työnhakuvelvoite tai karenssi. Voin kyllä hakea töitä mutta turhaa työtä se on sekä minulle että niille firmoille koska olen ollut 15 vuotta työtön.

Nykyisin ilmaistöitä markkinoidaan koulutukseen liittyvinä harjoitteluina. Koulutus ei ole mitään, mitä ei jo ennen tiedä ja osaa. Esim korkeakoulutettuja yritetään ohjata parin viikon yksinkertaisille ammattikoulukursseille.

Tuon jälkeen 100 päivää ilmaisharjoittelua.

Vierailija
42/69 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin pilasi Suomi nuorensa. Ei sieltä enää nousta. Eikä työpaikkoja ole kuin virastoissa johtajille joita ennestäänkin liikaa. Toteen meni talvisota. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekaan ei ole kukaan soittanut enää. Edellinen suunnitelma vanheni joskus helmikuussa. Haen kyllä töitä muutenkin, mutta niitä on nyt vaan niin huonosti. Jouduin aiemmin keksimällä keksimään nuo 4 paikkaa, tai siis osan niistä. Toivon, että saisin rauhassa hakea oikeita paikkoja ja käyttää hakemiseen sen ajan, mitä tarvin. Ettei olisi keinotekoisia päivämääriä. Tulee sitten vaan yritettyä tehdä jotain, että saa ne 4 pakollista alta pois. Tyhmää touhua. Organisaatiot kuormittuu turhista hakemuksista.

Minulla myös meni helmikuussa vanhaksi työllistymissuunnitelma. Ei siinä ollut siihen astikaan kuin 2 paikkaa kuussa, ja niitäkin oli vaikea keksiä. Kun ei ole avoimia paikkoja. Täytin sitä Työmarkkinatorin työnhakijaprofiilia, päivitin LinkedInniä. Kävin rekrymessuilla ja tein avoimia työhakemuksia, koska oikeasti ei ole sellaisia avoimia paikkoja, joita voisi hakea. Nyt en ole huomannut että olisi enää rekrymessujakaan. Nuo profiilitkin on tehty, ja kaikkiin mahdollisiin firmoihin on jo lähetetty avoimet hakemukset. Mitähän seuraavaksi? Varmaan ei auta kuin lähteä ulkomailta kokeilemaan. 

Vierailija
44/69 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haet vain oman alan töitä?

En minä osaa tehdä muuta työtä. Olen korkeakoulutettu ja työkokemusta on 30 vuotta. Tähän asti on ollut hyvin töitä, en ole koskaan ennen ollut työttömänä. Ikää on 50+. 

Vierailija
45/69 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä osaa tehdä muuta työtä. Olen korkeakoulutettu ja työkokemusta on 30 vuotta. Tähän asti on ollut hyvin töitä, en ole koskaan ennen ollut työttömänä. Ikää on 50+. 

Eikö postinjakajaksi tai siivoojaksi pääse aika pienellä perehdytyksellä. Jos sinulla on vielä ehjä cv, voisit päästä vaikka lentokonesiivoojaksi. Minulla on liian aukkoinen cv.

Vierailija
46/69 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin pilasi Suomi nuorensa. Ei sieltä enää nousta. Eikä työpaikkoja ole kuin virastoissa johtajille joita ennestäänkin liikaa. Toteen meni talvisota. 

Nuorille tämä tilanne on varmaan todella paha. Meille kokeneillekaan ei ole työpaikkoja, mutta kun pitkä työhistoria takana, niin on jo muutakin elämää ja säästöjä, joilla pärjää. Ikävältä vain tuntuu jos työura loppuu kesken, kun olisi voinut jatkaa pitempään. Ainakin vielä pari vuotta sitten puhuttiin jopa työurien jatkamisesta. 

47/69 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole soiteltu. Minulla joku 3 paikkaa 3 kk, en muista. Dysmelia, haen toimisto/sotetöitä. Teen keikkaa, viime vuonna 2 kuussa maksettiin soviteltua. Työkkäri kyselee vaan, olenko hakenut, ei olenko työllistynyt. Tämä ihmetyttää.

Vierailija
48/69 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla ei ole voimassaolevaa työnhakusuunnitelmaa, jossa lukee, mitä sinun pitää tehdä, ei tietenkään tarvitse hakea mitään paikkoja, jos ei halua. Tämä ei vaikuta tukiin. Soittelevat varmaan joskus kun ehtivät.

Se vanha työnhakusuunnitelma pysyy sinällään voimassa, mutta kun ne vanhat tehtävät on suoritettu, niin ei tarvitse tehdä muuta kuin odottaa milloin sieltä työvoimapalveluista otetaan yhteyttä. Kerrankin hidas byrokratia on työnhakijan puolella.

49/69 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö postinjakajaksi tai siivoojaksi pääse aika pienellä perehdytyksellä. Jos sinulla on vielä ehjä cv, voisit päästä vaikka lentokonesiivoojaksi. Minulla on liian aukkoinen cv.

Hain molempiin, ei vastausta. Prismaan hain hyllyttämään, en päässyt.

N 56, eri

Vierailija
50/69 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo postinkantajan työt menevät niille nuorille työnhakijoille, joilla ei ole mitään koulutusta ja siivoojan työt niille, joilla on siivousalan koulutus tai kokemus ja ehyet, nuoret nivelet. Ei niitäkään paljon ole, ja mitäs he muuten tekisivät? Eikä niissä 50+ edes pärjää. Pitäisi olla nuoret, hyvät polvet, joilla pystyy kiipeämään reippaasti rappusia. 

Vierailija
51/69 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui palkkatukityö. 😐

Mun on vaikea saada ns. normaalia työtä koska olen osatyökyvytön.

Vierailija
52/69 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, pakotamme sinut hakemaan alla olevia työpaikkoja viikon kuluessa:

.....

.....

.....

Valitettavasti emme juuri tällä kertaa löytäneet sinulle haettavia työpaikkoja!

Vierailija
53/69 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorille tämä tilanne on varmaan todella paha. Meille kokeneillekaan ei ole työpaikkoja, mutta kun pitkä työhistoria takana, niin on jo muutakin elämää ja säästöjä, joilla pärjää. Ikävältä vain tuntuu jos työura loppuu kesken, kun olisi voinut jatkaa pitempään. Ainakin vielä pari vuotta sitten puhuttiin jopa työurien jatkamisesta. 

Koko työelämä tulee muutenkin mullistumaan tekoälyn myötä. Yhteiskunnan rakenteet vain pyörivät jälkijättöisesti.

Vierailija
54/69 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika huonosti menee Suomella, jos on tuolla tavalla varaa heittää romukoppaan korkeakoulutettujen ihmisten osaaminen. Lopun alkua. -Eri. 

Vierailija
55/69 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en mä halua että mulle soitellaan, se on turhaa enkä halua tavata viranomaisia. loppukevään aion olla Vietnamissa.

ap

Ei muuta kuin Vietnamiin moottoripyörällä ajelamaan.

Vierailija
56/69 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli vuoteen eivät soitelleet. Kuntakokeilussa kun olin. Sitten soi. Olin jo pikkuhiljaa passivoitunut etsimään itselleni sopivia duunipaikkoja.

Nyt avasin koneen hyväksyin suunnitelman. Ja muistin heti pari viikkoa aiemmin listaamani duunit joihin en ollut hakenut.

4 työpaikkahakemusta alle puolessa tunnissa kehiin. Pääsin haastatteluun muistamaani duuniin ja kesäksi töihin.

Nyt joudun vielä hakemaan 4 duunia seuraavalla jaksolla.

Kolmas täyttyy hakematta koska olen töissä.

Vierailija
57/69 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain molempiin, ei vastausta. Prismaan hain hyllyttämään, en päässyt.

N 56, eri

Minä olen nyt katsellut tätä hommaa jo kohta 5 kk. Seuraavaksi alan hakemaan ulkomailta. En todellakaan jää Suomeen työttömäksi enkä ala mihinkään hanttihommiin. N47

Vierailija
58/69 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika huonosti menee Suomella, jos on tuolla tavalla varaa heittää romukoppaan korkeakoulutettujen ihmisten osaaminen. Lopun alkua. -Eri. 

Kommentoin samalla lailla täällä joskus, ja sain siitä hirveän määrän kritiikkiä.

Vierailija
59/69 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi päinvastoin, kokoajan soittelevat ja yrittävät pakottaa ilmaistöihin raatamaan niska limassa ilman palkkaa. Lisäksi uhkailevat että jos en mene ilmaistöihin niin tulee työnhakuvelvoite tai karenssi. Voin kyllä hakea töitä mutta turhaa työtä se on sekä minulle että niille firmoille koska olen ollut 15 vuotta työtön.

Nykyisin ilmaistöitä markkinoidaan koulutukseen liittyvinä harjoitteluina. Koulutus ei ole mitään, mitä ei jo ennen tiedä ja osaa. Esim korkeakoulutettuja yritetään ohjata parin viikon yksinkertaisille ammattikoulukursseille.

Näitä yksinkertaisia ammattikoulun peruskursseja kutsutaan osaamisen päivittämiseksi. Kutsutaan kaikissa tapauksissa, vaikka työtön olisi tehnyt pari vuotta sitten tohtorinväitöskirjan asiasta tai DI:nä työskennellyt kansainvälisesti toimivassa yrityksessä, jolla on markkinoiden innovatiivisimmat tuotteet.

Vierailija
60/69 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä yksinkertaisia ammattikoulun peruskursseja kutsutaan osaamisen päivittämiseksi. Kutsutaan kaikissa tapauksissa, vaikka työtön olisi tehnyt pari vuotta sitten tohtorinväitöskirjan asiasta tai DI:nä työskennellyt kansainvälisesti toimivassa yrit

Ihan kamalaa. Vaikuttaa, että tuolla tavalla vain tuhlataan valtion rahaa koulutuksen järjestäjille. Silkkaa rahastusta. Varmasti turhauttavaa osallistujille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi