Kun työvoimapalvelut siirtyivät kunnalle, ei ole kukaan enää soitellut perään eikä vainonnut työpaikoilla!!!
tarkoittaako tämä sitä että pakollinen työnhakupakko on poistunut? mulla se oli 2 hakua kuulle ja kerrann 3. kk välein soittivat, että päivitetäänkö tätä ja jatketaan samalla mallilla samaa paskaa....
Kommentit (69)
Taitaa olla vielä kirjavampi käytäntö kuin ennen. Lisää ihmisiä toimeentulotukia hakemaan aivan varmasti.
Ei ole soitelleet tännekään kertaakaan, mutta silti haen työtä joka kuukausi. Varmana alkaavat soiton jälkeen tyrkyttämään työkokeilua ja työpaikkoja mihin koulutus tai osaaminen ei riitä.
Edelleen silti on karenssit kaikilla ja leikkurit. Mutta sen pitäisikin olla niin ettei kukaan vainoa, eihän se ole normaalia että joku vainoaa tai painostaa, kuin kartellissa konsanaan. Ihmiset voivat yrittää järjestää itse elämäänsä.
Eivät ole syyskuun jälkeen häirinneet. En kysele miksi ei. Tuet tulee niin kaikki ok. Mieluiten kuitenkin olisin töissä.
-työtön
Siellä tehdään nyt aktivointisuunnitelmia ahkerasti. Ei ihan kaikkia ehditä muutamassa viikossa, kun siinä tapaamisessa kestää tunnin verran ja joka kunnassa niitä työttömiä on kohtalaisesti.
Kun se soitto sitten tulee, niin sinun on otettava vastaan se työ mikä sinulle osoitetaan vaikka se olisi se paskaduuni mitä et haluaisi mistään hinnasta tehdä.
Minullekaan ei ole kukaan soittanut enää. Edellinen suunnitelma vanheni joskus helmikuussa. Haen kyllä töitä muutenkin, mutta niitä on nyt vaan niin huonosti. Jouduin aiemmin keksimällä keksimään nuo 4 paikkaa, tai siis osan niistä. Toivon, että saisin rauhassa hakea oikeita paikkoja ja käyttää hakemiseen sen ajan, mitä tarvin. Ettei olisi keinotekoisia päivämääriä. Tulee sitten vaan yritettyä tehdä jotain, että saa ne 4 pakollista alta pois. Tyhmää touhua. Organisaatiot kuormittuu turhista hakemuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sairaslomalla mutta työtön,silti soittaneet jo 3x että olisi vanhushuollossa duunia että ei se haittaa vaikka on vajaakuntoinen.
Tänään olisi pitänyt suostua ruokailuavuksi. En saa itse purkkeja auki, en edes leipää leikattua tai margariinipaketin kantta auki kun niveltulehdus taas niin pahana.
En voi ajaa autoa kun en saa kytkintä alas.
Migreenipäiviä on yli puolet kuukaudesta.
Ja oikein kuulu että tyyppiä vit*tti kun en suostunut. Kehtasi vielä uhkailla että nyt on tuet kiikunkaakun.
Itselläni sama, toinen käsi ei toimi, en saa auki edes säilykepurkkia, nostaa mitään, en pysty edes varaamaan sen varassa. Ikänäkö taas vaikuttaa etten kunnolla näe kirjoittaa koneella, vaikka fonttia olen suurentanut.
Ikänäkö....No nyt on melkoista selittelyä ja uhriutumista. Oletko kokeillut silmälaseja? Ikänäkölaseja saa ruokakaupasta muutamalla eurolla, ne helpottaa aika lailla. Kun pääset töihin niin työnantaja voi kustantaa päätelasit, jos työ vaatii ruudun tuijottamista.
Vierailija kirjoitti:
Kun se soitto sitten tulee, niin sinun on otettava vastaan se työ mikä sinulle osoitetaan vaikka se olisi se paskaduuni mitä et haluaisi mistään hinnasta tehdä.
Ei se työkkäri koskaan tuollaista ole voinut tehdä. Korkeintaan voivat osoittaa paikan, johon pitää laittaa hakemus. Työnantaja valitsee ja ottaa (tai on ottamatta) sen, jonka haluaa ja tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu disinformaationa.
Minulle kävi päinvastoin, kokoajan soittelevat ja yrittävät pakottaa ilmaistöihin raatamaan niska limassa ilman palkkaa. Lisäksi uhkailevat että jos en mene ilmaistöihin niin tulee työnhakuvelvoite tai karenssi. Voin kyllä hakea töitä mutta turhaa työtä se on sekä minulle että niille firmoille koska olen ollut 15 vuotta työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sairaslomalla mutta työtön,silti soittaneet jo 3x että olisi vanhushuollossa duunia että ei se haittaa vaikka on vajaakuntoinen.
Itselläni sama, toinen käsi ei toimi, en saa auki edes säilykepurkkia, nostaa mitään, en pysty edes varaamaan sen varassa. Ikänäkö taas vaikuttaa etten kunnolla näe kirjoittaa koneella, vaikka fonttia olen suurentanut.
Ikänäkö....No nyt on melkoista selittelyä ja uhriutumista. Oletko kokeillut silmälaseja? Ikänäkölaseja saa ruokakaupasta muutamalla eurolla, ne helpottaa aika lailla. Kun pääset töihin niin työnantaja voi kustantaa päätelasit, jos työ vaatii ruudun tuijottamista.
Muutaman euron lasit toimii vain, jos molemmat silmät tarvitsevat jotakuinkin saman vahvuuden.
Jäin työttömäksi vuosi sitten ja oli se 3 kk tehojakso. Sitten kukaan ei vuoteen kysellyt mitään ja nyt kun vuosi tuli täyteen niin soittivat uus 3 kk tehojakso. Eipä sieltä kukaan pahemmin ehdi soittelemaan
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikana ei kenellekään osoiteta ainuttakaan työtä.
Soittivat ja sanoivat, että kaikki on sekaisin muutoksen takia. Mutta palailevat asiaan, varmaan yrittävät saada taas ilmaistöihin. Mutta olen nyt muutenkin työkyvytön niin haen sitten sairasloman.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi päinvastoin, kokoajan soittelevat ja yrittävät pakottaa ilmaistöihin raatamaan niska limassa ilman palkkaa. Lisäksi uhkailevat että jos en mene ilmaistöihin niin tulee työnhakuvelvoite tai karenssi. Voin kyllä hakea töitä mutta turhaa työtä se on sekä minulle että niille firmoille koska olen ollut 15 vuotta työtön.
Nykyisin ilmaistöitä markkinoidaan koulutukseen liittyvinä harjoitteluina. Koulutus ei ole mitään, mitä ei jo ennen tiedä ja osaa. Esim korkeakoulutettuja yritetään ohjata parin viikon yksinkertaisille ammattikoulukursseille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla ei ole voimassaolevaa työnhakusuunnitelmaa, jossa lukee, mitä sinun pitää tehdä, ei tietenkään tarvitse hakea mitään paikkoja, jos ei halua. Tämä ei vaikuta tukiin. Soittelevat varmaan joskus kun ehtivät.
Miksi ei kannata koko ajan hakea kuitenkin? Itsellehän se vain on hyödyllistä. Ettekö halua töihin vai mikä juttu tämä on? Ei se suunnitelma auta työn saamisessa.
Tottakai kannattaa hakea, ja haenkin, jos niitä oman alan paikkoja vain on. Mutta nyt on ollut ongelma, että ei ole ollut. Olen hakenut sen takia avoimilla hakemuksilla niille työnantajille, joilla voisi tulla minulle sopivia paikkoja, mutta niistäkään ei ole kuulunut mitään, eikä samaan työpaikkaan sentään voi laittaa kovin monta kertaa avointa hakemusta, ettei mene häiriköinniksi. Todella huono työtilanne. -Eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin ilmaistöitä markkinoidaan koulutukseen liittyvinä harjoitteluina. Koulutus ei ole mitään, mitä ei jo ennen tiedä ja osaa. Esim korkeakoulutettuja yritetään ohjata parin viikon yksinkertaisille ammattikoulukursseille.
Jopa linnunpönttöjen nikkarointi alkoholisti-Arskan kanssa kuntouttavassa rupeaa vaikuttamaan fiksummalta vaihtoehdolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla ei ole voimassaolevaa työnhakusuunnitelmaa, jossa lukee, mitä sinun pitää tehdä, ei tietenkään tarvitse hakea mitään paikkoja, jos ei halua. Tämä ei vaikuta tukiin. Soittelevat varmaan joskus kun ehtivät.
Miksi ei kannata koko ajan hakea kuitenkin? Itsellehän se vain on hyödyllistä. Ettekö halua töihin vai mikä juttu tämä on? Ei se suunnitelma auta työn saamisessa.
Tottakai kannattaa hakea, ja haenkin, jos niitä oman alan paikkoja vain on. Mutta nyt on ollut ongelma, että ei ole ollut. Olen hakenut sen takia avoimilla hakemuksilla niille työnantajille, joilla voisi tulla minulle sopivia paikkoja, mutta niistäkään ei ole kuulunut mitään, eikä samaan työpaikkaan sentään voi laittaa kovin monta kertaa avointa hakemusta, ettei mene häiriköinniksi. Todella huono työtilanne. -Eri.
Miksi haet vain oman alan töitä?
ïtse aion hakea LAPPIIN kaikkiin kaupunkeihin "opettajan sijaisuuksia" avoimella haulla, ei sitten voi kukaan syyttää että "en ole ottanna työtä vastaan"