Ihastunut ystävään
Miten päästä tunteista eroon? Ihastuin varattuna samaa sukupuolta olevaan varattuun ystävääni. Toisaalta haluaisin kertoa hänelle vaikka ajattelen tunteideni olevan yksipuolisia. Kertominen ehkä vähentäisi väärinkäsityksiä. Toisaalta pelkään ystävyyssuhteen menetystä.
Kommentit (19)
Melko läheisiä. Minä käyttäydyn korostetun hillitysti fyysisesti hänen lähettyvillään.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä ahdisti? Entä jos tämä ei menekään ohi?
Ahdisti se että olen varattu, en voi koskaan vastata hänen tunteisiinsa ja se, että hän on kokenut ehkä jotkut yhteiset jutut eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos on itse hetero, niin kyllä se ahdistaa.
Yksi ystäväkseni luulema nainen tunnusti ihastuneensa minuun. Kiitin kauniisti ja totesin, että tunteet ovat yksipuolisia. Olin valmis jatkamaan ystävyyttä, hän ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdisti se että olen varattu, en voi koskaan vastata hänen tunteisiinsa ja se, että hän on kokenut ehkä jotkut yhteiset jutut eri tavalla.
Mitä minuun tulee, niin en usko että koen yhteiset jutut eri tavalla. Koska lähden siitä ajatuksesta että tunteeni ovat yksipuolisia. Tavallaan leikkaan itsestäni osan pois kun vuorovaikutan, yritän pitää mielessä näkökulman joka on ei-ihastuneen ystävän näkökulma. Mutta juuri tuota pelkään että hän tekee sitten tulkintoja minusta eri tavalla jos kerron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on itse hetero, niin kyllä se ahdistaa.
Mutta miksi? Sen enempää kuin eri sukupuolta olevan ei-ihastuksen tunnustukset?
Vierailija kirjoitti:
Yksi ystäväkseni luulema nainen tunnusti ihastuneensa minuun. Kiitin kauniisti ja totesin, että tunteet ovat yksipuolisia. Olin valmis jatkamaan ystävyyttä, hän ei.
Hienoa että olit valmis jatkamaan ystävyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Apua tunteiden hallintaan voi saada esim. terapiasta, jne.
Tällaisesta on vaikea puhua terapiassakaan.
Minulla oli kerran paras kaveri. Tehtiin kaikki yhdessä ja oli aina super hauskaa, vaikeissa tilanteissa autettiin toisiamme ja pystyi puhumaan mistä vaan. Kunnes tämä ystävä paljasti tunteensa minua kohtaan. Sanoin että minulla ei ole koskaan ollut tunteita häntä kohtaan eikä tule. Halusin olla vaan ystävä. Tälle se oli kuulema ok mutta itseä sen jälkeen ahdisti kaikki halailut ja yhdessä ulkona syöminen jne. yritin silti. Kunnes tämä ystävä alkoi järkkäämään väkisin piilo treffejä jossa jankkasi tunteitaan vaikka aina kieltäydyin. Lopulta oli laitettava välit poikki. Minä en osannut olla enää rento ystävä ja tällä kaverilla vaan tunteet kasvoi ja kasvoi.
Kertoisin vain siinä tapauksessa, että oletat ystävälläkin olevan tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli kerran paras kaveri. Tehtiin kaikki yhdessä ja oli aina super hauskaa, vaikeissa tilanteissa autettiin toisiamme ja pystyi puhumaan mistä vaan. Kunnes tämä ystävä paljasti tunteensa minua kohtaan. Sanoin että minulla ei ole koskaan ollut tunteita häntä kohtaan eikä tule. Halusin olla vaan ystävä. Tälle se oli kuulema ok mutta itseä sen jälkeen ahdisti kaikki halailut ja yhdessä ulkona syöminen jne. yritin silti. Kunnes tämä ystävä alkoi järkkäämään väkisin piilo treffejä jossa jankkasi tunteitaan vaikka aina kieltäydyin. Lopulta oli laitettava välit poikki. Minä en osannut olla enää rento ystävä ja tällä kaverilla vaan tunteet kasvoi ja kasvoi.
Ymmärrän että tuo on ollut ahdistavaa. Minä taas käyttäydyn korostetun hillitysti ystäväni seurassa kun olemme fyysisesti samassa tilassa. En jankuttaisi tunteistani. Päinvastoin. Olen ajatellut että kerron tunteistani jos kerron, sitten kun ei ole enää riskiä siihen että meidän pitäisi nähdä. Olen tosin estynyt muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että tuo on ollut ahdistavaa. Minä taas käyttäydyn korostetun hillitysti ystäväni seurassa kun olemme fyysisesti samassa tilassa. En jankuttaisi tunteistani. Päinvastoin. Olen ajatellut että kerron t
No sinä selvästi haluat kertoa ja olet jo oikeastaan päättänyt sen. Kerro tunteesi koska muuten sinua ahdistaa tulevaisuudessa pitää ne tunteet salassa ja usko tai älä mutta kaverisi huomaa ne tunteet vaikket kerro sitä. Mutta muista että vasta reaktio voi olla mitä vaan iloa, kiusallisuutta, ahdistusta. Voi olla että kaverisuhteenne jatkuu ennallaa mutta voi myös olla että välinne kuihtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että tuo on ollut ahdistavaa. Minä taas käyttäydyn korostetun hillitysti ystäväni seurassa kun olemme fyysisesti samassa tilassa. En jankuttaisi tunt
No sinä selvästi haluat kertoa ja olet jo oikeastaan päättänyt sen. Kerro tunteesi koska muuten sinua ahdistaa tulevaisuudessa pitää ne tunteet salassa ja usko tai älä mutta kaverisi huomaa ne tunteet vaikket kerro sitä. Mutta muista että vasta reaktio voi olla mitä vaan iloa, kiusallisuutta, ahdistusta. Voi olla että kaverisuhteenne jatkuu ennallaa mutta voi myös olla että välinne kuihtuu.
voi olla että Ap:n ystäväkin on ihastunut ja he rakastuvat palavasti toisiinsa ja jättävät puolisonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että tuo on ollut ahdistavaa. Minä taas käyttäydyn korostetun hillitysti ystäväni seurassa kun olemme fyysisesti samassa tilassa. En jankuttaisi tunt
En ole päättänyt kertomisesta. Mietin kestänkö tätä tunnetta kertomatta. Sanoin jo että joskus olen ajatellut että kerron sitten kun ei kertomisen jälkeen ole tarvetta olla tekemisissä.
Itse antaisin olla, kyllä se menee ajan kanssa ohi.
Eräs samaa sukupuolta oleva ystäväni kertoi olevansa ihastunut minuun (varattuun), ja koko homma alkoi ahdistamaan.