Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys: Miksi ihmiset suutuu kun joku sanoo ääneen että on myös asioita mitkä on sun omia valintoja ja sun vastuulla?

Vierailija
19.01.2025 |

Mä kirjoitin kommentin missä mä sanoin että pienetkin valinnat vaikuttaa omaan päivään ja niistä kannattaa lähteä liikenteeseen jotta voi rakentaa jotain suurempaa

Esim: aikaisin herääminen, lenkille meneminen, seuran valitseminen, internetissä vastuun otto mitä sisältyä kuluttaa jne kaikki on pieniä valintoja mitkä tekee päivästä paremman

Niin samantien mulle tullaan kitisemään että mä olen maailman syöpä ja teen ihmisten elämästä kauheaa :D

Mitä mä sanon väärin? Kertokaa 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä

Vierailija
2/26 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska monillakaan noilla asioilla ei oikeasti ole merkitystä, jos niillä ei ole merkitystä. Esim mitä hyötyä aikaisin herääminen mielestäsi tuo? Jotkut työskentelevät tehokkaammin iltaisin ja öisin, ei silloin aikaisin heräämisellä ole mitään arvoa. Miksi mielestäsi aamuvirkku olisi parempi ihminen kuin iltavirkku?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on.

4/26 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei pysty ottamaan vastuuta mistään. Ei itsestään eikä edes pienistä asioista. Siellä on niin kovat defenssit päällä. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
5/26 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu on siinä että ne tyypit kyllä tietää että niiden pitäis ryhdistäytyä ja tehdä just täsmälleen noita juttuja, mutta defenssit iskee tulille heti kun saa heidät kohtaamaan totuuden.

Defenssipäissään sitten syytellään, kun pieni ego ei muuta keksi.

Vierailija
6/26 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska osallistut kidutukseen. 

Vierailija
7/26 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yhteydessä viestisi oli vittuilua.

Vierailija
8/26 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistoloinen ottaa vastuuta, mahdotonta. 

Aloittaja on se vasemmistolainen. Ja kiusaa ja kiduttaa muita.

Vierailija
9/26 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaikki ei ole kaikkien valintoja tai vastuulla. Osa voi olla. Virheitäkin sattuu ihmisille. Joskus se on muista ihmisistä kiinni. Ei voi tietää mitä sairauksia tai asioita joillakin on, mistä este. Tunteetkin on huomioitava ihmisillä ja eläimillä.

Vierailija
10/26 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska monillakaan noilla asioilla ei oikeasti ole merkitystä, jos niillä ei ole merkitystä. Esim mitä hyötyä aikaisin herääminen mielestäsi tuo? Jotkut työskentelevät tehokkaammin iltaisin ja öisin, ei silloin aikaisin heräämisellä ole mitään arvoa. Miksi mielestäsi aamuvirkku olisi parempi ihminen kuin iltavirkku?

Jokainen tietenkin valitsee itselleen ne parhaat asiat, mitkä edesauttavat hyvää oloa ja tekevät päivästä paremman ja tehokkaamman, tuskin ap sanelee muille noita omia mieltymyksiään tai vaatimuksiaan.

Jos minulle tulee joku valittamaan, kuinka väsyttää ja on krapulaa, ja ei vaan jaksa, ja miksi kaikki menee pieleen, niin tietenkin sanon, että ne ovat omia valintoja, joista pitää ottaa vastuu.

Nykyaikana ihmiset eivät löydä itsestään mitään vikaa, vaan vika on joko kumppanissa, sukulaisissa, yhteiskunnassa, työnantajassa, naapurissa, ystävässä, kaupan kassassa jne. eli aina on huono olo ja mieli pahoittunut. Jotkut vaan ovat niin vaikeita sitruunan syöneitä ihmisiä, joiden kanssa ei sitten millään  tule sekuntiakaan toimeen, vaikka kuinka empaattinen ja joustava olisit.

Vierailija
11/26 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistoloinen ottaa vastuuta, mahdotonta. 

Oikeasti vasemmistolaiset nimenomaan ottaa vastuun koko yhteisöstä ja maapallon selviämisestä yms. He katsovat asioista laajemmin ja kantavat vastuuta toimistaan. Eivät ole itsekkäitä. On niitäkin joka lähtöön, mutta pääosin he ottavat vastuun itsestään, muista ja maapallosta. 

Vierailija
12/26 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Moni ei pysty ottamaan vastuuta mistään. Ei itsestään eikä edes pienistä asioista. Siellä on niin kovat defenssit päällä. 

Mulla on tutina että suututin yhden vanhan tuttavuuden puhumalla jotenkin ihan huolettomasti. Olemalla vain oma itseni, se mikä tänään olen (ei oltu nähty moniin vuosiin). 

Kummallakin jotain samaa ja sitten paljon juttuja jotka eivät yhdistä. Olen alkanut päätellä että jälkimmäiset erottaa. Tuo on aina hyvä pysähtyä välillä miettimään mikä nyt olen ja onko jokin muuttunut sanotaan viidessä vuodessä. 

Nauroin eilen spontaanisti kun törmasin nettivirrassa paitaan jossa luki " I want you to know someone cares not me but someone".

Tuo alkaa olla yhä lähempänä omaa fiilistä. Ja ei, en ole kauhea veemäinen ihmisvihaaja. Sitä vaan väsyy tajuamaan miten vähän ihmisiä kiinnostaa tutustua kehenkään. Tai eivät edes pysty tuohon. 

Käytän aikani johonkin mistä tulee hyvä eikä tyhmä, käytetty olo. Jos se tarkoittaa yksinoloa sitten se tarkoittaa. Tätä samaa kokemusta on nyt internjetti tulvillaan mikä toki lohduttaa.

Vierailija
13/26 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on nimenomaan siitä minkä asian itse valitsee tottumukseksi. Pienestä asiasta voi äkkiä tulla tapa tai tottumus, josta huomaamattaan ei pääsekään irti eli kannattaa olla tarkkana, minkä asioiden ympärillä elämä alkaa pyöriä. Tottumus on ihmisen toinen luonto ja usein kohtalo. 

Vierailija
14/26 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö yhtään missä tilanteessa jotkut ovat? Jollekin tuo on todellakin vittuilua. 

Vierailija
15/26 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tietenkin valitsee itselleen ne parhaat asiat, mitkä edesauttavat hyvää oloa ja tekevät päivästä paremman ja tehokkaamman, tuskin ap sanelee muille noita omia mieltymyksiään tai vaatimuksiaan.

Jos minulle tulee joku valittamaan, kuinka väsyttää ja on krapulaa, ja ei vaan jaksa, ja miksi kaikki menee pieleen, niin tietenkin sanon, että ne ovat omia valintoja, joista pitää ottaa vastuu.

Nykyaikana ihmiset eivät löydä itsestään mitään vikaa, vaan vika on joko kumppanissa, sukulaisissa, yhteiskunnas

Moni on sopeutunut "käyttäytymään hyvin" uran takia, nuoresta asti. Padotaan sisään kiukkua ja pettymystä.

Ihan koulutettuja ihmisiä mutta jotenkin se tyytymättömyys ja pettymys (jota en vähättele, ihmissuhteet voivat olla hirveitä) kun ikää tulee pahimmillaan kääntyy katkeruuden puolelle.

Tai kyynisyyden. Tulkitaan sitten rivien välistä vittuilua. On mullakin tuo vaihe tainnut olla.

Kovin lukossa olen ihmisen kanssa on mahdoton olla läheinen ystävä. Tai itselleen sokean jotka usein tarvitsevat seuralaisen johonkin. Toivon silti sydämestäni että kaikki nämä kipuilevat saisivat avattua solmujaan ja löytäisivät sovintoa. Elämä on vaan aika tervanjuontia jos tuohon ei mitenkään pyri. Itsetuntemuksen syventämiseen.

Vierailija
16/26 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset pelkää sitä valtaa, mikä aikuisella ihmisellä on oman elämän parantamisen suhteen. Paraneminen voi olla pelottavaa: pitäisi lopettaa valittaminen ja kitinä ja ottaa vastuu omasta onnellisuudesta.

Vierailija
17/26 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kiinni mitä ap tarkoitat. Esim. joku valittaa aina kun väsyttää. Ja joka ilta tekee sen valinnan että on vaikka puhelimella niin myöhään että nukkuminen jää väistämättä liian vähäiseksi. On siis ihan oma valinta että on väsynyt, mutta siitä ei vaan oteta vastuuta.

Ja unettomuus, sairaudet, yöllä heräävät lapset sitten eri juttu. 

Vierailija
18/26 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihmiset pakoilee vastuuta ja syyttää aina muita. Sääntöjä ei noudateta ja syytetään muita kaikesta. 

Vierailija
19/26 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö yhtään missä tilanteessa jotkut ovat? Jollekin tuo on todellakin vittuilua. 

En, minä en todellakaan ymmärrä yhtään. Tulen köyhästä ongelmaperheestä ja olen ottanut vastuun itsestäni ja valinnoistani jo hyvin varhain. On ollut pakko. Siitä syystä uskallan väittää, että jokaisella on mahdollisuuksia elämässä, vaikka pätäkkää ja humisevaa ei seisoisi takana yhtään.

Se ei tarkoita sitä, että en olisi itse koskaan epäonnistunut. Olen minä. Mutta etsinyt taas tien pohjalta ylös. Ihan itse.

Et selvästikään ymmärrä. Ap tulee kertomaan muille, että herää aamulla ajoissa ja lue positiivisia uutisia. Sen lukee joku jota kiusataan rajusti koko ajan (tai muuta vastaavaa). Se ihminen herää aamulla ajoissa ja koittaa ajatella positiivisesti. Kuitenkin on ahdistunut ja väsynyt, ei pysty keskittymään opiskelemaan vaikka yrittää. Ei pitäisi olla vaikeaa tajuta miten ne hyväntahtoiset viestit voidaan käsittää. Ja jos tajuaa niin lopettaa sellaisten lähettäminen. 

Vierailija
20/26 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi, miksi, miksi?

Mistäpä sitä muut voi tietää?

Mitäs jos näitten typerien miksi -avausten sijasta kirjoittaisitte sen asianne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan