Mies ei tuo omia mielipiteitään ja arvojaan esiin muille
Tämä alkaa todella turhauttaa. Aina kun olemme muiden seurassa mies komppaa muiden mielipiteitä ja lipsuu joka kerta omistaan. Ihan kuin vaihtaisi asua sen mukaan kenen kanssa sattuu sillä hetkellä olemaan.
Kun olen kysynyt syytä, mies vain sanoo että ei halua epämukavaa tunnelmaa tai riidellä.
Toivoisin miehen seisovan jämäkämmin omien uskomustensa ja arvojensa takana. Tuntuu että kunnioitukseni häntä kohtaan vähenee tämän takia.
Mitä asialle voisi tehdä?
Kommentit (5)
Taitaa sulle olla niiden muiden näkemykset tärkeämpiä kuin teidän keskinäinen yhteytenne.
Tuo on ihan normaalia kanssakäymistä, kuunnellaan ja myötäillään eikä ryhdytä riitelemään. Kaikille jää keskustelusta hyvä mieli ja miehesi tietää, että hänelle itselleen sillä ei ole mitään merkitystä, vaikka ei ryhtynytkään olemaan toista mieltä.
Poikani tekee päinvastoin ja esittää välillä mitä kummallisimpia mielipiteitä vain saadakseen vastapuolen hermostumaan. Hänestä se on hauskaa ja oletan, että ap nauttii myös muiden kanssa riitelystä.
Itse olen aika samanlainen kuin ap:n mies. En vain koe mitään hyötyä väitellä mielipiteistä tai arvoista, sillä minulla ei ole mitään motivaatiota saada puhuttua muita osapuolia omalle kannalleni. Useimmiten keskustelu kuitenkin on sellaista aika neutraalia näkökulmien toisiinsa limittymistä, ja jos väliin tulee jotain voimakkaasti näkemyksiä jakavia aiheita, niin sitten yleensä myötäilen ja pyrin siirtämään keskustelua eteenpäin. Kukaan ei jaksa kuunnella eri osapuolten vänkäämistä kovin pitkään.
Oma veljeni on vastakohta, hänellä on jyrkät mielipiteet mitä mitättömimpiin asioihin muiden elämässä, jotka eivät vaikuta hänen omaan elämään yhtään mitenkään. Aika moni kokee hänen seuran aika raskaaksi ja on varovainen jutellessaan hänen kanssaan, sillä väittely ja jopa riitely voi syntyä tyhjänpäiväisestä yksityiskohdasta.
Arvaan, että niiden arvojen ja mielipiteiden tulisi sitten aina sopia ap:n pirtaan. Miehesi on joustavampi, vähemmän jyrkkä kuin sinä.