Miten saamme hyvinvointialueen maksamaan äitimme palvelutalomaksut?
Miten onnistuu? Haluamme lähettää hänet palvelutaloon, emme ehdi kaitsia.
Kommentit (74)
Otatte nyt vaan suosiolla hänet teille asumaan.
Problem solved!
Vierailija kirjoitti:
Haluaako se äiti edes sinne palvelutaloon, ap?
Kyse on meidän jaksamisesta.
AP
Kai valtio huolehtii että jokaisella vanhuksella on mahdollisuus asua hoitokodeissa.
Ei teillä ole aikaa, kukaan ei kysynyt äidiltänne mitä vaihtoehtoja hänelle annettiin.
Mistä saan sen oikean vastauksen? Vastatkaa oikealla vastauksella!
AP
Vierailija kirjoitti:
Palvelutalo ottaa äitinne eläkkeet maksuksi hoidosta.
No sillä ei pitkälle pötki 😳
Vierailija kirjoitti:
Mutta tämäkin aivan siinä viime vaiheessa, eli mpärivuorokautisessa hoidossa, jolloin vanhus on sängyssä ja vaipanvaihdossa.
Kuka hoitaa äitinne pankki- ja paperiasiat? Pystyykö hän siihen vielä itse?
Sitten on erilaisia senioritaloja, jossa on jotain palveluja.
Muuten suosittelen, että äiti muuttaisi johonkin lastensa lähettyville, jotta ei tarvitse aina jonnekin kauas lähteä. Sekin on rasittavaa...
167 € täytyy jäädä äidin käyttöön eläkkeestä ,loput menee hoitoon.valtio maksaa loput mitä hoitomaksuihin menee.tämä siis jos saatte hoitopaikan valtiollisena.Yksityiset ,ilman palveluseteliä, joudutte maksamaan itse eli 4000-6000€
Eipä taida olla sellaista ratkaisua, että hyvinvointialue maksaisi vanhuksen palvelutalomaksut. Silloinhan kaikki rynnisivät eläkkeelle päästyään palvelutaloon.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko eutanasia armelias ratkaisu elämäänsä kyllästyneelle? Juna on myös nopea tapa päättää päivänsä.
Kuka tässä on kyllästynyt elämäänsä?
Eutanasiaa ei voi tilata toisen puolesta, ja toistaiseksi eutanasia on Suomessa kielletty. Mene sinä junan alle. Mutta jos tyrkkäät sinne vanhan äitisi, saat murhasyytteen.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saan sen oikean vastauksen? Vastatkaa oikealla vastauksella!
AP
No kerro sinä, mitä haluat kuulla kun mikään ei kelpaa🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitisi voi maksaa itse.
Ei. Haluamme, että hyvinvointialue maksaa kaiken.
AP
Saattehan te haluta mutta itse on maksettava.
Ap:lla on sen höpinöiden mukaan ihan seko suku.
Aika satutäti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitisi voi maksaa itse.
Ei. Haluamme, että hyvinvointialue maksaa kaiken.
AP
No se ei tule niitä maksamaan vaikka kuinka itkisitte. Itse joudutte maksamaan. Vaikka sun palkasta.
Ei omaisten sentään tarvitse maksaa.
Vierailija
Kyse on meidän jaksamisesta.
AP
Ettekä siltikään voi ketään mihinkään pakottaa, hah...
Palvelutalossa ei katota kuin asiakkaan omaa kuntoa, omaisten jaksamisella ei väliä
Mikäs persoona tällä tällä kertaa mahtaa olla menossa🤯
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläke ei riitä. Kuka maksaa loput? Vain tietoa.
AP
ei kukaan voi olla noin kujalla. Kenen luulet noin yleensä maksavan tuollaiset maksut? Että jos sun mamman eläke ei riitä, niin ei riitä monen muunkaan. Ja kukas se silloin maksaa, hmmm, mietitäänpä oikein tosissaan! Laittakaa lotto vetämään, tollot, lottoa tolloille
Välimuotoja löytyy ennen tuota ympärivuorokautista hoitoa. Ympärivuorokautiseen hoitoon pääsee ihan viime vaiheessa, jos silloinkaan.
Välimuodot (palvelutalot) ovat myös kalliita, noin 3 te/kk. Onko omaisuutta? Jos äiti on vielä hyväkuntoinen ja elää esim. 20 vuotta, on kustannukset aika suuret (20x12x3000e)
Onko teitä lapsia monta, jotka voisivat auttaa tilanteessa vai oletko ainut lapsi? Omaishoitajuus, yms.
Kunnissa on senioripisteitä, joista saa tarkempaa tietoa.
Mutta sellaista ratkaisua en muista, että äiti laitettaisiin hoitokotiin ja kunta maksaisi viulut. Ellei hän sitten ole niin sairas, että sairaala kotiuttaa hänet hoitolaitokseen.
Miksi ap, se sun miehesi ei maksa?
Ei taidakaan olla varakas, kuten joskus väitit.
Tämäkin on tyypillistä tälle, että tekee aloituksen ja sitten häipyy jonnekin...