Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**ELOisat viikonloppuun pe-su**

02.03.2007 |

Jäsentelen vielä ajatuksia, palaillaan pian...

Mukavaa tapaamista teille, jotka tapaamiseen olitten menossa :D

Eria

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin tänne risukasaankin kuuluu hyviä uutisia!

Saan hepat kotiin jo kahden vikon päästä, IHANAA!! Mulla on ollu jo niin ikävä sitä kopsua! Ja haluan ratsastamaan ja pulaamaan talliin.., kyllä, jopa karsinoiden siivous himottaa:) Niin sitä vaan tulee ikävä tylsiäkin asioita.. Mutta siis ihan loistavaa saan paljon muuta ajateltavaa, loistavan syyn pulata ulkona ja sitä kuuluisaa omaa aikaa...

*loikkii ympäri kämppää*

supertyytyväinen keru ja ihmettelevä eemeli

Vierailija
22/57 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pantoufle: joo kuulostaa aika hurjalta että pitäisi alkaa matkustella kovasti ulkomailla yms. Pitäisi varmaan saada sitten itselleen vähintäänkin hyvät taustajoukot jos siihen soppaan ryhtyy. Niin ja monethan myös pitää sen lyhennetyn työajan siten että ovat vaikkapa perjantain tai maanantain kokonaan poissa töistä eivätkä välttämättä sitä 6 tuntia päivässä jos se ei onnistu.

VAATEG: On tullut hankittua vaatteita paljon eri paikoista. Käytän paljon sukkiksia ja lyhythihasia bodeja alusvaatteina kun olen ostanut sellaisia isoja body- ja sukkispakkauksia esim. m&s:ltä. Neidillä on jo odottamassa jonkun verran 80-86 senttisiäkin eli ei ole vähään aikaan kiire mihinkään vaatekauppaan.

Pia taas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulabaloota on riittänyt, kolme oksennustautipotilasta viikon sisään, neljän hengen yökyläilyporukka jne.

Vaate-g: Body ja potkarit on yleisin yhdistelmä. Sukat ei oikein tahdo pysyä jalassa, joten terällisiä potkareita suositaan. Isompikokoisissa vaan tuntuu yhä enemmän ja enemmän olevan terättömiä housuja. Yhdet farkkuhaalaritkin pojalla on, mutta ne on olleet 2 kertaa päällä ja kolmatta kertaa ei taida tullakaan. Kovat ja epämukavat päällä, joten vaikka olisivatkin ihan nätit, niin jäävät käyttämättä.

Juhlavaatteita pojalla ei oikeastaan olekaan, kun ei ole ihmeempiä juhlia nyt ollut. Ostetaan sitten sopivankokoiset, jos juhlia tulee. Merkeistä meillä taitaa olla eniten Tuttaa, vaikka ne tehdäänkin nykyään Kiinassa tai missä lie. Kotimaista Marlonia yritän ostella myös, mutta ikävä kyllä ne Tutan bodyt on mitoitukseltaan kestovaipan kanssa paremmat. Marimekkoa en ole raaskinut ostaa, eikä kukaan ole lahjaksikaan tuonut.

Muodin mukaan ei tarvitse vauvan kulkea, vaan vaatteissa on vanhoja, uusia ja kirpparilöytöjä sulassa sovussa, mutta bodyn ja potkareiden värit ei saa riidellä keskenään. Synkät värit on meillä myös pannassa, ja niinpä pojalla ei ole yksiäkään harmaita tai tummansinisiä vaatteita, mutta kirkkaanpunaisia kyllä monetkin.

Kiinteitä on maisteltu nyt pari viikkoa, ja välillä jo suu ihan aukeaakin lusikalle. Melkein tässä jo aloin huolestua, että tottuuko tuo kaveri kiinteisiin ollenkaan, vai jääkö vallan maitopojaksi, mutta eilen, kun sai puuroa ekan kerran, niin johan alkoi ymmärtää syömisen päälle!

Yöt sujuu meillä entiseen tahtiin, ja unia vedellään keskeytyksettä 20.30-6.15. Tätä on jatkunut jo yli kuukauden, joten kai se on uskottava, että vauva voi oikeasti nukkua noin hyvin. Mieletön tuuri on käynyt pojan unenlahjojen suhteen, ei voi muuta sanoa, kun lukee toisten öistä. Kiinteiden maistelukin kun on meillä vielä ihan makuannosvaiheessa, joten kaipa tuo sitten saa maidosta vatsansa tarpeeksi täyteen.

Ehkä noista hyvin nukutuista öistä johtuen mulla ei ole mitään puolenvuoden väsymystä itselläni, vaan päivä päivältä tuntuu äitinä olo mukavammalta. Luulin ennen, että lastenhoito on kamalaa ja tylsää työtä ja olin totaalisesti väärässä!

Pantouflelle voimia työpohdintaan! Mulla oli kamala miettiminen asiassa myös, mutta sitten vaan ilmoitin töihin, että tulen syyskuun alusta, ja heti kun päätös oli tehty, helpotti oma olo. Onneksi mulla ei pitäisi olla yön yli -työmatkoja juurikaan. Onhan se töihin meno haikeaa, mutta en aio sitä surra nyt, vaan nauttia jokaisesta päivästä täysillä, jotka vielä saan kotona olla. Pitkä, ihana kesäkin vielä tiedossa.

Jaahas, pitäisiköhän sitä toisillekin jättää palstatilaa?

Viikonloppua!

t. Picapica ja poju 1808

Vierailija
24/57 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se nyt niin ole että aivot ihan narikassa olisi :) Jossain oli pikkasen päinvastaista dataa että ei niiden äitien mitään ihan pöllöjä pitäisi olla. Kyllä se keskittymiskyky yms sieltä sitten taas ilmestyy jos pääsee joskus taas nukkumaan kunnon öitä ja mielessä ei tarvitse olla koko ajan noiden pienten asiat eli kun voi sitten joskus keskittyä rauhassa johonkin.

Toivottavasti saat Eelin nukkumaan unikoulun avulla. Oletko siirtämässä omaan pinnikseen? Hmm...ehkä munkin pitäisi pian tehdä sama homma. Vielä vaan syö yöllä joskus.

Pia ja typy melkeistä 7 kk

Vierailija
25/57 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lapsukaiset nukkuu suloisesti, joten jos jonkun rivin kirjoittaisin...

TÖIHINPALUUSTA. Minulla myös työasiat pyörii jatkuvasti mielessä ja ahdistaa välillä tosi rankasti. Meillä on töissä tapahtunut aika paljon ei niin mukavia muutoksia äitiyslomani aikana, mm. minun ä-lomasijaiseni on siirtynyt toisiin tehtäviin organisaation sisällä, ottanut osan tehtävistäni mukana ja osa työtehtävistäni on ripoteltu organisaation sisällä. Monesti on käynyt mielessä, että onkohan mulla minkäänlaista järkevää toimenkuvaa enää odottamassa, kun palaan. Ajatuksena on ollut, että viimeistään marraskuun alussa aloitan, ehkä vähän aikaisemminkin jo. Tarkoitus olisi, että teen vuoden loppuun asti lyhennettyä työpäivää tai 4-päiväistä työviikkoa.

LASTENVAATEG: Minä olen ihan hulluna lastenvaatteisiin, varsinkin tuon tyttövauvan, joten meiltä löytyy PALJON jos jonkinlaista ihanuutta. Neelalla käytän paljon mekkoja, joskus ihan kotonakin. Minusta liivimekko bodyn ja sukkisten kanssa on varsin käytännöllinen

ja ah, niin suloista pienellä tytöllä. Aika usein tyttö kuitenkin hilluu kotona bodyssa ja trikoohousuissa/puolipotkarissa.

Nelivuotiaan esikoisen kotiasuna on yleensä collegeasu, mutta harrastuksissa/asioilla/kylässä käydessämme panostan hänenkin pukeutumiseen. Eli pojalta löytyy neuleita, slipovereija, kauluspaitoja, sammareita yms. kivoja vähän siistimpiä vaatteita. Minä ostan vaatteet pääsääntöisesti uutena ja ulkomaan reissuilta tuon aina mukanani paljon vaatteita. Myös lapsien isovanhemmat tuovat mielellään reissuiltaan vaatelahjoja. Suosikkimerkkini on Name it/Exit ja Mayoral. Mayoralin housut varsinkin istuvat loistavasti varsin hoikalle ja pitkäsääriselle pojalleni.

JA VÄHÄN OMAA NAPAA. Kävimme tänään Neelan kanssa ensimmäistä kertaa FYSIOTERAPIASSA ja kylläpä oli hyvä käynti! Saimme todella paljon hyviä jumppaohjeita mm. kääntymisen aktivoimiseen ja ryömimisen opetteluun. Lisäksi nyt on tavoitteena vahvistaa tytön vatsalihaksia sekä stimuloida tytön jalkapohjia. Tyttö on kyllä ihan viimeisen viikon aikana kehittynyt tuon liikkumisen suhteen tosi paljon ja olen ihan varma, että kohta meilläkin jo ryömitään.

Tällaista tällä kertaa. Aikamoinen pitkä jaaritus. Toivottavasti joku jaksoi lukeakin...

Hyvää viikonloppua kaikille!!

Pepper + Neela 7 kk, 1 vko

Vierailija
26/57 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin sammuttaa tietokonetta, mutta vielä jäin lukemaan.. eli tuohon vaateg:n, kaikist yleisin asukokonaisuus kotona meijän vauhtiveikolla on body ja sukkikset. Tai sitten gollegehousut toisen sukan kanssa, kun toinen on jäänyt matkalle ;).. Nyt sänkyyn! Mittari näytti 38 ja rapiat.

Hallas

Vierailija
27/57 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurkiitokset kaikille tapaamisessa olleille :) Vähän viriteltiin jo joidenkin kanssa ajatusta siitä voisko joskus ehkä lähteä vaikka ihan vaan naisten kesken ;) mut se siis joskus tulevaisuudessa.

JAMSSA: Hienoa et olet päässyt eteenpäin tytsyn vaivojen kanssa! Tuosta Tuttelin puurosta sanoisin, et oman kokemuksen mukaan mikään muu kuin Nutrician Muksu riisijauhot on täysin maidoton. Voihan tuo olla muuttunut tässä vajaan vuoden sisällä kun viimeks niitä tuoteselosteita tapasin. Mut jos sulla on vielä se ruusunmarjapuuron tölkki tallessa niin kannattaa tarkistaa se ainesosasisältö. Usein ne sisältää maitovalmisteitakin. Tilasitko ajan allergologille vai ihan lastenlääkäriltä? Kuulostaa vahvasti allergialta jos tuon puuron antamisen jälkeen kovasti oireili. Jos tarvit tukea mahdollisen allergian kanssa niin tässä kaks keskustelupalstaosoitetta:

http://health.groups.yahoo.com/group/allergia/

ja

www.histamiini.com

niin ja tuolta eloisten omasta allergiapinosta saa apua myös! Mutta eihän se vielä sanottu ole et tytöllä allergiaan on.

VAATEG:Aika perusvaatteita kotona, jos jonnekin muualle lähdetään niin laitetaan jotain sammaria tms. Tytöllä joskus mekko/hame tai sit jotkut siistit housut. Talviaikaan jos 2v tytöllä on takki niin sit housut jalassa ettei jalat palellu. Ulkopuku päällä jos mennään niin sit voi olla alla myös hame. Ulkovaatteissa olen kuulunut paljon parjattuun Reimatec vanhempaan. Esikoisen aikaan ostin ja tosi tyytyväinen olin joten en ole uskaltanu vaihtaa. Nyt tosin alkaa ne hinnat tuntumaan jo turhan suolaisilta varsinkin tälläsen pienen kohdalla joka ei vielä hirveesti ulkona touhua. Kattelinkin jo Jumbossa eilen Jonathanin välikausihaalaria ja hanskoja Toivolle ja laskin et säästän varmaan 50¿ jos ostan ne. Ja varmaan ostankin, olivat vielä kivan näköiset :) Tuttu vielä kehui mulle et ovat pitäneet täysin veden ulkopuolella. Olikos niissä muuten teipatut ne saumat?

PITUUSG: itellä pituutta 172cm. Esikoinen taitaa kyllä kohta ajaa meikäläisen ohi, tyttö (12v) oli vähän aikaa sit jo 165cm pitkä. Ja vielä ei ole edes hällä menkat alkanu joten pituuskasvu jatkuu vielä.

PUMPULI: toi " aivot narikassa" on mulle tosi tuttu tunne. Usein kun koittaa miettiä jotain vähän oudompaa sanaa niin ei tule mitään mieleen. Tuntuu kun aivosolut koittais saada märistä tulitikuista tulta aikaseks... Ja unohtelen ihan hirveesti asioita mitkä ei liity lapsiin. Ihme etten ole vielä lähteny kertaakaan ulos ilman housuja ;o)

VIETERI, toivottavasti päivien pidentyessä alkaa olo helpottaa. Onko sulla ketään läheistä/tuttua joka vois tulla vähän jelppimään silloin tällöin lasten kanssa. Koita vaikka käydä muutamana iltana viikossa itekseen vaikka kävelemässä. Ja neuvolassakin kannattaa sanoa omista tuntemuksistaan, toivotaan vaan et sulla olis ymmärtäväinen neuvolan" täti" .

Sit oma G: katotteko IDOLSIA? Me ollaan koko perhe idols-faneja ;) Harmittáa kun Johanna tippu viimeks, oli sillä kyllä ihan outo biisivalinta. Mut se oli kuitenkin persoonallinen ja omas mahtavan, voimakkaan äänen. Ite olisin toivonu et honottaja-Kristiina olis tippunu :/ Kristian oli taas AIVAN IHANA!!! Ari oli meidän eskari-pojan suosikki ja laitettiin tietysti sillekin sit oma ääni menemään ;) Anna on musta kans tosi hyvä, omaa mahtavan ääneen. Mut siis Kristian on tällä hetkellä ehdoton suosikki. Sitä tosin en tiedä et miten hänenlaisensa taipuu idols-formaattiin voittaessaan mut aivan mieletön tulkitsija =) <3

Hyvää viikonloppua kaikille!

Peeveli ja Toivo

Vierailija
28/57 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tapaamisessa olleille rupatteluseurasta. Porukkaa tosiaan oli niin paljon, että kaikkien kanssa ei edes ennättänyt jutella. Eli ensi kertaa odotellessa!

VaateG: Minä olen hieman vaatefriikki ja nykyään keskitynkin Veeran vaatteisiin, kun kotona ollessa ei itse tarvitse vaatteita! ;) (En toki nakkena kulje!)

Ostan Veeralle vaatteita milloin mistäkin, mutta kalliita merkkivaatteita en raski ostaa. Alennusmyynnit käytän aina hyväkseni ja nytkin on ensi talven haalari varastossa. Mielestäni esim. Lindexin vaatteet ovat yllättävän hyvätasoisia. Marimekosta tykkään kovasti, mutta normaalihinnalla en raski kasvavalle ostaa...

Kotona suosikkivaatteet ovat body ja golfarit (mummoni termi puolipotkareista). Reissun päällä tai vierailta kotiin tullessa tykkään laittaa neidille mekon. Gollegemekot ovat tosi hyviä, mutta hörhelöäkin löytyy....

Kävin tänään pikaisesti Kampin lastenvaateliikkeissä, kun etsin Veeralle lierihattua etelän matkallemme. PikkuKengurussa oli Gantin versio ja maksoi vaivaiset 37e! Ei lähtenyt mukaan!! Naapurikaupasta löytyi onneksi kolmanneksen makasava.

Pituusg: 171,5. (Tuo puoli senttiä on tärkeä, sillä sillä ohitan isosiskoni!)

Oikein rentouttavaa viikonloppua kaikille.

Meillä on hieman inhottava huominen päivä, kun mies on nyt yön töissä. Pitää olla sit aamupäivä hissunkissun, että mies saa nukuttua. Ja sehän on vauvan kanssa helppoa! Mies kyllä aina sanoo, että olkaa ihan normaalisti, mutta en minä raski mekkaloida.

Puppe29

Vierailija
29/57 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tosta Puppe29:sta tuli mieleen, mitä Peeveli tänään ehdotti tapaamisessa liittyen ikääntymiseen...Huomasitteko? Hui mikä identiteettikriisi pukkaa.

AIVOT NARIKASSA: Ihana kuulla, että muillakin tuntuu aivotoiminta käyvän päivästä toiseen pientä ympyrää. Olen aivan pro vastaamaan, missä meillä on lasten unilelut, lempilelut, kaulurit, pöytäliinat, piparkakkumuotit, moneltako kukin lapsi on herännyt, monelta mennyt nukkumaan, kuka lapsista on kakannut ja minkälaista kakkaa, mitä on syöneet, mitä uutta ne on tänään keksineet ja oppineet, onko tietty paita pyykissä vai puhtaana kaapissa, montako purkkia maitoa meillä on kaapissa jne. Näillä arjen alueilla minä päden, mutta miehellä on sitten oma alueensa, josta minä en tiedä mitään (onneksi täydennämme siis toisiamme): paljonko meillä on asuntolainaa jäljellä...ööö?...paljonko on lainan korko tällä hetkellä? Paljonko meillä on rahaa tilillä...jaa-a, käynpä tarkastamassa...onko auton tankissa bensaa (auton, jota minä ajan 98% kaikesta ajosta)...enpä huomannu katsoa...Tänään meillä kävi nuohooja, joka kysyi, onko muuta nuohottavaa kuin sauna. Ei, minä vastasin. Hetken kuluttua nuohooja tulee sanomaan, että (tiesitkö, että )" teillä on myös öljykattila, sekin pitää nuohota" . Ei siis sanonut tuota suluissa olevaa, mutta siltä se painotus kuulosti, että sattuuko rouva tietämään, että teillä on öljylämmitys. Tapaamisesta ajelin Nallukan perässä pois, kun en enää muistanut muka, miten Eduskunnalta pääsen kääntymään Manskulta pohjoiseen. Parin korttelin päässä hävetti, miten olin niin helpon reitin unohtanut, vaikka lähes viikoittain sen ajoin vielä reilut 2 vuotta sitten, kun aina jätin auton Eduskunnalle. Nyt kun jouduttiin noita autoveroasioita opiskelemaan niin tuntui niin ylivoimaiselta lukea ilman että aivoissa alkoi surisemaan ja kolisemaan. Keskittyminen tai oikeastaan keskittymiskyvyn puuttuminen noin vaativaan tekstiin paneutuessa alkoi jo huolestuttamaan, taitaa olla jotain pahan ADHD:n tasoa.

PIA: Meillä ei kukaan pojista ole itsekseen lopettaneet yösyöpöttelyä, joten kaikille on pitänyt asiasta ilmoittaa. Niin pitkään kun ovat yöllä syöneet, ovat nukkunet mun kainalossa, mutta sitten ovat siirtyneet omiin pehkuihinsa. Sama suunnitteilla Eliassonille, eli pikkuhiljaa omaan sänkyyn ja yösyötöt vähemmälle, kun kerta syö jo päivällä paremmin kuin hyvin. Kaikkihan nämä ovat omia persooniaan, joten katsotaan, miten Eelin kanssa sujuu tämä suunnitelma.

VAATETUS: Kotona rennosti kollarit tai sukkikset (inhoan pikkusukkia, jotka putoilee laten jaloista, katoilee pyykissä ja parit ei löydy koskaan)ja paita, kodin ulkopuolella paremmin eli farkkua, sammaria, sliparia, siistejä paitoja. Meillä on serkkujen vanhoja hyvinsäilyneitä vaatteita ja olen kyllä kova ostamaan itsekin lapsille kaikkea. Meillä on HenkkaMaukkaa, KappAhlin ja Lindexin vaatetta, mutta myös Nameit:a, Marimekkoa, Mexxiä, Cappia parempina vaatteina. Kynnys ostaa madaltuu, kun on monta käyttäjää =) Parempia vaatteita opetan lapsetkin vaalimaan paremmin, kotivaatteet taas on rymyvaatteita, joilla maalatan ja muovaillaan ja rapatessa saa roiskua.

PituusG: Olen 174cm pitkä, Pupen tavoin noin puoli senttiä siskoani pidempi.

Mies järjesti meille ihanaa hemmottelua tälle illalle, syötiin ja juotiin lasilliset viiniäkin. Nyt se on juoksuttamassa vielä koirat, ettei tarvitse hoppuilla niiden kanssa aamulla. Jaaha, nyt se tuleekin.

Hyvät yöt ja viikonloput,

Pumpuli77

Vierailija
30/57 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootsä Pumpuli oikeesti 77 vuotta! En olis ikinä uskonu! Pystyyks sen ikäset saamaan vielä lapsiakin???

Peeveli *täysin ymmällään*

Vierailija
31/57 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos miunki puolesta tapaamiseen tulleille eloille! Oli hauska olla ekaa kertaa tuolla johtocafeessa, vaikka en voinutkaan siellä mitään syödä.. Muuten kiva paikka sekin. :) Mukava seurahan se on tärkeintä. :o)

Pumpuli; Tervetuloa uutena eloisena mukaan! ;) :D Toivottavasti viihdyt joukossamme :D:D:D

Peeveli... noista sun puhumista puurojauhoista tuli viel lisäys mielee, että käytän ite pojalle Kousan Risdiet riisijauhoa, joka on käsittääkseni ainoita täysin puhtaita muista viljajäämistä (luontaisesti gluteeniton) ja lisäksi laktoositon jauhe.

Pituusg; 165cm pätkä olen.

Vaateg; body ja potkarit/housut/puolipotkarit on useimmiten kotona ja kylässäkin. Joskus kylään farkkuhaalarit, sammarit tai jotain. Yleensä tärkeintä on pehmeät vaatteet, missä on mukava olla. Merkkejä käytän laidasta laitaan, eniten ehkä löytyy; Lindex, Tutta, H&M....

IdolsG; Samoilla linjoilla Peevelin kanssa eli Kristian, Ari ja Miakin on parhaita. Kristiina on järkyttävän kamala. Annan lammasääni ei ole mun mieleen, mutta kyllähän tyttö ikäisekseen laulaa osaa.

Ei tähä aikaa päivästä kyllä enää kulje ajatuksia päässä......

Villa ja poeka

Vierailija
32/57 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, en sit eilen päässyt ylös ihmisten aikoihin että oisin tapaamiseen jaksanut.. :(

Pituusg: Jotain 158 cm " pitkä" . :)

Vaateg: Oikeestaan mitään vaatetta en oo ostanut neidille, mun kummityttö on nyt 1v4kk, ja jonka äiti ei meinaa enään yhtään lasta hankkia, joten sieltä on tullut niin hirveesti vaatetta + kaikki mitä ollaan lahjaksi saatu, että kaikkia ei oo edes ehditty käyttämään.

Muita kalluppejapa en nyt sit muistakkaan..

Aava vaan ei meinaa lähtee ryömimään. Ja sit kitisee kun ei pääse eteenpäin.. Aattelin et ois lähtenyt aikaisin eteneenkin, ku käänty sen verran aikaisin ympärikin (2½kk), mutta eipä näytä liikkuvan..

Nyt täytyy mennä jelppaamaan taas pikku kitisijää...

Calathea

Vierailija
33/57 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siis unohtu tosta vaateg:stä se oleellinen et mitä vaatetta yleensä pidetään..

Kotona yleensä body ja sukkikset tai sukat ja gollegehousut. Ehdottomasti aina kuitenkin body, paidat on mun mielestä niin epäkäytännöllisiä, aina näkyy napa naapuriin.. Ja naapurin pojat nauraa.. :)

Kyläillessä on sit käytetty noita lahjoina saatuja " parempia" vaatteita, mekkoja ja farkkuja jne. mitä tulee kotona vähemmän laitettua päälle.

Vierailija
34/57 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt toista viikkoo sairastettu. Hiihtoloma viikolla oli Teemu ja vitonen kipeitä. Pientä lämpöä, nuhaa ja kova yskä. Tällä viikolla oli esikoinen alkuviikon pois koulusta ja loppu viikon kakkonen. Nyt odotellaan koska noi kaksi keskimmäistä sairastuu.

Teemulla oli keskiviikkona 6kk neuvola. Painoo 9600g ja 70,5cm. Paino oli tippunut 200g mutta johtunee siitä kun oli kipee kun ei kelvannut kuin maito ja sekin tuputtamalla. Nyt syödään taas oikein kunnolla. Muuten kaikki kunnossa. Neuvolassa vierähti taas aikaa kun juteltiin kakenlaista.

Meillä on öihin tullut suuri parannus. Teemu ei herää enään kuin kerran syömään tossa 2-3 aikaa. Tää on luksusta kun saa nukkua kunnolla.

Kyllä noi kunnon yö unet vaikuttaa omaan jaksamiseen tosi paljon. Tuntuu että kaikki väsymyksen tunteet ja masennuksen oireet ovat kaikonneet. Hyvä näin. Elämä hymyilee taas.

Yksi hyvä puoli on ollut kun muksut ovat ollet kipeitä niin ei oo kauheesti päästy ulos niin sain siivottua vaatehuoneen ja kaapit. Otettiin siskon kanssa kirppis pöytä ja ihan kivasti on saanut rahaa kun on myynyt ylimäärästä kampetta pois.

Meillä oli vime lauantaina 10v kihlapäivä ja maanantaina käytiin sitten miehen kanssa syömässä. Äitini tuli meille katsomaan lapsia. Mukavasti oli mennyt. Äitini lupas toisellakin kertaa tulla. Okei äitillä oli kaksi apulaista mukana. Mun pikku sisarukset. Pikkusisko 11v leikki tyttöjen kanssa kovasti barbeilla ja pikku veli 14v luki kolmoselle kirjaa.

Oli tosi ihanaa kun päästiin pitkästä aikaa kaksistaa ulos ja syömään sai itekkin kerrankin syödä rauhassa alusta loppuun ja lämpöstä ruokaa. Täytyy ottaa pian uudestaan.

Apua mulla on kauhee vauvakuume. EN tiedä mistä se tähän nyt itsensä keksi änkeä. No se on merkki omasta parantumisesta. Meinaan tossa pahimpana aikana joku kavereista kysyi tuleeko teille vielä lisää lapsia. Kivahdin silloin vaan kaverilleni että ei tosiaankaan tuu.

Mulle on ollut helpottavaa kun oon saanut puhua tästä mun jaksamisesta kaikille jotka vaan on jaksaneet kuunnella ja neuvolassa on otettu heti tosissaan. Eri neuvolatäti kun aikaisemmilla muksuilla. Ei sillä neuvolatädillä ollut mitään ihme neuvoja antaa mutta pääasia että sain puhua väsymyksestä ja käydä sitä läpi eikä saada heti sitä kommettia minkä yleensä olen saanut että mitäs oot hankkinut noin monta lasta oma vika.

Tulipas taas sekava selitys aiheet pomppii edes takas mutta niinkuin joku kirjoitti niin aivot käy vähän vajaalla eikä pysty keskittymään rauhassa kirjoittamiseen kun koko ajan jooku käy keskeyttämässä vaatimalla jotain.

nyt täytyy mennä pyykit odottavat silittäjäänsä ja keittiö siistijäänsä. Iltapäivällä lähdetään anoppilassa käymään. Anoppi lupas paistaa lapsille lettuja.(eipähän itse tarvii) Pojat pääsevät ajamaan pikkusella mopollansa mummon pihaan.

puuhis ja Teemu 2908 + muut

Vierailija
35/57 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun on lämpöisempi keli mutta harmi kun auringonpaiste katoaa sen sileän tien pilvien taakse ja vesilammikoita ja loskaa on tiet täynnä.

OLIKO PEPPERILLÄ OHJEITA MITÄ LIIKKEITÄ FYSIOTERAPEUTTI SUOSITTELI että vauva oppisi RYÖMIMÄÄN? Meillä jo noustaan vähän väliä konttausasentoon mutta ryömiä kun ei vielä osata eteenpäin niin tuli vain mieleen että jos se kerran on niin kovin tärkeää niin voisi testata jos on jotain simppeliä treeniä ;) Vaikka periaatteessa en kyllä mitenkään jaksa olla huolissani vaikka ei ikinä ryömisikään eteenpäin.

Joopa joo nyt pitäisi saada hiukset laitettua yms kun vauvan sain tainnutettua ja pakata hänellekin siistimpää vaatetta mukaan kun lähdetään kyläilemään tässä piakkoin. Mäkin kylään tykkään pukea jotain siistimpää kun muuten niitä siistimpiä vaatteita ei tulisi ollenkaan käytettyä.

Ja miten pumpuli tosiaan on noin paljon ehtinyt vanhentua ;)

Pia ja typy ~7kk

Vierailija
36/57 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on yksi kohtalaisen pitkä mamma eli ei mikään pieni emäntä. Ja munkin sisko kehtasi vähän aikaa sitten väittää että olisi jotenkin kasvanut muutaman sentin ja että olisi minua vain muutaman sentin lyhyempi enää noin viiden sijaan ;) Että mites sitä lähes kolmekymppisenä yhtäkkiä niitä senttejä lisää saadaan.

Vierailija
37/57 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryömimään oppimiseksi oli aika simppelit. Tyttöä pitäsi pitää mahdollisimman paljon paljaalla lattialla pelkässä bodyssa ja jarrusukat jalassa. Saa paremmin työnnettyä itseään eteenpäin, kun on paljaat reidet. Tyttö pitäisi aina jättää lattialle niin, ettei mikään lelu ole kosketusetäisyydellä. Kun vauva yrittää kurkottautua leluille, voi omat kädet laittaa vauvan jalkateriä vasten, jotta vauva saa ponnistukseensa vauhtia. Ja jos pylly meinaa kovastikin nousta, voi sitä hellästi painaa kädellä alas.

Meillä mennään jo kovasti akselin ympäri ja peruutusvaihdekin on jo löytynyt, joten meillä kohta varmaan jo ryömitään. Ja konttausasentoa jo harjoittelemme fysioterapeutin neuvosta siten, että tytön masun alle asetetaan tyyny. Hauskaa tämä jumppauttaminen :).

Vierailija
38/57 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinpähän pitkästä aikaa tänään tanssitunnilla. Kolme kuukautta oli taukoa. Ajattelin, että nyt on ihan pakko lähteä, ei tuu muuten mitään. Ja olihan se kivaa, vaikka yllättävän raskasta pitkästä aikaa.

Vauva olikin huutanut mukavat päiväunellemenohuudot, sellaisen 45min. ukko oli ihan väsähtänyt ;D Mä luulen, että nyt sekin vasta tajusi, miten rasittavaa se nukuttaminen on niin kovin usein.

PEEVELILLE: Mennään nyt ensin ihan vaan taas sille neuvolalääkärille. Mun on vieläkin ihan pakko sanoa, että en vaan osaa uskoa, että kyse olisi allergiasta. Mä varmaankin jankkaan itseäni, mutta kun jotenkin sen vaan kuvittelen tietäväni... Ihan kuin kakkosen vauva-aikaan tiesin, että hänellä on jotain vikaa, vaikka mitään varsinaisia oireita ei ollut ja myöhemmin ne vatsaoireet sitten alkoivatkin (keliakia). Mä edelleenkin jotenkin olen vaan sitä mieltä, että tytsy on huono nukkumaan ja vielä huonompi nukahtamaan. No, mutta kenties saan vetää sanani takaisin, sitten voimme kaikki yhdessä nauraa mun toimimattomille äidinvaistoilleni :D Toisaalta saa lääkäri taas katsastaa myös korvat jne, että josko niissä olisikin yhtäkkiä tullut jotakin...

Niin se puuro, jota maistelimma: Se on muksun puolukkapuuro ja siinä lukee isolla maidoton. Muuten en ainesosia lukenut.

VaateG: mahd helposti riisuttavia vaatteita. Ei mitään, joissa olisi henkselit tai muuta yli olan menevää.

Liikkumisesta: Tosi jännää, että osa käsketään jo fysioterapeutille. Meille taas neuvolatäti sanoi, että ryömiä pitäisi 7-10kk ikäisenä. 10kk jos ei liiku, niin sitten katsotaan tilannetta eteenpäin. Pitääpä kysellä tuosta. Hän sanoi, että he seuraavat heijasteiden kehittymistä, ja siinä ollaan tarkempia.

Hyvä PEPPER, että saitte liikuttamisohjeita. Tulee varmaan vietettyä enemmän aikaakin siinä lattialla lapsen kanssa.

Jamssa+tytsy6,5kk

ps. kiva kuulla PUUHIKsesta :)

Vierailija
39/57 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin siinä pääsi käymään ikääntymisen kanssa, kun laskin vuosirenkaat vyötäröltäni. Ja kun tulokseen suhteuttaa päästä löydetyt harmaat hiukset sekä muistini tilan niin eipä tuo paljon todellisuudesta heitä =) Varhaisdementiaanhan tuo " aivot narikassa" viittaa.

PEPPER, olisitpa tullut tapaamiseen!! Oliko teillä vielä lomaa?

Liikkumisessa kai noin yleensä on rajana, että fysioon saa lähetteen, jos vielä 6kk ei käänny ja liikkumaan pitäisi lähteä ennen 10kk ikää. Tuo paljaalla lattialla olo ilman sukkia on ainakin meillä ollut oleellista liikkumaan lähteissä (ja se kaukosäädin ;-). Jos lasta esim. aina pitää jonkun viltin päällä tai vielä pehmeämmän äp-pakkauksen makuupussiin päällä esimerkiksi niin se vaan ryttäytyy vauvan sormiin, liukuu ja rypistyy vauvan alla eikä vauva saa siinä liikkumisen tuntumaan ja saa niitä onnistumisen kokemuksia.

Meillä on poikatrio taas koossa ja meno talossa on hiukkasen äänekkäämpää kuin parin viime päivän aikana. Ihanaa, että on vasta lauantai, vaikka tuntui kyllä koko aamupäivän ihan sunnuntailta.

Ainiin, vielä meidän yöraportti. Toinen tassutteluyö takana ja hyvin meni sekin. Syötin pojun vielä 23 pintaan, kahdelta havahtui mutta nukahti, kun käänsin vaan toiselle kyljelleen ja viideltä sitten vaati jo selvästi syötävää, joten ihan kuuteen ei päästy, mutta hyvä näinkin.

Huutelen minäkin, missä on LILLEFI, KRETUKKA, ODE, PATE ja monet muut?? Hauska kuulla sinustakin Puuhis, vapaailtanne kuulosti ihanalle =)

Pumpuli, ikä-ihminen ja pikkunasut

Vierailija
40/57 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut vähän matalapainetta täällä omassa päässä, joten olen lähinnä taustaillut. Nyt tuntuu jo paremmalta. Tsemppiä myös kaikille muille väsyneille ja alakuloisille ja kiitos huhuiluista!

Stella on oppinut lähes konttaamaan. On kontillaan ja heijaa itseään edestakaisin. Yhtenä päivänä kun kysyin hänelta, että " mitä Stella pohtii" rupesi hän toistelemaan poh, poh, poh. Olikohan vahinko vai aletaanko täällä kohta puhua :)? Omien sukkien repiminen on nyt must-juttu. Ylpeänä katsotaan äitiä, kun sukka on saatu pois jalasta. Kiinteiden syöminen täällä edelleen takkuilee. Suu jaksetaan avata pari kertaa ja sitten keskittyminen menee ihan puihin. Täytyy huijata ja naurattaa suu auki. Välillä annan lelun käteen ja hän yrittää syödä sitä ja sitten minä iskenkin lusikan suuhun. Olen miettinyt, että onko tällaisessa huijaamisesessa mitään järkeä, tuleeko meidän syöminen aina olemaan tällaista teatteria.

Nyt menee aamuisin n. 3/4 dl Piltti kaurapuuroa banaani soseen kera. Aamupäivällä annan vielä vähän n. 0,5 dl jotain vihannesta (jos vain saan Stellan avaamaan suun) ja sitten maitoa. Kun Stella herää annan vauvajogurttia niin paljon kuin suostuu syömään ja sitten loppuillan aikana 2 x maitoa. Pitäisi vissiin saada näitä kiinteiden määriä kasvamaan, mutta kun toinen ei syö, ei syö, ei syö.

Vaateg: meillä lähinnä Henkkaa &Maukkaa, LIndex, KappAhl, Citymarket. Lahjaksi saatu Benettonia, pO.p ym. " hienompia" .

Pituusg: mä olen 159 cm, joten pieni emäntä täälläkin. Mun mies on 193 cm, joten meillä tätä pituuseroa piisaa. Stellasta on tulossa pitkä tyttö. Maanantaina on neuvola, joten sitten uusimmat kuulumiset.

Mun tekis mieli hankkii digiboxi. Kuinka monella teistä on jo sellainen?

Nyt syömään hedelmiä ja kermavaahtoa. Mun sisko on ostanut pahan päivän varalle ja nyt on sellainen.

Viikonloppuja kaikille!

t. Lillefi ja Stella 2408