Oletko ollut tilanteessa, missä olisit voinut pettää?
Mutta kieltäydyit? Voiko jokainen pettää, jos tilaisuus tulee? Mietin, että onko järkevämpää parisuhteessa ensisijaisesti välttää tilanteita, jossa pettämisen riski voisi olla suuri, kuin luottaa omaan suoraselkäisyyteensä.
Kommentit (59)
Olisihan tuota tarjontaa ollut, mutta miksi vaihtaisin huonompaan? Aviomieheni on upea ja rikas. :D
Ei tullut kieltäydyttyä, miehen ei koskaan pidä kieltäytyä jos seksiä on tarjolla, sitä kuitenkin saa niin harvoin.
Halveksin pettäjiä enkä halua kuulua joukkoon. Mahdollisuuksia olisi ollut mutta olen vetäytynyt joka kerta.
Olen ollut mutta en petä. En voisi mennä kotiin ja katsoa vaimoa silmiin sen jälkeen.
Naisena mahdollisuuksia on aina. Varsinkin parikymppisenä kun tuli käytyä pikkujouluissa, illan istujaisissa, tapahtumissa, baarissa.. koskaan en pettänyt vaikka ensimmäinen poikaystävä oli kusipää joka petti minua. Jälkeenpäin ajateltuna olisi kannattanut vaihtaa mokoma idiootti kuin muita vaihtoehtoja olisi ollut runsaasti tarjolla, mutta ei, moraalini on aina ollut hyvin korkea enkä ole koskaan pettänyt.
Nykyisin olen sinkku ja tasaiseen tahtiin aina jostain ilmestyy joku eronnut/karannut/naimisissa oleva/40v kriisissä oleva ukko, mutta nämä miehet kyllä nykyään vaan säälittää ja olen suositellut keskustelemaan sen vaimon kanssa tai menemään terapiaan. Minä en tarjoa mitään laastaripalveluita.
Jos kukaan ikinä minulle tunnustaa että on aiemmissa suhteissa pettänyt niin kiinnostukseni loppuu aina siihen. Pettäminen kertoo ihmisen moraalista ja heikkoudesta.
No suoraan sanoen...
Vaikka näin ei pitäisi kommentoida...
Kjmpa joskus olisi ollut pieni tilaisuus. Niin ihania ihmisiä on vastaan tullut.
Kilttinä ihmisenä olen onnistunut välttämään nämä. Mutta en tiedä miksi sitten on kuitenkin ketuttanutkin.
Pitkä liitto, mutta tietäähän mihin se menee kun on oltu pitään yhdessä. Jännitys siinä häviää. Ja niin käy kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se pistäisi miettimään jos kostea vako olisi silmien alla, että miten siihen pystyisi olemaan työntymättä....edes kerran lykätä sisään.
Miehen vai naisen?
Vierailija kirjoitti:
Ajattele itsellesi tilannetta jossa olet jäänyt jumiin kaksin täydellisen ihmisen kanssa kuukaudeksi. Nukkumapaikkana on yksi sänky. Te pidätte toisistanne ja mukana on jatkuva läheisyys. Moniko voi sanoa ettei pettäisi?
Oletko ihan hassu? Ei ihminen ole mikään kiimainen eläin, joka ei osaa sanoa ei, kun haaruksissa kihelmöi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele itsellesi tilannetta jossa olet jäänyt jumiin kaksin täydellisen ihmisen kanssa kuukaudeksi. Nukkumapaikkana on yksi sänky. Te pidätte toisistanne ja mukana on jatkuva läheisyys. Moniko voi sanoa ettei pettäisi?
Oletko ihan hassu? Ei ihminen ole mikään kiimainen eläin, joka ei osaa sanoa ei, kun haaruksissa kihelmöi.
Et varmaan itse ole koskaan ollut sellaisessa tilanteessa. Siinä vain ajautuu täysin tunteiden vietäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on järkevää välttää tilanteita, joissa pettämisen riski on suurempi. Omaan suoraselkäisyyteen ja moraaliinsa luottavan on hyvä tiedostaa, että liha on heikko.
Lähtökohta on minunkin mielestäni se, että tunnustaa heikkoutensa.
Kyllä ap.
Jokainen voi periaatteessa pettää, sen elämänkokemus on opettanut.
Eri asia on, tekeekö sen käytännössä, sillä toisilla on erittäin vahva itsehillintä. Pystyvät nielemään himonsa ja halunsa.
Ihmiset ovat yksilöitä. Ja toisaalta kerranhan täällä vain eletään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ap.
Eri asia on, tekeekö sen käytännössä, sillä toisilla on erittäin vahva itsehillintä. Pystyvät nielemään himonsa ja halunsa.
Eihän se pettäminen liittoa vahingoita, jos toinen ei osapuoli ei saa sitä koskaan tietää.
Sitä ei sydän sure, mitä silmä ei näe, vanha sanonta.
Tilastojen mukaan, pettäminen on Suomessa yleisempää, kuin moni uskoo.
Olen ollut monesti ja kieltäydyin.
On yksi henkilö, jonka kanssa olisin tilaisuuden tullen varmaankin 100 % varmuudella, mutta muiden kanssa ei ole mitään vaaraa pettämisestä. Tuo mies on varattu, eikä hän ole osoittanut mitenkään, että olisi valmis pettämään vaimoaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut mutta en petä. En voisi mennä kotiin ja katsoa vaimoa silmiin sen jälkeen.
Eihän se vaimo tiedä, että olet harrastanut seksiä jonkun muun kanssa.
Eikä tilapäis seksissä ole mitään tunteita mukana. Sehän on pelkkää, puhdasta himoa.
Tosi vakavaa on se, jos rakastuu toiseen. Silloin hommasta on oksat pois.
Eikä se rakastuminen toiseen lähes koskaan ala siitä, että pyörähtää toisen kanssa sängyssä.
Rakastumisessa on alusta lähtien voimakkaat tunteet ja kiinnostus, toista kohtaan.
Ihastumisia ja rakastumisia voi tapahtua, missä tilanteissa vaan ja missä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ap.
Eihän se pettäminen liittoa vahingoita, jos toinen ei osapuoli ei saa sitä koskaan tietää.Sitä ei sydän sure, mitä silmä ei näe, vanha sanonta.
Mutta kun se ei ole välttämättä omissa käsissä saako toinen tietää vai ei. Itse sain mutkan kautta tietää eksäni pettäneen vuosia aiemmin. Ero tuli. Valheilla on pitkät jäljet. Itsellänikin on ollut houkutuksia, mutta kun ajattelen että pitää sitten elää valheiden kanssa ja loppuikä menee sen riskin kanssa että paljastuuko asia, niin ei tunnu sen arvoiselta. Haluan myös pystyä seisomaan tekojen takana ja arvostamaan itseäni vaikka toinen ei edes saisi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Olen montakin kertaa, enkä ole koskaan kieltäytynyt. Minulle on sanottu, että torjutuksi tuleminen voi olla naiselle hyvinkin traumatisoivaa , enkä halua yhdellekään naiselle sellaista aiheuttaa.
Jo armeijassa Vääpeli opasti. "Suomalaisen sotilaan velvollisuus on auttaa puutteessa olevaa naista"
Vierailija kirjoitti:
Halveksin pettäjiä enkä halua kuulua joukkoon. Mahdollisuuksia olisi ollut mutta olen vetäytynyt joka kerta.
Miten niin halveksit?
Ihmisiä ne pettäjätkin ovat. Tavallisia työssäkäyviä, perheellisiä miehiä ja naisia.
Ei kannata uhota, koskaan elämässä ei tiedä milloin jää yksin. Ja saattaa rakastus varattuun mieheen tai naiseen. Sinäkin.
Nuorena olisi todellakin pitänyt jättää pahat miehet (ne muutamat) ja ottaa muualta seuraa. Paha ei ole luonteikkuutta, se on paha vain.