Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***viimeisten HELMIEN viikonloppu (PE-SU)***

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivettä lorahti ensimmäisen kerran siinä 01:45 ja nyt on sitten muutamaan otteeseen tullut vettä ja muutama jo hiukan tuntuva supistus!!!! Päivällä jo jomotti selkää ja ennen veden ensimmäistä lorahdusta tuli kivuton supistus. Eli taidetaan päästä lähtemään synnärille jo ennen aamua ja käynnistys jää minun osaltani toivottavasti väliin. Nyt ainakin näyttää lupaavalta. :)

Jolanda + Koukkis rv 42+1

Vierailija
22/34 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän mnä vielä notkun....ei supistuksia, Ainoastaan alapää on kipee sillai et joku olis sitten pesismailalla tömäyttänyt! Nivuset ovat hellinä ja käveleminen tekee tosi kipeetä, mutta ei supistele, voi P***!

Jolandalla näköjään auttoi tuo äippäpolilla ronkkiminen ja lähti ilman apuja tuo synnytys sitten käyntiin, hieno homma! Ei meitä taida montaa täällä enää kärvistellä vatsoineen.

Loviisakin oli hukannut jo positiivisuuden =( Tää loppu on just tätä!! ja pikku85 oli pisimmällä viikkoineen vielä mukana köörissä, mutta entäs sitten äippä07 ja pirriäinen?? Oottekos te vielä yhdessä kasassa?

Tänään olis mun mielestä myöskin hyvä päivä synnyttää, eikös juu! Mitenköhän se onnistuis, jotenkin ehkä lohduttaa ajatus että korkeintaan enää yksi viikonloppu tämän vatsan kanssa jäljellä ja sit se vauva on viimeistään jo sylissä, ajatelkaas sitä!

Tuolta vauva puolelta kun lueskelin viestejä niin siellä jo moni haaveili olevansa raskaana ja kaipaavansa masua!!! Minä en just nyt oikein ymmärtää tuota olotilaa =)

Olipas positiivinen viesti....meillä on kahvikin loppu ja ulkona on inhottava vetinen harmaa keli, joten tästä päivästä tulee PIIIIIITKÄÄÄÄ! No ehkä palailen sit kun oon saanut silmät auki kunnolla ja mielen ehkä vähän paremmaksi, mitenhän se onnistuis? Oliskos jolla kulla jotakin ideoita tekemiseen tms...

T.kolomonen rv 40+6 (en ikinä olis uskonut et kolmas menee näin pitkäksi!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä ottanut päähän koko aamun ihan oikeesti. Yöllä supisteli jonkin verran, ja aattelin jo et nyt alkaa tapahtua! Ei mitään kovin kipeitä, mutta ihan selkeitä suppareita kuitenkin. Harvaanhan ne tuli, mut tosi toiveikkaana ootin että ne siitä tihenis. Noh, paskan marjat. Jossain vaihees olin nukahtanu ja kaikki tuntemukset loppu ku seinään. Mä kun olin jo ehtiny aatteleen että aamulla ollaan synnärillä vauvaa pukaamassa ulos... Mutta ei niin ei.

Jännä kun kärsivällisyys on näin loppu, vaikka eihän tässä ole ku päivistä kyse enää, äippäpolille ens lauantaina, ja toivottavasti kävis kuten Jolandalle. Mä olin etukäteen päättäny etten nyt hermoile yliajalla, mutta ei sille omalle mielelle voi oikeen mitään. Nyt on vaan pakko skarpata ja touhuta jotain kivaa tänään, paras olis jos pystyis unohtamaan koko jutun ees vähäks aikaa. no sehän onkin helppo juttu se.

kolomonen kerto ettei olis uskonu et raskaus menee näin pitkälle, mä taas toisaalta olin aatellukin että taas mennään yliajalle. olin siis jotenkin valmistautunu siihen, mut yllättävän koville tää silti ottaa. Viimeks olin ihan rikki ja itkunen ne viimeset päivät, nyt en sentään niin hajalla ole, ainakaan vielä!

Joka tapauksessa toivotan positiivista sunnuntaita kaikille lopuille helmenkantajille, olis tosiaan kiva tietää ketä kaikkia täällä vielä on mukana??

loviisa rv 40+6

Vierailija
24/34 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin täällä vielä roikun! Yöllä vähän ennen 5 heräsin vessaan ja siitä ku pääsin makuulle takas tuntu eka kipee supistus...siitä vartti tuli seuraava sit niitä tuli sillee 8 min. välein mut lopahtivat enne 7 ettei tullu ku muutama ja oon saanu unen päästä uudelleen kiinni... Nyt tässä aamulla on kans tullu muutama kipeä supistus...jos tämä lähtisi jo tuleen täältä ittekseen!!!

pikku85 41+3

Vierailija
25/34 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vieläkin....ja varmaan vielä koko ensi viikon jne... Toivotaan et pikku85:n supistukset ottavat tuulta alleen ja pääset jo lähtemään!

Joo Loviisa, mä tosiaan ajattelin et kun esikoinen meni sen 2 viikkoa yli ja käynnistettiin, kakkonen syntyi itekseen 40+4, niin jotenkin ajattelin et ei tää kolmas voi yhtään sen pidemmälle mennä!! Näköjään voi ja veikkaan et taas käynnistellään!

Nyt ei muuta, täytyy mennä!

Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille meille!

t.kolomonen 40+6

Vierailija
26/34 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on enää niin vähän et ajattelin et yksi pino riittää viikonlopuksi!

MAMMUTILLE: Tsemppaukset tähän päivään, et ole varmaan enää lukemassa mutta kyllä täällä on sun puolesta kaikki varpaat ja sormet pystyssä!!!! Toivottavasti eivät nyt sitten kotia enää passita, vaan empä tuommoisiin kyllä usko, viikkoja on kuitenkin takana jo niin paljon!!

Mitkäs ovat olotilat ÄIPPÄ07 ja PIRRIÄINEN?

PIKKU85 ainakin eilen taisi jo supistella kipeesti, jokos pääsit lähtemään vaan laantuko supistukset yöllä??

Entäs missä on LOVIISA? Ilmoittelehan jos olet vielä yhdessä kasassa?

JOLANDALLE kaikki sympatiat mun puolesta, mulla on vähän saman suuntaiset kokemukset tuolta kättärin äippäpolilta. Mulla oli ekalla kerralla (4 .v sitten) tosi kovakourainen ja vähäsanainen lääkäri, josta jäi tosi paha maku suuhun, toisella kerralla mulla oli taas eri lääkäri, joka ei enää ollut niin kovakourainen, mutta ei sen mukavampi, kolmannella kerralla sitten oli taas tämä sama lääkäri kun ekalla ja siloinkin sit tokas vaan et no mene tuonne osastolle niin pistetään käyntiin!! Kätilöt ovat olleet ihan sellaisia mukavia, kiireisen oloisia kylläkin ja vähän sellaisia etäisiä tuolla polilla, mutta osastolla sitten ne ovatkin olleet ihan super mukavia eikä siellä lääkäreissäkään ole ollut mitään vikaa. Mäkin aikoinani jouduin odottelemaan muuten lääkäriä joka kerta ainakin tunnin =( Ei kannata huolestua jos et tuonne haikaranpesään pääsekään, musta on ainakin tuolla tavis puolella pidetty hyvää huolta ja vielä kun pidät huolen että miehesi ei karkaa mihinkään pitkälle pitkäksi aikaa (meillä lähti syömään ja oli vähän turhan kauan poissa, kun piti jo ruveta ponnistelemaan niin meistä ei näkynyt mailla eikä halmeilla) niin hyvin menee. Meille on muuten perhehuonetta tyrkytetty heti kun ollaan synnytyssaliin päästy (ei tosin olla otettu vastaan) eli siitä ei ainakaan kannata kättärillä olla kovin huolissaan, niitä on siellä aika paljon ja tuolla tavallisellakin osastolla olen viihtynyt tosi hyvin!!

Ai niin EMMU80:lle Onnittelut pikkuisesta!!

Nyt rupean tuijottamaan tuota hiihtoa kahvikuppi seuranani ja odottelen sit niitä suppareita itelleni. Mulla meni yö taas vaihteeksi valvoessa ja väsyttää ihan hirveesti, kylkiluut on tosi kipeet jne... mut ei mitään oireita mitkä viittaisivat synnytykseen, PLÄÄH!

t.kolomonen rv 40+4 (kakkonen syntyi samoilla lukemilla!)

Vierailija
27/34 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia vaan...tais olla eilisistä lumitöistä ja siivoiluista jotain hyötyy... tänä aamuna alko supisteleen suht kipeesti...nyt tullu jo säännöllisii tunnin verran... täytyy vaan toivoo ettei lopu kesken...

tänään olis viel neuvolakin, mut saa nähä tartteeks sinne enää mennäkkään...

että tällästä tänään...

sippu&pörrö 40+4

Vierailija
28/34 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEIPS, SIPPU! Mä muistin et sä kerkesit lähtee jo...no toivotaan et sun kohalla supparit vaan kipeytyy ja tiheentyy.....(enkös ookin ilkeä, oikea noita ;-))

Olikos vielä muita kanssa kärsijöitä?? Mulla on nyt just ihan hyvä olo, vatsa täynnä aamupalaa ja mitään vaivoja (ei myöskään niitä toivottuja) ei ole! Nyt pitäisi ottaa itseään vähän niskasta kiinni ja ruveta kanssa vähän siivoilemaan sekä lähteä vähän haukkaamaan raitista ilmaa tai kiertelemään vaikka kirppiksille, aika kuluis ehkä nopeemmin niin!

Iltapäivällä jälleen palailen varmaan neuvolakuulumisten kanssa, mutta jos minua ei näy niin älkää huoliko, mä en viikonloppuisin ehdi koneelle niin kovin kuin viikolla eli yritän kyllä sen verran ilmoitella et jos lähtö tulee, ellei sit supistukset yllätä ihan totaalisesti mua!

Nyt on nikki taas unohtunut, mutta sinä jonka lapsukainen oli tooosi kipee, oottekos jo parantumaan päin vai kuinka??

Nyt siis siivoamaan,

t.kolomonen 40+4 edelleen...

Vierailija
29/34 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu täällä sitä edelleen ollaan yhdessä koossa. Itse asiassa mulla on ihan semmonen olo että mä olen sit se kaikista viimesin joka täällä vielä pyörii... Ei siis tunnu mitään merkkejä että lähtö olis lähellä. Oon nyt kahtena iltana hieronu niitä vyöhyketerapiapisteitä jaloista, mutta pah, ei ne mitään oo auttanu.

olikos tänään muutamalla se kontrolliaika?? jokohan sitä ollaan päästy tositoimiin? Jolandalla oli ikävä lääkärissä käynti, tylsää tollanen. Ja paha mielihän tollasesta tosiaan jää, en yhtään ihmettele.

Juu kävin eilen neuvolassa, kaikki ok. Nyt suostu kokenu terkkari masun päältä tekemään jonkinlaisen kokoarvion, joka oli 3,7 - 3,8 kg. Toivottavasti ei nyt kauheesti enää kasvais, on jo kuitenkin isompi ku esikko syntyessään. (Tosin Jolandan painoarvion rinnalla tuo ei tietenkään tunnu miltään!) Vauva on jo hyvin alhaalla, painaa tosi kipeesti välillä alapäähän, joten sen arvasinkin jo. Ens viikolla olis vielä tavallinen neuvola, ja sit rv 41+5 äitiyspolille. Mut ei välttämättä vielä käynnistä tuolloin. Noh, ei parane aatella noin pitkälle, pitää toivoo että tässä kohta jotain alkais tapahtua...

Supistelevaa viikonloppua!

loviisa rv 40+4

Vierailija
30/34 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tosissaan olen täällä sittenkin yksin...Sippu joko sinäkin jätit mut tänne yksin??? Vai nukuttekos kaikki näin pitkään? Ehkä mä vaan taas turhan usein käyn täällä kurkkimassa, no nyt mä lähen asioille, joten laittakaahan kuulumiset tänne!

t.kolomonen (juuri tuli muuten yks supistus =))

Vierailija
31/34 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun meitä on ainakin kaksi täällä, Hei vaan loviisa! Pidetäänpäs sitten tämäkin pino vielä viikonlopun yli pystyssä. Täytyy varmaan välillä käydä aina jotakin tänne kirjuuttamassa ettei pino vajoa tuonne pohjalle saakka!

Viikonloppuja vaan kaikille taustailijoillekin!

Nyt siis pois...

Vierailija
32/34 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin vaan tod.näk viimesen kerran moikkaamaan ku tuntuu silt et vaavia lähdetään hakemaan... irvistellään jo sen verran pahasti...

Vaan palaillaan, toivottavasti uutisten kera...

sippu&pörrö

Vierailija
33/34 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan yhes koos...ei tullu yöllä lähtöö mut koko yön oli maha ja selkä kipeenä ei oikeen tahtonu uni tulla silmään ku särki joka paikkaa...

Ne mun eiliset supistukset ei kyl ollu ees mitään kovin kipeitä mut jos ne jotai avitti ku tuossa just suihkussa käydessä lattialle tipahti sellane rusehtava limalöntti...oiskos se sitä limatulppaa...??

Yhden aikaan pitäs neuvolassa olla nii saan ajan sinne kontrolliin...toivottavasti ei osuisi kohdalle noita inhottavia lääkäreitä ku ne ei oo yhtään kivoja tuommoset!!!!

Toivottavasti sippu saat pienokaisen syliisi viikonlopun aikana...lupaavalta kuulostaa!!!

ja oliko mammutilla tänään käynnistystä tai jotai lääkärikäyntiä...toivottavasti sinäkin nyyttisi saat syliin viikonloppuna!

mut olen täällä taustalla ja palailen asiaan neuvolan jälkeen

Pikku85 41+1

Vierailija
34/34 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olossa ei mitään muutosta, paitsi alkaa epätoivo iskeä päälle, TÄÄ EI IKINÄ SYNNY!!!

Niin ja näin kauheita painajaisia viime yönä ja todellisen tuntuisia sellasia. Vaavi syntyi, mut ison koon takia sai jonkun pahan aivovamman... Mä haluun äkkiä tän vaavin pois tuolta masusta!!!

En keksi mitään kirjotettavaa, mut suppareita kaikille niitä toivoville ja onnea kaikille nyyttinsä hakeneille ja onnea kaikille jotka lähtee koitokseen.

Äippä ja Papu 40+4