Ymmärrän että keskenmeno surettaa, se nyt on selväkin että surettaa
mutta sitä mä en tajua että joidenkin elämä loppuu ja pysähtyy just siihen paikkaan ikuisiksi ajoiksi.
Samoin kuin en tajua sitäkään että vauvakuume sekoittaa joidenkin pään niin täysin että mitään muuta asiaa ei sinne enää mahdukaan kuin vauvavauvavauvavauva... minusta on ollut ihanaa saada lapseni, mutta vauvakuumetta mulla ei ole ollut ikinä!
Kommentit (7)
On kyettävä jatkamaan. Mulla menneet niin, että aloittaessamme yrittämään lasta sain ekana keskenmenon, sitten meni pari vuotta ennen kuin tulin uudestaan raskaaksi: esikoinen syntyi. Sitten parin vuoden päästä sain taas keskenmenon suht myöhäisillä viikoilla, sen jälkeen raskauduin uudelleen nopeasti ja syntyi kuopus. Kuopuksen jälkeen sain vielä yhden keskenmenon. Yritykset on nyt lopetettu, nämä kaksi lasta saavat nyt riittää.
kun la oli 4kk aikaa. sain keskenmenon pahoinpitelyn seurauksena ja siitä jäi muistoksi etten voi koskaan saada lasta. Ehkä asian olisi voinnut jotenkin käsitellä toisin jos se olisi tapahtunnut ns. luonnollisella tavalla. Aikaa siitä on mennyt mutta pikku tyttäreni tulee aina olemaan osa elämääni, mutta asiasta ei tehdä mitään numeroa. Eteenpäin olen mennyt ja vaikka silloin tuntui että nyt ei pääse yli ja kaikki on aivan samaa. Silloin satuttaa kun joku tulee selittämään että sinäkään asiata mitään tiedä. Todella tiedän miltä tuntuu ja miltä tuntuu kun se kaipaamasi vauva ei sitten tulekkaan.
Surunvalitteluni. Toivottavasti syyllinen sai kovan rangaistuksen.
epikriisissä se diag. on keskenmenona.....
t.7
Ei enää ikinä lapsenyritystä, en vaan ole valmis kestämään toista pettymystä. Keskenmenon aiheuttama shokki johti myös avioeroon joten se siitä. Jollain voi todellakin elämä pysähtyä keskenmenoon, joten turha alkaa jeesustelemaan jos on siitä itse selvinnyt.
on jonkin aikaa surullista. Minulla järjestyksessä 2 lasta, 2 keskenmenoa ja nyt vielä yksi ihana vauva 3 kk.
Olin ihan ihmeissäni että sain vielä vauvan ilahduttamaan perhettämme yhden kohdun ulkoisen raskauden ja 1 tuulimunan jälkeen. Kohdun ulkoisen raskauden jälkeen poistettiin toinen munanjohdin kokonaan.
Mutta ei elämä olisi pysähtynyt vaikkei tätä ihanaa kolmatta lasta olisi tullutkaan. Olisn sitten tyytyväisenä tyytynyt noihin kahteen.
Itse olen kokenut 4 keskenmenoa (1., 4., 5. ja 6. raskaus päättyivät keskenmenoon)... ja elämä kyllä jatkuu niidenkin jälkeen. Olen myös synnyttänyt 2 kertaa ja nyt olen viimeistä kertaa raskaana. Olen aina nauttinut raskaana olosta ja lapsen vauva-ajasta, mutta ikinä minullakaan ei ole ollut mitään pakkomiellettä raskaudesta tai lapsen saannista.