Pirkanmaan maaliskuu
Jaahas, kuu on vaihtunut... Tässäpä vielä linkkiä vanhaan + esittelyt. Iita, haluutko laittaa omasi? Ja MM, kun kuitenkin vaklaat, niin tuupas mukaan! :)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9490176&p=1&tmode=1&smode…
[b][size=3]Tässä pinossa juttelevat Pirkanmaalla asustavat ja toisiaan treffaavat plussanneet. Tule mukaan![/size][/b]
[color=maroon]Nimim.: aurinko76
lapsoset: tyttö 1/07
plussasin: takana pian 3v yritystä; 2xinssi, 1xICSI josta tuulimunaraskaus todettiin kesäkuussa 2005, tämä oli 2. PAS
asun: Tampereella miehen kanssa
muuta: vm. -76[/color]
[color=olive]Nimim: H-R
Lapsoset: 12/03 tyttö toisella inssillä, 5/06 poika kolmannella inssillä
Hoidot: Terolut, Clomifen, Pregnyl, inseminaatiot, PCOS todettu 1997
Asun: Perheeni kera Viialassa[/color]
[color=maroon]Nimim: Ibiza79
Lapsoset: Tyttö ja poika 1/07
Hoidot: lasta toivottu 1999 alusta, -03 clomit, -04 3xIUI, 1xIVF/ICSI, 1xPAS
Plussasin: 2. ICSI 05/06
Muuta: asun Vammalassa miehen ja 2 kissan kanssa[/color]
[color=olive]Nimim.: Katariina77
Lapsoset: poika 1/07
Hoidot: 5xinseminaatio (clomit ja gonal-f)
Plussasin: 1. ivf
Asun: noin 100 km Tampereelta mieheni ja koiran kanssa[/color]
[color=maroon]Nimim.: Keinuhepo
Lapsoset: poika 12/06
Hoidot: melkein jo " päästiin" ekaan IVF:ään, plussa tuli luomuna ennen sumuttelujen aloittamista.
Plussasin: Luomuplussa
Asun: Tampereen lähellä[/color]
[color=olive]Nimim.: Kuutar78
lapsoset: LA 06/07
aiemmat hoidot: clomit, 3*IUI (2*clomit+pregnyl, 1*menopur+pregnyl)
plussasin: 1. ivf
asun: Miehen kanssa Tampereella[/color]
[color=maroon]Nimim.: MiaMik
Lapsoset: tyttö 9/06
Hoidot: Clomeja, 4xIUI, 1xIVF
Plussasin: Luomusti tammikuussa, 2. IVF:n piti juuri alkaa
Asumme: Tampereen naapurissa
Muuta: vm. -84[/color]
[color=olive]nimim: mi-ki
lapsoset: poika 1/07
hoidot: 4xIUI, 2xIVF, 1xdonor-PAS
plussa: luomuna hoitotauolla oik. munasarjan ja -torven poiston jälkeen
asumme: reilut 20km Treelta
muuta: vm 1975[/color]
[color=maroon]nimim. nurminata
lapsoset: poika 9/06
hoidot: 3xIUI, 1xIVF, 1XPAS
plussasin: luomusti hoitotauolla alkuvuodesta.
asun: Tampereella miehen ja marsun kanssa
muuta: työssäkäyvä opiskelija vuosimallia-77[/color]
[color=olive]nimim.: osborne
lapsoset: tyttö 11/06
aiemmat hoidot: clomit * 5, 2 IUI -> ku 5/05, luomu km 11/05
plussasin: 1. ivf
asumme: Tampereella
muuta: vm. -77[/color]
[color=maroon]Nimim: pewina
Lapsoset: Tyttö ja poika 10/06
Hoidot: yritystä loppuvuodesta -02, -04 terot ja clomit, -05 3xIUI, 1xICSI (josta keskenmeno), 1xPAS
Plussasin: 2. IVF/ICSI 02/06 (toinen lapsista IVF toinen ICSI, hauskaa aina arvuutella kumpi on kumpi)
Asutaan n. 40 km Tampereelta
Muuta: vm -79[/color]
[color=olive]Nimim : samako
Lapsoset : LA 26.6
Aiemmat hoidot: clomit,muutama inssi,3*IVF
Plussasin : viimesimmän IVF:n PAS kahdesta alkiosta toinen jatkaa kasvuaan edelleen :>
Asumme : 50 km päässä Tampereelta[/color]
[color=maroon]nimim.: Tazu
lapsoset: Tyttö 01/06
plussasin: 1. icsi
asun: Tampereella miehen ja tytön kanssa
muuta: vm. -80[/color]
[color=olive]Nimim.: vegax
Lapsoset: poika 6/06
Hoidot: yritystä 3/2001 alkaen, clomeja monen monta kiertoa, joista raskaus 7/2003 (meni kesken), 3x inssi
Plussasin: 1. ivf 9/05
Asun: Nokialla[/color]
[color=maroon]nimim.: violet82
lapsoset: tyttö 12/05, LA 30.3.2007
hoidot: yritys aloitettu 8/02, terolut, 4xclomit, menogon+pregnyl, 1xIUI, km 12/04
plussasin: luomuplussa (käytössä metformin)
asun: Tampereella mieheni ja tyttöni kanssa[/color]
[color=olive]nimimerkki: vumpe
lapsoset: Aamos 08/04, Luukas 9/06
hoidot: luomuyritystä vuodesta -98, clomeja viisi kuuria (lopuksi sellaisilla annoksilla, että tuli näköhäiriöitä ja huimausta), 3xIUI, 1xIVF, 1xICSI (tuloksena Aamos), 2xPAS (pakastin tyhjäksi ja jälkimmäisestä km 11/05)...
plussasin: LUOMUNA! Kaikkien näiden vuosien jälkeen!!!!!!!!
asumme: Tampereella[/color]
Kommentit (92)
et tässä linkkiä sinne ens viikon leffan esittelyyn:
http://www.finnkino.fi/movie/1279/
Siis ainakin mä, vegax ja aurinko oltiin tänään lähtömielellä, mites muut?
Oli tosi mukava iltapäivä. Aika uskomaton fiilis: tapasin teidät tänään ensimmäistä kertaa ja heti tuntui siltä kun oltais tunnettu aina. Ihana porukka olette kun noi helppo oli päästä mukaan. Mä ilmoittaudun myös lounasemännäksi tässä kevään kuluessa.
Hauska tutustua samassa elämäntilanteessa oleviin ihmisiin ja jakaa näitä " murheita" . Välillä sitä tuntuu kotona siltä, että on maailman ainoa äiti, joka joutuu päivän kanniskelemaan vauvaansa ympäri kämppää. Vaikka mitäs murheita tässä olisi kun on ihana (vaikka välillä vähän huutava) vauva maailmassa. Olavi Uusivirtaa lainatakseni: " on niin helppoo olla onnellinen" .
Ei meidän herra tuntunut saavan mitään traumoja. Kotimatkan oli aivan hiljaa kaukalossaan nappisilmät suurena. Kotona oli aivan hyvällä tuulella. Maito maistui ja nukkumaan meni aivan omien tapojensa mukaan tossa kahdeksan jälkeen. Nukkuukin ihan rauhassa eli eiköhän me tulla toistekin mukaan treffeille;-)
Hyviä öitä. Toivottavasti saatte nukuttua itse kukin.
iita
osborne:
et tässä linkkiä sinne ens viikon leffan esittelyyn:http://www.finnkino.fi/movie/1279/
Siis ainakin mä, vegax ja aurinko oltiin tänään lähtömielellä, mites muut?
Mä olen ainakin lähdössä sinne, kuulostaa sen verran hyvältä leffalta ja ollaan aikaisemminkin käyty vauvakinossa. Leffa alkaa klo 11, joten paikalla kannattaa olla hyvissä ajoin, jos meinaa saada hyvät paikat. Porukkaa siellä on ja ääntä piisaa aina välillä, mutta arkeen pientä piristystä.
Osborne: Pistin sulle postia eilen :)
Mutta nyt katsoon, joko pikkumies ois heränny aamupäikkäreiltään.
-Eliza ja poitsu 7kk-
sähköpostilistalle, toivottavasti en tosiaan taas tiputtanut jotakuta muuta pois... :)
meidän tyttö käänty äsken täyden kierroksen, eli selältä mahalleen ja takas selälleen! Oli niin ylpeän näköinen sen jälkeen, naureskeli vaan äitille, ku oli niin hienosti osannut... sit käänty takas mahalleen ja sai itkuraivarin. ;D No, nyt nukkuu ja mun pitäis lähtee jumppaan, neiti menee salin päivähoitoon siksi aikaa. Vähän jänskyttää, miten se luonnistuu, mut eiköhän se tunnin pärjää ilman äitiä oudossakin seurassa. Täytyy vaan saada typy heräämään ennen ku meen jumppaan, ettei säikähdä ku herää ja äiti ei ookaan paikalla ja ollaan vielä jossain ihan kummassa paikassa.
Me viimeks vegaxin kanssa treffattiin tuntia ennen leffaa ja käytiin kahvilla. Sopisko se nytkin? Lipunmyynti aukee vissiin puoli tuntia ennen näytöstä, ainakaan ei ollut sillon vielä kympiltä auki.
Nyt meen,
Osse
Lipunmyynti alkaa n. klo 10.30 ja silloin on vielä väljää.. mutta auta armias jos tuut paikalle vasta 10.50, pukkaa ruuhkaa. Viimeks oli kaks leffaa, josta pysty valitsemaan, mutta nyt näyttäs olevan vaan yks näytös. Näytöksen jälkeen saa pienen kassin tuotteita mukaansa, viimeks tais olla sosepurkki, pesuainetta ja muutama muukin tuote, jota en kuolemaksenikaan muista. Meidän herra vetää aamupäikkäreitään siinä klo 9-10, mutta koitetaan jos selvittäis kympin aikoihin sinne.. mutta pistetään vaikka viestiä vielä..
Nyt tapetoimaan, kun mummu tuli vaunuttelemaan pojan kanssa
MiaMak ainakin kommentoi niistä liitoskivuista, kiitoksia kokemuksista! Mulla on nyt pari päivää mennyt paremmin, pientä kipuilua vain, viikonloppuna olin kipeämpi. Toivottavasti tilanne pysyis stabiilina mahdollisimman pitkään!
Mulla on nyt taas vaihteeksi hieman kiirus :( Painaa yks essee päälle, pöh! Sen verran vain ajattelin piipahtaa, että kerron sellaisia uutisia, että eilen onnisti huuto.netissä ja saatiin meidän pikkuiselle sänky :) Haetaan viikonloppuna. Ja viikonloppuna saadaan miehen siskolta jotain vaatteitakin pikkuiselle. Sitten puuttuukin oikeastaan enää vaan se sitteri ja tietysti vaatteita, hoitoalusta pöydälle ja kaikki pikku tilpehöörit, joita tarttee sitten vauvan synnyttyä. Hienoa :)
Huomenna mennään siis risteilylle ja ollaan sitten mun siskolla.. Tullaan sunnuntaina, ja maanantaina jatkan matkaani vanhempien luokse ens viikoksi. Eli en siis taaskaan pääse teitä treffaamaan - toisaalta kehtaisinko tulla sinne leffaan, kun eihän mulla ole edes kunnon vauvamasua vielä..?! Mutta olis ollut ihan kiva nähdä teitä siinä samalla. No joskus sitten...
Pakko jatkaa tota kirjottamista :(
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
Kuutar rv24+1
Ps. H-R laitan tekstaria kun lähdetään täältä meiltä, vielä kun muistaisin ne ajo-ohjeet kopsata sähköpostistani!
Iso kiitos viimeisimmästä emäntä-Vegaxille ja muille mukana olleille. Oli tosi kiva nähdä ja jutella kaikesta ajan kanssa. Ja ruoka oli erinomaista! Oli hauska tunnelma, kun vauvoja oli niin monta ja jatkuvaa elämöintiä. :) Lisäksi oli mukava tavata minulle uusina tuttavuuksina Iita ja H-R lapsineen.
Olisiko kukaan kiinnostunut lähtemään tänne maaseudulle päivää viettämään ja tietenkin ravitsemaan sielua ja ruumista? Miten olisi esimerkiksi sunnuntai 18.3 (äänestys hoidettava kuitenkin omassa kunnassa ensin!) tai maanantai 19.3? Ajalla ei ole väliä, tänne saa tulla sitä mukaa miten päivärytmit periksi antavat. Meidän pihassa on mukava nukuttaa vaunuissa, jos vaan on hyvä ilma... Laitan vaikka tarkemmin vielä s-postia.
K:lle ei tullut mitään oireita rota-rokotteesta. Hyvä niin. Tokan paukun hän saakin sitten samaan aikaan ekan Pentavac-yhdistelmärokotteen kanssa 3kk neuvolassa...
Vauvakino laitettu harkintaan. Meillä ei pitäisi olla silloin mitään muuta menoa, joten olisi ihan kiva lähteä vähän ihmisten ilmoille. Nuo aamulähdöt on vaan niiiiiiin takkuisia, kun tuntuu, että ei mitään ehdi ja mikään ei mene niin kuin on suunnitellut :) Ehkä niihinkin harjaantuu ajan kanssa.
Mitä kuuluu Violetille?
Kuuttarelle mukavaa risteilyä!
Katariinan poika oli saanut ihanan nimen! Oli kiva kuulla kuulumisianne, kirjoittelehan tänne lisää kun ehdit! Ja pidetään ne kaupunkitreffitkin, niin pääsette tekin vaivattomammin mukaan!
Nyt lähden tästä koneelta liikkeelle ja suoritan siivousoperaationi loppuun. Pikku-K nukkua possottaa tuolla pihalla päiväuniaan, joten paras käyttää sekin aika hyödyksi, niin saa imuroitua kunnolla.
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
Keinuhepo ja Pikku-K
Oli tosi kiva nähdä isolla porukalla, näin paljon vauvoja kerrallaan oon nähnyt vaan taysissa:)
Mukavaa oli nähdä pitkästä aikaa Ibizaa ja H-R:ää ja hienoa tutustua Iitaan. Ja oli monta pientä uutta tuttavuutta:) Oma poikanen tuntuu niin isolta, hurjasti kyllä oli kasvaneet Ossen hymyneiti ja H-R:n poju, hui! Ja Keiniksen sitruunakaan ei ollut enää se ihan pienin:) Saitkohan Mi-ki nukuttua univelkoja?
Kuulostaa kivalle Keiniksen kutsu, samoin Ibiza suunnitteli kutsua. Mun täytyy tunnustaa, että oon aivan onneton autoilija, joten jää harkintaan, uskallanko lähteä ajamaan pitkää matkaa:/ Harjoittelin tosin viime viikolla esim. Ideaparkkiin ajoa ( - mulla on ollut kortti tosi vähän aikaa ja tään kaverin kanssa en oo kauheesti päässyt harjoittelemaan). Taidot on ehkä paremmat kuin uskallus... Ja mulla on tietty aika harvoin auto käytössä, mutta se on toivottavasti neuvottelukysymys.
Meillä hulinapäivät jatkuu, pojat osaavat pistää kyllä paikat " järjestykseen" . Saa nähdä, kuinka totutaan taas arkeen, kun serkkunen huomenna lähtee. Yöt on menneet meillä taas vaihteeksi ihan mukavasti syömisen puolesta, mutta poikaselle taitaa tulla hampaita ja ne yöllä pistää kitisemään.
Leffa kuulostaa edelleen kivalle, ihan hyvin voit Kuutar lähteä mukaan.
Siellä on niin paljon vilskettä, että kukaan ei vatsan kokoa katsele:) Hurjaa vauhtia kuluvat viikot sullakin.
Auringon neiti on enää nimeä vailla ja sitten odotellaankin jo uutta satoa:)) Violetille jaksuja viimeisile viikoille. Harmi, ettet päässyt treffeille. Onkohan teitä kolme seuraavalla kerralla, vai tuutko vielä ennen h-hetkeä?
Tervetuloa vielä uusille sekä palstalle että listalle!
Vegax ja poikanen melkein 9 kk
Suurkiitokset Vegaxille treffeistä! On niin huippukivaa tavata teitä, ja kotioloissa jutteleminenkin on mahdollista :D Ossen tytteli on kyllä niin kova kikattelija, ettei toista ole nähty. Oli ihana nähdä uusia vauva-tuttavuuksia! Toivottavasti mi-kin oma unikoulu on ollut onnistunut.
Meillä ollaan oltu neidin kanssa kahdestaan melkein koko viikko, kun isi on ollut työn perässä muissa maisemissa, ja samaa rataa jatkuu ensi viikolla.. ja myös sitä seuraavalla. Tylsäähän tämä on, mutta min-käs teet.. Tänään ohjelmassa oli siskonmakkarakeiton tekeminen, eilen oltiin Prismassa (ihana oli oikeesti käydä prismassa, kun en ole siellä sitten tammikuun päässyt käymään..)! Nyt tuo täti-moonika röhkii unissaan, toivon, että vielä monen monta tuntia..
Voiko sinne kinoon muuten tulla vaunujen kanssa, vai miten homma toimii? Apua, miten pääsemme koskaan klo 10 mihinkään, mutta tietysti tullaan.. Leffa vaikutti muuten oikein sopivalta :D
Keinis, tullaan oikein mielellämme! Meille sopisi parhaiten maanantai, kun tuo isi on sitten taas poissa alkuviikon, niin en viitsisi sunnuntaina lähteä.
Hyvää yötä!
aurinko ja pikkuinen 5+ vkoa
Voi kun olisi niin ihana nähdä taas teitä kaikkia ihania ihmisiä! Saa nyt nähdä miten tää mun vointi tästä etenee, että jaksanko lähteä seuraaville treffeille... Mutta harkinnassa on! :) Eli Keinis, mä voisin ollaa kiinnostunut jos vointi antaa myöden (olisi ihana nähdä sinunkin pikku-K:ta)!
Tänne ei oikeestaan kuulu mitään ihmeellistä uutta. Liitoskivut on edelleen hirmuisat, ja eilen erehdyin lähtemään miehen ja tytön kanssa kauppaan (kun en halua vain kotiin linnoittautua!!)... Voi sitä tuskaa!!! Kauaa en oikeasti pysty kävelemään. Sain eilen postissa tekstin maanantain Taysin käynnistäni ja siellä oli mustaa valkoisella: " vaikeita liitoskipuja" . Seuraava käynti mulla on rv39+3 ja jos oon TOSI kipeä silloin niin meinaan vaatia käynnistystä viimestään laskettuna päivänä! Ei tällasta kärsimystä kestä hullukaan...
Vielä mulla ei kuitenkaan oo mikään kiire synnyttää (vaikka oishan se vauva NIIN ihana saada jo syliin :D), sillä raskaana oleminen on kivuista huolimatta aivan ihanaa! Sitä paitsi tilasin kankaita vauvan vaatteita varten (saapuvat varmaan tänään) ja meinaan vielä ommella vähän vaatteita pienelle. Joten saa syntyä vasta sitten kun on valmista ;) Meidän tuplarattaat tuli alkuviikosta ja on ne niin hienot! Oonkin hipelöinyt niitä tossa koko ajan :)
Voi että usko miten ihana tuo mun tyttöni on! Sairastelujen jälkeen on kehityksessä otettu oikein kunnon harppaus ja neiti höpöttelee hirmuisasti! Sanoja tulee koko ajan lisää ja välillä neiti yllättää älykkyydellään ja ymmärtämyksen laajudellaan. Sanoja on varmaan 20 ja pieni osaa jo pyytää " mammam" (=maitoa) ja " että" (=vettä)!
Mulla supisteli eilen illalla (taas) kipeesti monta tuntia, mutta yöksi helpotti. Nyt aamulla taas tullut muutama supistus. Ärsyttää kun tätä mulla on ollut jo monta viikkoa eikä edes ole kypsyttänyt paikkoja yhtään! :/ Ja kurkkukin tuntuu kipeältä, täytyy toivoa etten tulisi juuri nyt kipeäksi.
Kuutar taitaakin olla laivalla :) Toivottavasti on mukava reissu! Mun tekis kans kauheesti mieli laivalle (ja nimenomaan sinne seisovaan pöytään ;)), sovittiinkin miehen kanssa että heti kun olen toipunut synnytyksestä niin lähdetään lasten kanssa laivalle.
aurinko: Mä oon kerran ollut neidin kanssa (yli vuosi sitten :D) siellä vauvakinossa ja silloin mulla oli vaunut mukana. Siinä salin ulkopuolella on vaunuparkki johon voi jättää vaunut ja ottaa vauvan saliin kantokopassa. Joillakin oli turvakaukalo mukana.
osse: Mites typy oli pärjännyt hoidossa kun sä olit jumpassa? Mä oon päättänyt kans aloittaa jonkun jumpan sitten synnytyksen jälkeen, oon ihan rapakuntoinen...
vegax: Onko teillä jo opittu liikumaan? Harmittaa kun ei olla päästy treffeille vähään aikaan niin tuntuu etten tiedä muiden lasten kehittymisestä muuta kuin sen mitä täältä voin lukea :/ Olisi niin kiva nähdä teidän kaikkien pikkuisia!
Mitäs kuuluu mi-kille? Entä H-R:lle?
Vilkutuksia uusille tuttavuuksille MiaMikille, Elizalle ja Iitalle! :)
Nyt aamupalalle! Ihanaa viikonloppua kaikille :)
violet rv37+0 ja tyttönen 1v3kk
aurinko76:
Voiko sinne kinoon muuten tulla vaunujen kanssa, vai miten homma toimii? Apua, miten pääsemme koskaan klo 10 mihinkään, mutta tietysti tullaan.. Leffa vaikutti muuten oikein sopivalta :D
Kuten Violet sanoi niin vaunut voi ottaa mukaan leffaan, oven ulkopuolella on vartioitu vaunuparkki, joten saliin ei vaunuja voi ottaa, mutta kovan/pehmän kopan voi ottaa mukaan, jos vauva osaa nukkua siinä tai sitten turvaistuimen. Siellä on myyty joka toinen paikka eli omalla lipullas saat myöskin viereisen paikan, jossa voi turvaistuinta pitää. Lipun hinta ei oo mikään huimaava 6,50 e ja nyt siellä on tarjolla myös toinenkin leffa-vaihtoehto: Dreamgirls. http://www.finnkino.fi/movie/1247/ Itseä kiehtoo enemmän tuo Hugh Grantin leffa :)
Violetille tsemppiä viime hetkiin ja Kuuttarelle ihanaa matkaa
Koitahan Mi-ki lähteä kanssa leffaan.. itkeminen ei haittaa, meidän jannu itkee myötätunnosta mukana ;)
Hyvää perjantaita!
-Eliza ja poitsu-
Mä en tajua, mulla on taas joku flunssa! Heti, kun rupesin urheilemaan taas vähän enemmän, iski nuha. Johan edellisestä olikin melkein kuukausi. Toivottavasti tää ei tartu typyyn eikä kestä pitkään, mä oon nimittäin päättänyt et tällä kertaa taudit ei estä mun ja violetin treffejä... :D Yritys on vissiin neljäs??
Siks tää saakin olla lyhyt viesti, typy nimittäin nukkuu ja haluan levätä sen ajan.
Mä oon nähnyt ton Dreamgirlsin, se ei ollut mitenkään erikoinen vaikka typy kyllä tykkäs kuunnella lauluja. Se oli siis toinen viime kerran leffoista.
Me tullaan tietty kans keinikselle, sehän on selvä.
Typy pärjäs ihan hyvin hoidossa, vaikka siellä tosiaan olis sit kuitenkin ollut 6kk ikäraja, mutta hoitaja otti tytön ja sano et saa tuoda toistekin. Vähän ennen jumpan loppua oli tullut huuto (hoitaja sano, et keuhkot on kuulema kunnossa :D) mut muun ajan oli ollut aurinkoinen itsensä. Mennään siis toistekin, kunhan tää lentsu hellittää. Mä kävin puolivälissä kurkkaamassa, miten pärjäsivät, mut menin hyvällä mielellä takas.
aurinko, jos kaipaat seuraa, voidaan taas treffata ens viikolla jossain välissä?
Mut nyt sinne petiin...
-Osse ja typy tänään tasan 4kk!
Vauvakino kuullostaisi tosi hauskalta, mutta me lähdetään pojan kanssa isän kaveriksi reissuun ens viikolla ja tullaan kotiin vasta torstaina. Seuraavalla kerralla ollaan kyllä mukana, ja tuodaan varmasti oma lisämme huutokuoroon.
Kiitos Keinikselle kutsusta. Me ei valitettavasti päästä mukaan:( Meidän herra ei ole enää suvun nuorin kun sai serkun eilen ja sitä uutta tulokasta täytyy tietysti lähteä katsomaan eli ollaan seuraava viikonloppu sillä reissulla. Mutta näihinkin kekkereihin tullaan ehdottomasti mukaan seuraavan kerran;-)
Ollaan kovasti treenattu näitä kaksi-kuukautisen hurjia taitoja eli esineen käteen ottamista ja vatsallaan olemista. Vatsallaan makoilu ei kuulu herran suosikkeihin ja hän onkin erittäin hyvä kääntymään siitä saman tien selälleen. Ja pelästyy reppana tätä joka kerta.
Kevyet helistimet alkavat pysyä kädessä jo mukavasti. Suu vaan venyy tässä touhussa kun sinne pitää tunkea samaan aikaan sekä ne molemmat nyrkit että se helistin. Hauskan näköistä touhua.
Oletteko muuten kukaan käyneet Tampereella vauvajumpassa? Mä alan näköjään aktivoitua oikein tosissaan ja mietin myös vauvajumppaa. Osaako kukaan suositella mitään paikkaa?
Hauskaa viikonloppua kaikille.
Sunnuntaiksi ainakin on luvassa ihania ulkoilukelejä.
Iita
että me tullaan kyllä kumpana tahansa päivänä, mutta tietty maanantai olis kivempi, kun mies on sunnuntain kotona.
Iitan poikahan oppii kahmalokaupalla uusia juttuja! Mä en ole käynyt vielä vauvajumpassa, mut tiedän et ratinassa on jotain lattareita muistaakseni ke-aamuisin.
Eipä mulla sit muuta.
-Osse
Sovitaan näin pienellä otoksella, että seuraavat treffit on meillä maanantaina 19.3 ja ruokaa olisi tarjolla alkaen klo 14. Laitan ajo-ohjeet ja menusuunnitelmat sähköpostitse!
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Keinuhepo ja ulkona nukkuva pikku-K
iita71:
Oletteko muuten kukaan käyneet Tampereella vauvajumpassa? Mä alan näköjään aktivoitua oikein tosissaan ja mietin myös vauvajumppaa. Osaako kukaan suositella mitään paikkaa?
Jumpasta ei oo kokemusta, mutta uinnista kyllä.. Nyt on muuten vauvauintiin haku päällä, joten ei kun ilmoittautumaan vaan :) Sampolasta löytyy ainaskin babybrasil, joka mun käsittääkseni on aika suosittu.
Keiniksen kutsu kuulostaa houkuttelevalta, mutta katotaan keriitäänkö silloin, kun on neuvolaa, lääkäriä ja muskaria samana päivänä, mut kaikki riippuu siitä kuinka pitkä matka tarttee istua autossa (saako nukuttua matkalla).
Osse ja muut leffaan tulijat: Sovitaanko aika ja paikka missä treffataan ennen leffaa vaikka sähköpostilla? Ootteko varaamassa liput jo ennakkoon?
Hyvää viikonloppua!
-Eliza-
Onpas ensi viikosta tulossa vilkas! Mullekin sopii se Hugh Grantin leffa oikein hyvin! Pitääkö liput varata etukäteen, vai riittääkö, että aamulla mennään ja ostetaan? Voitais tavata vaikka Siperiassa kahvilassa silloin aamusella, laitetaan vaikka tarkemmin spostilla.
Osse, jaksatko lähteä huomenna maanantaina Idikseen? Olen menossa, haluaisin käydä katsastamassa mahdolliset ristiäisvaatevaihtoehdot siellä.. ja sitten siellä on ilmeisesti joku kakkuleipomo. Jos joku muukin on seuraa vailla ja olisi halukas tulemaan idikseen, niin mukaan vaan!
Meillä myös pientä flunssan poikasta ilmassa, mutta onneksi nyt jo parempi vointi.
Oltiin eilen kaupungilla, ja hikipäissä tyttelin kanssa syötiin kahvilassa.. Ihan hyvin meni, mutta tosiaan kuuma tuli molemmilla :)
Mukavat su-illat kaikille!
aurinko ja pikkuinen pian jo 6 vkoa!
Vauvajumppa ja muskari kiinnostaisi täälläkin. Ossen mainitsema lattari voisi olla hauskaa, tiedätkö siitä enemmän?
Mi-ki, oletko ehtinyt vilkuilla niitä lähiseudun muskareita..? Meillä neuvolaa ensi viikolla, joten voisin kysyä ja katsoa ilmoitustaulut.
Ibiza, en huomannut kysyä miten teillä meni siellä taysissä silloin, vaikuttaako ohjelma rankalta? Me saatiin uudestaan se lomake nähtäväksi (kun ei vastattu mitään sairaalassa ollessa), ja nyt mietin mitä tehdä.
..aurinko
Siellä käydään polilla verikokeessa aluksi kolmen kuukauden välein ja sitten puolen vuoden ja sitten vuoden välein. Jos mitään ei ilmene niin noilla käynneillä selviää. 2 vuotiaana pääsee omaan terveyskeskukseen jossa annetaan näytteet ja muu yhteyden pito esim. ruokapäiväkirjoja voi lähetellä sähköpostilla.
Eli mielestäni ei ole kovin rankkaa ja sanoivat, että jonkun käynnin voi jättää välistäkin jos haluaa ja käynnit voi lopettaa milloin vaan haluaa. Kaikki tuo on vapaaehtoista.
Keväisiä terveisiä kaikille!
Ibiza ja nyytit
eli oli oikein kivaa! Aika mahtavan kuoron meidän lapsoset muodosti, mutta olipas vinkeetä. :) Toivottavasti mi-ki pystyy nukkumaan ja iitan poika ei menettänyt täysin hermojaan meidän mölyseurassa... Oli kiva tavata teitä!
Vai on MM:n siskolla samanlaista pöntönhalailutaipumusta ku sulla itselläs. Toivottavasti lopputulos on yhtä suloinen ku teillä. :)
Vähän meidän typystä on tullut ihana, ku se nauraa kätkättää. Illalla pitää aina vielä ennen nukkumaanmenoa pitää pieni " itku pitkästä ilosta" -ilohetki. Toinen nauraa ihan katketakseen enkä mä nyt voi sanoa, että mullakaan kovin huonot fiilikset siinä touhussa olis. Saa nähdä, kuinka kauan voidaan jatkaa tuota iltariehuntaa ennenku nukahtaminen vaikeutuu. Nykyään nukahtaa vielä ihan helposti ku vaan saa tissiä ja sit tutin suuhun.
Laitetaas vielä tännekin neuvolakuulumisia, eli pituutta oli 64cm ja painoa 6840g, pipo 41,5cm. Lääkäri oli kirjoittanut, että " asiat kunnossa" . Tosiaan sanoivat, ettei sais seisottaa ku hyvin tuettuna, mutta mitenpä tota estää seisomasta, ku on ihan onnessaan siitä hommasta... Ja jökittää päätään irti lattiasta ku on selällään.
Juups, mut nyt kömmin petiin, muut on jo nukkumassa ku yöunet jäi viime yönä vähiks aikaisen herätyksen takia. Palaillaan!
-Osse ja typykkä