Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pirkanmaan maaliskuu

01.03.2007 |

Jaahas, kuu on vaihtunut... Tässäpä vielä linkkiä vanhaan + esittelyt. Iita, haluutko laittaa omasi? Ja MM, kun kuitenkin vaklaat, niin tuupas mukaan! :)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9490176&p=1&tmode=1&smode…

[b][size=3]Tässä pinossa juttelevat Pirkanmaalla asustavat ja toisiaan treffaavat plussanneet. Tule mukaan![/size][/b]

[color=maroon]Nimim.: aurinko76

lapsoset: tyttö 1/07

plussasin: takana pian 3v yritystä; 2xinssi, 1xICSI josta tuulimunaraskaus todettiin kesäkuussa 2005, tämä oli 2. PAS

asun: Tampereella miehen kanssa

muuta: vm. -76[/color]

[color=olive]Nimim: H-R

Lapsoset: 12/03 tyttö toisella inssillä, 5/06 poika kolmannella inssillä

Hoidot: Terolut, Clomifen, Pregnyl, inseminaatiot, PCOS todettu 1997

Asun: Perheeni kera Viialassa[/color]

[color=maroon]Nimim: Ibiza79

Lapsoset: Tyttö ja poika 1/07

Hoidot: lasta toivottu 1999 alusta, -03 clomit, -04 3xIUI, 1xIVF/ICSI, 1xPAS

Plussasin: 2. ICSI 05/06

Muuta: asun Vammalassa miehen ja 2 kissan kanssa[/color]

[color=olive]Nimim.: Katariina77

Lapsoset: poika 1/07

Hoidot: 5xinseminaatio (clomit ja gonal-f)

Plussasin: 1. ivf

Asun: noin 100 km Tampereelta mieheni ja koiran kanssa[/color]

[color=maroon]Nimim.: Keinuhepo

Lapsoset: poika 12/06

Hoidot: melkein jo " päästiin" ekaan IVF:ään, plussa tuli luomuna ennen sumuttelujen aloittamista.

Plussasin: Luomuplussa

Asun: Tampereen lähellä[/color]

[color=olive]Nimim.: Kuutar78

lapsoset: LA 06/07

aiemmat hoidot: clomit, 3*IUI (2*clomit+pregnyl, 1*menopur+pregnyl)

plussasin: 1. ivf

asun: Miehen kanssa Tampereella[/color]

[color=maroon]Nimim.: MiaMik

Lapsoset: tyttö 9/06

Hoidot: Clomeja, 4xIUI, 1xIVF

Plussasin: Luomusti tammikuussa, 2. IVF:n piti juuri alkaa

Asumme: Tampereen naapurissa

Muuta: vm. -84[/color]

[color=olive]nimim: mi-ki

lapsoset: poika 1/07

hoidot: 4xIUI, 2xIVF, 1xdonor-PAS

plussa: luomuna hoitotauolla oik. munasarjan ja -torven poiston jälkeen

asumme: reilut 20km Treelta

muuta: vm 1975[/color]

[color=maroon]nimim. nurminata

lapsoset: poika 9/06

hoidot: 3xIUI, 1xIVF, 1XPAS

plussasin: luomusti hoitotauolla alkuvuodesta.

asun: Tampereella miehen ja marsun kanssa

muuta: työssäkäyvä opiskelija vuosimallia-77[/color]

[color=olive]nimim.: osborne

lapsoset: tyttö 11/06

aiemmat hoidot: clomit * 5, 2 IUI -> ku 5/05, luomu km 11/05

plussasin: 1. ivf

asumme: Tampereella

muuta: vm. -77[/color]

[color=maroon]Nimim: pewina

Lapsoset: Tyttö ja poika 10/06

Hoidot: yritystä loppuvuodesta -02, -04 terot ja clomit, -05 3xIUI, 1xICSI (josta keskenmeno), 1xPAS

Plussasin: 2. IVF/ICSI 02/06 (toinen lapsista IVF toinen ICSI, hauskaa aina arvuutella kumpi on kumpi)

Asutaan n. 40 km Tampereelta

Muuta: vm -79[/color]

[color=olive]Nimim : samako

Lapsoset : LA 26.6

Aiemmat hoidot: clomit,muutama inssi,3*IVF

Plussasin : viimesimmän IVF:n PAS kahdesta alkiosta toinen jatkaa kasvuaan edelleen :>

Asumme : 50 km päässä Tampereelta[/color]

[color=maroon]nimim.: Tazu

lapsoset: Tyttö 01/06

plussasin: 1. icsi

asun: Tampereella miehen ja tytön kanssa

muuta: vm. -80[/color]

[color=olive]Nimim.: vegax

Lapsoset: poika 6/06

Hoidot: yritystä 3/2001 alkaen, clomeja monen monta kiertoa, joista raskaus 7/2003 (meni kesken), 3x inssi

Plussasin: 1. ivf 9/05

Asun: Nokialla[/color]

[color=maroon]nimim.: violet82

lapsoset: tyttö 12/05, LA 30.3.2007

hoidot: yritys aloitettu 8/02, terolut, 4xclomit, menogon+pregnyl, 1xIUI, km 12/04

plussasin: luomuplussa (käytössä metformin)

asun: Tampereella mieheni ja tyttöni kanssa[/color]

[color=olive]nimimerkki: vumpe

lapsoset: Aamos 08/04, Luukas 9/06

hoidot: luomuyritystä vuodesta -98, clomeja viisi kuuria (lopuksi sellaisilla annoksilla, että tuli näköhäiriöitä ja huimausta), 3xIUI, 1xIVF, 1xICSI (tuloksena Aamos), 2xPAS (pakastin tyhjäksi ja jälkimmäisestä km 11/05)...

plussasin: LUOMUNA! Kaikkien näiden vuosien jälkeen!!!!!!!!

asumme: Tampereella[/color]

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyyris tuo kuntouttamislaitoksen jumppa ja päiväkin on kurja. Me jätetään suosista se väliin... Ei olla ehditty vielä Lempäälän synnyttäneidenkään jumppaan perjantaisin :P

Käytiin eilen Lidlissä vaunuilla pojan kanssa, aika ryysistä oli, kun toinen päivä mitä oli auki. Vaippoja sieltä piti mennä hakemaan (kiitos keinis vinkistä ja näytevaipasta!) mutta mukaan tarttui toki muutakin, mm. maanantaiksi kääretorttua.

Meillä on unirytmit ihan pepuillaan ja ollaan aivan loppu molemmat. Poika valvoo yöt ja nukkuu alkuillat. Päiväsaikaan vetelisi sikeitä tuntitolkulla. Nytkin pitää ihan mennä herättelemään ettei homma taas kostaudu yöllä ->

-miki ja pikkuherra 11 vkoa

Vierailija
22/92 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyöhyketerapia tehosi liitoskipuihin niin hyvin, ettei niitä oikeastaan ole enää lainkaan!!!! :O Ajatella, vielä pari päivää sitten oli NIIN kipeä että olin jo menossa vaatimaan käynnistystä!! Nyt siis odottelen maanantain kontrollia ja spontaania synnytyksen käynnistymistä ;)

Vyöhyketerapeutti sanoi (koska mulla hormonipisteiden painelu teki tosi kipeää!!), että ennustajan osa on huono, MUTTA uskoo synnytyksen olevan lähellä!! Ne pisteet aristuu mitä lähempänä synnytys on. Sanoi että tuskin menee yliajalle, mieluummin syntyy pari päivää ennen laskettua... Eli kovat on odotukset. Kahtena viime yönä oon valvonut useamman tunnin kipeiden supistusten kanssa, mutta toistaiseksi ne on aina lopahtaneet :/ Alan olla aika väsynyt kun en saa nukuttua... Toivon että supistukset joko loppuisi tai sitten pääsisi tositoimiin. Jos vielä kovin monta yötä valvon niin en kyllä enää jaksa synnyttää!

Nyt meen tuoreelle pullalle (ihan pakastepullia on, tämä mamma ei oikein jaksa leipoa ;)) ja nauttimaan miehen seurasta. Sekä tietysti ihanan tyttöseni höpöttelyistä! :)

Ihanaa ja aurinkoista viikonloppua!

v, rv39+1 ja tyttönen (pian) 1v4kk

ps. Sori omanapaisuus näissä mun nykyisissä viesteissä, mutta se on varmaan kohtuullisen ymmärrettävää tässä tilanteessa?! ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, Violet! Viimeistä virallista viikkoa viedään!! Toivotaan, että vyöhiksesi arvio osuu oikeaan, sillä ne LAn ylimenevät päivät ovat kyllä aika piinallisia.. Jännää! Toivon mukaan myös ne liitoskivut pysyvät poissa.

terkkuja ja vilkutuksia, aurinko

Vierailija
24/92 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli taas oikein ihanaa istua ja jutella. Meidän neitillä tosiaan on vähän erilainen rytmi ku teidän muiden pienillä... :) Tässä se nyt onnellisena töhöttää mun sylissä ja haluis kauheesti itse kirjottaa.

Sovittiin muuten, et keskiviikkona mentäis Ideaparkiin klo 12 alkaen (jokainen omaan tahtiinsa...) treffailemaan ja shoppailemaan.

violet, miten kävi kontrollissa?

MM ja Iitukka, parantukaa pian! Samoin vegax ja poju, toivottavasti flunssa on nyt taittunut.

Me taidetaan nyt lähtee vaunulenkille, aattelin kokeilla miten typyltä onnistuu rattaissa oleminen, ku pääsiäisenä ei vissiin voida ihan koko vaunuja ottaa mukaan. Vähän vaikuttaa isoilta vielä pelkät rattaat, mut kokeillaan nyt... olis kuitenkin kiva pääsiäisenä päästä lenkille, etenkin jos on näin hienot kelit. Ollaan siis menossa mun äidille.

Ai niin, tännekin pistän et meillä kokeiltiin viime viikolla uusia ruokia - typy imeskeli ruisleipää ja raakaa porkkanaa, söi yhden maissinaksun ja levitteli teelusikallisen puuroa pitkin naamaansa. Ja kävi saunassa. Meillä on jo iso tyttö! Ja eilen illalla kokeiltiin kelpaako korvike ja 50 ml Nannia joi pitäen itse kiinni pullosta... :) Eli uskaltaisin lähteä ilman pumppaustakin liikkeelle, mut sit mun tän illan menot peruuntuivatkin kun sankari oli sairastunut. (Piti mennä siis työkaverin läksiäisiin.)

Mutta nyt ulos!

-Osse ja typykkä 4,5kk+

Vierailija
25/92 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Kiitokset Auringolle emännöinnistä, oli ihana nähdä teitä kaikkia; uusia kasvoja tuli iso liuta, mutta kai tässä vielä nimet oppii ;) Ihastuttavia pieniä teillä, nauttikaahan vielä kun ne on niin pieniä, sillä pian ne kasvaa ton meidän ukkelin kokoisiksi. Pikku herra ei sitten malttanut nukkua Auringolla, mutta ainoastaan automatkan koisi, kun siirrin autosta vaunuihin herra heräs ja on siitä lähtien ollut hereillä; nukuttu siis tänään päikkäreitä vain 1,5h, kun yleensä tuplaten :O Hitsi, kun ei päästä keskiviikkona mukaan, kun on sovittu jo muuta menoa sille päivälle, mutta kaippa tässä vielä treffaillaan ennen pääsiäistä.

Mutta jos menis kokeilemaan, nukkuisko tuo herra vielä pienet unoset ennen yöunia.

-Eliza sekä itsepintaisesti hereillä oleva herra 8kk-

Vierailija
26/92 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuolla auringolla olikin huono muisti ja muita menoja... kiitos kuitenkin tän päiväisestä lenkkiseurasta iitalle ja auringolle, oli aivan ihanaa työnnellä vaunuja pitkin poikin Pyynikkiä!

Nyt on uusi tukkakin, kelpaa taas tytön repiä äitiä punaisista kutreista. :)

Mä aattelin, et menisin Idikseen kuitenkin joku päivä tällä viikolla, en siis joka tapauksessa huomenna. Mites, olisko keiniksestä seuraa? Luultavasti perjantai sopis parhaiten, jos nyt innostun torstaina lähtemään Helsinkiin. Jos en, ni torstaikin kyllä kävis... entäs muut?

Jaahas, typy heräs päikkäreiltä, pitää mennä esittäytymään.

-Osse ja kiekuneiti

Vierailija
27/92 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oli jälleen hauskaa nähdä kaikkia! Muisti tosiaan palailee pätkittäin, eli en huomenna idikseen pääsekään, ja näköjään nyt Ossekin tuon perui.

Iita; laitoit noista voikista ja minilattareista: mustakin se lauantai on vähän huono päivä. Minilattarit kiinnostavat, mutta en pääse ennen pääsiäistä. Ja sitten te taidatte olla pois hetken verran.. ja sitten onkin jo huhtikuun loppu ja me ollaan pois paikkakunnalta.. Taitaa mun osalta nämä kevään harrasteet jäädä aikaslailla vähäisiksi.

Kiitellään lenkkiseurasta, olin vielä illalla vaunuttelemassa täällä kotinurkilla, ja nyt on sitten kurkku vähän enemmänkin karheana. Tylsää, toivottavasti menee nyt ohi nopeasti.

aurinko ja nukkuva pikkupulu tasan 8 vkoa tänään!

Vierailija
28/92 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sen verran, että me oltaisiin K:n kanssa joutilaita lähtemään Ideaparkiin torstaina tai perjantaina. Ei kyllä olla siellä vielä oltu kuin se surullisenkuuluisa ristiäisvaateostoyrityskerta, mutta innolla lähdetään yrittämään julkisissa tiloissa oleskelua ;)

Nyt nukkumaan, että jaksaa taas yöllä ruokkia poikasta!

Keinuhepo ja pikku-K (3kk)

Vierailija
29/92 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tulin nlalääkäristä... Eipä tuosta kyllä paljoa kostunut =( Kunhan nyt pikaisesti kokeili kohdunnapukkaa, siinä se.. Ja tosi nopsaan kuunteli niitä sydänääniä, onneksi mies ei ollut mukana tuolla nyt, olis pettynyt, taval. nlakäynnillä kuunnellaan niitä ääniä enemmän. Ja sitten vielä kun siinä odottelin niin eikös sinne pölähtänyt joku 20 hengen porukka japanilaisia opiskelijoita, kiva oli sitten istua siellä terkan huoneessakin, kun ovi oli auki ja ne kuvas koko ajan :O

Ei siis ihme, että verenpaine oli 142/90! (Mutta kotona olen mitannut 110-116/68-73 tuloksia)

Pissa oli puhdas.

Sydänäänet tosi hyvät, ja pikkuinen touhusi koko ajan ;)

Painoa oli tullut nlavaa´an mukaan 1.9kg ed. käynnistä (mutta vain 900g ekasta nlakäynnistä)..

Sf-mitta oli 21cm, nlakortin mukaan siis hieman keskitasoa alempana, mutta oma terkka viimeksi sanoikin, että lääkäri saa sitten alhaisempia lukuja.

Paikat oli kiinni, ts. saan pyöräillä :)

HB:tä ei otettu ollenkaan, olisin kyllä halunnut senkin tietää, viimeksi se oli 132, ehkei sitä siksi siis otettu..

Sokerirasituksen tulos, eka arvo 4.1, toinen 5.0 ja kolmas 4.4, eli tosi hyviä kaikki.

Mä en viitsi sinne Idikseen lähteä, toisekseen nyt tarttis taas saada jotain hommiakin aikaiseksi, jostain syystä muutama essee odottaa edelleen kirjoittajaansa ja se kandin harjoitusainekin täytyis synnyttää. Nyt kuitenkin ajattelin alkaa vahtopestä meitin mattoja, se on kätevää tehdä ihan tossa samoilla sijoilla, missä matto jo onkin ;)

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!!!

Kuutar rv27+1

Vierailija
30/92 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, maanantaina oli äippäpolikontrolli, josta sain vaan pahan mielen ja masennuksen. Alapäässä ei juurikaan mitään edistystä!!!! Kohdunkaula on nyt 2,5cm (viimeks 3cm) ja pehmennyt, suu edelleen vain väljästi sormelle auki... Lääkäri sanoi ettei ihan heti synny¿ Onneksi vauvalla oli kaikki paremmin kuin hyvin. Eilen sitten soittelin neuvolaan uutta aikaa ensi viikoksi, ja terkka sanoi että kun kohdunsuu on pehmennyt ja synnytys käynnistyy, kaikki voi tapahtua hyvinkin nopeasti. No joo, juhannusta odotellessa...

Oon ihan maani myynyt, enkä jaksa uskoa että tää syntyy koskaan. En kestä enää yhden yhtäkään " Vieläkö oot yhtenä?" tai " Joko?" -tekstaria!!!! Mä tuun hulluks tän odottamisen kanssa! Myönnetään, että enää maksimissaan reilu 2vk, eikä se ole lopulta pitkä aika, mutta kun se TUNTUU pitkältä! Jokainen minuutti on yhtä odotuksen tuskaa...

No tulipas rattoisa viesti :D Onneksi teillä muille tuntuu menevän hyvin ja on ollut ihana lukea mukavista tapaamisista (joskin hieman kateellisena :)).

Mä meen nyt laittaan neidin päikkäreille. Nauttikaahan auringonpaisteesta! :)

v, rv39+5 ja tyttönen (pian) 1v4kk

Vierailija
31/92 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan nyt sitten ilmeisesti selätetty flunssa :) Viime yö meni jo normaalisti kahdella syötöllä ja ilman kitinöitä! Tänään ja eilen ollaan jo nautittu kunnolla ihanasta kelistä vaunulenkeillä :)

HItsit vieköön en pääse sinne viikon 16 treffeille, kun miehellä koko viikko iltaa...

Minä en ole edes ideaparkiin vielä päässyt! Perjantainakaan en pääse, kun mies aamuvuorossa+koulutuksessa...

Violet, ehkä sä tosiaan juhannukseen mennessä synnytät ;) No ei vais, ei varmaan paljoakaan naurata! Minähän jouduin jo rv 30 fyysisen rasituksen kieltoon, kun kohdunsuu pehmeni ja kohdunkaulankanava lyheni ennen aikojaan. Rv 35 olin jo sormelle auki ja hohhoijakkaa neiti syntyi rv 40+5. Mulla oli kylläkin hyvä vointi raskauden loppuun asti, mutta kyllähän ne viimeiset päivät oli pitkiä, kun supistelutkin loppuivat kuin seinään 3 viikkoa ennen laskettua aikaa!

Jaahas, kiljukaula/Vinku-Iita kutsuu :)

MiaMik ja Ida ensi viikolla 6kk

Vierailija
32/92 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvaan, et oot hajalla! Juttelin tänään kahden kaverin kanssa, toisella taitaa olla laskettu aika suunnilleen sama ku sulla ja toisella oli jo melkein 2 vk sitten... olivat melko hajalla molemmat! :) Jos nyt kuitenkin viimeistään pääsiäiseksi tähtäisitte.

MM, mä meinasin ehdottaa, et hakisin teidät perjantaina kyytiin, mut jos haluut vaunut mukaan, ni sithän se ei onnistu. Me oltiin kyllä lauantaina ihan kantokopalla liikenteessä, sen kun saa ostoskärryihin. Vai ostitteko jo ne kärryt, joihin saa kopan? Se varmaan mahtuis kyytiin... Viesti, jos tahdot mukaan!

Nyt nukkumaan et huomenna jaksaa lähteä Helsinkiin. Kunhan tuo pyykkikone lopettais vaan...

-Osse ja uninen typykkä

Vierailija
33/92 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille tulee varmasti ihana pikku pääsiäistipu! Onko ne sun liitoskivut pysyneet kurissa? Toivon mukaan! Muistan kyllä elävästi LAn ylittävät päivät.. On se jännä, miten nopeasti sitä rupeaa tuntumaan siltä, että vauva on tehnyt pidemmän vuokrasopparin ja ei todellakaan synny vielä aikoihin..

Kuutar; onneksi sulla on pian se 4d ultra, jolloin saat enemmän tietoa pikkuisen voinnista!

t aurinko ja pikkuinen 8vkoa ja pari pvää

Vierailija
34/92 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Violet: Tsemppiä ja jaksamista! Uskon kyllä, että olet jo aivan kypsä lähtemään synnytykseen! Mutta onneksi nyt ei sentään ole hellettä (ihan varmaan nimittäin itse riudun hirvittävässä helteessä viimeisilläni, arvaa vaan, naurattaako se..)! Kyllä se pikkuinen sieltä pian varmasti malttaa putkahtaa =)

Kävin Lindexillä ostamassa muutamia pikkuisia vaatteita :) Kotona tsekkasin, että niissä on pesuohjeessa 60 astetta.. Ja samoin oli niissä lahjaksi saaduissakin. Onko ne ihan tosi pestävä 60 asteessa..!? Mä vaan, että kun pesen muuta vaaleata pyykkiä 40 asteessa, niin eikö niitä voisi pistää siihen samaan? Vai miten te pesette pikkuisten vaatteita..?

Mä päätin äsken syödä verigreippiä. Halkaisin sen ja aloin lohko lohkolta syödä lusikalla. Maku oli hieman hassu, mutta ajattelin kuvittelevani sen. Muutaman palan jälkeen huomasin, että sehän on sieltä keskeltä HOMEESSA!!! Onkohan siitä nyt jotain haittaa? Toivottavasti ei tule ruokamyrkytystä tms.. Ei niissä lohkoissa itsessään ollut sitä hometta, mutta kyllähän ne keskikohdat otti siihen homeiseen valkoiseen keskukseen kiinni... Voi nääs :( Mitäs luulette, onko vaarallista?!

Pitäis kai yrittää saada unen päästä kiinni kohta, jos jaksais huomenna taas siivota vähän jotain ja tehdä pari ruotsin tehtävääkin maanantaiksi..

Nauttikaahan nyt vielä auringosta ja lämmöstä, takatalveakin on povattu!

Kuutar rv 27+2

Vierailija
35/92 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan vaatteet suositellaan pestäväksi 60:ssä vissiin sen takia, että kaikki pöpöt kuolis, etenkin sitten, kun vaatteissa on kakkaa ja puklua... nyt ekalla kerralla ei varmasti haittaa, vaikka pesisit 40:ssä. Myöhemmin voit pestä samassa koneessa vaaleat ja tummat, kankaista ei lähde väriä (ainakaan meillä ei ole kertaakaan lähtenyt, on pesty ruskeat, punaiset ja valkoiset samassa koneessa, myös harsoliinat). Välillä heitän typyn vaatteita meidän vaatteiden kanssa samaan, jos on vaan muutama ja koneeseen mahtuu.

Sit tuosta greipistä, en usko et on mitään haittaa. Mä oon joskus syönyt homeista ruisleipää (siis ihan sen homeen kanssa) ennen ku oon huomannut eikä siitäkään tullut mitään. Toivotaan, ettei sullekaan tule huono olo!

Jaahas, kai sitä pitää mennä syömään aamupuuroa, et jaksaa. Typyllä on alkanu itkukohtaukset kesken unien, ei nukahtanut yöunille ku kympin jälkeen ja nyt vieläkin vetelee sikeitä. Saas nähdä, millainen päivä on tulossa... eilen ku ei nukuttu 45 minuuttia pitempiä päikkäreitäkään.

Missäs H-R luuraa?? Ja nurmis ja Lempi-Kukka ja kaikki muut?

Muuten, tänään on taas hyvä päivä olla Idiksessä sisällä, kun ulkona näyttää olevan noin hirveen ikävä keli... :)

-Osse ja typykkä vieläkin unessa

Vierailija
36/92 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuutar, meillä ainakin on välttämtän pakko pestä vaatteet 60 asteessa, koska kakkaa olisi muuten joka sortin vaatteessa ;) Ja tuosta homeesta, en usko siitä olleen haittaa. Itsekin muutaman kerran raskauden aikana söin homeista ruisleipää.

Viime yö meni ihanasti yhdellä syötöllä ja kyllä on minullakin taas ihanan pirteä olo :)

Mies osti nyt sitten pyörän itselleen ja alkaa osan työpäivistä käymään sillä töissä. Eilen sitten sanoin hälle, että ehkä lähden tänään Ideaparkiin jollen joudu kuskaamaan äitiäni kaupunkiin. Äsken soitin äidilleni ja hän sanoikin pääsevänsä vasta klo 17 töistä että mentäiskö huomenna. No sehän mulle passasi ja kuinka ollakaan satuin katsomaan samalla ulos ja auto on tipoteissään. Sanoin vielä miehelle illalla että voi mennä autolla töihin kun aamulla on niin kylmä, mutta mies vain kehui menevänsä pyörällä ja mä ajattelin että nyt voisinkin päästä vihosta ja viimein teitä tapaamaan... Siis voi höh.

Nyt aamukahveelle kun tirppanakin ekoilla päikkäreillään...

MiaMik ja Ida kohta 6kk (valokuvauskisan 1. perintöprinsessa ;))

Vierailija
37/92 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitin kupillisen kahvia ja ajattelin vilkaista kuulumisianne vielä ennen kuin tietsikka pakataan muuttolaatikkoon...

Aamos lähti mummon mukana eilen junalla Pohjanmaalle ja me mennään muuttokuominemme huomenna perässä. Pakkaaminen olikin hiukan huteraa 2,5 vee jaloissa. Se kun on niin innokas auttaja, että haluaa tarkistaa jokaisen tavaran, minkä laitan laatikkoon (= 5 tavaraa laatikkoon ja 4 ulos). Nyt on kohta kaikki pakattu. Enää huonekalujen muovitus (siltä osin kun tarvii suojata) ja megalomaaninen siivous. Ja sitten vain huomista muuttoautoa odottelemaan. Puh, puh! Mutta kyllä on rasittavaa just tuon viimeisen säläkaman pakkaaminen.

Pyykkivinkkejä: Vauvankakan saa vaatteista parhaiten sappisaippualla heti tuoreeltaan. Jos vaatteen ehtii kakkaisena ensin pesemään pesukoneessa, niin saattaa jäädä ikuinen keltainen läiskä.

Meillä oli tämä Luukku sellainen läpikakka alkuun, että aina kun imetti niin lahkeensuut tai vaipan vyötärö tursotti kakkaa pihalle. Että kokemusta on tuosta sappisaippuan käytöstä.

Muutenkin lähes kaikki vaatteet kestää 60 asteen pesun, vaikka niissä lukee 40 astetta. Monet valmistajat laittaa sen 40 merkinnän ikään kuin varmuuden vuoksi, mutta ainakin farkut, trikoo vaatteet yms. tavalliset vaatteet kestää 60 asteen pesun ja se on vaatteelle itse asiassa parempikin, sillä 40 asteessa ei vielä lähde kaikki lika, vaikka vaate silmälle näyttäisikin puhtaalta.

Itse pesen 60 asteessa kaikki muut pyykit paitsi erityisvalmisteisia urheiluvaatteita (joissa on syytä noudattaa tarkoin pesuohjeita ja aina ilman huuhteluainetta), miesten kauluspaitoja (kaulukset voivat kutistua) ja omia rintsikoitani. Ja vaaleat vaaleiden kanssa (oli sitten lasten tai aikuisten pyykkiä) ja kirjavat ja tummat sikin sokin keskenään.

Mutta nyt taas pakkaamaan.

Vumpe +päikkärillä oleva Luukku 6kk

Vierailija
38/92 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan alkuun tsemppiä Violet...kyllä se aika pian koittaa!! Ellei jo ole koittanut=)

Niin, hiljais eloni syy on meille niin tuttu sairastelu....en oikein jaksa enää mitään muuta kuin ne välttämättömät arkiset asiat.....Luulin että esikoisen sairastelu 3kk iästä lähtien jo riittäisi, mutta ei!! A tulee samoja jalanjälkiä perässä ja nyt on kaksi sairastavaa lasta.....Onneksi itse olen pysynyt terveenä, sillä muuten en jaksaisi tätäkään vähää. Vaikkakin jos vois ottaisin lasten sairastelut itselleni, jos vaan lapset saisin terveiksi....No, mutta on uskottava huomiseen ja jotta kaikki kääntyy parhain päin, koska mitään pysyvää ei kuitenkaan kummallakaan ole.

Niin mielelläni haluaisin tulla treffeille teitä tapaa ja teidän ihania pikkuisia. Ja tekis niiiiiin hyvää nähdä muita äitejä, mutta...........On vaan niin hankalaa ajoittaa neidin päikkäreiden vuoksi tapaamisiin lähtöä. Ne kun meillä kiskotaan tuossa 14-16 välillä=/ Vaan katsellaan, jospa vielä jossain vaiheessa mekin pääsisimme mukaan. Mutta pitääkää mut siis edelleen postitus listalla.

Mut, nyt pitää taas jatkaa. Tulin vain pikaisesti lukemaan suurinpiirtein kuulumiset ja kurkistamaan jos vaikka vauva uutisia olis ollu, mutta odotellaan vielä ihan rauhassa=;)

Terveisiä kaikille ja uusille Tervetuloa mukaan joukkoon mukavaan!=)

H-R, A 10kk ja N liki 3V4kk.....niin se aika menee....

Vierailija
39/92 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mi-ki & Osse: Kiitokset tänään seurasta. Meidän jannu oli niin väsyksissä, että simahti jo ennen ulko-ovea ja nukkui pihaan saakka, jonka jälkeen pistettiin ennätystahdissa sosetta suuhun (oli varmaan nälkä, kun ei malttanut syödä siellä).

Mi-Ki: Toivottavasti löydät sen pullonlämmittimen, pistän viestiä jos bongaan sellaisen huomenna. Voin sanoa, että meillä se on ollut paras ostos mikä onkaan ostettu herraa varten.

Mutta nyt lukemaan päivän postia ja kenties hieman lepuuttamaan silmiä sillä välillä kun pikku herra koisii..

Aurinkoista viikonloppua!

-Eliza sekä pikkumies 8kk-

Vierailija
40/92 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko se on lauantai...aika menee niin hirveen nopsaan nykyään!

Violetille täältäkin kovasti jaksuja, muistan viime touko-kesäkuulta ton fiiliksen...Meidän poju synty lopulta 41+6 ja voit uskoa, että viimeset viikot oli piinaa! Kaikki lopetti jo viikkoa ennen syntymää noi " joko?" - kyselyt, kyllästyivät kai ;) Mä toivoin jo loppuajasta, että olis jotain syytä käynnistellä, mutta kun kaikki oli niin hitsin hyvin ja verenpainekin normalisoitui yhtäkkiä (oli jossain vaiheessa alapaine jopa 100), että " ootellaan vaan rauhassa" , aargh.

Meillä on jotain merkkejä kait eroahdistuksesta tai jostain, vai mitä se voi olla, kun yhtäkkiä päikyille nukahtaminen on kauheen huudon ja itkun takana? Aiemmin pojan on voinu vaan pötkäyttää sänkyyn, se on leikkiny nallella hetken ja sit nukahtanu. Nyt alkaa itku, kun yrittää lähtee huoneesta ja rauhottuminen vie aikaa. Pahimmillaan tilanne on sellanen, että se läsnäolokaan eikä sylittelykään meinaa lopettaa kovaa itkua. Lopulta raukka nukahtaa itkuun uupuneena :( Kipuja tms ei pitäis olla. Yöunille nukahtaa onneks edelleen ilman suurta draamaa. Mutta ittelle tulee aina oikeen paha olo, kun toista noin ahdistaa eikä osaa auttaa!

Muuten jäppinen on reipas ja iloinen, tän hetken muotileikkejä on kannen asettelu pilttipurkin päälle ja pienten tavaroitten laittaminen purkkeihin ja sieltä pois purkaminen. Ja seisoskellaan rennosti yhdellä kädellä vähän tukea ottaen :)

Harmi, kun on taas kylmää tulossa (pääsiäiseks pakkasta ja lunta), olis ollu ihana päästä pukemaan pojalle jo välikausivaatetta. Kyllästyttää jo noi talvitamineet, samoja katteltu jo monta kuukautta! Mä olen jo ostanu kesävaatetta varastoon, näköjään t-paitaa ja lyhytlahkeista on tullu jo kauppoihin (H&M:lle ainakin). Tulispa lämmin kesä!

Täytyy raahautua pesulle ja pukemaan, lähdetään isoon cityyn (Treelle) pojan kummia tapaamaan ja shoppaamaan. Moro!

Lempis ja Ässä