Alue- ja kuntavaalit 2025 - ketä äänestät?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
En äänestä. En ole koskaan äänestänyt.
Teille myydään illuusio vapaista ja rehellisistä vaaleista, vaikka kaikki asiat on jo etukäteen suunniteltu.
Vain tyhmät äänestävät ja niitä, ikävä kyllä, riittää Suomessa ja maailmalla.
Hyvä niin. Tuolla asenteella kannattaakin antaa toisten päättää asioista sinun puolestasi. Oma ääni menee demareille koska pakko on jotain äänestää ja se on vähiten huonoin vaihtoehto. Yhtään mitään ne eivät tee millekkään mutta eipä silloin tehdä mitään vahinkoakaan.
SDP - muuttumattomuuden puolesta, konservatiivin varma valinta
Vierailija kirjoitti:
Wille Ryydman Helsingin pormestarina laittaa rikolliset kuriin ja naisten taas turvallista liikkua kaduilla 👍
Mutta kuka suojelisi teinityttöjä?
Vierailija kirjoitti:
En äänestä. Suomen vaalit ovat täysin puolueelliset vaalivirkailijoista lähtien.
Höpö höpö. Demokratiaa parempaa vaihtoehtoa ei ole ja kaikki puolueet ovat ansionsa mukaan saaneet. Ne jotka viimeksi voittivat ovat nyt mokanneet kannatuksensa.
Jätä ihmeessä äänestämättä. Jos puolet jättää, minun ääneni painaa kahden äänen verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En äänestä. En ole koskaan äänestänyt.
Teille myydään illuusio vapaista ja rehellisistä vaaleista, vaikka kaikki asiat on jo etukäteen suunniteltu.
Vain tyhmät äänestävät ja niitä, ikävä kyllä, riittää Suomessa ja maailmalla.
Hyvä niin. Tuolla asenteella kannattaakin antaa toisten päättää asioista sinun puolestasi. Oma ääni menee demareille koska pakko on jotain äänestää ja se on vähiten huonoin vaihtoehto. Yhtään mitään ne eivät tee millekkään mutta eipä silloin tehdä mitään vahinkoakaan.
SDP - muuttumattomuuden puolesta, konservatiivin varma valinta
Mikä sun ehdokasnumero on?
Aku Ankkaa kuntavaaleissa ja aluevaaleissa kirkkovenettä.
En varmaan äänestä ollenkaan. Kajaani/Kainuu. Tuttu ehdokas ei enää ole ehdolla näissä vaaleissa eikä kiinnosta uutta alkaa etsiä.
En äänestä näissäkään vaaleissa ketään. Pitäkööt tunkkinsa.
Nää on vaikeat vaalit, kun vertaa eduskuntavaaleihin joissa teemat on selkeät. Kuntapolitiikassa vaikutetaan juuri niihin asioihin jotka näkyy sinun kotisi ikkunastasi. Mistä tiedät mikä ehdokas ajaa juuri niitä sinulle tärkeitä asioita kotikaupungissasi? Toki Helsingissä on helppo äänestää isojen teemojen perusteella kuten liikenne, mutta mistä löytää uskottava ehdokas niitä asioita edistämään.
Itse haluaisin äänestää sellaista henkilöä mikä ei kuulu mihinkään eduskuntapuolueeseen. Sellainen joka oikeasti haluaa kehittää kaupunkia paremmaksi. Harmi että Suomessa käytetään DHondtin menetelmää, joka varmistaa sen että valta pysyy isoilla puolueilla.
Salossa varmaan äänestetään kokoomusta ja perussuomalaisia. Vaikka yöpäivystys loppuu.
Aku ankkaa kuntavaaleissa ja Uuno Turhapuroa aluevaaleissa
Mikko Damskägg, Helsingin Vasemmistoliitto
Rydmän muistuttaa käytöstavoiltaan likaa Trumppia, yhtä mukava ja empaattinen
Olen käynyt kaikki vaalikoneet läpi ja joudun varmaan äänestämään taas tyhjää. Minulle sopivaa ehdokasta kun ei vain ole!
Olen vihreiden kanssa samaa mieltä ympäristön suojelusta, mutta eri mieltä identiteettipolitiikasta ja maahanmuutosta. En halua Setaa kouluihin enkä pride-liputuksia, vaikka kuulun itse seksuaalivähemmistöön.
Olen persujen kanssa samaa mieltä identiteettipolitiikasta, mutta eri mieltä maahanmuutosta ja yleisestä tiedevastaisuudesta, enkä halua uskontoa yhtään mihinkään.
Olen kokoomuksen kanssa samaa mieltä taloudesta ja yhteiskunnan toiminnasta, mutta eri mieltä ympäristöasioista.
Demareiden kanssa minulla ei ole mitään yhteistä.
Äänestä tässä sitten! Mistä keksittäisiin sellainen tolkun ihmisten puolue, joka ei lähtisi mukaan jokaiseen muotivillitykseen, kantaisi vastuunsa ja pitäisi järjen päässä. Olen niin kyllästynyt kaikkeen vastakkainasetteluun.
Kuntavaaleissa aina vasemmisto, haluan pitää kiinni julkisista palveluista. Henkilön ei niin väliä, mutta Sandra Hagman sosiaalityöntekijänä varmasti olisi hyvin perillä kuntalaisia suoraan koskevista asioista.
SDP:n ehdokasta molemmissa vaaleissa. Tunnen hänet työni kautta.
Vierailija kirjoitti:
En äänestä. Suomen vaalit ovat täysin puolueelliset vaalivirkailijoista lähtien.
No mikset ole itse hakenut vaalitoimikuntaan? Niin tietäisit olla olematta puolueellinen. Itsekin työskennellyt vaaleissa monet kerrat, saa kivan korvauksenkin ajalle.
Vierailija kirjoitti:
Wille Ryydman Helsingin pormestarina laittaa rikolliset kuriin ja naisten taas turvallista liikkua kaduilla 👍
Täähän on itse se naisten ahdistelija justiinsa? Ei kai tämmöstä kukaan äänestä kuin läpällä?
Hesassa käydään mielenkiintoinen pormestarikisa. Muuta mielenkiintoa kuntavaaleissa ei ole.