Mitä tavallisia ruokia et tee koskaan?
Itse en tee ruskeaa kastiketta, makkararuokia enkä keittoja.
Kommentit (47)
Kastikkeita, jälkiruokia ja liharuokia.
Keittoja. Ne eivät pidä nälkää kunnolla.
Kaalilaatikkoa. En tykkää siitä jo hajun perusteella. Tosin viimeksi maistanut joskus ala-asteella kun oli pakko.
Ruskea kastike, ruuat joissa sianlihaa. Nakki- ja makkararuuat.
Sipulikeittoo en tee enkä syö, en paista sipulia enkä söisi, ei raakanakaan. Monen mielestä tämä on lapsellista, mutta ei kaikki syö homejuustoo, eikä mauste korianteria jne.
Totta se on, makuasioista ei voi kiistellä.
Vierailija kirjoitti:
Keittoja. Ne eivät pidä nälkää kunnolla.
Minäkään en ymmärrä keittoja. Miksi ruokaa pitää jatkaa vedellä?
Vierailija kirjoitti:
No olen kasvissyöjä, eli mitään liharuokien en tietenkään tee. Monesta jauheliharuoasta tosin teen soijarouheversioita.
Soija-allergia.
En ole koskaan tehnyt nakkikastiketta.
Uunimakkaraa, somen räjäyttänyttå nikkarinvuokaa. Varmaan aika montaa ei tule tehtyä, kun samat ruoat pyörii listalla vuodesta toiseen.
Karhua en paista, ainoastaan juon.
Vierailija kirjoitti:
En tee mitään sellaisia ruokia joihin pitäisi pilkkoa raakaa kanaa tai muuta lihaa. En siis myöskään omista useita leikkuulautoja.
Voi pilkkoa saksilla(keittiön omat sakset)
En tee juuri mitään tavallisia koska olen kasvissyöjä tai ehkä uunilohi, lohikiusaus ja kalapuikot joskus.
Helpompaa olisi luetella kaikki koskaan tekemäni.
Kesäkeittoa en ole tehnyt enkä aio tehdäkään.
Vierailija kirjoitti:
Kaalilaatikkoa. En tykkää siitä jo hajun perusteella. Tosin viimeksi maistanut joskus ala-asteella kun oli pakko.
Se on nam 😋 myös kaalipata ja kaalikääryleet.
Meillä ei ole koskaan lohta, koska en voi sietää edes hajua. Kaikkia muita "normiruokia" syödään, eikä tule nyt mitään muuta mieleen...no kalaruokia ylipäänsä tulee harvoin tehtyä. Olin lapsena kalalle allerginen (tai näin ainakin luultiin), joten en ole koskaan oikein tottunut kalaa syömään. Nykyisin syön sitä mielelläni lohta lukuunottamatta, mutta en oikein osaa itse tehdä kuin tyyliin kalapuikkoja, tonnikalajuttuja tai pakasteseistä esim. mantelikalaa. Ahvenet ois herkkua!
Sianlihasta mies pitää, mutta minä en paitsi jauhelihan seassa tai leikkeenä. Siksi harvemmin esim. kassleria.
Karjalanpaisti.