Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätyöläinen: teetkö yli 6h päivässä töitä? Oletko käytännössä jo aloittanut nelipäiväisen työviikon?

Vierailija
18.01.2025 |

Miten on

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miten voisin tehdä nelipäiväisen viikon ilman, että esihenkilöni ei sitä huomaisi. Seuraa kyllä työn tekemistä. 

Mutta etätyöt minusta muuten mukavampia, koska käyn aina lounastauolla juoksulenkillä ja välillä puuhastelen jotain pientä kotona, kuten laitan pyykkikoneen pyörimään. 

Toimistolla käyn kerran kuussa ja se on kyllä puuduttavaa, koska tulee vain istuttua suurin osa päivästä. Kotona liikun enemmän. 

Vierailija
2/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen käytännössä aina etätöissä ylitöitä. Varmaan sen takia että töitä saa tehtyä ainoastaan etätöissä. Työnantajan vaatimuksesta tehtävät lähipäivät kuluvat AINA johonkin tyhjänpäiväiseen ja merkityksettömään länkytykseen.

Mitenköhän paljon työn tuottavuus Suomessa nousisi, jos työnantajat tajuaisivat että työt kannattaa teettää etänä aina kun vaan mahdollista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen käytännössä 4pv viikkoa, tehnyt jo pitkään.

Vierailija
4/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 10 tuntia päivässä etänä kun on liikaa töitä.

Vierailija
5/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen 10 tuntia päivässä etänä kun on liikaa töitä.

Sama juttu, aloitan usein työt jo seitsemältä ja viiteen-kuuteen asti teen.

Vierailija
6/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 3h päivässä. Pomo tyytyväinen.

Vierailija
7/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seksipuhelinlinjalla töissä ja pidän linjaa auki melkein aina kun olen valveilla. Mutta puheluita saattaa tulla esim. vain puolen tunnin edestä päivässä.

Vierailija
8/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöissä vuodesta 2020 ja teen oikeasti töitä ehkä 15 h viikossa, muu aina menee kaikenlaiseen sueffailuun ja omien asioiden hoitamiseen. Välillä on kyllä niin huono omatunto, että teen sitten iltamyöhällä omalla ajalla töitä. 

Vierailija
9/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta olen saatavilla noin 14h päivässä ja vastaan viesteihin tarvittaessa vaikka klo 21. Jos joutuisin olemaan toimistolla, olisin myös saatavilla tasan sen 8h päivässä. Tämä toimii paljon paremmin, kun USA tiimin ei tarvitse odottaa vastauksia seuraavaan työpäivään. 

Vierailija
10/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon kaupungil etätöissä, nii mieti sitä

Vierailija
11/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen etätöissä ja tein 48h päivän. 

Vierailija
12/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähemmäksi kolmepäiväisen. Mutta oma on firmakin. Joten ei ole sillä tavalla väliä.

Vierailija
13/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli korona-aikaan kaveri, joka ryyppäsi baarissa etätöissä joku kolmatta kuukautta putkeen. Ihan päivittäin aina herättyään ennen puolta päivää suoraan baariin. Päivän aikaan muutamaan meiliin puhelimella vastasi ja mahdollisesti pariin puhelinsoittoon baarin ulkopuolella. Ihan uskomatonta oli, mutta ei saanut potkuja. Iso firma.

Vierailija
14/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seksipuhelinlinjalla töissä ja pidän linjaa auki melkein aina kun olen valveilla. Mutta puheluita saattaa tulla esim. vain puolen tunnin edestä päivässä.

Minäkin! Paljon saksankielisiä asiakkaita. Schneller, tiefer, ach jaaaa, ICH KOMME!

Vierailija
15/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivista työaikaa on ehkä juuri se 6 tuntia, tai vähän yli. Kun siihen lisätään aika, joka menee tietokoneen, ohjelmistojen ja tiedostojen käynnistämiseen, tallentamiseen ja sammuttamiseen, sekä lakisääteiset tauot, menee jo yli 8 tunnin.

Toimistolla työskennellessänikin kokeiden käynnistäminen tehdään työajalla.

Toki, jos pitää työstää jotain isoa tiedostoa, jonka avaamiseen menee pitkä aika, käyn sillä aikaa toisella tietokoneella sähköpostia läpi. Joka myös työksi lasketaan.

Käykö kateeksi?

Vierailija
16/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee lyhennettyä työviikkoa. Vauhtia ja streessiä piisaaa. Mutta huomaan, että monet ilmeisesti ottavat perjantaisin löysemmin kun silloin ei kimpussani olla jatkuvasti. Perjantai on siitä ihana päivä että saa rauhassa tehdä niitä oikeita töitänsä mitä koko ajan kertyy kun päivät menee muutoin palavereissa ja kaikenlaisissa puskista tulevissa selvityksissä. (IT) Etätyö helpottaa siinä, että jotain omia asioita voi helpommin hoitaa päivän aikana jos on pakko ja aamuisin voi nukkua tunnin pidempään. Meillä on kv-organisaatio ja ihmiset ovat eri maissa. Ketään ei kiinnosta istuuko joku palaveriin osallistuja toimistolla vai kotona vai lentokentällä. Toimistolle ei kannata mennä jos päivät on täynnä palavereita. Toimistopäivää varten täytyy laittaa ajoissa kalenteri kiinni ja varata sille aika,  ja se on enemmänkin sitten social visit kun työpäivä. Kyllä varmaan on niitäkin lusmuja jotka lintsaa etätöissä. Suomeksi sanottuna sehän on työnantajalta varastamista.

Vierailija
17/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen käytännössä aina etätöissä ylitöitä. Varmaan sen takia että töitä saa tehtyä ainoastaan etätöissä. Työnantajan vaatimuksesta tehtävät lähipäivät kuluvat AINA johonkin tyhjänpäiväiseen ja merkityksettömään länkytykseen.

Mitenköhän paljon työn tuottavuus Suomessa nousisi, jos työnantajat tajuaisivat että työt kannattaa teettää etänä aina kun vaan mahdollista?

Kai se tuottavuus kasvaa jos kaikki tekisi ilmaista ylityötä, oli konttorilla tai ei.

Vierailija
18/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen etätöissä ihan täyden viikon töitä. Töitä riittää. Perjantaisin tosin yritän päästä lopettamaan työt jo kolmelta, mutta ei se aina onnistu. 

Vierailija
19/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan 5 päivää viikossa teen. Valtio säästää toimitiloissa, niin teemme ns. hybridityötä. Etätöissä työaika voi olla jopa 10-12 tuntia per päivä, kun virka-aika on työnantajan taholta tuupattu täyteen kaikenlaista Teams-palaveria. Ja taas virastouudistuskin päällä, niin siihen liittyviä asioita joudumme myös tekemään. Olisi mahtavaa, jos voisi keskittyä siihen perustyöhön...

Vierailija
20/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut työhuone kotona. Urakkatyöläinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän