Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätyöläinen: teetkö yli 6h päivässä töitä? Oletko käytännössä jo aloittanut nelipäiväisen työviikon?

Vierailija
18.01.2025 |

Miten on

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä ehkä pari kokonaista 7.5h päivää tulee tähteen viikossa.

Ei ola tarvetta tehdä enempää kun hommat hoituu mallikkaasti.

Vierailija
42/57 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen varmaan yhtä paljon kuin toimistolla, koska en pidä taukoja. Käyn vain hakemassa ruokaa. Kirjaan kaikki työt esimiehen määräyksestä. Jos jätän jotain tekemättä, esimies ja tiimini huomaavat sen heti. En juttele kenenkään kanssa puhelimessa tai teamsissä. Työpaikalla kerran viikossa menee työaikaa juttelemiseen 5-10min. Aikanaan lähitöissä juttelemiseen meni ainakin puoli tuntia päivässä, koska ihmisiä oli niin paljon. Olihan se tietysti terveellisempää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnustaako moni etätyöläinen tämän:

-Klikkaat itsesi aamulla sisään ja sitten keität kahvia, käyt kakilla suihkussa tjsp.

-Kun tulet sieltä, hiljalleen uutisten ja kahvinjuonnin lomassa siirryt työasioihin avaamalla sähköpostin, Teamsin jne.

-Kun olet töissä, niin välillä teet aivan muuta kuin periaatteessa pitäisi.

-Kun on joku isompi organisaation/viraston Teams ryhmäkokoontuminen, niin voit tiskata, tehdä ruokaa tai ottaa vaikka nokoset palaveri taustalla.

Tärkeintähän on toki silti, että täytät ja suoritat ne velvollisuudet mitä sinulta odotetaan, mutta väitän, että etätyö on paras juttu ikinä. Kiitos Covid muuttuneesta maailmasta. 

En klikkaa mihinkään sisään. Meillä työskennellään itsenäisesti.

Heräilen joskus 8-9 aikaan ja keittelen kahvit ja polttelen tupakit rauhassa.

Itse en tee yhtään mitään, mitä esimies ei suoraan määrää tekemään. Esimiehellä on 60-70 alaista, ei aina ehdi huolehtimaan että mitä teen. Jos etäpäiviksi ei ole tarpeeksi tekemistä, kirjaudun järjestelmiin että olen paikalla. Sitten siivoan vaikka keittiön kaappeja. Aika siistiä on.

Vierailija
44/57 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on etätyössä työkaveri, joka on kertonut ihan tavoitteekseen, että tekee töitä korkeintaan 4 tuntia päivässä. Hän vastaa edellisen iltapäivän viesteihin aina vasta seuraavana aamuna. Ei siihen ole kukaan puuttunut. Luulevat, että hän on niin kiireinen. 

Vierailija
45/57 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmassa on työajanseuranta, toimil sekä etänä että toimistolla samalla periaatteella. Etänä työskentely on paljon tehokkaampaa vs.avokonttorin hälinä ja "sosiaalistuminen". Mukava on toki nähdä työkavereita, mutta kiirepäivinä on parempi pysyä etänä.

Media kirjoittaa etätyöstä nykyisin pelkkää negatiivista. Onhan se niin, että etäilijä kuluttaa vähemmän: vähemmän bensaa, vähemmän ravintolapalveluita,  vähemmän joukkoliikennettä jne. Toisaalta pitäisi pienentää hiilijalanjälkeä. Ei ole helppo yhtälö. Uskon, että etätyö tulee vähenemään, mutta ei sille tasolle, joka oli ennen koronaa. Työnantajallekin etätyö on edullista: tuloksellisuus, pienet sairauspoissaolot, pienempi toimistotilatarve. Toimistolla saat sosiaalistumisen lisäksi flunssat ja muut kaupan päälle. Nih.

Vierailija
46/57 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätyö on pyykinpesuista ja muista kotitöistä huolimatta tehokkaampaa. Voi keskittyä työhön 100%  Aikaa ei mene kahvitteluihin, lounaisiin ja muihin turhanpäiväisiin jaaritteluihin työpäivän aikana.

Se on totta. Lisäksi vaikka pyykkiä ripustaessa pystyy hyvin kuuntelemaan jotain tylsää jaarittelupalaveria tai henkilöstöinfoa, jos pitäisi istua vaan pöydän ääressä niin alkaisi äkkiä nukuttaa tai ajatukset muuten vaan harhailla (jos siis ei ala selailla netistä jotain ihan muuta). 

Vierailija
47/57 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn luonne on sellainen, että pakko tehdä töitä se 7,5 tuntia päivässä. Muuten jää kyllä kiinni. Toki välillä on rauhallisempaa.

Vierailija
48/57 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöissä tulee joo tehtyä kotihommia siinä sivussa, mutta toisaalta lähinä menee aikaa työkavereitten kanssa rupatteluun. Mitä harvemmin toimistolla käy, sitä tehottomampia ne toimistopäivät on. 

Vierailija
49/57 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on laiska sossupummi - etänä tulee helposti tehtyä pidempää päivää. Konttorilla kynä tippuu heti.

Vierailija
50/57 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se huomattaisiin työpaikalla, jos en  tekisi töitä, kun pitää ottaa puheluita ja lähettää niitä käsiteltyjä tiedostoja eteenpäin.

Vierailija
51/57 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöissä olen todella paljon tehokkaampi kuin toimistolla jossa istutaan puoli tuntia kahvitauolla ja tunti ruokiksella, siinä välissä jotain pientä voi saada aikaiseksi mutta usein avokonttoriin hälinä torppaa työhön keskittymisen. Viimeksi olen käynyt toimistolla muistaakseni marraskuussa enkä ole heti kohta menossakaan.

Vierailija
52/57 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyö ja verotus. Työkaveri on toiselta puolelta Suomea. Ei ole vuonna 2024 ei tänä vuonna eikä koronavuosina ollut työpisteellä Mutta koko ajan on ollut työpaikkakunnalla vuokra-asunto jonka on vähentänyt verotuksessa ja varmaan isot matkakulutkin. Ei tarvii maksaa veroa ollenkaan. 

Vierailija
53/57 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sitä mukaa kun tehtävää on. Kun ei ole, niin päivystän puhelinta ja teen omia juttujani. Kerran tunnissa vilkaisen onko sähköpostiin tullut reagoitavaa. Kun työpäivä loppuu, laitan puhelimen ja tietokoneen kiinni. Joskus puhelin ja sähköposti suoltaa tekemistä nonstop, joskus molemmat on tuntien ajan hiljaa. Mitä en ehdi tekemään työajan puitteissa, siirtyy seuraavan päivän alkuun.

Vierailija
54/57 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen eräässä yrityksessä etätöitä, mutta olen niin supernopea että en saa mitenkään työhöni kulumaan kuin max. 3 h aktiivista työtä ja usein en sitäkään. Pari kollegaa tekee ihan samaa työtä ja käyttävät siihen enemmän aikaa. Ovat mm. Hitaita kirjoittamaan, laskemaan ja tarvitsevat tulkkauspuja. Puhun itse sujuvasti neljää eri kieltä niin ei kulu aikaa kääntämiseen.

Vierailija
55/57 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

6h oikeita töitä olisi unelma, saisin jotain aikaankin. Valitettavasti joudun osallistumaan turhan tärkeisiin palavereihin yms videoyhteydellä tai neuvomaan muita, nämä syövät oikeaa työhön käytettävää aikaani. Ylitöitä en silti tee kuin pakosta.

Vierailija
56/57 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli korona-aikaan kaveri, joka ryyppäsi baarissa etätöissä joku kolmatta kuukautta putkeen. Ihan päivittäin aina herättyään ennen puolta päivää suoraan baariin. Päivän aikaan muutamaan meiliin puhelimella vastasi ja mahdollisesti pariin puhelinsoittoon baarin ulkopuolella. Ihan uskomatonta oli, mutta ei saanut potkuja. Iso firma.

Mahtoikohan kaverisi olla samassa firmassa töissä kuin minä, firmassa missä olen töissä niin porukka tekee kyllä etänä aivan mitä lystää, toki niitäkin löytyy ketä tekee tunnollisesti töitä.

Vierailija
57/57 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä osa kehuu, että tehdään jopa (ilmaisia) ylitöitä ja aivan joka päivä. Se ei kyllä ole kehun aihe vaan säälittävää. Pitäkää hyvät ihmiset rajoistanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme