Asuuko joku kerrostalossa, jossa on pääosin hiljaista?
Täällä on jatkuvaa ryskettä, töminää, pauketta, imurin kolistelua, koiran hauketta, vauvan itkua, kovaäänistä puhetta, pallon heittelyä jne. Tuun hulluksi.
Kommentit (121)
MInä, asunto 1960-luvun kerrostalo Keski-Vuosaaressa. Mistään ei kuulu koskaan yhtään mitään, ihana rauha.
Meillä on talona huopatossutehdas. Pieno ysäritalo tamperelaisessa lähiössä, pääosa asukkaista (mekin) pitkäaikaisia osakkaita. Ei kuulu kuin lähenevien nastakenkien ääni käytävästä, muuten ei mitään. Äänekäs lapsiperhe löytyy toisesta päästä taloa ja monella on koiria.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, naapurit ovat hiljaisia ja minä täällä lähinnä metelöin. Aamulla neljältä käytin koiran ulkona ja varmasti kuului naapureille. Otan laulutunteja ja laulaa luritan kerran viikossa. Pianoa sentään soitan kuulokkeilla.
Lisäksi koirani haukkuu kaikki vieraat ihmiset rappukäytävässä. Se tunnistaa kaikki vakiasukkaat eikä heitä ikinä hauku, mutta jos jollekin tulee vieraita, niin siitä se ilmoittaa.
Olen kyllä pyytänyt naapureilta anteeksi häiriöstä, mutta kaikki ovat kohteliaasti sanoneet, että ei haittaa. Onneksi harvoin niitä vieraita käy.
Kyllä, tällä hetkellä on rauhalliset naapurit. Ehkä joku pieni kolaus saattaa joskus kuulua mutta ei mitään isompaa jatkuvaa mekkalaa. Ei ole aina ollut näin, eli riippuu ihan tuurista millaiset naapurit onnistuu saamaan.
Suomen futismatsien aikana kuuluu reagointia peliin, mutta 99 % ajasta hiljaista. Ei ole lapsiperheitä pilaamassa yhteistä hyvää.
Asun. Uusi talo, alin kerros. Seinänaapurit hiljaisia, ei asu pieniä lapsia kuin ylimmässä.
Kerran oli joku häirikkö rapussa, mutta ei kuulunut meille asti.
Vierailija kirjoitti:
Suomen futismatsien aikana kuuluu reagointia peliin, mutta 99 % ajasta hiljaista. Ei ole lapsiperheitä pilaamassa yhteistä hyvää.
Lapsiperheet on kyllä pahin metelin aiheuttaja. Miksi heille ei ole omia taloja, joissa saisivat vapaasti mellastaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaankin sinkku, jolla ei käy vieraita, et kuuntele musiikkia, et katso telkkaria, et puhu puhelimessa, sulla ei ole lemmikkejä. Teet kotona etätyötä ja vaadit, että ympärilläsi olisi täydellinen hiljaisuus myös päivällä?
Olen sinkku, ei käy vieraita, kuuntelen musiikkia kuulokkeilla, en pidä tv:ssä ääntä täysillä, en puhu puhelimessa, ei ole lemmikkejä. Olen pitkällä sairauslomalla fyysisen sairauden takia ja haluaisin levätä rauhassa ja hiljaisuudessa.
Ap
Jos perheessä on lapsia, niin varmasti kuuluu ääntä enemmän kuin sinkun asunnosta. Jos huushollia siivotaan, niin ääniä kuuluu alakertaan esim imuroitaessa. Minusta on pääasia, että yöt ovat hiljaiset ja ennen klo 7 ei aleta vaikka imuroida.
Mitä hiljaisempaa, sitä pahemmat kerrostalokyttääjät.
Vierailija kirjoitti:
Mä asun huopatossutehtaalla. Hiljasta on
Siellä on todella äänekästä! Kerran vierailin tehtaalla.
Asun, vieläpä isossa kerrostalossa alueella jolla on vähän huono maine. Täällä ei ole ikinä ollut mitään meteliä: ei lapsien huutoa, epämääräistä möykettä ja kolistelua, bileitä, koirien haukkumista tai muutakaan. Olen asunut tässä vuosia ja olen jopa ihmetellyt tätä hiljaisuutta. Kyseessä ihan tavallinen talo, ei mikään äänieristetty lukaali.
Jos joku voisi vinkata Tampereelta talon, jossa hyvä äänieristys niin olisin kiitollinen! Siis sellainen talo, jossa normaalit elämisen äänet ei naapureista koko ajan kuulu. En kaipaisi puheensorinaa, askeltöminää, keittiön kaappien ovien kolinaa, smuuthiekoneen hyrinää...
Joo. Hiljaista on. Yksi muusikko harjoittelee mutta soittaa kauniisti ja työaikaan - ei möykkää illalla.
Lapset ennen vanhaan pitivät jotain ääntä, ei sekään kovin epämieluisaa. Nyt ei ole ketään taaperoikäistä.
Vierailija kirjoitti:
Toista vuotta asun. Todella rauhallinen rappu. Muut asukkaat pääosin eläkeläisiä.
25-35v eläkeläisiä?
Melko lailla. Kerran puolessa vuodessa kuuluu juhlintaa, kerran viikossa lasten juoksentelua. Ei ole koiria kellään, aivan juhlaa. Ja loput häviävät telkan alle ja jos eivät häviä, laitan peltorit.
jep, tampereen keskustan tuntumassa, pelkkiä mummoja ja eläkeläis pariskuntia koko talo täynnä
25v asunut pienkerrostalossa. Melko hiljaista on vaikka äänieritys on huono. Harvoin kuuluu mitään häiriöksi asti.
Tämä missä asun on todella hiljainen kerrostalo, naapureista ei kuulu mitään. Satunnainen porausääni kerran pari vuoteen tmv.
Aiheen vierestä vielä mainittava, kun lenkkeilen lähistöllä, olen huomannut yhdellä okt-alueella asuvan papparaisen, joka suunnillen toukokuusta syyskuulle 9/10 kertana kun olen ohi hölkännyt METELÖI pihallaan...!
Suhteellisen pieni piha, niinkuin kaupunkien okt-alueilla yleensä. Milloin leikkaa/trimmaa ruohoa tai pensasaitaa, milloin puhaltaa lehtiä, milloin nakuttaa jotain vasaralla, milloin sahaa jotain puita. Varmaan kettuillaksen meluaa, ei ole ns. normaalia, ja eri päivinä/kellonaikoja kuljen ohi.
Ärsyttävimmät metelöijänaapurit on olleet bilettäviä nuoria aikuisia. Illanistujaiset kauhealla musiikilla ja äänekkäällä puheella ja naurulla. Yöllä hetki hiljaista kun käyvät baarissa ja aamun tunteina mökä jatkuu kun tulevat jatkoille.
Lapsiperheet ja koiratkin on paljon paremmin siedettäviä, öisin sentään nukkuvat.
Haa arvasin, karjuu itkee ja hakkaa lattiaa