Asuuko joku kerrostalossa, jossa on pääosin hiljaista?
Täällä on jatkuvaa ryskettä, töminää, pauketta, imurin kolistelua, koiran hauketta, vauvan itkua, kovaäänistä puhetta, pallon heittelyä jne. Tuun hulluksi.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaankin sinkku, jolla ei käy vieraita, et kuuntele musiikkia, et katso telkkaria, et puhu puhelimessa, sulla ei ole lemmikkejä. Teet kotona etätyötä ja vaadit, että ympärilläsi olisi täydellinen hiljaisuus myös päivällä?
Olen sinkku, ei käy vieraita, kuuntelen musiikkia kuulokkeilla, en pidä tv:ssä ääntä täysillä, en puhu puhelimessa, ei ole lemmikkejä. Olen pitkällä sairauslomalla fyysisen sairauden takia ja haluaisin levätä rauhassa ja hiljaisuudessa.
Ap
Kävelen myös niin, etten hakkaa jalkojani lattiaan. Tämä on joillekin kai erittäin haastava tapa liikkua.
Ap
Kyllä. Vanha jykevä tehdasrakennus, joka saneerattu kerrostaloasunnoiksi. Talossa paljon vanhoja ihmisiä. Hiljaista on.
Minä. Talossa 54 asuntoa, paljon eläkeläisiä ja jämpti hallitus ja hyvä isännöitsijä. Häiritsijät on laitettu pois täältä. Edes liikenne ei kuulu meille. Tyytyväinen olen.
Meluisin kokemani paikka on ollut omakotitaloalue, jossa talot melko tiiviisti. Koko ajan kuului liikenne, ruohonleikkuri, naulapussi, puhallin, silppuri, moottorisaha, ihmisten huutaminen, koiran räksytys.
2016 valmistunut kerrostalo korkealla tien vieressä, ylin kerros. Pääosin äänetöntä täällä kyllä on. Ulkoa ei kuulu mitään, uuden vuoden raketit kuului jotenkuten. Mitään puheita, nauruja tai vastaavaa ei kuulu koskaan mistään. Itsekin luukutan musiikkia aika kovalla päivittäin. Alakerrasta ei kuulu mielestäni mitään. Seinänaapureista kuuluu satunnaisia kolahduksia ja tömähdyksiä. Toinen seinänaapureista on pahimman luokan kantapääkävelijä. Sen kuulee kun tömistelee menemään, mutta seinänaapuriin kuuluu vaimeasti, alakerrassa varmaan oikeasti heiluu lamput katossa. Myös kyseisen naapurin vessanvedon jälkeisen kohinan kuulen, pönttö lienee täsmälleen seinän takana. Varsinaisia vessaääniä ei ole kuulunut koskaan. Suihkua tai hanoja ei kuulu. Käytävästä kuuluu ovien sulkemiset.
Eli kyllä hiljaisiakin kerrostaloja on olemassa. Oman kokemukseni mukaan 2010 luvun talot parhaita, ja tietenkin ylimmästä kerroksesta. Alaspäin varmasti kantaa äänet paljon herkemmin ja kovemmin.
Minä. Tässä kerrostalossa on pääosin hiljaista
Vierailija kirjoitti:
Minä. Talossa 54 asuntoa, paljon eläkeläisiä ja jämpti hallitus ja hyvä isännöitsijä. Häiritsijät on laitettu pois täältä. Edes liikenne ei kuulu meille. Tyytyväinen olen.
Meluisin kokemani paikka on ollut omakotitaloalue, jossa talot melko tiiviisti. Koko ajan kuului liikenne, ruohonleikkuri, naulapussi, puhallin, silppuri, moottorisaha, ihmisten huutaminen, koiran räksytys.
Siis naulapyssy.
Tässä talossa ei kuulu mitään. Hyvin rakennettu talo.
Minäkin asuin. Ainoa häiriö tuli naapurin pojan starttaillessa mopoaan. Otin asian asiallisesti puheeksi kun satuttiin yhtä aikaa pihalle ja sen jälkeen poika lasketteli vapaalla sieltä ovelta tielle ja käynnisti moponsa vasta siellä. Oikein asiallinen nuorimies.
Aika pitkään oli hiljaista. Sit muutti made in muunmaalainen lapsiperhe.
Tänään ap taas 1,5h juoksua ja rääkymistä.
Kohta jatkunee.
Pääkaupunki kerrostalo, muutettiin tähän pari vuotta sitten. Meidän rapussa vain yksiöitä/kaksioita. Ei sitten mitään kuulu mistään, usein ihmetellään asiaa puolison kanssa. Pari koiraa on rapussa eivät häiritse.Pihalla joskus törmään naapureihin, muutama sana vaihdetaan.
Asun. Ja tämä on opiskelijatalo 🙂 Ilmeisesti aika paksut seinät täällä.
En mä tommosiin asioihin kiinnitä huomioo. Mulla on omakin elämä ongelmineen ja nyt vielä putini. Ei kiinnosta naapurin vauva, koira tai imurointi. Huono täällä on äänieristys, mutta ei kiinnosta mua.
Mä asun huopatossutehtaalla. Hiljasta on
Meillä melkein aina hiljaista, joskus heikosti kuuluu musiikkia, ja käytäväpuhetta, joku tömähdys. Ei häiriöksi asti mitään. on muusikoitakin vuokralla jopa seinänaapurina. Asun alimmassa nurkka asunnossa.
On hiljaista suurimman osan aikaa. Joskus kuuluu lasten ääniä jostain ja tosi harvoin jonkun aikuisen äänekästä puhetta. Aso-kämppä Espoossa.
Asun hiljaisessa talossa. Useammassa talossa olen asunut enkä ole koskaan häiriintynyt elämisen äänistä. En kuule imurointeja tai muutakaan. Olen tottunut suodattaan äänet.
Hiljaista kuin huopatossutehtaalla. Mahtava asunto.