Kuinka nopeasti raskaus näkyy testissä?
siis kuinka nopeasti hedelmöityksestä? olisi pakko saada tietää ennen huomista perjantaita
Kommentit (8)
mutta siis luulisin kanssa, että korkeintaan pari päivää ennen mahdollisia menkkoja??!
itselläni on pyörinyt mielessä ihan sama kysymys varsinkin juuri tämän tulevan viikonlopun takia, kun olisi parit bailut, joissa olisi tarkoitus vähän alkomaholia ottaa. Ja ainakin mun tapauksessa kaverit todellakin ihmettelisivät jos en juo!!:) En ole yleensä nimittäin kuivin suin istunut..ja toiset illanistujaiset on tarkoitus viettää porukoiden kanssa..että,että...:/
Sori kun tää nyt taas luisui vähän ohi aiheen, mutta siis ennen menkkoja ei varmaan edes kannattaisi testailla...tai juuri ennen alkamista kenties:)
varmimman tuloksen varmistamiseksi kannattaa varmaan odottaa niihin päiviin, kun menkkojen pitäisi alkaa(hyvä sanoa kun itse olen NIIIN malttamaton!!!!)
Paljon plusaonnea!!!
bd bd
Eikö pelkästä raskautumisen mahdollisuudesta voisi olla juomatta? Mä lopetin ennen ku edes alettiin yrittämään samoin kuten tupakoinninkin. Tänä vuonna ei ole tullu vedettyä savuja eikä alkoholia laisinkaan :)
No tietenkin voi olla juomatta!!!! Ei se nyt siitä juomisesta ole todellakaan minulla ainakaan kiinni!
Meidän tilanne on vaan se, ettei olla kerrottu kun yhdelle kaverille, että yritetään (ja ei yritetä:) vauvaa, eikä aiota kertoakaan ennen mahdollista plussaamista, ja silloinkin varmaan vasta sitten kun ollaan jo " turvallisilla vesillä" .
että näin...meidän kaveriporukassa on vaan hankala mennä " bailuihin" , jos ei juo(varsinkin jos on suunnilleen aina enne ottanut)...:)
Älä nyt ymmärrä väärin, tottakai mahdollinen raskaus ja vauva ovat KAIKKEIN tärkein asia, että ei tietenkään ole pakko juoda...jätän sitten vaikka bileet väliin:)
By the way...onkos asia niin, ettei oma juominen/tupakointi, ym. vaikuta alkioon ennen kuin kukautiset jäävät tulematta...näin olen vain kuullut..en sitten tiedä!
Oikeasti, älkää nyt pitäkö minua aivan kauheana ihmisenä kun tosta juomisesta laitoin...tilanne nyt vaan on vähän hankala!!:)
-Aleida...
Totta ihmeessä ymmärrän tilanteen että on vaikea olla juomatta jos menee bailuihin mutta voisiko olla sitten omat juomat mukana? Siideripulloon limua jne ;D
En osaa ajatella noin, kyllä meilläkin on ystävät taas kyselleen juomaan ja bilettämään mutta kerron olevani niin väsynyt iltaisin etten enää lastenhoidon jälkeen jaksa x-)
Juupa...meillä tilanteet vähän eroaa, kun me tässä kuumeillaan vasta ekaa:o)
Mutta hei...omat juomat mukaan...vois vaikka kokeilla!!!
Kiitti vinkistä:)
Mutta nyt katteleen idolsin tuloslähetystä!
Ari,Kristian ja Anna on parhaita:D
en itsekkään mikään happo ole, mutta mä olen aina elänyt ennen plussaamista niin " että en ole raskaana" . Eli syönyt mitä vaan ja jos on ollut juomingit niin sitten juonut:) röökiä en ite polta ollenkaan. Sitten kun on plussa pärähtänyt tikkuun, en oo pisaraakaan ottanut, eikä toisaalta mulla ainakaan raskaana ees tehnyt mieli istua missään pippaloissa... joten Aleida, tää on vaan mun mielipide, mutta minä testaisin sitten kun menkat pari päivää myöhässä, miksi hosumaan? Eläisin mahdollisimman normaalia elämää, ja saattaisin ottaakkin alkomahoolia. Ja taas toisaalta, sekin on ihan varteenotettava vaihtoehto, että ei sitten mene ollenkaan. Tiedän että on sellasia tilanteita ja ihmisiä joille ei halua alkaa selittmään miksi en nyt ota.... Ja voin kyllä luvata, että jos nyt olet raskaana (toivotaan niin) niin et vahinkoa aiheuta vielä jos otatkin viunaksia. Joten nou hätä...
Tämä siis mun mielipide -P-
raskaus näkyy yleensä n. 10 päivää hedelmöityksestä, jollloin alkio alkaa kiinnittyä kohtuun. Ennen kun alkio on kiinnittynyt, ei ainakaan normaalilla juhlimisella (ei tajuttomuuteen kännäten) voi saada vahinkoa aikaan. Eli se pari viikkoa mikä on hedelmöittymisen ja oletettujen kuukautisten välissä on aika jona voi olla " normaalisti" kuten ennenkin, jos haluaa. (Tietty monissa lähteissä suositellaan alkoholin välttämistä, terveellistä ruokaa jne. jne. jo kun raskautta aletaan harkita.)
niiloakseli yk7