mies jolle naisystävä on "mamma" eli äiti
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Olin mutta päätin erota
Hyvä!
Kertoo kyllä mikä puoliso on. Lähtisin.
Eksä etsi mammaa itselleen ja tuleville lapsilleen. Toisaalta pilkkasi naisia siitä syystä.
Mieslapsista kysymys. Ovat rasittavia.
Miehellä voi olla vain yksi äiti. Ja selvennyksenä, että se ei ole oma puoliso.
Siis perheelliset saattavat ruveta puhumaan äidistä lapsille ja maatilalla voi olla isäntä ja emäntä mutta aikuisten kesken tulisi käyttää nimeä /lempinimeä ( jos se ei ole liian ällö).
Vierailija kirjoitti:
Miehellä voi olla vain yksi äiti. Ja selvennyksenä, että se ei ole oma puoliso.
Miten tämä tieto saataisiin miehille?
En tiedä onko puolisot saanut koskaan tietää, mutta tullut elämän aikana vastaan miehiä, jotka puhuvat työpaikallakin tai kavereillekkin ""meidän mammasta". Kun puhuvat puolisostaan. Aivan kuin lypsylehmästä puhuisivat, että ei se kyllä mikään kunnioitusta herättävä nimitys ole.
Yhtä kammottavaa kun aikuinen nainen sanoo miestään " isiksi".
En ole miehelleni "mamma", mutta jos joku noin puolisoaan kutsuu, niin antaa mennä. Mulla on yksi kaveri, joka viittaa aika usein naisiin ylipäätään mammoina.
Miehet nolaavat itsensä välittömästi puhumalla mammasta. Kuka haluaisi olla suhteessa äitinsä kanssa?
Älä ikinä sano mua "daddyksi". Lähtee kyl nainen sit heti vaihtoon. Hyi helvvv.....
Vain jos on yhteisiä lapsia niin tuollainen nimittely on sopivaa. Muuten tulee mielikuva että nainen on miehen kakkosäiti
Vierailija kirjoitti:
En ole miehelleni "mamma", mutta jos joku noin puolisoaan kutsuu, niin antaa mennä. Mulla on yksi kaveri, joka viittaa aika usein naisiin ylipäätään mammoina.
Tiedän myös miehen, joka puhuu joistain naisista mammoina. Se on hänen haukkumanimi hieman yksinkertaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vain jos on yhteisiä lapsia niin tuollainen nimittely on sopivaa. Muuten tulee mielikuva että nainen on miehen kakkosäiti
Ja vain lapsille puhuttaesssa.
Tuleeko mamma mukaan? Eeeii 😂
Puhuuko jotkut oikeeati näin?
Mä ymmärrän silloin kun on pieniä lapsia niin sanotaan " vie se isille/äidille" tms. Mutta eräs tuttuni jatkaa tätä yhä, vaikka lapsensa on jo aikuinen. "Isi, voitko..." ihan hirveä tapa.
Olin mutta päätin erota.