Mies on alkanut vastata kärttyisästi joka asiaan
Alkava Alzheimer? Mä sanoin että kova tuuli. Mitä. kova tuuli. "Mitä sä siellä pälätät koko ajan, en minä kuule!" Lähes joka kysymykseen vastaa kiukkuisesti. Kaupassa "otetaanko omenoita" "ota jos haluat, mistä minä tiiän!". "käyn viemässä nämä roskat" "kyllä minä ne vien kun kerkeen, älä jäkätä", vaikka ei ole ollut mitään puhetta roskien viemisestä sitä ennen. Mihinkään en saa enää vastausta normaalilla äänellä. Ikä 62, minä olen pari vuotta nuorempi.
Ei ole ennen ollut tuollainen. Eikä nyt mitään pettämisepäilyjä, kun on aina kotona kun ei ole töissä, ei tee ylitöitä ja välillä tekee töitä kotona.
Kommentit (49)
Montako vuotta ap on ollut tuollainen? Ei ihmekään, että miehellä menee hermo, jos on naimisissa tyollaisen kyselyikäisen kanssa.
Ihan asialliselta kuulostaa, ehkä vaan kuulo huononemassa.
"Mitä sä siellä pälätät koko ajan, en minä kuule!" - No jos ei vaan kuule, niin voi kai sen kertoa ettei toinen turhaan "kälätä", jos on vaikka jotain asiaakin, jonka haluaisi kuulla.
"ota jos haluat, mistä minä tiiän!" - Niin no voit ihan itse päättää eikä mies estele ostamasta omenoita, jos haluat. Itse ei ilmeisesti halua.
"kyllä minä ne vien kun kerkeen, älä jäkätä" - Tässä ehkä kuulemisongelma tullut vähän esiin, kuuli varmaan että "käy viemässä..." ja ärsyyntyi hoputuksesta kun osaa kyllä itsekin hoitaa asia.
Nojoo, ehkä tuo oli liian vähättelevää, pahoittelut siitä. Voihan sitä miehellä olla tuossa iässä jo monenlaista vaivaa joka vaikuttaa mielialaankin. Ihan vaikka jos on jotain kipuja tai kolotuksia, puhumattakaan jostain esim. alkavan muistisairauden oireilusta, johon voi liittyä käytöksen muuttumista äreämmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä se jatkuva nalkuttaminen, valittaminen ja vittuilu aiheuttaa... ethän sinäkään ole mukava ihmisella joka on aivan hirveä sinua kohtaan.
Se miten muut kohtelee sinua johtuu pelkästää sinun omasta käytöksestä muita kohtaan.
Oletko kokeillut olla ystävällinen, arvostava ja kunnioittava miestä kohtaan että muuttuuko sen jälkeen miehen käytös sinua kohtaan?
Tätä minunkin mies aina jaksaa jankuttaa, että kun minä olen muka hänelle valittanut kaikesta. Hänen mielestä vaan ihan kaikki puheeni kuulostaa valitukselta, vaikka kysyisin hänen vointia ja jaksamista niin se on vittuilua. Alan olla aika valmis eroon, kun ei jaksa päivästä toiseen katsella negatiivista ilmapiiriä, kun hänestä _tuntuu_ ettei kukaan auta ja kaikki valittaa ja vittuilee, vaikka todellisuudessa mies itse on ihan tuppisuu, eikä kerro kellekään mitään toiveitaan jne.Ottaa vittui
Niinhän sinäkin kaadat kaiken vastuun miehen niskaan niin miksi mies ei saisi tehdä samaa sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä se jatkuva nalkuttaminen, valittaminen ja vittuilu aiheuttaa... ethän sinäkään ole mukava ihmisella joka on aivan hirveä sinua kohtaan.
Se miten muut kohtelee sinua johtuu pelkästää sinun omasta käytöksestä muita kohtaan.
Oletko kokeillut olla ystävällinen, arvostava ja kunnioittava miestä kohtaan että muuttuuko sen jälkeen miehen käytös sinua kohtaan?
Tätä minunkin mies aina jaksaa jankuttaa, että kun minä olen muka hänelle valittanut kaikesta. Hänen mielestä vaan ihan kaikki puheeni kuulostaa valitukselta, vaikka kysyisin hänen vointia ja jaksamista niin se on vittuilua. Alan olla aika valmis eroon, kun ei jaksa päivästä toiseen katsella negatiivista ilmapiiriä, kun hänestä _tuntuu_ ettei kukaan auta ja kaikki valittaa ja vittuilee, vaikka todellisuudessa mies itse on ihan tuppisuu, eikä ke
Mistä näin oletat? Oletko kenties samanlainen negatiivisiudessa velloja, joka näkee vain oman napanöyhtänsä, eikä mitään mitä muut tekevät hyväksesi?
Vierailija kirjoitti:
Se on todella raivostuttavaa kun vaimo puhuu selkä minuun käännettynä ja hyvin hiljaa, sitten nalkuttaa kun en kuule.
Onko sinulla sama vika?
Kannattaa käydä tutkituttamassa oma kuulosi eikä raivostua vaimolle.
Jos kuulon kanssa on ongelmia, reaktiot voivat olla tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
No ehkei hän enää jaksaisi olla vain kotona.
Aikuinen mies voi ihan itsenäisesti poistua kotoa harrastamaan ilman vaimolle kiukuttelua.
Vierailija kirjoitti:
Et ole antanut tarpeeksi. Siitä kärttyisyys.
Miehet haluaa aviliitosta ja suhteesta muutakin kuin pelkkää seksiä.
Seksiä saa aina irtosuhteista.
Vierailija kirjoitti:
Luultavammin miehellä ei seiso ja nainen on puutteessa.
Patista muistitestiin, perustele asia että koko ajan äriset asiosta, siksi.
Puhut liikaa ap, ja päälle päätteeksi puhut paljon tyhjää paskaa.
Sinä ärsytät miestäsi. Miehillä on stresiä, väsymystä, uupumista töistä, taliudesta, perheestä.
Millanen itse olet ap, kun sulla on kuukautiset tulossa. Miten paljon silloin tiuskit miehellesi?
Kyllä kait miehilläkin on oikeus olla toisinaan pahantuulisia ja ärtyneitä.
Siitä mulle työkaveritkin sanoo, että puhun hiljaa, se voi olla ongelma mutta sen on mies kuullut jo vuosia. Olen kyllä huomannut että kuulo on heikentynyt hänellä, sillä television volyymi on isontunut. Mies on hellä ja rakastava mutta noita kärttyisä vastauksia on alkanut tulla ihan arkisiin asioihin. Siksi kysyn että otetaanko omenoita, koska mies syö enemmän hedelmiä ja tykkää omenoista ja senyt oli vaan esimerkki. Niitä hedelmiä mistä itse tykkään kyllä otankin. Roskien viemisestä sanon, koska tuntuu hätääntyvän jo jos olen minuutin poissa ilmoittamatta missä olen. Kun tulin töistä varttia myöhemmin työpalaverin vuoksi niin oli jo hätä. Tuntuu siltä että hänellä on hätä heti jos olen pois ja tämäkin on tullut nyt viime aikoina. Kalassa hän kyllä käy pilkillä ja toivoo aina että lähtisin mukaan, joskus lähden, joskus en. Kalaakin tulee niin että varmasti on kalassa, sellaista mitä ei kaupasta saa eli tuoreita ahvenia ja kuhaa.
Miehellä on töissä vaan miespuolisia työkavereita tällä hetkellä joten niiden kanssako ne sutinat? Ap.
Vierailija kirjoitti:
Andropaussi
Tämä. Kaverilta kysyin (isästäni), testosteronitaso laskee ja alkaa se äkäily (mikään ei ole hyvin).
Äidillä Alzh, mutta se "versio" että pikemminkin hihitteli mun jutuille: purin sitten aina mieltäni:
Isä laittoi mut kauppaan: Osta 2kg pottuja, ostin valmiiksipestyjä. Elä tuo niitä, liian sitkeät kuoret. Ok, ostin irtopottuja (2kg) - elä tuo niin isoja, hankala keittää. Ok, toin pienempiä - elä tuo niitä - llian multasia. .... aaargh, sanakin vielä, niin sanon, et osta ite pottus, stn. potunvalikoija :) "Purin" tuon äidille, niin äiti rupesi nauramaan :)
Vierailija kirjoitti:
No ehkei hän enää jaksaisi olla vain kotona.
---> hoitokotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minunkin mies aina jaksaa jankuttaa, että kun minä olen muka hänelle valittanut kaikesta. Hänen mielestä vaan ihan kaikki puheeni kuulostaa valitukselta, vaikka kysyisin hänen vointia ja jaksamista niin se on vittuilua. Alan olla aika valmis eroon, kun ei jaksa päivästä toiseen katsella negatiivista ilmapiiriä, kun hänestä _tuntuu_ ettei kukaan auta ja kaikki valittaa ja vittuilee, vaikka todellisuudessa mies itse on ihan tuppisuu, eikä ke
Ero on aina hyvä vaihtoehto. Kiukuttelijaa ei tartte katsella.
Vierailija kirjoitti:
Montako vuotta ap on ollut tuollainen? Ei ihmekään, että miehellä menee hermo, jos on naimisissa tyollaisen kyselyikäisen kanssa.
Onko sullakin kuulossa vikaa ja muistisairaus? Ne muuten monesti kulkee kimpassa. Kuulonalenema aiheittaa aivosolujen joukkokuoleman, dementia ryöpsähtää päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet haluaa aviliitosta ja suhteesta muutakin kuin pelkkää seksiä.Seksiä saa aina irtosuhteista.
Eivät saa. Sen huomaa helposti täällä.
Vierailija kirjoitti:
Puhut liikaa ap, ja päälle päätteeksi puhut paljon tyhjää paskaa.
Sinä ärsytät miestäsi. Miehillä on stresiä, väsymystä, uupumista töistä, taliudesta, perheestä.
Millanen itse olet ap, kun sulla on kuukautiset tulossa. Miten paljon silloin tiuskit miehellesi?
Kyllä kait miehilläkin on oikeus olla toisinaan pahantuulisia ja ärtyneitä.
Sinua ärsyttää kaikki. Mene muistitestiin, saatat höpsähtää omiin paskoihisi kohta.
Antaisit pillua välillä niin rauhoittuisi.
Ennenaikainen vanhuuden kärttyisyys monella miehellä varsinkin, jos on tullut kyvyttömäksi. Joillakin käytös taantuu lähes lapselliseksi, ja kiukuttelee sitten vähän kaikesta vaimolle. Lääkäriin ei tietenkään halua missään nimessä. On kyllä raskasta elää tuollaisen jäärän kanssa ja kuunnella ärähdyksiä elämän loppuvuodet, ellei sitten sietokyky lopu sitä ennen.