Minä viikonpäivänä Twin Peaks tuli alunperin tv:stä ysärillä?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Täsmätiedon saisi toki Maikkarilta. 😀Mutta muistikuvia on nyt niin paljon sekä sunnuntaista että torstaista, että uskon että saattoi jopa molemmat pitää paikkansa. Jotain hämärää siinä oli, miten esitykset meni. Mulla itsellä tosi hyvä muisti, vaikka olin lapsi. Muistan että katsoimme veljen kanssa puolisalaa nimenomaan su-iltaisin. Mutta muistan myös, että isosisareni oli viikolla kaverin luona kylässä ja puhe oli, katsoivatko Twin Peaksia - uskon myös että kyse oli torstaista, kuten moni muisteli myös.
(Puhun siis ensiesityksestä - 2000-luvun alussa tuli myöhään su-illalla, jopa keskiyön puolella.)
Muistelen, että yläasteella osa katsoi jakson viikolla, ja heitä kiellettiin paljastamasta tapahtumia niille, jotka katsoivat vasta uusinnan sunnuntaina. Mutta voin erehtyä täysin. Ja tämä olisi sitten ollut 1990-lukua.
Hei, vastaus löytyi Hesarin jutusta vuodelta 1991. Jutun lukeminen vaatii tilauksen. Sekä su että ke oli oikein.🙂
"MTV esittää Twin Peaksin 13 jaksoa kevään aikana kakkosverkossa keskiviikkoisin ja sunnuntaisin. Tänään esitetään Lynchin ohjaama pilottiosa, jossa tapahtumat käynnistyvät, tunnelmaa luodaan ja jatkoa pohjustetaan."
(Kakkosverkko siksi, että MTV eriytyi lopullisesti omaksi kolmoskanavaksi vasta v. 1993.)
Linkki juttuun:
https://www.hs.fi/radiotelevisio/art-2000003047741.html
Uusi yritys kyseiseen linkkiin. Mutta case closed: ke JA su.
ke taisi olla edellisen sunnuntain jakson uusinta
Uusi jakso tuli kerran viikossa sunnuntaisin klo.22 tai vähin yli, sitä ennen tuli lyhyt uutislähetys.
Vierailija kirjoitti:
Hei, vastaus löytyi Hesarin jutusta vuodelta 1991. Jutun lukeminen vaatii tilauksen. Sekä su että ke oli oikein.🙂
"MTV esittää Twin Peaksin 13 jaksoa kevään aikana kakkosverkossa keskiviikkoisin ja sunnuntaisin. Tänään esitetään Lynchin ohjaama pilottiosa, jossa tapahtumat käynnistyvät, tunnelmaa luodaan ja jatkoa pohjustetaan."
(Kakkosverkko siksi, että MTV eriytyi lopullisesti omaksi kolmoskanavaksi vasta v. 1993.)
Ihanaa, kiitoksia kaikille vastanneille!
Tästä tuli tosiaan työpaikan kahvitunnilla hämmentynyttä kiistaa.
Nyt voimme nukkua yömme rauhassa!
höpöhöpö