Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa nyt! Miten kohteliaasti viestittää tapailumiehelle (tai no, tavattu 2 kertaa) ettei kiinnosta

Vierailija
17.01.2025 |

Yritin ensin kohteliaasti kuihduttaa tuttavuutta, mutta nyt tuli viesti, että hän ehdottomasti haluaa tietää missä mennään ja jos en ole kiinnostunut niin miksi.

Ja no, ei nyt oikein tuttavuudesta voi edes puhua kun olemme tavanneet kaksi kertaa. Siksi minusta on jopa hieman painostavaa että toinen vaatii jotain selontekoa.

Oikea totuus: En ole kiinnostunut, meillä ei ole oikeastaan mitään yhteistä, minulla on nyt kiire oman elämäni kanssa ja kaksi tapaamiskertaa täyttyivät siitä, kun mies puhui lakkaamatta exästään. Joista viimeisin kohta sai ajattelemaan, että on vielä edellisessä suhteessaan täysin kiinni. On myös hyvin riitaisa ja monimutkainen tilanne exän kanssa, jossa joutuu elämään jatkuvasti koska on yhteinen pieni lapsi.

Joten en vain koe tilannetta ja henkilöä potentiaaliseksi. Mutta enhän minä näitä asioita voi sanoa! Tai tarkemmin, en halua kahden tapaamiskerran jälkeen lähteä asettamaan itseäni niin alttiiksi että lähtisin selittämään kaikkea tuota enkä ole kahden tapaamiskerran jälkeen mielestäni siihen edes velvollinen.

Joten jätänkö kaiken muun pois ja selitän vain jotain, että en nyt ole sittenkään valmis suhteeseen kun elämässä on nyt niin paljon muuta?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävää, että joidenkin mielestä ghostaaminen olisi ok, vaikka on jo tavattu pari kertaa. Noloa toimintaa. 

Ap on niitä naisia, jotka kuvittelevat, että mies osaa lukea ajatuksia. Parisuhteessa tuollaiset ovat niitä, jotka nalkuttavat joka asiasta, kun mies ei taaskaan ole osannut katsoa tähtien asennosta, että auto piti viedä huoltoon juuri tänään ja imurointi ei voi odottaa paria tuntia jne. jne. 

Vierailija
42/49 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäänsä sitten menit treffeille jos kumminkin omassa elämässä kiirettä ettei aikaa suhteelle? En ymmärrä mikä tolkku tässäkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin asiaa tekoälyltä. Näin se vastasi:

Jos et halua selittää liikaa etkä koe olevasi velvollinen siihen, voit viestiä selkeästi mutta ystävällisesti, että et halua jatkaa tapaamisia. On täysin hyväksyttävää ilmaista rajasi lyhyesti ilman tarkkoja perusteluja. Esimerkiksi näin:

"Hei, kiitos näistä kahdesta tapaamisesta. Olen miettinyt asiaa, enkä näe meillä yhteistä tulevaisuutta. Haluan olla rehellinen tästä nyt, jotta emme vie kummankaan aikaa turhaan. Kaikkea hyvää sinulle jatkossa!"

Tämä lähestymistapa:

On suora ja rehellinen: Et viivyttele tai jätä asiaa epäselväksi.

Ei liikaa selittelyä: Et ole velvollinen kertomaan yksityiskohtia tai puolustautumaan.

Päättää tilanteen ystävällisesti: Toivot hyvää jatkoa, mikä säilyttää kohteliaisuuden.

Jos mies vaatii selityksiä tai yrittää painostaa, voit todeta vain:

"Päätökseni on lopullinen. Toivon, että kunnioitat sitä."

Tärkeintä on pysyä päätöksessäsi ja pitää viesti selkeänä. Tämä suojelee omaa rauhaasi ja jättää tilanteen mahdollisimman siististi taakse.

Vierailija
44/49 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäänsä sitten menit treffeille jos kumminkin omassa elämässä kiirettä ettei aikaa suhteelle? En ymmärrä mikä tolkku tässäkin

Koska on aikaa suhteelle sellaisen kanssa joka kiinnostaa. Tämä ei kiinnosta, joten ei ole aikaa tapailla ketään joka ei kiinnosta. Eikä siinä tosin mitään järkeäkään olisi jos toinen toivoisi jotain ja tulkitsisi tapaamiset väärin.

Vierailija
45/49 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi: Kohteliaasti ilmoitan ettei kiinnosta.

Vierailija
46/49 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla ollut tuossa avausviestissä ihan hyvä viesti jo valmiina?

Miksi pitää sanoa jotain,,että nähdään kun kuun säteet osuu seuraavaksi hypotenuusaasi?

Ei, mutta miksi minä olisin kahden tapaamisen jälkeen selitysvelvollinen yhtään mistään? En ole. Ja jos lähden avaamaan syitä niin mistä sen tietää miten se toinen reagoi. On minulle kuitenkin täysin vieras, joten en todellakaan ota sitä riskiä että toinen reagoi ihan miten vain. Varsinkin tuosta exästä en todellakaan lähde sanomaan mitään. Minusta on täysin normaalia, että tapaillessa tapaa ihmisiä kerran tai kaksi ja sitten toteaa, että ei tässä olekaan mitään. Miksi siitä pitää tehdä iso juttu että ilmoittaa tämän? Ja kun toinen vielä vaatii syitä ja selityksiä. Kuten tuolla joku sanoi, niin mistä sen tietää mikä stalkkeri siitä tulee.

No mä kertoisin, vaikkei velvollisuutta oo. Jos alkaisi sitten asiattomasti,estot päälle vaan.

Vierailija
47/49 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, koen, että meillä ei ole tarpeeksi yhteistä, ja tuntuu, että sinulla on vielä käsittelemistä edellisestä suhteestasi. Lisäksi minulla on nyt kiire oman elämäni kanssa. Oli kuitenkin mukava saada tutustua sinuun. Hyvää jatkoa sinulle!

Vierailija
48/49 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly esitti tuon minusta hyvin. Tai voit vastata esim. "En koe päässeeni kanssasi tarpeeksi samalle aaltopituudelle, jotta kannattaisi jatkaa tapailua. Kiitos kuitenkin ja hyvää jatkoa!" Otat ikään kuin vastuun itse, etkä varsinaisesti arvostele toista mistään. Sellaiset pakit voi olla helpompi ottaa vastaan. 

Vierailija
49/49 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin asiaa tekoälyltä. Näin se vastasi:

Jos et halua selittää liikaa etkä koe olevasi velvollinen siihen, voit viestiä selkeästi mutta ystävällisesti, että et halua jatkaa tapaamisia. On täysin hyväksyttävää ilmaista rajasi lyhyesti ilman tarkkoja perusteluja. Esimerkiksi näin:

"Hei, kiitos näistä kahdesta tapaamisesta. Olen miettinyt asiaa, enkä näe meillä yhteistä tulevaisuutta. Haluan olla rehellinen tästä nyt, jotta emme vie kummankaan aikaa turhaan. Kaikkea hyvää sinulle jatkossa!"

Tämä lähestymistapa:

On suora ja rehellinen: Et viivyttele tai jätä asiaa epäselväksi.

Ei liikaa selittelyä: Et ole velvollinen kertomaan yksityiskohtia tai puolustautumaan.

Päättää tilanteen ystävällisesti: Toivot hyvää jatkoa, mikä säilyttää kohteliaisuuden.

Jos mies vaatii selityksiä tai yrittää painostaa, voit

Tekoäly antoi parhaan vastauksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän