Kuinka monta kertaa ihmiset oikein muuttaa uuteen asuntoon? Sukulainen on 10 vuoden aikana muuttanut 6 kertaa.....
Eikö normaalit ihmiset asu sen vähintään 10 vuotta yhdessä asunnossa ja muutta vain pakon edessä?
Kommentit (42)
Onhan noista muutoista tilastojakin. Esim. kerrostaloissa noin 25% asukkaista vaihtuu vuodessa keskimäärin, eli jotkut muuttavat aika usein. Itsellä tulee kohta 30 vuotta samassa asunnossa asumista täyteen.
Omat vanhemmat eivät muuttaneet koskaan, paitsi äitini tietenkin yhden kerran, kun meni isän kanssa naimisiin. Itse olen vaihtanut paikkakuntaa ja maatakin useamman kerran. Voin helposti muuttaa taas, ja muutankin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se pitää samassa talossa asua koko elämä!
T. Kalevi 78v
P U P P I S 👴🏻
Olen muuttanut 12 kertaa. Olen asunut viidessä eri kaupungissa ja myös 3 vuotta ulkomailla. Opiskelun ja omien tai puolison töiden vuoksi on muuttoja ollut.
Elämäntilanteet vaihtelevat,äkkiseltään jos lista muutaman:
-Missä opiskelee, käy töissä jne. on ehkä koulun takia 'pakko' muttaa paikkakunnalta pois/vaihtaa opintojen edetessä (esim. lukioon ja sen jälkeen yliopistoon jne.) Ja sama töiden suhteen, joskus uran knnlta/ylipäätään että saa töitä on 'pakko' muuttaa.
-Elämäntilanteet, voi asua yksin, sitten olla parisuhteessa, tuleekin ero, asustelee hetken sinkkuna, uusi parisuhde jne. jolloin asunto saattaa samalla vaihtua. Tulee lapsia, haluaa muuttaa eri alueelle/isompaan jne.
-Asunnon 'laatu', voi olla vetoisa/ meluisa/ ikävät naapurit/ homessa/ liian vaikeiden kulkumatkojen päässä/ liian kallis/ huonokuntoinen jne. mitkä ajavat etsimään uutta.
Sitten voi olla ihminen, joka pysyy ikänsä samassa osoitteessa. Onhan noita 'lapsuudenkotiinsa jämähtäneitä', joilla koulu ollut vieressä, kumppani muuttanut saman katon alle, työ naapurissa tai ehkä jopa omassa 'pihassa' jos vaikka jatkaa sukutilaa jne.
Tuohan tulee hyvin nopeasti täyteen seuraavasti: muuttaa vanhempien luota omaan kämppään. Saa opiskelupaikan ja muuttaa opiskelupaikkakunnalme esim soluun. Soluelämä kyrsii ja vapautuu kiva yksiö johon muuttaa. Tapaa kumppanin ja muuttaa yhteen opiskelijakaksioon. Saa opinnot valmiiksi ja muuttaa töiden perässä vuokralle sinne missä töitä on. Huomataan että rahaa alkaa työelämässä kertyä sen verran tai tulee perheenlisäystä että hommataan oma talo tai asunto ja muutetaan sinne.
Jos tietty opiskelut takana ja ikää enemmän niin onhan tuo aika paljon, mut jotkut nyt vaan tykkää vaihtaa maisemaa
Oon asunut 12 eri asunnossa täysi-ikäistymisen jälkeen. Ja oon nyt 34. Ihan vaan opiskeluiden ja töiden perässä muuttanut. Nyt kun on lapsia niin asuinalue on ollut jo 8 vuotta sama vaikka ollaankin muutettu jo 3 kertaa. Tässä olisi tosin tarkoitus pysyä kauemmin.
Olen muuttanut 54 vuoden aikana viisi kertaa. Saa nähdä, kuinka monta kertaa vielä joudun muuttamaan.
Tiedän ihmisen joka vielä 85 vuotiaana asuu synnyinkodissaan eikä ikinä ole asunut muualla. No armeijan käynyt ja kasarmilla majaillut mutta eihän sinne muuteta.
Ite olen asunut 6 osoitteessa ennen 15-vuotispäivää ja sen jälkeen on tullut 8 lisää. Tässä nykyisessä on nyt tullut oltua 19 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Olen tähän ikään menennessä muuttanut toistakymmentä kertaa ja ostanut asunnonkin 8 kertaa. Eihän sitä nyt paikalleen kannata jämähtää. Tarpeet ja halut muuttuu useastikin niin miksi sitten epäsopivassa asunnossa asua.
Paikalleen voi hyvin jämähtää, jos se koti tuntuu kodilta eikä pelkästään asunnolta. Kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee 👴🏻👍🏻🥳
Jees jees jees, ou jees 👴🏻👍
Sisko yhdessä vaiheessa muutti usein, siskolla oli huono onni vuokra-asuntojen suhteen, siltä meni kämppä alta kun asunto myytiin tai vuokrattiinkin sukulaiselle. Sisko on ihan kunnon ihminen, ei aiheuttanut mitään häiriötä että olisi siksi joutunut muuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan tulee hyvin nopeasti täyteen seuraavasti: muuttaa vanhempien luota omaan kämppään. Saa opiskelupaikan ja muuttaa opiskelupaikkakunnalme esim soluun. Soluelämä kyrsii ja vapautuu kiva yksiö johon muuttaa. Tapaa kumppanin ja muuttaa yhteen opiskelijakaksioon. Saa opinnot valmiiksi ja muuttaa töiden perässä vuokralle sinne missä töitä on. Huomataan että rahaa alkaa työelämässä kertyä sen verran tai tulee perheenlisäystä että hommataan oma talo tai asunto ja muutetaan sinne.
Jos tietty opiskelut takana ja ikää enemmän niin onhan tuo aika paljon, mut jotkut nyt vaan tykkää vaihtaa maisemaa
Puistattavaa, kaavamaista suorittamista.
4 vuoden jälkeen haluaa vaihtaa toiseen. Joku 2-3 vuotta olisi ihanteellinen.
Mä en edes tiedä missä sukulainen asuu. Se lakkas lähettämästä osoitettaan varmaan 10 asuntoa takaperin. Itse olen siinä ajassa asunut kahdessa asunnossa.
Näinhän se menee 👴🏻👍🏻🥳