Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tauon pitäminen suhteessa

Vierailija
17.01.2025 |

Jos päätyy eroon ja päätetään, että katsotaan vaikka 3 kk jälkeen voidaanko palata yhteen, onko mahdollisuuksia, että vielä yhteen voisi palata? Millaisia kokemuksia?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovittu tauosta, mutta tauko siitä vaan tuli kun yhteen kuitenkin palattiin.

Vierailija
42/73 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi tällä palstalla suhtaudutaan niin negatiivisesti yhteenpaluuseen. Jos molemmilla on siihen aito tahto, ja halu tehdä asioita toisin ja onnistua, valmiita vielä hakemaan ammattiapuakin, niin hyvinkin onnistuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan eroaminen määräajaksi toimia, ja yhteenpaluuta sen jälkeen harkita, jos säännöt on selvät. Siinä vain pitää hyväksyä kummankin mahdolliset seikkailut ja työstää eroon johtaneita syitä. Tauon aikana voi myös havahtua, että ehkä luovutimme liian helposti.. ja huomaakin haluavansa yhteen 

Vierailija
44/73 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on ero 

Vierailija
45/73 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeitto paranee uudelleenlämmityksellä, parisuhde ei.  

Vierailija
46/73 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse erosin ripustautuvasta ja kontrolloivasta exästä tauon kautta. Halusin eroon hänestä ja tauon kautta oli helpompaa, kun kaikki erokeskustelut johti raivareihin ja manipuloimiseen. Hyväksyi tauon, ja ennen tauon loppua ilmoitin etten halua jatkaa suhdetta.

Ihmisten tilanteet ovat erilaisia. Hienoa kuulla että on heitäkin, jotka ovat löytäneet toisensa uudelleen tauon jälkeen.

Vierailija
47/73 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on ero. Ei mitään pausseja.

Vierailija
48/73 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset haluaa taukoja kun haluaa vierasta miestä mutta naisten mielestä tauon aikana se tauolla oleva mies ei saisi tavata muita naisia. Omallekin kohdalle on käynyt muutamia kertoja että nainen haluaa taukoa että pääsee vieraisiin mutt oletti että minä odotan kotona uskollisena. Karvas pettymys tulee aina kun toteaa että en todellakaan halua sinua takaisin kun löysin kaikella tapaa paremman naisen itselle kumppaniksi

Vierailija
49/73 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni mies tällä tauon verukkeella halusi vain eroon vaimostaan. Mies ei suostunut määrittelemään tauon pituutta. Mies kontrolloi, tauko kasvoi aina vain. Lopulta sitten sai sanottua, että haluaa eron. Minä näin tuon tilanteen jo siinä kohtaa kun ystäväni kaunisteli, että he pitävät taukoa. 

Vierailija
50/73 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa tehdä miten parhaaksi näkee mutta itse en ymmärrä koko tauon käsitettä. Tauossa ilmeisesti yhteenpaluun mahdollisuus pidetään auki, mutta eronkin jälkeen voi palata yhteen jos molemmat sitä haluaa. Mihin siis tarvitaan käsitettä "tauko"?

Toisaalta myös yhdessä ollessa voi ottaa tarvittavaa etäisyyttä, muuttaa vaikka erilleen ja miettiä asioita. Parisuhde voi kuitenkin edelleen olla olemassa, eli mihin taaskaan tarvitaan tauon käsitettä?

Tauosta tulee yksinkertaisesti mieleen, että ollaan tyytymättömiä ja halutaan kokeilla etsiä parempaa, mutta pelätään ettei sitä löydy. Sitten jos ei löydy muuta niin tyydytään toisiinsa. Itselleni tuollainen kuvio olisi jo ajatuksena täysin vastenmielinen. 

Vierailija
51/73 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla pieni mietintätauko oli suhteelle todella positiivinen asia.

Vierailija
52/73 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä taukoa suhteessa.

Exä halusi taukoa, soitteli sitten perään ja ihmetteli miksei minusta kuulu mitään. Mikä tauko se on jos pidän yhteyttä jatkuvasti?

Sillä tauolla ei tullut eroa, mutta myöhemmin toki.

Vierailija
53/73 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa tehdä miten parhaaksi näkee mutta itse en ymmärrä koko tauon käsitettä. Tauossa ilmeisesti yhteenpaluun mahdollisuus pidetään auki, mutta eronkin jälkeen voi palata yhteen jos molemmat sitä haluaa. Mihin siis tarvitaan käsitettä "tauko"?

Toisaalta myös yhdessä ollessa voi ottaa tarvittavaa etäisyyttä, muuttaa vaikka erilleen ja miettiä asioita. Parisuhde voi kuitenkin edelleen olla olemassa, eli mihin taaskaan tarvitaan tauon käsitettä?

Tauosta tulee yksinkertaisesti mieleen, että ollaan tyytymättömiä ja halutaan kokeilla etsiä parempaa, mutta pelätään ettei sitä löydy. Sitten jos ei löydy muuta niin tyydytään toisiinsa. Itselleni tuollainen kuvio olisi jo ajatuksena täysin vastenmielinen. 

Ehkä ei pidäkään tarttua tuohon käsitteeseen. Jos kerran yhdessä ollessa voi muuttaa erilleen miettimään suhteen tulevaisuutta, tai voidaan erota ja palata kuitenkin takaisin yhteen, niin "taukojahan" ne tavallaan on. Ja lopputulema sama. Ei tartuta siihen sanaan.

Vierailija
54/73 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tuntemani pitänyt "tauon" suhteissaan ja aina se on päättynyt siihen, että erottiin. Tauko = on joku joka kiinnostaa mutten suoraan uskalla erota entisestä. 

Vierailija
55/73 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää tauot on niin nähty 

Vierailija
56/73 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteissa ei pidetä taukoa. Sinkkuus on sitä aikaa, kun ollaan yksin. Sitten kun ollaan suhteessa, niin siinä pysytään.

Vierailija
57/73 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tauon" aikana mies kävi panemassa meidän yhteistä tuttavaa. Ehdittiin palata yhteen ja hän oli muka niin rakastunutta taas, kunnes kuulin muuta kautta, että oli käynyt nusaisemassa sitä joka suuntaan melko anteliasta tapausta.

Erohan siinä tietenkin tuli. Onneksi ei ehditty herättelemään seksielämää. Tiedä minkä taudin siltä olisi saanut. Myöhemmin kun kysyin, että olisiko koskaan kertonut mulle panoreissustaan, niin ei oikein osannut vastata. Kuulemma ehkä joskus vuosien päästä, jos kaikki olis meidän välillä hyvin. Olin ihan, että wtf. Jotain miesten logiikkaa ilmeisesti, joka ei yhtään aukene mulle. Ero siitä olis tullut silloinkin. Olin tehnyt hyvin selväksi jo suhteen alusta saakka, että jos pettämistä ilmenee, se on kerrasta poikki.

Että sellainen klassinen Ross ja Rachel tilanne. Toki en koskaan palannut miehen kanssa yhteen, vaikka vuosikaudet sitä yrittikin. Jos olin niin ihana ja elämän rakkaus, niin kannattiko pikapanolla heittää se sitten hukkaan 🤷

Mutta joo. Tarinan pointti oli se, että ei. Ne tauot ei toimi. Se on vain eron esipuhe.

Vierailija
58/73 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on avioeron harkinta-aika menossa minun hakemanani, mutta en pysty olemaan tauolla harkitsemassa, koska mies ei suostu asumaan erillään ollenkaan.

Selkiytä tässä nyt sitten ajatuksia kun toisen naama näkyy koko ajan ja veetuilu kuuluu.

Ei kai sitä mieheltä tarvitse kysellä. Muutat vaan erilleen jos siltä tuntuu.

Vierailija
59/73 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan tauon ajaksi sopia ettei muita suhteita. Jos toinen ei siihen pysty niin sittenhän se eropäätös on helpomoi tehdäkin.

Ainahan sitä voi sanoa, että ei pane muita. Mitään takeita ei ole, etteikö noin silti kävisi. Itse en ryhdy moiseen, koska on melko varmaa, että mies pettäisi. Koska en voisi koskaan saada varmuutta asiaan, niin suhde olisi mennyttä. Mua on petetty useasti ennenkin.

Vierailija
60/73 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei yhteen palatessa haitannut, vaikka mies oli aloittanut uuden suhteen heti kun erilleen muutimme. Hän lopetti suhteen heti, kun alettiin puhua yhteenpaluusta, lähti samantien soittamaan.