Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tauon pitäminen suhteessa

Vierailija
17.01.2025 |

Jos päätyy eroon ja päätetään, että katsotaan vaikka 3 kk jälkeen voidaanko palata yhteen, onko mahdollisuuksia, että vielä yhteen voisi palata? Millaisia kokemuksia?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette jos erotaan ja sitten annetaan joku aikaraja esim 4 kuukautta ja katsotaan sitten erotaanko ihan lopullisesti vai voiko palata yhteen 

Toimivassa suhteessa ei tarvita mitään taukoja. Tauko ei tule pelastamaan toimimatonta suhdetta. Jos haluaa ottaa tauon suhteesta ja kumppanista niin kyllä se silloin kertoo ettei suhdetta kannata jatkaa, se ei tule kestämään. Tämän takia tauossa ei ole mitään järkeä. 

Haluaa syödä ja säästää kakun, eli toivoo että toinen odottaa kun käy panemassa välillä muita. Tyhmää edes ehdottaa sitä.

Vierailija
22/73 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kadun etten viimeksi tauon jälkeen eronnut. Ero siirty turhaan puoli vuotta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut nuoruudenrakkauteni kanssa tauolla jo 38 vuotta. Ymmärsin parissa kuukaudessa, että se oli hänen raukkamainen tapansa jättää minut.

Vuosikymmen tuon jälkeen eräs toinen naisystäväni ehdotti samaa. Jätin hänet saman tien, mistä tämä taukoilija oli olevinaan kovin järkyttynyt.

Nykyinen suhde on kestänyt neljännesvuosisadan, eikä tässä ole mitään taukoja tarvittu.

Vierailija
24/73 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette jos erotaan ja sitten annetaan joku aikaraja esim 4 kuukautta ja katsotaan sitten erotaanko ihan lopullisesti vai voiko palata yhteen 

Toimivassa suhteessa ei tarvita mitään taukoja. Tauko ei tule pelastamaan toimimatonta suhdetta. Jos haluaa ottaa tauon suhteesta ja kumppanista niin kyllä se silloin kertoo ettei suhdetta kannata jatkaa, se ei tule kestämään. Tämän takia tauossa ei ole mitään järkeä. 

Ei kai toimivasta suhteesta kukaan tauolle haluakaan. Mutta isoissa ongelmissa se tauko ja etenkin hetken erillään olo voi auttaa miettimään mitä haluaa. Hetki ilman riitoja tms.

Ja kyllä mulla on hyvä kokemus siitä että tauon jälkeen suhde saadaan kuntoon. Tahtoa ja työtä se vaati ja terapiaa, mutta onnistui.

Vierailija
25/73 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi erota ja palata jälleen yhteen. Siksihän avioerossakin on harkinta-aika. Ei siihen mitään taukoja tarvita. Ja jos ollaan tauolla, silloin on oikeus olla muidenkin kanssa. Minusta tuossa yhdistyy sekä sinkkuuden, että parisuhteen huonot puolet. Pitäisi muka olla uskollinen ilman psyykkistä ja fyysistä läheisyyttä.

Vierailija
26/73 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tuollaiseen pystyy?

Vierailija
27/73 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tuollaiseen pystyy?

Moni tauon ehdottaja kuvittelee, että toinen osapuoli pystyy olemaan uskollinen samaan aikaan kuin itse suhteilee muiden kanssa.

Vierailija
28/73 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai toimivasta suhteesta kukaan tauolle haluakaan. Mutta isoissa ongelmissa se tauko ja etenkin hetken erillään olo voi auttaa miettimään mitä haluaa. Hetki ilman riitoja tms.

Ja kyllä mulla on hyvä kokemus siitä että tauon jälkeen suhde saadaan kuntoon. Tahtoa ja työtä se vaati ja terapiaa, mutta onnistui.

Aivan, tahtoa ja työtä, mutta molempien pitää haluta tuota ja pystyä siihen.

Vierailija
29/73 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, tahtoa ja työtä, mutta molempien pitää haluta tuota ja pystyä siihen.

Tottakai pitää. Niin itsestäänselvyys etten sitä erikseen kirjoittanut, mutta selvä asia. Ja siihen pystyy jos haluaa.

Vierailija
30/73 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on avioeron harkinta-aika menossa minun hakemanani, mutta en pysty olemaan tauolla harkitsemassa, koska mies ei suostu asumaan erillään ollenkaan.

Selkiytä tässä nyt sitten ajatuksia kun toisen naama näkyy koko ajan ja veetuilu kuuluu.

Vierailija
31/73 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on avioeron harkinta-aika menossa minun hakemanani, mutta en pysty olemaan tauolla harkitsemassa, koska mies ei suostu asumaan erillään ollenkaan.

Selkiytä tässä nyt sitten ajatuksia kun toisen naama näkyy koko ajan ja veetuilu kuuluu.

Mikä sinua estää muuttamasta muualle?

Vierailija
32/73 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio lähteä mun ja lasten kodista. Koska mies on alkanut itse käyttäytymään huonosti, etsiköön hän kämpän.

Vierailija
33/73 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tauon haluaa on löytänyt jonkun jota haluaa kiksauttaa hyvällä omatunnolla. Jos juttu ei luistakkaan niin voi palata tuttuun ja turvalliseen pesään.

Vierailija
34/73 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio lähteä mun ja lasten kodista. Koska mies on alkanut itse käyttäytymään huonosti, etsiköön hän kämpän.

Kohtuuden nimissä tauon ehdottaja lähtee.

Vierailija
35/73 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyysin mieheltäni taukoa suhteesta. Todellisuudessa halusin selvittää voisiko orastavasta työpaikkaromanssista tulla mitään. Kolmen kuukauden kuluttua halusin kuitenkin palata kotiin, jonne mieheni minut ottikin takaisin.

Halusin mielestäni suht reilusti toimia asiassa, niin kuin toiminkin. Huomasin kolmessa kuukaudessa ettei ruohi ollutkaan vihreämpää sidan toisella puolella. Säästin myös oikeaa rakkauttani turhalta tuskalta kun pyysin vain taukoa ajatuksilleni.

N29

Vierailija
36/73 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pyysin mieheltäni taukoa suhteesta. Todellisuudessa halusin selvittää voisiko orastavasta työpaikkaromanssista tulla mitään. Kolmen kuukauden kuluttua halusin kuitenkin palata kotiin, jonne mieheni minut ottikin takaisin.

Halusin mielestäni suht reilusti toimia asiassa, niin kuin toiminkin. Huomasin kolmessa kuukaudessa ettei ruohi ollutkaan vihreämpää sidan toisella puolella. Säästin myös oikeaa rakkauttani turhalta tuskalta kun pyysin vain taukoa ajatuksilleni.

N29

Entä jos miehesi olisi löytänyt uuden naisen tauon aikana?

Vierailija
37/73 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne ongelmat jää käsittelemättä tässä mallissa?

Vierailija
38/73 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ellei sinä aikana löydä uutta kumppania.

Jos 3kk aikana on jo löytynyt uusi, onko a) rakastanut exää oikeasti koskaan b) ollut valmiina jo uusi katsottuna ?

Vierailija
39/73 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ero / tauko tarkoita sitä, että heti olisi uusi kiikarissa 

Vierailija
40/73 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli  3 vuoden jälkeen ero, joka oli siinä tilanteessa ihan väistämätön ja sitä tehtiin hetki, lopulta muutin pois yhteisestä kodista, mutta erosta tuli kuitenkin jo parissa viikossa tauko suhteeseen. Tauko kesti nelisen kuukautta, asuttiin yhä erillään, tutustiin sinä aikana uudestaan ja keskusteltiin kaikki suhteen asiat läpi, ei tehty vielä ratkaisua yhdessä olosta, oli haastavat tilanteet töissä kummallakin. Sitten päädyttiin siihen, että yritetään vielä. Nyt tästä aikaa 10v. Muita taukoja ei ole ollut, ja toisaalta tietää että jos nyt tulee vielä joskus tauko niin kyllä se on ero eikä tauko enää silloin.