New Yorkissa kanamunapaketti maksaa 10 dollaria
Suomessa vastaava paketti maksaa 3 euroa. Aika kallista on ruoka USA:ssa.
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupoissa Yhdysvalloissa on myynnissä eri hintaluokan kananmunia, joista tehotuotetut kananmunat ovat halvimpia. Pasture raised munat ovat yleensä kalleimpia, ja luomutuotannon kananmunat. Näissä on makueroja.
Onhan niitä nyt hyvänen aika Suomessakin eri laatuisia ja eri hintaisia. Ja on tosiaan makueroja.
Sitähän minä ihmettelen, kun jonkun mielestä kaikki kanat ruokitaan samalla rehulla eikä niissä ole eroja.
Siis kananmunissa ei ole eroja.
Jotkut maistavat eron vapaan luomukanan ja tehokanalan munissa. Minä en.
Mutta itse kasvatetut tomaatit ovat kyllä helvatun paljon paremman makuisia kuin maukkaimmitkkaan kaupan tomaatit. Vaikea tunnistaa samaksi marjaksi ( tai vihanneshedelmäksi tai joksikin muuksi. Miten ne nyt missäkin yhteydessä määritellään ja luokitellaan),
Austin Teksas: n. 3,50 dollaria. Niin... republikaaniosavaltio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ruoat on halvempia kuin suomessa. Laitoit vaan tahalteen kallimpia hintoja. Tarvitsen enemmän rahaa suomessa saavuttaaksi saman elintason kuin usassa.
Mikä ruoka on USA:ssa halvempaa kuin Suomessa? Kiinnostaa, koska olen vasta muuttanut USA:an ja kaikki ruoka tuntuu kyllä tosi kalliilta.
Näin äkkiä ei tule mitään mieleen. Kaikki on moninkertaisesti kalliimpaa. Ajattele, pieni kinkkuleikepaketti ihan syötävää kinkkua maksaa nykyisin 12 dollaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupoissa Yhdysvalloissa on myynnissä eri hintaluokan kananmunia, joista tehotuotetut kananmunat ovat halvimpia. Pasture raised munat ovat yleensä kalleimpia, ja luomutuotannon kananmunat. Näissä on makueroja.
Onhan niitä nyt hyvänen aika Suomessakin eri laatuisia ja eri hintaisia. Ja on tosiaan makueroja.
Sitähän minä ihmettelen, kun jonkun mielestä kaikki kanat ruokitaan samalla rehulla eikä niissä ole eroja.
Se sun reko/farmersmarket muna on ihan samaa paskaa kun se mitä saa prismasta paljon halvemmalla. Tuliko tämä sinulle yllätyksenä? Sitten, jos ostat munasi joltain naapurilta joka syöttää sen saman kananrehun, hankkijalta mitä ammattilaisetkin, välillä neljä perunankuorta, niin saat pi
Ostan aina kaupasta kananmunat, joten tiedän mitä ostan.
Olen kovasti yllättynyt, kun tässä nyt selvisi, että Suomessa ei ole minkäänlaista valvontaa luomutuotteiden ja tehotuotettujen välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on New york. Muualla on ihan eri hinnat
Eikä ole Viron vahvamies Gunnar Gimputas oli vaimonsa kanssa Chicagossa ja Youtubevideoissa selviää että sielläkin oli ihan Suomen hinnat, ellei jopa kalliimmatkin kaupoissa ja ravintoloissa. Kaupan hyllyhintoihin tuli alv päälle kassalla ja ravintoloissa 15-20% päälle vielä kerjuutippinä. On USAn hinnat nousseet myös pilviin, kuten Suomessa ja Virossa. Yritysten ahneusinflaatio greedflation jyrää!
Ai Viron vahvamies valittaa kun Chicagossa peritään 10.25% veroa ostoksista ja ruuasta vaan 1% ? Monessa paikassa vielä vähemmän.
Joo, olivat hinnat ihan Suomen hinnoissa osa kalliimpia, joten ihan sama mikä on tuotteen ja mikä alvin osuus. Ravintoloissa vielä 15-29% kerjuutippi päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on New york. Muualla on ihan eri hinnat
Eikä ole Viron vahvamies Gunnar Gimputas oli vaimonsa kanssa Chicagossa ja Youtubevideoissa selviää että sielläkin oli ihan Suomen hinnat, ellei jopa kalliimmatkin kaupoissa ja ravintoloissa. Kaupan hyllyhintoihin tuli alv päälle kassalla ja ravintoloissa 15-20% päälle vielä kerjuutippinä. On USAn hinnat nousseet myös pilviin, kuten Suomessa ja Virossa. Yritysten ahneusinflaatio greedflation jyrää!
Ai Viron vahvamies valittaa kun Chicagossa peritään 10.25% veroa ostoksista ja ruuasta vaan 1% ? Monessa paikassa vielä vähemmän.
Joo, olivat hinnat ihan Suomen hinnoissa osa kalliimpia, joten ihan sama mikä on tuotteen ja mikä alvin osuus. Ravintoloissa vielä 15-29% kerjuuti
Korjaus: Ravintoloissa vielä 15-20% kerjuutippi päälle.
Vierailija kirjoitti:
Olen kovasti yllättynyt, kun tässä nyt selvisi, että Suomessa ei ole minkäänlaista valvontaa luomutuotteiden ja tehotuotettujen välillä.
Tässä ei se selvinnyt, ja on. Olet joku luiskaotsaryssä?
Vierailija kirjoitti:
Siellä saa palkkaa 8000 euroa kun suomessa saisi2000 euroa samasta työstä. Myös asuminen on siellä kalliista ja alle tonnilla ei saa oikein mitään asuntoa.
Just niin. Työkaverin kanssa kerran mietittiin, että palkalla jota tienaamme asuisimme jenkeissä tod.näk trailorpark alueella. Yksi syy olla kiitollinen Suomeen syntymisestä. Tässä maassa tienaamallani palkalla asun yksin perusmukavasti, on varaa käydä hammaslääkärissä yksityisellä, pystyn ostamaan terveellisiä ruokia jne. Varakas en ole, mutta elän hyvää ja turvallista ns. peruselämää.
Vierailija kirjoitti:
Siinä New Yorkin "paketissa" on sitten 30 kananmunaa tietysti.
Tusinassa 30?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta niinhän tuolla aiemmin joku väittää, että kaikille kanoille syötetään samaa rehua luomutuotannossa ja tehotuotannossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä saa palkkaa 8000 euroa kun suomessa saisi2000 euroa samasta työstä. Myös asuminen on siellä kalliista ja alle tonnilla ei saa oikein mitään asuntoa.
Just niin. Työkaverin kanssa kerran mietittiin, että palkalla jota tienaamme asuisimme jenkeissä tod.näk trailorpark alueella. Yksi syy olla kiitollinen Suomeen syntymisestä. Tässä maassa tienaamallani palkalla asun yksin perusmukavasti, on varaa käydä hammaslääkärissä yksityisellä, pystyn ostamaan terveellisiä ruokia jne. Varakas en ole, mutta elän hyvää ja turvallista ns. peruselämää.
Suomessa on kovin huonot palkat ja työssäolevatkin tarvitsevat yhteiskunnan tukia.
Amerikan munakennossa on 100 munaa.
"Korjaus: Ravintoloissa vielä 15-20% kerjuutippi päälle."
Aika rumasti kirjoitat asiasta joka on tässä maassa vakio. Suomessa maksat ihan saman kerjuutipin ruokasi hinnassa mutta et saa mitään palvelua vastineeksi. Amerikkalainen tarjoilija on aina hymyilevä ja kuuntelee sinua, täyttää lasisi ennenkuin ehdit sitä pyytää, tuo jopa laskunkin nopeasti. Suomessa tipilläsi saat hapanta naamaa.
Vierailija kirjoitti:
"Korjaus: Ravintoloissa vielä 15-20% kerjuutippi päälle."
Aika rumasti kirjoitat asiasta joka on tässä maassa vakio. Suomessa maksat ihan saman kerjuutipin ruokasi hinnassa mutta et saa mitään palvelua vastineeksi. Amerikkalainen tarjoilija on aina hymyilevä ja kuuntelee sinua, täyttää lasisi ennenkuin ehdit sitä pyytää, tuo jopa laskunkin nopeasti. Suomessa tipilläsi saat hapanta naamaa.
En itseasiassa maksa sisällytettyjä kerjuutippejä. Ravintolahinnat Suomessa eivät ole 20% Yhdysvaltoja korkeammat. 30 vuoden kokemuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta niinhän tuolla aiemmin joku väittää, että kaikille kanoille syötetään samaa rehua luomutuotannossa ja tehotuotannossa.
Sinä tahdot nähdä asian niin ja vänkätä koska olet tollo.
Vierailija kirjoitti:
Ennen aina jaksettiin kehua miten halpaa ruoka on jenkkilässä. Mikä mättää nykyään, woke?!
Usassa tuore ruoka on aina ollut kallista. Ja itse olen asunut pitkään perinteisessä republikaaniosavaltiossa, ja todellakin tuore terveellinen ruoka on kalliimpaa kuin Suomessa. Prismassa käynti tuntui paratiisilta jo kymmenisen vuotta sitten. Ei sitä Suomessa asujat tajua, kun tuijottavat vain bensan ja jonkun pikaruuan hintaa.
Myrkkypiikkikananmunaa? Ehkä on parempikin välttää sitä jonkin aikaa. Etsiä luomua jostain missä on varma laatu, ei manipuloitua. Entä rehut.
"Jopa 10 euroa". Halvemmallakin löytyy.
Se sun reko/farmersmarket muna on ihan samaa paskaa kun se mitä saa prismasta paljon halvemmalla. Tuliko tämä sinulle yllätyksenä? Sitten, jos ostat munasi joltain naapurilta joka syöttää sen saman kananrehun, hankkijalta mitä ammattilaisetkin, välillä neljä perunankuorta, niin saat pienemmän kuin mikroeron munaasi. Hyvää mikromunailua! Ahistaako?