Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikroaterioiden annoskoot on surkean pieniä, olen keski-ikäinen nainen ja kolme pitäisi ostaa

Vierailija
17.01.2025 |

ettei jäisi nälkä. Nyt söin 2 lidlin muusi & nakkikastiketta, ja kyllä ois mennyt hyvin vielä 1 tai vaikka kaksikin annosta tita. Ja muusia auttamattiman vähän kun vertaa soosiin.

Tehtäisiinpä vaikka triplasti isompaa kokoa, ja nimeksi ihan milleniaaliwokejen kiusaksi vaikka: Raavaan työmiehen annos. Kannessa olisi suomalainen tanakka äijä huomiotakissa kädet puuskassa.

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkaraa ja ranskalaisia, parempaa kuin joku kämmenen kokoinen valmisateria.

Vierailija
62/102 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

600 - 800g einestä ja saman verran tietysti salaattia kylkeen ja nälkä jää? Melkoista. Hyvin olet vatsasi venyttänyt.

Perunan energiamäärä on joku 17%-25% verrattuna viljaan,ei siinä paljon syömistä ole.Salaatissa se on lähellä nollaa.

Ja miksi lihava, työtön mies kaloreita tarvitsisikaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulee yleensä aina tuunattua silloin kun syö näitä.

Sekaan vaikka lenkkimakkara siivutettuna ja kylkeen esim. punajuurisalaattia jne.

Mikä nyt sopii mihinkin.

Vierailija
64/102 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makkaraa ja ranskalaisia, parempaa kuin joku kämmenen kokoinen valmisateria.

T. 130-kiloinen Pena

Vierailija
65/102 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on just sopivia toimistotyötä tekevälle. Salaattia toki kaveriksi. Raskasta fyysistä työtä tekevä tai kovasti urheileva voi tarvita enemmän. 

Salaatissa ei ole käytännössä mitään energiaa.

Toimistotyöläisellekään mikroateria ei riitä, paitsi jos hän syö tyyliin 5 kertaa päivässä.

Minä teen raskasta työtä ja kyllä mulle riittää se yksi mikroateria 300g lounaalla töissä ja sen lisäksi syön illalla klo 17-18 välillä kotona ruuan. Ihan hyvin pärjää, mutta olenkin hoikka. 

Vierailija
66/102 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuommoisessa ylikalliissa hiilarihötössä ole mitään järkeä. Vain muutamassa valmisruoassa on ravintosisältö kohdallaan, esim. Apajan kirjolohipyörykkä.

Perunako hiilarihöttöä? On hiilaria joku 15g/100g ja sen takiahan siinä ei ole energiaakaan juuri mitään.

Vierailija
67/102 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää yhdestä mikroateriasta kahdeksi kertaa. N 158/60

Vierailija
68/102 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja silti olet lihava.Sitä ne pikadieetit tekevät.

Vierailija
69/102 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiit pikkukeittoannokset ovat kuin alkukeittoja ennen pääateriaa. 

Vierailija
70/102 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

600 - 800g einestä ja saman verran tietysti salaattia kylkeen ja nälkä jää? Melkoista. Hyvin olet vatsasi venyttänyt.

Perunan energiamäärä on joku 17%-25% verrattuna viljaan,ei siinä paljon syömistä ole.Salaatissa se on lähellä nollaa.

Ootko koskaan kuullut, että ihminen tarvitsee myös kuituja ja vitamiineja? Vaikka salaatissa ei ole kaloreita, on siinä muita ihmisiselle välttämättömiä aineita. Riippuen tietenkin salaatin koostumuksesta, mutta ainakin itsellä se sisältää paljon kaikenlaista terveellistä. Kaloreita siinä ei todellakaan tarvitse olla. Nykyihmisen ruoka kun ei ole energiaköyhää vaan päin vastoin, siinä tuppaa olemaan liikaa kaloreita ja se näkyy. Onhan se hyvä, jos edes joku on väkäkalorista siinä lautasella. 

Vierailija
71/102 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen tällainen "millenniaaliwoke" ja kyllä ne on minunkin mielestä liian pieniä. Myöskin melko ravintoköyhiä, pasta ja riisi saisi olla täysjyvää, mitä se ei noissa monesti ole, ja proteiinia ei ole kuin nimeksi, niin senkin vuoksi jää itselläni niistä nälkä. Syön niitä toki, mutta sitten pitää syödä pari-kolme ruisleipää proteiinipitoisilla päällisillä siihen lisäksi vielä.

Vierailija
72/102 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä parin vuoden aikana laihdutin 28 kiloa matkimalla mikroaterioiden annoskokoja. Toisinaan ostin jonkun mikroaterian ja sitten siihen kylkeen reilusti höyrytettyjä kasviksia ja salaattia.

Mulla on ollut annoskoko vähän hukassa. Vetelin aivan järkyttävän kokoisia annoksia ja läskiäkin sitten kerty. sitten lamppuvälähti, että noi mikroateriat ovat aika kompaktin kokoisia. En ollenkaan tiedä onko jonkun suosituksen mukaan, mutta näyttivät pieniltä ja järkeviltä.

Ruuan matka elimistössä kestää noin 20-30minuuttia ennenkuin se ilmoittaa, että täynnä. Ennen tuli ryystettyä pastaa valtavia annoksia ja sitten puolen tunnin kohdalla olikin niin ähkyä, niin ähkyä että..

Ruokailulle pitää antaa aikaa, niin se tekee tehtävänsä. Jaksankin nyt taas paremmin tehdä duunia, enkä nukahda lounaan jälkeen ja ole sumussa loppu päivää.

Vierailija
73/102 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöpä joskus vaikka se koko rasia +leipä, niin ei tarvitse sitten "napostella" koko ajan. Putoaa painokin. 

Vierailija
74/102 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ite ruokasi niin sast pupeltaa niin paljon kuin haluat. Joskus kipeänä olen syönyt mikroaterian ja ne on pahoja, vain hätätilanteisiin. Kuka haluaisi 3, yök.

Vierailija
75/102 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tulee yleensä aina tuunattua silloin kun syö näitä.

Sekaan vaikka lenkkimakkara siivutettuna ja kylkeen esim. punajuurisalaattia jne.

Mikä nyt sopii mihinkin.

Hyi, mitä moskaa syöt.

Vierailija
76/102 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvemmaksi ja enemmän saat jos teet itse.

Vierailija
77/102 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko koskaan kuullut, että ihminen tarvitsee myös kuituja ja vitamiineja? Vaikka salaatissa ei ole kaloreita, on siinä muita ihmisiselle välttämättömiä aineita. Riippuen tietenkin salaatin koostumuksesta, mutta ainakin itsellä se sisältää paljon kaikenlaista terveellistä. Kaloreita siinä ei todellakaan tarvitse olla. Nykyihmisen ruoka kun ei ole energiaköyhää vaan päin vastoin, siinä tuppaa olemaan liikaa kaloreita ja se näkyy. Onhan se hyvä, jos edes joku on väkäkalorista siinä lautasella. 

&nbsp

Kaloreista tässä puhuttiinkin.

Vierailija
78/102 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvemmaksi ja enemmän saat jos teet itse.

Aina ei jaksa tehdä itse, ruuanlaitto on aikaa ja energiaa vievää puuhaa.

Vierailija
79/102 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

röh röh

Vierailija
80/102 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa katos 35 kiloa 2 vuodessa kun aloin syömään. Siis pureskelin joka haarukallisen kunnon mössöksi ja otin sitten vasta seuraavan. 20 minsan päästä kroppa  ilmotti, että tää oli nyt tässä. Mahalaukku pieneni ja nykyään inhoon yli kaiken ähkyä. N53 163cm 50kg