Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pähkinäallergiasta tietävät, helppiä!

Vierailija
01.03.2007 |

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinäkeskustelusta tuli mieleeni, kun joku sanoi, että lääkäri sanoi, että paha reaktio voi tulla vaikka mitään ei aiemmin olisi ollutkaan.

Olen itse testatusti pähkinälle allerginen, mutta en huomaa saavani siitä mitään oireita. En sitä varsinaisesti syö, mutta en hirveästi näe vaivaa sen välttelyynkään. Onko mulla suurikin riski saada joku päivä joku kamala reaktio?

Ei jaksaisi alkaa syynäämään joka paikassa käytettyjä öljyjä ja kyselemään tuon vuoksi, ja sillä saisi taas allergikoille huonon maineen, kun joku taas hermostuisi, kun joskus se kuitenkin kävisi ilmi, etten huomaakaan, jos ruuassa oli vähän pähkinää.

Vierailija
2/4 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei välttämättä tule koskaan mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vältellä mahdollisuuksien mukaan ja varoivaisesti testailla (maista ihan varovaisesti ja jos alkaa kihelmöidä suussa tai turvottaa niin ota iso annos antihistamiinia). Tämä siis ihan omalla vastuulla!

Siitepölyaikaan monilla tulee pahemmat oireet ja herkemmin.

Vierailija
4/4 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä " testaillut" eli joskus vahingossa syönyt pähkinää suklaassa tai ruuassa, eikä ole tullut mitään. Aika pieniä määriä tietty, kun en tarkoituksella ole mättänyt niitä ja usein ainakin maapähkinän maistaakin.

t. ap