Jumissa elämässä, mikä avuksi?
Olen tällainen oman elämäni luuseri, enkä tiedä, mistä se johtuu ja miten siitä pääsisi eteenpäin.
Mikään ei koskaan onnistu. Haen töitä, ei nappaa. Yritän löytää kavereita, ei nappaa. Haen opiskelemaan, ei nappaa. Olen antanut kaikkeni, ja silti vain jumitan ja jumitan. En jaksa enää!
Esimerkiksi työnhaussa annan kaikkeni, räätälöin hakemusta ja cv:tä, ja haen siis paikkoja joihin mulla varmasti olisi osaamista. Teen parhaani ollakseni ratkaisukeskeinen ja positiivinen. Miten näitä jatkuvia hylkäyksiå pitäisi sietää lannistumatta? Mitä pitäisi tehdä eri tavalla että pääsisi eteenpäin?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Yritä vähemmän ja nauti hetkestä.
Mistä "hetkestä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä "hetkestä."
Varmaan pöntöllä istumisesta :.D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä "hetkestä."
Linnuista pihalla, kahvin tai teen juonnista, ulkoilusta, hyvän ajatuksen lukemisesta, siitä että oikeastaan kaikki on ihan hyvin ja olet turvassa juuri nyt vaikka et olekaan saanut haluamasi työpaikkaa tai opiskelupaikkaa. Et ehkä koskaan saa mutta olet koko ajan elossa ja tämä on ainoa elämä jonka saat. Useimmilla se ei ole sen kummempaa, monella on pahempaa. Vietätkö elämän koko ajan ahdistuksessa tavoitellen epävarmaa tulevaisuutta vai oletko läsnä nyt hetkessä joka on ainoa varma asia elämässäsi. Valintoja.
Hyväksyt tilanteen ja yrität nauttia pienistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä "hetkestä."
Linnuista pihalla, kahvin tai teen juonnista, ulkoilusta, hyvän ajatuksen lukemisesta, siitä että oikeastaan kaikki on ihan hyvin ja olet turvassa juuri nyt vaikka et olekaan saanut haluamasi työpaikkaa tai opiskelupaikkaa. Et ehkä koskaan saa mutta olet koko ajan elossa ja tämä on ainoa elämä jonka saat. Useimmilla se ei ole sen kummempaa, monella on pahempaa. Vietätkö elämän koko ajan ahdistuksessa tavoitellen epävarmaa tulevaisuutta vai oletko läsnä nyt hetkessä joka on ainoa varma asia elämässäsi. Valintoja.
En ollut itse tuo kysyjä, että mistä hetkestä, mutta tämähän on oikeastaan hyvä vastaus :) mulle on jopa muutamien haastatteluiden päätteeksi sanottu, että pitäisi yrittää vähemmän?? Kaipa mä sitten vaan annan ympärilleni jotain karmeaa stressienergiaa huomaamattani. Ehkä mä jättäydyn vaan työttömäksi kun nykyinen pätkäsoppari kamalaa työtä loppuu, ja opettelen vaan chillaamaan. -ap
Samaa tulin kommentoimaan kuin #4
Suomessa suomalaisena työpaikan saanti on lottovoitto.
Olet mitä ilmeisemmin koulutettu, kirjoitat hyvin. Yksi työpaikka ja 130 hakijaa, se on tuurista kiinni lukeeko rekrytoija hakemustasi. Ja jos lukee, hakeeko hän kuitenkin osaamatonta jolle ei tarvitse maksaa palkkaa. Älä siis syytä itseäsi miksi et kelpaa. Et kelpaa koska olet liian hyvä.
Nauti tästä mitä on.
Sinulla on oma koti ja kahvia/teetä sekä ruokaa. Turva. Aurinko paistaa ainakin täällä Hämeessä. Lähde ulos, liukasta on, ole varovainen. Käy, koska voit, katsomassa jokin nähtävyys, rakennustyömaa tai vaikka lähikauppa. Kirjastosta hae leffa, tsekkaa etäkirjaston tarjonta.
Älä syytä itseäsi. Samassa tilassa on varovaisen arvion mukaan 300 000 muutakin suomalaista.
Vierailija kirjoitti:
Samaa tulin kommentoimaan kuin #4
Suomessa suomalaisena työpaikan saanti on lottovoitto.
Olet mitä ilmeisemmin koulutettu, kirjoitat hyvin. Yksi työpaikka ja 130 hakijaa, se on tuurista kiinni lukeeko rekrytoija hakemustasi. Ja jos lukee, hakeeko hän kuitenkin osaamatonta jolle ei tarvitse maksaa palkkaa. Älä siis syytä itseäsi miksi et kelpaa. Et kelpaa koska olet liian hyvä.
Nauti tästä mitä on.
Sinulla on oma koti ja kahvia/teetä sekä ruokaa. Turva. Aurinko paistaa ainakin täällä Hämeessä. Lähde ulos, liukasta on, ole varovainen. Käy, koska voit, katsomassa jokin nähtävyys, rakennustyömaa tai vaikka lähikauppa. Kirjastosta hae leffa, tsekkaa etäkirjaston tarjonta.
Älä syytä itseäsi. Samassa tilassa on varovaisen arvion mukaan 300 000 muutakin suomalaista.
Ihana vastaus, kiitos <3
Joo, just aamulla tuli unelmien duunipaikasta viesti kiitos mielenkiinnostasi, mutta emme etene kanssasi... Siinä sanottiin,että korkeatasoisia hakemuksia oli tullut yli 150. Että on siinä moni muukin hyvä jäänyt rannalle. Turhauttaa vain, kun koko elämä on ollut tätä samaa, yritän ja yritän ja yritän ja silti jumitan työttömänä tai karmeissa töissä pätkäsoppareilla. Olen jotenkin niin loppu tähän koko tilanteeseen. Ehkä mä oikeesti vaan pidän taukoo kaikesta hakemisesta ja opiskelusta, yritän selvitä sopparin loppuun edes jotenkin täysjärkisenä ja pidän vähän lomaa kerrankin elämässäni... - ap