Onko ihan hullua suunnitella jotain kymppitonnin kesälomamatkaa?
En tiedä oonko ihan irti realiteeteistä vai käyttääkö ihmiset/lapsiperheet tollaisia summia matkailuun? Musta summa ei ole mikään kauhean iso mutta toisaalta kun mietin että sillä saa sen muutaman viikon lämmössä ja kivat muistot. Olishan se 10k kiva säästössäkin! Laittaisitko kymppitonnin ulkomaanmatkaan vai säästöön mielummin?
Kommentit (144)
Riippuu täysin palkoistanne ja paljonko on säästössä? Mä pystyin yhna ottamaan teinit mukaan mun 50v matkalle Eurooppaan niin, että valitsin tosi halvan hotellin ja olimme 4vrk. Hotelli + lennot oli n 1200 euroa kolmelta. Siihen päälle ruoat, metroliput ja kaikki pääsyliput. Siihen meni mun kuukauden palkka, ehkä 10k on teidän kuukausipalkat? Nää on niin suhteellisia.
Jos on rahaa niin joo. Olen yhden lapsen yksinhuoltaja ja ollaan tehty reissuja joka vuosi laskettelemaan Lappiin ja kesällä Eurooppaan osin lentäen ja junalla. Budjetti on meillä minimi.
Juna on Euroopassa halpa tapa kulkea ja näkee maisemia. Välillä ollaan vuokrattu auto.
Hyvin ollaan pärjätty matkoilla.
Ranskassakin kierrettiin pari viikkoa muutama kesä sitten eri kohteissa. Vaikkei puhuta ranskaa!
Omaisuuden määrästähän se on täysin kiinni, itselleni yksi kymppitonni sinne tai tänne ei meinaa mitään kun rahaa on.
Mutta jos ei olisi niin en alkaisi tuhlaamaan.
Oma kallein reissu maksoi n. 5000 euroa (2 henkilöä eli minä ja teini) New Yorkiin ja sieltä pikkureissuja mm. Niagaran putouksille. Neljältä olisi maksanut tuon kymppitonnin.
Jos on varaa, niin lähde ihmeessä. Matkailu avartaa.