Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun oma aviomies ei koskaan kehu ulkonäköäni ja minulla on paha mieli siitä

Vierailija
16.01.2025 |

Olen 29-vuotias nainen. Mielestäni ihan nätti ja hoikka. Olen saanut kehuja aiemmin muilta miehiltä. Mutta aviomieheni se vaan ei osaa. Olen sanonut hänelle suoraan, että tarvitsen huomiota edes joskus, vaikka ennen seksiä olisi kiva kuulla, että hän pitää mua kauniina. Mutta ei. Mikä tähän on syynä? Sitten jos nostan aiheen puheeksi niin hän sanoo, että pitää mua kauniina. No ei siltä tunnu. Joskus jos olen laittautunut ja pukeutunut erityisesti, saattaa hän todeta, että näytät hyvältä.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehesi on ihastunut luonteeseesi. 

Vierailija
62/88 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Ja mistä tiedät pitääkö tämän päivän naista nyt sitten kehua vai olla kehumatta.

Ai niin, pitää olla TELEPAATTI

Tuohan kuulostaa nyt siltä, että miehet jotenkin suunnitelmallisesti esittävät muuta kuin ovat, ja koettavat puhua tasan sitä mitä nainen haluaa kuulla, olivatpa oikeasti sitä mieltä tai eivät? 

Suosittelen olemaan ihan vain rehellinen. Ottamaan naisen jota pitää kauniina, ja puhumaan ajatuksensa ääneen. Ainakin itselleni olisi vaikeaa pidättäytyä ylistämästä kumppania, jota pidän puoleensavetävänä. Jos taas toinen ei herätä ihastusta, ei niin sitä pidä teeskennelläkään ja ladella jotakin imeliä elokuvarepliikkejä ulkoaopeteltuina. Rehellisyys.

Oot nätti. Ilimootan sitten kun tilanne muuttuu.

Saman periaatteen mukaan harrastan seksiä kumppanin kanssa kerran suhteen alkamisen merkiksi. Sen jälkeen sitä ei sitten harrastetakaan, koska sehän on vain itsestäänselvyys jonka toistaminen on turhaa.

Varmasti ok kumppanillesikin, sillä saahan sitä seksiä haettua muualta. Onhan se vaihtelu hyvästä ettei tule seksistä pakkopullaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihania, taattuja vauva-vastauksia. Oikeastihan tuo on ongelma. Mies saattaa olla lajia, jolle kehuminen on vaikeaa tai sitten hän ei vain yksinkertaisesti pidä sinua mitenkään erityisen hottina. Itse typeryyksissäni aikoinaan valitsin tuollaisen miehen, jolle kehu/vuosi on jo aivan liikaa ja lupauksista huolimatta myös lasten kehuminen on äärettömän vaikeaa, sama kuin hohtimilla vetelisi hampaita irti, niin vaikeaa se näyttää olevan. Koska olin nuorena ihan nätti ja olin siitä jo saanut uskottavat kehut useammalta taholta, niin luulin, ettei se ole mikään erityisen iso ongelma, koska en pidä itseäni minään erityisen pinnallisena ihmisenä ja ulkonäkö on vain pieni asia muiden seassa.

Mutta on siinä naisena ja vaimona jokin juttu, kun puoliso ei koskaan sano sinusta mitään kaunista ja näin vain jatkuu vuosia ja vuosia. Siis vaikka olisit tyyliin Tuhkimon mekossa ja kauniina kuin mikä ja kodin ulkopuolella toiset hehkuttaisi, niin oma ukko ei huomaa mitään. Jostain syystä sen silmiin olet niin arjessa kuin juhlassa aina yhtä vaatimaton ja mitään sanomaton ja neutraali. Ja vuosien myötä se kyllä syö yhä enemmän ja enemmän. Ja todellakin, jos siitä yrittää puhua ja toinen sanoo, että joo joo ihan kaunis olet joo, niin ei se tuollainen sanominen nyt kenenkään täysijärkisen korvaan kuulosta muulta kuin siltä, että älä akka jaksa nalkuttaa. Aamupantavaksi kelpaat kyllä aina, niin kuin kelpaisi kuka tahansa jolla on pulssi.

Jos ei ole lapsia ja voit ajatella vielä eroavasi, niin eroa. Jos et ole sen äijäsi silmään tuossakaan iässä mitenkään viehättävä etkä nätti etkä spessu, niin voi sitten vaan kuvitella, kuinka paljon sen jaksaa sinua katsella kahdenkymmenen tai neljänkymmenen vuoden päästä, kun koko muu maailma on niin paljon nätimpää ja viehättävämpää. Ja itsetunto rapistuu, niin siinä ei sitten kauheasti kiinnosta mitään itsessään puunatakaan.

Ja ei, ei johdu minullakaan mistään lihomisesta tms. Saisin vieläkin miehiä suhteellisen helposti. Oman miehen mielestä minussa vaan ei ole ulkonäöllisesti ollut koskaan mitään ihmeellistä ja se siitä. Kukaan ei oikeastaan tiedä, miksi tuo mies alunperin alkoi olla kanssani, en tiedä itsekään. Virheitä sattuu. 

Kiitos kirjoituksestasi, hyvin kuvattu. On surullista kun ei saa kehuja siltä ainoalta ihmiseltä, jonka ihailulla itselle olisi väliä, eli omalta kumppanilta.

Vierailija
64/88 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nait moukkamaisen miehen?

Vierailija
65/88 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tykkää pitää valtasuhdetta yllä. Aikoinaan sain kuulla, ettei mies kehu koska vain ylpistyisin asiasta ja tarkoituksella käyttäytyi näin, että kokisin, ettei kukaan toinenkaan mies minua haluaisi. Ei kannata hukata elämää tuollaiseen mieheen.

Nämä valtasuhteista höpinät on naisten hommaa. Ei miehet tämmöisiä mieti.

Osui ja upposi!

Niin argumettisi upposi. Kuvittelit tietäväsi jotain miesten ajattelusta naisena vaan etpä tiennytkään.

Vierailija
66/88 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tykkää pitää valtasuhdetta yllä. Aikoinaan sain kuulla, ettei mies kehu koska vain ylpistyisin asiasta ja tarkoituksella käyttäytyi näin, että kokisin, ettei kukaan toinenkaan mies minua haluaisi. Ei kannata hukata elämää tuollaiseen mieheen.

Nämä valtasuhteista höpinät on naisten hommaa. Ei miehet tämmöisiä mieti.

Kyllä miettii, joko tietoisesti tai tiedostamattaan. Minulla ex haukkui ja arvosteli, mustasukkaisuuksissaan halusi musertaa itsetuntoani jotta luulisin etten kelpaa kellekään muulle. Tuo kuvio oli selvä kaikille joilla oli silmät päässä. Toimi kuitenkin itseään vastaan.

Vierailija
67/88 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle tulisi hyvä mieli, kun hän valehtelee?

Vierailija
68/88 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä miehesi on ihastunut luonteeseesi. 

Varmasti ollut ns. antava luonne suhteen alussa. Pahassa puutteessa kelpaa rumempikin nainen.

"Syö se hauki sammakonkin selän suuren yli uituansa, nai se mies rumankin naisen viikon ilman oltuansa."

Vierailija
69/88 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saman periaatteen mukaan harrastan seksiä kumppanin kanssa kerran suhteen alkamisen merkiksi. Sen jälkeen sitä ei sitten harrastetakaan, koska sehän on vain itsestäänselvyys jonka toistaminen on turhaa."

Selevä. Avvain on tuossa.

Vierailija
70/88 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Ja mistä tiedät pitääkö tämän päivän naista nyt sitten kehua vai olla kehumatta.

Ai niin, pitää olla TELEPAATTI

Tuohan kuulostaa nyt siltä, että miehet jotenkin suunnitelmallisesti esittävät muuta kuin ovat, ja koettavat puhua tasan sitä mitä nainen haluaa kuulla, olivatpa oikeasti sitä mieltä tai eivät? 

Suosittelen olemaan ihan vain rehellinen. Ottamaan naisen jota pitää kauniina, ja puhumaan ajatuksensa ääneen. Ainakin itselleni olisi vaikeaa pidättäytyä ylistämästä kumppania, jota pidän puoleensavetävänä. Jos taas toinen ei herätä ihastusta, ei niin sitä pidä teeskennelläkään ja ladella jotakin imeliä elokuvarepliikkejä ulkoaopeteltuina. Rehellisyys.

Oot nätti. Ilimootan sitten kun tilanne muuttuu.

Paitsi ettei ole samaa periaatetta ensinkään. Kehu-hommassa sinä kaipaat kehuja. Sinä haluat tuntea olosi hyväksi. Sekstaamisessa lähtökohta on että sama toimitus saa molemmat tuntemaan olonsa hyväksi.

Vierailija
71/88 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset miehet huomioi ja toiset ei. Sinä teit valinnan, joka ei huomioi.

Vierailija
72/88 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetunto?

Vierailija
73/88 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset miehet huomioi ja toiset ei. Sinä teit valinnan, joka ei huomioi.

Huomiota on monenlaista. Mun mies on tällä viikolla korjannut mun pyörän, ostanut mulle uuden pelin, silittänyt, hellinyt ja pannut, soittanut että miten voin kun lähdin töihin päänsäryssä, tuonut apteekista lääkettä, tehnyt aamupalan, lämmittänyt mua varten saunan jne.

Ulkonäköä on kehunut hmm... joitain vuosia sitten? 

Ja koska ollaan tällä palstalla niin pitää kertoa että myös minä huomioin häntä teoilla ja sanoilla joka päivä. Ulkonäköä kehun harvakseltaan minäkin, se ei taida kummallekaan olla hirveän tärkeä kehun aihe vaikka molemmat varmasti toistensa ulkonäöstä tykkääkin. 

Vierailija
74/88 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa miehesi ei välitä niin paljon ulkoisesta kauneudesta vaan tärkeämpää on mitä korvinen välillä liikkuu. Jka tapauksessa jos et ole tyytyväinen niin kannattaa vaihtaa.

Miehenä minulle on tärkeää että nainen on kaunis ja ei missään tapauksessa ylipainoinen. Sillä ei ole niin väliä onko huippuälykäs vaan enemmän sosiaalinen ja ystävällinen luonne merkitsevät. Sekä kyky nauttia elämästä nyt eikä joskus myöhemmin.

Vierailija
75/88 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös tuollainen mies, ei kehu koskaan minua mutta aina kun viehättävä 20v meitä nuorempi misuli menee ohi niin pitää kääntyä perään katsomaan. 

Vierailija
76/88 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ymmärrän ap:ta. Loppujen lopuksi moni kolmekymppinen mies on vielä aika kehittymätön. Jotkut miehet ovat tunneälykkäitä jo varhain, mutta usein se viisaus tulee eletyn elämän myötä useimmille, mutta joillekin ei koskaan. 

Itse olen ollut aviossa jo 25 vuotta, mutta erityisesti viimeisten parin vuoden aikana mieheni on antanut minulle hurjasti positiivista huomiota, ehkä senkin takia kun lapset ovat kasvaneet eivätkä ole enää kiinni meissä.  Aina olen tuntenut olevani hänen silmissään ihan kivan näköinen, mutta nyt hän suorastaan nostaa minut jalustalle. Ja kyllä se tuntuu hyvältä, että oma mies rakastaa, haluaa ja kohtelee ihanasti. Ja minä teen samoin täydestä sydämestäni. Mutta sen sanon, että meidän parisuhteen onni, harmonia ja rakkaus ovat mieheni ansiota; hän on jaksanut osoittaa rakkautta vaikeinakin hetkinä sinnikkäämmin kuin minä, mutta hän on saanut imaistua minut hänen positiivisuuteensa.

Maailma ja parisuhteet olisivat paljon parempia, jos muistaisimme kohdella toista rakkaudella sekä sanoin että teoin. 

Vierailija
77/88 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat erilaisia. Toisille on luontevampaa kehua, toiset ovat jäyhempiä tässä asiassa, usein miehet. Minun mieheni on aina osoittanut välittämistä ja rakkautta teoin, ja tekee sen uskomattoman kauniisti. Silti muistan nuorena kipuilleeni kehujen ja romanttisten sanojen puutteessa. Nykyään vähän nolottaa muistella niitä riitoja. Mieheni yritti aina parhaansa, mutta ei se luontevaksi muuttunut koskaan. Ja hyvä niin, koska oikeasti rakastan häntä juuri sellaisena kuin hän on enkä haluaisi hänen muuttuvan yhtään.

Vierailija
78/88 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni on hiljainen ja vakaa mies. Kyllä sen katseesta näkee miellyttääkö miehen silmää. Pelimiehet kyllä lirkuttavat näitä kehujaan, mutta ne lirkuttavat niitä kaikille. Jos mies ei saa sinusta tarpeekseen, ei siinä sanoja tarvita. 

Vierailija
79/88 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän hän kehuu sua.

Vierailija
80/88 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän hän kehuu sua.

No haluaisin enemmän.