Vantaa Suomen vaarallisin kaupunki
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vantaa on yksinkertaisesti ruma. Niin ruma ja rumemmaksi muuttuu.
Niinkun Korso - jossa sijaitsee Suomen suurin omakotitalo alue.?
Vierailija kirjoitti:
Vantaa on vaarallisin paikka, koska siellä on Vaarala. Niin.
Mitä ja koska Vaaralassa on ikinä tapahtunut?
vaarallisin paikka siellä on se mäkkäri ja sen läheiset kerrostalot. Ja niissäkään tuskin mitään.
Mä olen nyt asunut Vantaalla 20 vuotta. Vertaan entisiin kotikulmiin, niin ei täällä ole kummosta asua. Ihan samanlaisia hörhöjä sielläkin hiippailee. On huumeiden käyttö huomattavasti kyllä lisääntynyt, että nistejä vilisee katukuvassa enemmän kuin koskaan. Mutta enmä vieä ole tajunnut pelätä.
Espoolainen kaveri kävi vittuilee, niin vittuilin takaisin. Vantaalaisella on napakat kielenkannat ja kovat rystyset.
N52
Tämä on se ANTTI LINDTMANIN SDP mainostama onnela,epäilijät älkää vaivautuko.
Myrtsi oli levoton jo vuosituhannen vaihteessa. Asuin silloin vajaat neljä vuotta siinä aseman kupeessa ja tuona aikana tapettiin kaksi ihmistä sadan metrin säteellä meidän talosta.
Tästä ketjusta sen näkee hyvin. Ne jotka ovat joutuneet kasvamaan Vantaalla eivät halua sinne takaisin. Ne jotka ovat aikuisiällä muuttaneet kehuvat paikkaa ettei se eroa muista.
Tiedän että melkein koko lukioluokalta muutama jäi Vantaalle ja hekin ok taloalueelle löhelle vanhempiaan. Jos on esim myrtsissä tai martsarissa asunut kt lapsuutensa ei sinne välttämättä halua aikuisena jäädä.
Vierailija kirjoitti:
Paljon epäakateemista väestöä.
No se akteemisuushan ei mitään takaa :D
Vrt. murhaaja psykiatri Tikkanen
Olen itse asunut nyt 22 vuotta Vantaalla, ja en ole kohdannut/nähnyt väkivaltaa. Toki koiraa ulkoiluttaessani olen nähnyt jälkiä huumekaupasta, lähinnä pillereillä. Nuoret tekea myös läheisen joen varteen nuotioita, lapset ajaa rallia mopoilla, ja hyläytyllä teollisuusalueella näkyy ilokaasupulloja. Mutta mitään väkivaltaa, enkä kovin kummosta ilkivaltaakaan en ole nähnyt/kuullut. Asuin ennen Ullanlinnassa, ja siellä sattui ja tapahtui 1990-luvulla.
Niin, täällä asuu toki linnakundeja. Viimeksiskin kaksi tän saman kadun kundia pongasin presidentin Linnanjuhlien kättelyjonosta.
Vierailija kirjoitti:
Rumaa betonilähiötä ja toimetonta porukkaa. Vantaalla ei pysty ollenkaan harrastamaan kulttuuria vaan pitää lähteä Helsinkiin. Vantaan pientaloalueet sopivat maalaishenkisille keskiluokkaisille jotka tykkäävät ulkoiluttaa koiraa, haravoida pihaa ja ajaa autolla.
Kun 1972 muutin Myyrmäkeen, niin ei sieltä puuttunut vain kulttuuriharrastukset vaan ihan kaikki. Martinlaakson junakaan ei vielä kulkenut, vaikka rata olikin jo valmistumassa. Tai no pari ruokakauppaa, kukkakauppa, apteekki ja kaljakuppila löytyi, mutta kaikki muu - kuten vaatteet, kirjat, kodinkoneet, harrastusvälineet jne jne - piti käydä ostamassa Helsingistä. Joitakin vuosia myöhemmin tuli sentään leffateatteri, mikä oli teinille tietenkin ihan kiva juttu, mutta edelleen kaikki shoppailureissut tehtiin Helsingissä. Koska olen kasvanut tähän, en ole missään vaiheessa edes ajatellut, että museot, konserttisalit, taidenäyttelyt jne pitäisi olla just Vantaalla. Ihan samalla tavalla juna kulkee Helsinkiin kuin ennenkin. Kauppakeskusten ja verkkokauppojen ansiosta ostoksille ei ole enää aikoihin tarvinnut lähteä Helsinkiin, mutta en koe ongelmaksi mennä sinne jostain muusta syystä.
Tuo maalaishenkisyys pitää paikkansa ainakin mun kohdallani. Vaikka asuinkin lapsuuteni Helsingissä, vietin silti kaikki kesät maaseudulla Keski-Suomessa. Autoa mulla ei ole koskaan ollut, mutta tosiaan tykkään ulkoiluttaa koiraa ja haravoida pientä rivaripihaani. Omakotitalossa olisi liian paljon hommaa, joten tämä asumismuoto on mulle sopiva kompromissi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, miksiköhän? Vantaan koulut olivat täynnä S2-oppilaita v2024 kolmansista maista. Myyrmäki on iltaisin kun ma tu katujengien valtaama.
Martinlaakson lukiosta kirjoitetaan paremmin kuin Laihian lukiosta.
Vai onko eri asteikko, monihan puhuu jo tästä n-sana asteikosta tai s2 asteikosta, että ihan toiset kriteerit arvosanoille tietyissä kouluissa.
Kyllä yo-kirjoituksissa kaikilla on ihan sama asteikko :D
Itse en päijännettä sijoittaisi kartalla itä-suomeen, mutta hei, en osaa sanoa miten peruskoulussa opetetaan, en oo koskaan käynyt.
mutta joo, päijänteen rannalla on lahti, sieltä se paska valuu