Vantaa Suomen vaarallisin kaupunki
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Emilia ja sen poikaystävä freestailaa ja heiluttelee aseita taas livessä
https://www.reddit.com/r/snappisensuroimaton/comments/1gc3e3i/emilia_fr…
Tällaista porukkaa asuu Myyrmäellä. Ma tut seurustelevat mt-ongelmaisten suomalaisten tyttöjen tai nuorten naisten kanssa.
>Myyrmäellä
Tää kirjottaja on kyllä niin landespede. Käytkö useinki Thaimaalla lomalla
Ai kauheeta! Näin vantaalaisena täytyykin lähteä heti huutamaan tuohon tontin rajalle ja heiluttamaan puukkoa naapurille. Se varmaan kutsuu teelle, mutta kerron mikä on oikeasti tilanne Vantaalla. Toivottavasti kauhistuu.
Vierailija kirjoitti:
Olen Vantaalta kotoisin, läheltä Myrtsiä eli Myyryorkia. Myrtsi ollut aina ankea, jo 1990 luvuilla kun siellä pyörin nuorena. Aina ollut juoppoja samoin Pähkiksessä ja muissa lähiöissä. En ole tajunnut miksi joku haluaa kasvattaa lapsensa siellä. Kurjat muistot. Voitte kuvitella millaista oli kasvaa siellä pahimman laman aikaan?
Olen kotoisen toiselta puolen Vantaata. Lähiöstä. En ymmärrä miten sielä jotkut vielä asuu, minua ei sinne saa takaisin millään.
Vierailija kirjoitti:
Vantaa ja hki kurjia. Ghettoutuu vauhdilla.
Tein viisaasti 2013 kun jätin stadin saastaiset kadut taakseni.
Nyt maalla, iso piha, oma talo, tilaa ja rauhaa 😎.
Ja halvalla iso talo, ihan etelä suomesta.
White flight on tosiaan alkanut, stadi vajoaa...
Pks on huonoin asumisen hinta/laatu.
Miksei tässäkin voinut sanoa valkoisten pako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite muutin pois Vantaalta Länsimäestä noin 20v sitten, kun tilanne siellä paheni ulkkareiden takia. Ei taida tilanne olla muuttunut sen jälkeen parempaan suuntaan.
Tilanne pahenee siellä, kuten muullakin Euroopassa islamistien takia. Ollaan nyt kerrankin rehellisiä, etteivät islamistit sopeudu elämään Euroopassa lakien mukaan.
Ollaanpa myös nyt rehellisiä että he myös rikastuttavat kulttuuriamme.
Mutta väärällä tavalla. Pärjäisimme ilman sitä rikkautta.
No joo tavat voisivat olla toiset se myönnetään myös rehellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vantaa, Turku, Helsinki.
Masentavaa :(
Kunnittain tarkasteltuna vieraskielisten osuus väestöstä oli korkein Vantaalla, 25 %, Espoossa, 22 %, Närpiössä, 20 % sekä Helsingissä, 18 %.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinulle. Minulle oma talo isolla pihalla skutsissa olisi pahin painajainen. Nautin kaupunkiasumisesta, kun lähellä on museoita, oopperaa, balettia, ravintoloita ja yleisesti hyvinvoivan akateemisen keskiluokan näköistä elämää.
Siis oikeasti Vantaa on hyvä paikka asua, jos vertaa Espooseen. Kaikki ylimieliset, mukaparemmat kuspiät asuvat Espoossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei tässäkin voinut sanoa valkoisten pako?
Miksi asioista ei vieläkään saa puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinulle. Minulle oma talo isolla pihalla skutsissa olisi pahin painajainen. Nautin kaupunkiasumisesta, kun lähellä on museoita, oopperaa, balettia, ravintoloita ja yleisesti hyvinvoivan akateemisen keskiluokan näköistä elämää.
Koska kävit viimeksi museossa, oopperassa, baletissa ja mitä esitystä katsomassa? Wolttaatkin ruuat kotiin. Ja mikäs yliopisto siellä vantaalla olikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kävit viimeksi museossa, oopperassa, baletissa ja mitä esitystä katsomassa? Wolttaatkin ruuat kotiin. Ja mikäs yliopisto siellä vantaalla olikaan?
Ateneumissa kävin viime viikolla ja ensi viikolla olisi tarkoitus mennä HAMiin. Oopperassa kävin katsomassa Saiturin joulu -baletin ja parin viikon päästä menee Joutsenlampi Finlandia-talossa. Arkena wolttaan ja viikonloppuisin käyn puolison kanssa ravintolassa. Vantaalla ei ole yliopistoa, mutta Helsingissä ja Espoossa on.
Tästä ketjusta on poistettu kommentteja hei, äsken oli 78 kun päivitin 72
Tästä Myyrmäestä kirjoitan. Joo, on täällä omat ongelmansa, mutta myös aivan loistavat palvelut, liikenneyhteydet ja lähiluonto. Koskaan en ole itse pelännyt, mutta toki en myöskään ole erityisen altis habituksen puolesta joutumaan ongelmiin.
Narkit on ongelma, missä ikinä ovatkaan. Ennaltaehkäisevä päihdetyö riskiperheissä olisi paras tapa vähentää sitä riesaa, muutenhan sitä vain siirrellään ongelmia paikasta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmin paikka. Vantaa oli joskus todella kiva kaupunki, mutta ei ole sitä enää.
Milloin? Muistan jo 90-luvulla miten se oli alemman sosiaaliluokan kaupunki.
Vantaa on aina ollut alemman sosiaaliluokan paikka. Jopa silloin, ku se oli vielä Helsingin maalaiskunta.
Kaikissa kaupungeissa on ongelma-alueensa, myös Espoossa.
Olen syntyperäinen Espoolainen ja asunut pian 20v kivalla ja rauhallisella pientaloalueella Vantaalla. Ei tää sen kummempi paikka ole - tosin en liiku yöaikaan missään Myyrmäessä, Koivukylässä, Hakunilassa, Dixissä...
Vierailija kirjoitti:
Olen syntyperäinen Espoolainen ja asunut pian 20v kivalla ja rauhallisella pientaloalueella Vantaalla. Ei tää sen kummempi paikka ole - tosin en liiku yöaikaan missään Myyrmäessä, Koivukylässä, Hakunilassa, Dixissä...
Meinasin tulla sanomaan samansuuntaista. Myöskin Espoosta, nykyinen vantaalainen. Mun kuplan ihmiset ei käy Vantaalla, ja moni on tosi yllättynyt miten täällä on niin nättiä, rauhallista ja paljon luontoa. Kun Vantaa=moottoritienvarsi heille. Ihan samanlaisia pientaloalueita löytyy loputtomasti pitkin Vantaata, kuin Espoosta. Mut jos täällä ei koskaan käy niin mistäpä sitä tietää. Ei Espookaan ole Matinkylä tai Espoon keskus, tai Länsiväylän varsi.
Täällä saa myös yleensä olla rauhassa sellaiselta patsasteluelämältä, jota en jaksanut Espoossa ollenkaan. Lasten kautta joutui olemaan kaikenlaisten munanmittaajien kanssa tekemisissä, jotka pillastuu ja kävelee sun perässä omaisuuttaan sönköttäen jos paljastuu että SAATAT olla varakkaampi kuin se..
Vierailija kirjoitti:
Mä olen syntyperäinen helsinkiläinen, mutta asunut Vantaalla jo silloin, kun tämä oli vielä Helsingin maalaiskunta. Onhan Vantaa paljon muuttunut 50:ssä vuodessa, mutta niin on Helsinki ja Espookin. Viimeiset 33 vuotta olen asunut Pähkinärinteessä ja ihan edelleen uskallan ilman mitään pelkoja käydä kusettamassa koiraa ihan mihin aikaan vuorokaudesta tahansa. Harvoin yöaikaan täällä edes tulee ketään vastaan. Eikä varsinkaan mitään "roadmaneja". Mitä ihmettä ne täällä edes tekisi? Istuisivat piknikillä Lammaslammen rannalla? Kaljakuppiloiden sulkemisaikaan täällä liikkuu öisinkin jonkin verran porukkaa, kun hoipertelevat kännipäissään koteihinsa. Muualle kuin kotinurkille ei mulla noin muutenkaan ole kiinnostusta öiseen aikaan lähteä. Ei Vantaalla, Espoossa eikä Helsingissä. Öisin nukutaan.
Olikohan neljäntenä Helsingin takana.
En oikein tiedä tuosta indeksistä miten kuvaava, jos katsoo kaupunkien muutoksia viime vuoteen niin näkyy +50 % ja -50 % muutoksia.