Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raivostun kaikesta kokoajan, mikä minulla on?

Vierailija
16.01.2025 |

Olen ollut vuosia tällainen ja miettinyt samaa asiaa. Välillä masentaa, välillä ahdistaa, välillä olen maailman onnellisin ja välillä innostun hirveän paljon ja oikein hypin ilosta. En avaa ihan kaikkea muuten tästä tulisi liian pitkä teksti. Mutta nyt on ollut jo kuukausia ongelmana että raivostun sekunnissa kaikesta. Saattaa olla hetken hyvä olla ja olen iloinen että olen iloinen. Sitten koira vinkuu tai lapset alkaa kinastelemaan ohjelmasta ja samantien pimenee mielessä ja alan huutaa. Raivostun jos menen jonnekkin sivulle ja mainos hyppää eteen. Raivostun kaikista pienistäkin äänistä. Raivostun jos joku soittaa minulle. Tarvitseeko enempää edes selittää. Kaikki ärsyttää niin paljon!! En ole kuitenkaan itsetuhoinen. Mutta monesti kun masentaa olen miettinyt että miksi synnyin ja miksi en pääse pois täältä.

Olen miettinyt ja lukenut montaa asiaa vuosien varrella ja olen aika varma että minulla on joko kaksisuuntainen, epävakaa tai adhd. Kaikki täsmää minuun. Pärjäisin kuitenkin mielestäni muuten mutta tätä raivoa sisälläni en vaan jaksa eikä kukaan muukaan vaikka yritän peittää sen muilta ja raivostua yksin mielessäni mutta välillä vaan huudan ja kiroilen kuin merimies.

Olen kolmen lapsen yh, minulla on kyllä puoliso joka ei ole lasten isä mutta emme asu yhdessä. 

Jos menen tutkimuksiin ja kerron tästä raivoamisesta. Voiko vaikuttaa lapsiin?

Vaikka olen raivopää ja teen typeriä päätöksiä välillä, en koskaan tekisi mitään mikä olisi lapsille vaaraksi. Rakastan heitä enemmän kuin mitään voi rakastaa. Rakastan heitä niin paljon että itken aina kun ajattelen heitä esimerkiksi kun he ovat koulussa, tai nyt. En halua että minun diagnoosit voisi vaikuttaa heihin. Etenkin kun heidän isä ajoittain haluaa olla hankala ja on useasti uhkaillut vievänsä minulta lapset. Hän ei kykene hoitamaan lapsia. Minä teen aina terveelliset ateriat, huolehdin hyvästä hygieniasta, puhtaasta kodista ja vaatteista. Huolehdin että he saavat nähdä kavereitaan ja että he saavat harrastaa. Pelkään että isä voisi käyttää minun diagnooseja sitten jos sellaisen saisin, minua vastaan.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyypillistä, ex oli samanlainen pms oireet oli päällä jo melkein koko kuukauden ja pilluakaan ei oiken saanut saatikka suuhoitoa

miten hanakkaasti nielet miesystävältäsi? tulee annettua pillua spontaanisti vai joutuuko kaveri yhtymään sinuun puoliväkisin että saa kassit tyhjiksi ja vaimon velvollisuudet täytettyä

Vierailija
22/51 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei sulla mitään diagnoosia ole. Luultavasti olet vaan ylikuormittunut tavallisesta arjesta. Se on ihan normaalia. Varsinkin jos on vielä jotain käsittelemättömiä traumoja joita on ihan kaikilla. 

Mindfullness ja meditaatio auttaa, mutta niitä täytyy harjoittaa säännöllisesti päivittäin.

Hienoa! Ehdottaisitko samaa jos ap olisi mies? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa persoonallisuus.

Vierailija
24/51 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bipo?

Ihmisellä, joka hoitaa lapsensa säntillisesti hankalissa oloissa? Jotain rajaa nyt.

Vierailija
25/51 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ikää on yli 35 niin vaihdevuodet on todennäköisin syy. Muistan omat raivarini, oikein pelästyin mistä niitä alkoi tulemaan. Mielialat heitteli, yhtäkkiä joku radiosta kuultu biisi alkoi itkettämään, tai työkaverin mainitsema asia sai ihan kamalan raivon valtaan. 

Naisen elämä on kyllä outoa, hormonit säätelee toimintaa monella tapaa. Etsi tietoa vaihdevuosioireista ja mene tarvittaessa lääkäriin puhumaan asiasta. Kaikkea hyvää sinulle kuitenkin :)

Vierailija
26/51 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En raivostu jos joku v**tuilee minulle tai haukkuu minua. Vaikka päin naamaa. Ei se saa aikaan raivoa vaan tuollaiset turhat asiat mitkä pitäisi olla normaaleja.

Masennusta olen miettinytkin että voiko masennus aiheuttaa raivoa?

Myös olen miettinyt tuota ylikuormittumista? Olen vuosia pyörittänyt arkea yksin ja "täydellisesti" koska paineet yhna olla kunnollinen normaali äiti on kovat. Sana yh äiti niin kaikilla tulee mieleen jotain negatiivista.

AP

Vierailija
27/51 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epävakaa persoonallisuus.

Jotkut epävakaasta persoonallisuudesta kärsivistä ovat vihaisia suuren osan ajasta. Osa taas tuntee vihaa, mutta he pyrkivät tarkasti peittämään sen muilta. Vihan alla on usein haavoittuneempia kokemuksia, esimerkiksi pettymystä, surua tai häpeää. Hyvin usein vihan alla on kohtaamattomia tunnetarpeita, joiden tunnistaminen on tärkeää.

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00994

Vierailija
28/51 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andropaussi. Paha paussi. Pitkä paussi.

Vierailija
29/51 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLISI SE SAATANA PITÄNYT YMMÄRTÄÄ ETTÄ TÄMÄKIN MENEE TÄLLAISEKSI PELLEILYKSI!!!

Vierailija
30/51 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bipo?

Ihmisellä, joka hoitaa lapsensa säntillisesti hankalissa oloissa? Jotain rajaa nyt.

Meinaatko että bipot ei pystyis lapsiaan hoitaa hankalissa oloissa? Ei ne mitään vammaisia ole.

Vierailija
31/51 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ikää on yli 35 niin vaihdevuodet on todennäköisin syy. Muistan omat raivarini, oikein pelästyin mistä niitä alkoi tulemaan. Mielialat heitteli, yhtäkkiä joku radiosta kuultu biisi alkoi itkettämään, tai työkaverin mainitsema asia sai ihan kamalan raivon valtaan. 

Naisen elämä on kyllä outoa, hormonit säätelee toimintaa monella tapaa. Etsi tietoa vaihdevuosioireista ja mene tarvittaessa lääkäriin puhumaan asiasta. Kaikkea hyvää sinulle kuitenkin :)

En ole edes ajatellut että vaihdevuodet voisivat tulla näin aikaisin. Tätä täytyy tukia. Kiitos! AP

Vierailija
32/51 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, masennus voi aiheuttaa raivareita.

Vierailija
33/51 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet muuttumassa binääriksi. 😆

Vierailija
34/51 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaihdevuosi oireet" googleen ja kaikki mitä tuli ensimmäisenä vastaan, täsmäsi. Noita kuumia aaltoja tulee kokoajan. Tämä oli pahempi uutinen kuin joku mielenterveyshäiriö. AP

Vierailija
35/51 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ihan normaali nainen joka välillä raivoaa. Nykyään on muotia että nainen räksyttää vähän joka käänteessä.

Niin. Naiset on ollut tapana polttaa loppuun ja pilkata päälle. Mitäs ei jaksanut jne. 

Vierailija
36/51 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla ei siltä vaikuta, mutta jollekin juurisyy voi olla liiallinen alkoholin käyttö. Viina muuttaa aivotoimintaa muutenkin kuin kännissä ollessa.

Vierailija
37/51 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En raivostu jos joku v**tuilee minulle tai haukkuu minua. Vaikka päin naamaa. Ei se saa aikaan raivoa vaan tuollaiset turhat asiat mitkä pitäisi olla normaaleja.

Masennusta olen miettinytkin että voiko masennus aiheuttaa raivoa?

Myös olen miettinyt tuota ylikuormittumista? Olen vuosia pyörittänyt arkea yksin ja "täydellisesti" koska paineet yhna olla kunnollinen normaali äiti on kovat. Sana yh äiti niin kaikilla tulee mieleen jotain negatiivista.

AP

Oot hermoloman tarpeessa. Ei sen kummempaa.

Vierailija
38/51 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vaihdevuosi oireet" googleen ja kaikki mitä tuli ensimmäisenä vastaan, täsmäsi. Noita kuumia aaltoja tulee kokoajan. Tämä oli pahempi uutinen kuin joku mielenterveyshäiriö. AP

Täh? Vaihdevuosioireiden hoitaminen on paaaaaaljon helpompaa.

Vierailija
39/51 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bipo?

Meinaatko että bipot ei pystyis lapsiaan hoitaa hankalissa oloissa? Ei ne mitään vammaisia ole.

Puhut persoonallisuushäiriöstä. Totta hemmetissä sellainen näkyy arjessa. Ei se muuten olisi häiriö.

Vierailija
40/51 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin johtuu alkoholista kun en juo. Sillointällöin esim juhannuksena saunassa lonkeron ja yleensä en sitäkään saa juotua loppuun kun en pidä mausta.

Miten vaihdevuosi oireita hoidetaan? En tiedä asiasta juuri mitään kun äsken vasta luin oireita. AP