Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaa hoitaa asiansa niin, ettei koskaan ikinä tarvitse keneltäkään apua

Vierailija
16.01.2025 |

Koska sen saamisesta ei todellakaan ole mitään varmuutta.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tarvitsee joskus apua. Ei elämää ole mahdollista järjestää niin, että koskaan ei tarvitse keneltäkään apua.

Niin tarvitsee, mutta itse ainakin inhoan niitä ihmisiä, jotka ovat jatkuvasti kinuamassa muiden apua. Ex-anoppini ei missään nimessä voi kulkea kela-taksilla hoitoihinsa vaan häntä pitää sinne jonkun sukulaisen kuljettaa, eikä kyse ole rahasta.

Ymmärrän kyllä tuon. Moni hoito on epämiellyttävä tai jopa pelottava ja samoin esim. sairaalat ovat usein pelottavia. Kaveri mukana on hyvä turva. 

Vierailija
22/32 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minä kärsin yksinäisyydestä ja olen huomannut miten vaikeaa tai mahdotonta on tehdä mitään yksin. Esim muuttaminen. Tarvitset jonkun auttamaan isojen huonekalujen kantamisessa. Jos ei ole kavereita pitää olla rahaa ostaa apuvoimaa. Yksin ei onnistu.

Meillä on kavereita, mutta maksetaan silti ilomielin muuttofirmalle eikä käytetä kavereita siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan ole oikeasti mahdollista olla tarvitsematta apuja

Vierailija
24/32 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen yksi Vesterisen biisi:

"Kaikki on näillä tummilla teillä

Helppoa mulle rakastetulle

Mietin vain niitä joille ei riitäkään

Joille ei jää ketään

Meidät on tehty toisia varten

Toistemme surujen siruja varten

Kaikki on näillä tummilla teillä

Helppoa silloin"

Vierailija
25/32 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minä kärsin yksinäisyydestä ja olen huomannut miten vaikeaa tai mahdotonta on tehdä mitään yksin. Esim muuttaminen. Tarvitset jonkun auttamaan isojen huonekalujen kantamisessa. Jos ei ole kavereita pitää olla rahaa ostaa apuvoimaa. Yksin ei onnistu.

Niin. Kannattaa hoitaa asiansa niin, että on rahaa ostaa se muuttopalvelu. Ja hankkiutua eroon turhasta roinasta, jolloin tavaroiden kantamiseen ei mene tuntikausia.

Ei tässä puhuttu tavaroista vaan huonekaluista. Jotain sänkyä on mahdoton kantaa itse. Vai eikö yksinäisellä saisi olla sänkyäkään?

Vierailija
26/32 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tarvitsee joskus apua. Ei elämää ole mahdollista järjestää niin, että koskaan ei tarvitse keneltäkään apua.

Niin tarvitsee, mutta itse ainakin inhoan niitä ihmisiä, jotka ovat jatkuvasti kinuamassa muiden apua. Ex-anoppini ei missään nimessä voi kulkea kela-taksilla hoitoihinsa vaan häntä pitää sinne jonkun sukulaisen kuljettaa, eikä kyse ole rahasta.

Ymmärrän kyllä tuon. Moni hoito on epämiellyttävä tai jopa pelottava ja samoin esim. sairaalat ovat usein pelottavia. Kaveri mukana on hyvä turva. 

Ei hän halua sairaalaan kaveria. Ainoastaan kyydin sinne ja takaisin.

Vierailija
27/32 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kannattaa hoitaa asiansa niin, että on rahaa ostaa se muuttopalvelu. Ja hankkiutua eroon turhasta roinasta, jolloin tavaroiden kantamiseen ei mene tuntikausia.

Ei tässä puhuttu tavaroista vaan huonekaluista. Jotain sänkyä on mahdoton kantaa itse. Vai eikö yksinäisellä saisi olla sänkyäkään?

Lukutaito hukassa sinulla.

Vierailija
28/32 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kavereita, mutta maksetaan silti ilomielin muuttofirmalle eikä käytetä kavereita siihen.

Ok, good for you. Tämä oli kuitenkin ihan arkielämän esimerkki siitä että ihminen tarvitsee yleensä muita eikä pärjää täysin yksin, mikä oli ketjun aihe. Sääli niitä joilla ei ole varaa ostaa apua eikä kavereita kuten teillä.

Vierailija
29/32 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi lähteä siitä että voidaan ehkä auttaa muita voimiemme mukaan tai keksitään suvusta joku terveempi viemään kipeälle ruokia tai apteekki. Avustamaan laskujen maksussa ja ostokset. Ei voi olla niin että ihmiset rahastetaan loppuun ja aina on köyhiä joilla ei ole. Ihmisiä ei ole hyvä sysätä sossujen huomaan laitokseen, moni haluaa asua omassa rauhassa yksityisesti. Myös ystäväpalvelu voisi olla sellainen jossa osa voi avustaa (ei manipuloida sitä mitä toinen ei halua), tukihenkilö (ei manipuloiva) jne. Kaikki asiat eivät kuulu muille.

Kannattaa asua sellaisessa paikassa, jossa saa pikkurahalla ostettua kuljetuksen haluamilleen tuotteille. Ei kannata jättäytyä sukulaisten tai tuttavien avun varaan.

Asiaa puhut. Aion tarpeen vaatiessa tilata ruuatkin kotiovelle ja monet kiireiset nuoremmatkin harrastavat sitä jo. En lähtisi millään vetokärryn kanssa hoipertelemaan, varsinkaan liukkailla talvikeleillä jos ei saa kyytiä kauppakeskuskuksen autohalliin. Maksaahan saa sukulaisillekkin ja tuttaville jotain vaivanpalkkaa eikä autokaan ilmatteeksi kulje.

Sellaiset kimppakyydit jos saa järjestyyn että kuskillallakin on samaan kauppakeskukseen asiointia, elikä monta kärpästä samalla iskulla, olisi parhaita diiliä. 😊

Vierailija
30/32 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla se ja  myös empatiakyky. Sinä se puhuit turhien tavaroiden kantamisesta.

Vierailija
31/32 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä tästä lähteä opiskelemaan sähkötöitä, muurarin ammattia ja kattorempan tekemistä niin en tartte keneltäkään apua. Kiitos vinkistä.

Vierailija
32/32 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla se ja  myös empatiakyky. Sinä se puhuit turhien tavaroiden kantamisesta.<

Puhuin muuttamisesta ja muuttofirman käyttämisestä. Mitä enemmän (turhaa) tavaraa, niin sitä isompi lasku tulee perässä, joten kannattaa todella miettiä onko pestyjen margariinirasioiden kokoelmaa järkevää säilyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan