Miten lopettaa toisen romanttiset tunteet ?
Miten saada toinen ihminen menettämään kiinnostus? Sain miehen vahingossa rakastumaan itseeni palavasti ja siihen on helposti löydettävissä syyt eli olin hänestä kiinnostunut ihmisenä ja varmaan ainoa ikinä joka on ollut. Tutustuimme todella nopeasti ja intensiivisesti ja autoin häntä eräässä vaikeassa asiassa. Vuosi myöhemmin miehen tunteet ovat vain intensiivisemmät. Käytännön syistä en mielelläni poistaisi häntä elämästäni, olemme puhuneet asiasta ja hän ymmärtää etten tunne samoin enkä koskaan tulekaan tuntemaan.
Haluaisin tietää olisiko jotain psykologista temppua millä saada hänet menettämään tunteensa. Toki jos ainoa vaihtoehto on vain kadota ihan kokonaan pois niin voin senkin tehdä, mutta se on haastava vaihtoehto. Mieluiten pitäisin miehen elämässäni ja lisäksi olisin hänen tukenaan. Hän ei missään nimessä toivo väkirikkoa, minä taas en missään nimessä toivo tunteiden jatkuvan, väkirikkokin parempi.
Olen yrittänyt kannustaa etsimään muuta seuraa, se ei häntä kiinnosta, ei voi kuulemma ajatellakaan ketään muuta romanttisesti tai seksuaalisesti.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sama ongelma, mutta minä olen mies ja rakastunut on nainen. Kiitos tuosta jollekin, joka kirjoitti, että hän on aikuinen ja tekee päätöksensä itse. Ehkä olen myös itse kuvitellut hänen kärsivän tästä tilanteesta enemmän kuin mitä hän kärsii.
Uskon myös tuohon, että jos alkaisinkin suunnitella yhteistä tulevaisuutta hänen kanssaan, niin hän lopettaisi tämän heti. Hän on itsekin kertonut, ettei pidä miehistä, jotka osoittavat hellyyttä hänelle.
Voin sanoa, että en minä ainakaan ole tuossa tilanteessa mitenkään kärsinyt. Kärsinyt olen vain sen kerran, kun eräs ihastukseni kohde osoittautui kusipäiseksi ihmiseksi, joka kohteli tahallaan huonosti minua ja muita (sen jälkeen olinkin jonkin aikaa siipi maassa ja uskoin, etten ole kenenkään rakkauden arvoinen eikä kukaan voi kohdella minua hyvin). Ystävällisyydellä ei oikein voi aiheuttaa ihailijalle kärsimystä.
Vierailija kirjoitti:
Muuta eteerisestä ihannenaisesta ihmiseksi. Piereskele, röyhtäile, puhu vatsavaivoistasi ja jalkasienestä. Se riittää.
Joku pervo noistakin saisi kiksejä.
Varma tapa on flirttailla avoimesti muille miehille tai olla selkeästi eloisampi, nauravaisempi ja pirteämpi muiden, kuin hänen seurassa.
Hauku se rumaksi, reppanaksi. Ongelma ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Voi, niin helppoa. Iske vyön alle. Mikä on hänen heikko kohtansa, mistä hän on epävarma? Jos se on pituus, ivaa lyhyitä miehiä. Jos se on koulutus, pilkkaa kouluttamattomia. Ylimielinen ilme ja ikävät sanat haihduttaa rakkauden sekunneissa.
Ootko joku 15vee?
AP:lle suosittelen kaikessa ystävyydessä terapiaa tai ammattilaisen kanssa puhumista. Hänellä on selkeästi joitain oman elämän lukkoja, mitä on lukittu lapsuudessa/nuoruudessa. Kannattaa muistaa, että kaveri on vain mies, hän voi selvitellä itse omat ongelmansa ja sinun ei tarvitse olla hänen tukenaan. Älä jää roikkumaan noihintäysin teoreettisiin asioihin, mitä hänen elämässään tapahtuu. Ne ovat hänen elämäänsä, eivät millään tavalla sinun vastuulla. Kenties mies on mankunut tukea sinulta tms. johon olet tarttunut voimakastunteisesti. Et ehkä osaa sanoa ei? Ehkä jos sinulta pyydetään jotain, koet velvollisuudeksesi suostua automaattisesti. Kannattaa yrittää erotella nyt sinun ja hänen elämänsä. Et ole vastuussa hänen tunteistaan, sinun ei tarvitse tukea häntä.
Jokainen vastaa vain omista tunteistaan. Et voi lopettaa toisen ihmisen tunteita. Riittää että olet sanonut hänelle ettet ole kiinnostunut hänestä romanttisesti tai parisuhdemielessä. Jos haluat lopettaa ystävyyssuhteenne, sinun vastuullasi on tehdä se. Jos hän haluaa lopettaa ystävyyssuhteenne, hänen vastuullaan on tehdä se.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Ihme ongelmia.
No juu, ainakin Porvoossa.
Ap flirttailitko tälle miehelle?
En usko minkään haukkumisen tai ilkeilyn auttavan. Mies saattaisi syyttää vain itseään siitä, että kohtelet häntä huonosti. Ja yleensä tuollainen "draama" ja vain ylläpitää ihastuneen ihmisen tunteita. Itse ainakin huomasin, että kun ihastukseni kohteen kanssa kaikki oli hyvin ja hän oli ystävällinen, tulin jotenkin riippumattomammaksi hänestä. Aloin jopa vähän kyseenalaistaa tunteitani. Sitten kun ihastus alkoi käyttäytyä torjuvasti, mieli alkoi taas kuohua ja minusta tuntui entistä enemmän siltä, etten voi elää ilman häntä.
Jep. Tästä saa sen vaikutelman, että ap haluaa rangaista miestä siitä, että tällä on romanttisia tunteita, viemällä tältä ystävyydenkin. Ja sehän on ihan ok, jos ap ei pidä miehestä ystävänä eikä halua olla hänen ystävänsä. Mutta ei se mitään välittämistä ole vaan päinvastoin.