Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lopettaa toisen romanttiset tunteet ?

Vierailija
16.01.2025 |

Miten saada toinen ihminen menettämään kiinnostus? Sain miehen vahingossa rakastumaan itseeni palavasti ja siihen on helposti löydettävissä syyt eli olin hänestä kiinnostunut ihmisenä ja varmaan ainoa ikinä joka on ollut. Tutustuimme todella nopeasti ja intensiivisesti ja autoin häntä eräässä vaikeassa asiassa. Vuosi myöhemmin miehen tunteet ovat vain intensiivisemmät. Käytännön syistä en mielelläni poistaisi häntä elämästäni, olemme puhuneet asiasta ja hän ymmärtää etten tunne samoin enkä koskaan tulekaan tuntemaan. 

Haluaisin tietää olisiko jotain psykologista temppua millä saada hänet menettämään tunteensa. Toki jos ainoa vaihtoehto on vain kadota ihan kokonaan pois niin voin senkin tehdä, mutta se on haastava vaihtoehto. Mieluiten pitäisin miehen elämässäni ja lisäksi olisin hänen tukenaan. Hän ei missään nimessä toivo väkirikkoa, minä taas en missään nimessä toivo tunteiden jatkuvan, väkirikkokin parempi. 

Olen yrittänyt kannustaa etsimään muuta seuraa, se ei häntä kiinnosta, ei voi kuulemma ajatellakaan ketään muuta romanttisesti tai seksuaalisesti. 

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kysyt väärää kysymystä. 

Mieti sen sijaan omia tunteitasi. Miksi olisi haastavaa Sinulle poistua hänen elämästään?

Eikö olisi parempi lakata roikottamasta (ilmeisesti) läheisriippuvaista eli odotuttaa toista turhaan. 

Nautitko siitä, että käyt heiluttamassa itseäsi hänen nenänsä edessä? 

Oletko niin ihmeellinen, että vain Sinä osaat auttaa häntä?

Ole rehellinen edes itsellesi. 

Vierailija
82/114 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi muuttaa toisen tunteita. Sinulla on kaksi vaihtoehtoa: Joko hyväksyä se, että hänellä on tunteita sinua kohtaan (jos siis käyttäytyy muuten asiallisesti sinua kohtaan, eikä yritä vongata ja tuoda jatkuvasti esiin näitä tunteitaan), tai sitten katkaista välit kokonaan.

Jos olisin tuo mies, niin itselleni ainakin olisi tuskaa yrittää olla "vaan kaveri" jonkun kanssa, johon olen rakastunut. Mieluummin sitten ei vaan näkisi ollenkaan, kunnes tunteet on sammuneet.

Itsekin ajattelin joskus noin. Myöhemmin tajusin, että se johtui siitä, etten oikeasti halunnut muuta kuin seksiä. Jos oikeasti on rakastunut, silloin pelkkä kaveruus on parempi kuin ei mitään.

No sinulla ehkä noin, minulla kyllä täysin toisinpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/114 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnolliset ihmiset eivät halua roikottaa yksipuolisesta ihastuksesta kärsivää perässään. Ei kyse ole siitä, kestääkö se ihastunut tuskansa, kerjääkö hän ääneen vai jaksaako esittää reipasta eikä edes siitä, onko virallisesti okei sanoa että se on ihan vaan ihastuneen oma ongelma jos sattuu. Hyvä ja empaattinen ihminen ei halua olla sellaisen kivun lähde toiselle ihmiselle. Vahva ihastuminen ja hullaantuminen on pahimmillaan kuin mielenhäiriö, ei sellainen ihminen ymmärrä omaa parastaan vaan roikkuu missä tahansa kuvitelluissa toivon murusissa. Odottaa vaikka vuosikausia tilaisuutta jota ei koskaan tule.

Vastuullinen teko on hienovaraisesti työntää se yksipuolisesti ihastunut elämästä pois. Keskittyä sellaisiin ihmissuhteisiin, joissa molempien toiveen ja odotukset on tasapainossa.

Ja Ap:na miettisin, mikä saa hänet roikkumaan tässä ihmissuhteessa. Useimmat terveet ihmiset eivät edes halua hmissuhteita, joissa on tällaisia yhteensovittamattomia ristiriitoja. Terveet ihmiset luontaisesti karttavat tällaista epätasapainoista asetelmaa. Saako Ap kuitenkin tavalla tai toiselle kiksejä siitä, että joku tällainen ihailija haikailee perään?

Vierailija
84/114 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa ihminen joka on koskaan kiinnostunut hänestä...onhan sulla nyt aika suuret luulot itsestäsi.

Siis en missään nimessä ole ainoa seksuaalisesti tai romanttisesti kiinnostunut!! vaan kun miesten varsinkin on vaikeaa löytää joku joka todella, todella kiinnostuu heidän asioistaan, syvimmistä ongelmistaan ja kuuntelee kiinnostuneesti. Itselleni naisena joka keskustelee mielellään syvällisiä läheisten kanssa etenkin niin tämä ei ole yhtä uniikki yhteys kuin tälle ystävämiehelle. 

Luulen että juuri se miten olin kiinnostunut hänen asioistaan ja vaikeuksistaan hankalassa tilanteessa, oli mikä loi voimakkaan ihastumisen. Hän ei koe että esimerkiksi aiemmissa ihan suhteissaankaan on ollut samanlainen yhteys tai välittäminen. Itse olen tällainen kaikille hyville ystäville minkä olen myös selittänyt. Ja ystävyyssuhteeni ovat myös lujia ja pitkäkestoisia. 

En missään nimessä tarkoita ettei ystäväni saisi seuraa jos haluaisi! Hän ei muutenkaan ole siinä mielessä epätoivoinen etteikö naiselle olisi ainakin korkeat vaatimukset älyn ja luonteen suhteen. Ulkonäöstä en tiedä, en itse ole ihmeellisen näköinen enkä laittaudu. 

Vierailija
85/114 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vastuullinen teko on hienovaraisesti työntää se yksipuolisesti ihastunut elämästä pois. Keskittyä sellaisiin ihmissuhteisiin, joissa molempien toiveen ja odotukset on tasapainossa."

Kiitos. Tältä se juuri tuntuu että jos toinen ei ymmärrä parastaan niin se on sen sillä hetkellä selväjärkisemmän eli ei ihastuneen tehtävä lopettaa ihmissuhde.

"Roikun" tässä varmaan koska oikeasti pidän miehen seurasta ja keskusteluistamme ja minulla on vaikeat taustat eli varmaan jotenkin epäterveessä syyllisyydentunnossani ja miellyttämisenhalussa (eli varmaan en kestä tuottaa pettymystä?) olen sekaisin siitä mitä kuuluisi tehdä. Siksi tämä aloituskin. Olen ihan paperilla keskivertofiksu vaikka tästä aiheesta ehkä voisi miettiä että miten päivittäinen elämä onnistuu kun tämäkin näin vaikeaa :D 

Mielestäni tässä viestissä on esimerkiksi pointtinsa, mutta tavallaan on eri mieltä olevissakin.. eli niissä että saattavathan miehen tunteet vaivata minua jopa enemmän kuin miestä. Hänellä ei yleisesti ainakaan ole samanlaista kaiken loputtomiin pyörittelyä kuin minulla. 

Olen myös miettinyt laantuisiko ihastus itsekseen, biologinen ihastuminen ei kai yli kahta vuotta kestä? Toisaalta voihan olla että se vain jatkuu kun en pääse tietenkään tuottamaan normaalia pettymystä kun emme ole yhdessä ja ystävyysdynamiikka on aivan erilainen. Itselleni edullisin tilanne olisi että hän löytää jonkun muun ja tunteet minua kohtaan olisivat sitten kaverilliset ja voitaisiin jutella harrastuksista ja politiikasta ja tavata vaikka porukalla jos kahdestaan olisi sopimatonta. Mies ei missään nimessä ole minulle ihmisenä yhdentekevä, muuten tämä olisi helppoa. 

ap

Vierailija
86/114 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se mies on jo tehnyt tänne ketjun aiheesta Miten aloittaa toisen romanttiset tunteet. Ihan yhtä järkevä aihe.

Vierailija
87/114 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se mies on jo tehnyt tänne ketjun aiheesta Miten aloittaa toisen romanttiset tunteet. Ihan yhtä järkevä aihe.

No mutta siihenhän juuri on olemassa vaikka se 36 kysymystä ja silmiinkatseluharjoitus? :D

Siitä minä tähän epätoivoiseen pohdintaan taas innostuin. Ja vähän koska mies toi esille tunteensa pitkästä aikaa ja tunsin syyllisyyttä. 

Vierailija
88/114 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli saat miehestä jotain hyötyä, käykö se kokoamassa sulle huonekaluja vai mitä? Pidät löysässä narussa ja pidät elämässäsi. Hommaa mies niin näkee, että olet varattu ja päästä raukka irti äläkä roikota mukanasi.

Kai nyt aikuinen mies osaa itse poistua ap:n elämästä, jos sen kokee tarpeelliseksi. Ap on kertonut, ettei ole samalla tavalla miehestä kiinnostunut. Miehen oma ongelma, että itse edelleen roikotuttaa itseään ap:n perässä.

Sinusta se varmaan onkin miehen oma ongelma, mutta ystävillä on yleensä tapana välittää toistensa tunteista. Jos ei välitä, niin koko ystävyyskin olisi tyhjä eikä Ap:lla olisi mitään ongelmaa.

Eihän ap kunnioita ollenkaan sen miehen tunteita. Mies on jo sanonut, ettei halua välirikkoa, mutta ap vain vetää omaa linjaansa.

Vierailija
89/114 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Jos mies itse voi elää yksipuolisen rakkautensa kanssa, kyllä sinäkin voit.

Vierailija
90/114 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, välttelet vastauksissasi ottamatta vastuuta omista tunteistasi. Sinä voit vastata vain omista tunteistasi. Jos sisimmässäsi tiedät, että ero olisi oikein, teet niin.

Jos taas jokin sinussa vastustaa, avaa itsellesi ne tunteet ja tarkastele niitä. Ellet voi asettua tarkkailijan asemaan ja saada niistä selvyyttä itse, suosittelen lyhytterapiaa. Jos tunnet syyllisyyttä siitä, ettet voi vastata toisen tunteisiin, voit olla manipuloinnin kohteena.

Nämä ovat niitä tansseja, mitkä kannattaa ihmissuhteissa jättää väliin. 

Vierailija
91/114 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä auttaa on, että hän löytää jonkun toisen ja kiinnostavamman henkilön. Mikä ei tietenkään tarkoita, että tunteet olisivat silläkään kerralla molemminpuoliset. Mies saattaisi olla sitten entistä onnettomampi.

Vierailija
92/114 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi muuttaa toisen tunteita. Sinulla on kaksi vaihtoehtoa: Joko hyväksyä se, että hänellä on tunteita sinua kohtaan (jos siis käyttäytyy muuten asiallisesti sinua kohtaan, eikä yritä vongata ja tuoda jatkuvasti esiin näitä tunteitaan), tai sitten katkaista välit kokonaan.

Jos olisin tuo mies, niin itselleni ainakin olisi tuskaa yrittää olla "vaan kaveri" jonkun kanssa, johon olen rakastunut. Mieluummin sitten ei vaan näkisi ollenkaan, kunnes tunteet on sammuneet.

Ja entä jos se henkilö, johon olet rakastunut, kuolee. Etkö silloin toivoisi, että kuitenkin olisit ollut hänen kanssaan tekemisissä, kun vielä oli tilaisuus?

Vierailija
93/114 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea käyttäytymään takertuvasti ja kontrolloivasti. Esitä kohtuuttomia vaatimuksia.

Vierailija
94/114 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hänelle, että olet transnainen.

Vierailija
95/114 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ollut vastaava tilanne kahden miespuolisen ystävän kanssa (osittain samanaikaisesti). Kummankin kanssa tilanne kesti hieman yli 10 vuotta. Toisessa tapauksessa se päättyi ystäväni kuolemaan. Toinen miehistä tapasi uudelleen eksänsä ja tuli siihen tulokseen, ettei sittenkään rakasta minua vaan edelleen tätä eksää.

Vierailija
96/114 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama ongelma, mutta minä olen mies ja rakastunut on nainen. Kiitos tuosta jollekin, joka kirjoitti, että hän on aikuinen ja tekee päätöksensä itse. Ehkä olen myös itse kuvitellut hänen kärsivän tästä tilanteesta enemmän kuin mitä hän kärsii.

Uskon myös tuohon, että jos alkaisinkin suunnitella yhteistä tulevaisuutta hänen kanssaan, niin hän lopettaisi tämän heti. Hän on itsekin kertonut, ettei pidä miehistä, jotka osoittavat hellyyttä hänelle.

Vierailija
97/114 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
98/114 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen maailman ongelma.

Vierailija
99/114 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaa olevansa vihervasuri.

Vierailija
100/114 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran se vaan kirpasee. Jollei mies sydänsuruja kestä niin eihän se mikään mies olekaan. Kylmästi vaan sanot suoraan että olet liian ruma mulle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi