Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä yli 70-vuotiaita, jotka menettäneet ajokorttinsa, kun eivät läpäisseet enää lääkärintestejä?

Vierailija
16.01.2025 |

Kukaan?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin on ensimmäinen tarkastus? Minkä ikäisenä? 

Vierailija
22/45 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä ajokortin menettää vain

1) Jos on muistisairas tarpeeksi vakavasti, lievä muistisairaus ei ole ajamisen este

2) Mikäli näkö on liian heikko, eikä ole korjattavissa laseilla tai operaatioilla.

Muut syyt ovat harvinaisia ja lähinnä yksittäistapauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kortti lähtee helposti, myös nuoremmilta, mikäli lääkäri niin ilmoittaa perustellusti.

Sitten lääkäri maksaa omasta pussista taksimatkat. Itse lilmoittaisin taksikuskille, että lääkäri  X voi laskutta taksimatkan hinnan.

Vierailija
24/45 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä kiukuttaa? sekö että maksat vuokrassa muitten lainoja ja rikastutat meitä kokoomuslaisia?

Vierailija
25/45 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kortti lähtee helposti, myös nuoremmilta, mikäli lääkäri niin ilmoittaa perustellusti.

Sitten lääkäri maksaa omasta pussista taksimatkat. Itse lilmoittaisin taksikuskille, että lääkäri  X voi laskutta taksimatkan hinnan.

Näytteletkö, vai oletko täysi idiootti?

Vierailija
26/45 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että nautin kun jankutat laitoksessa kuset housussa lääke huuruissa.

Vierailija
27/45 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitillä lähti kortti kun todettiin alkava muistisairaus ja lääkäri määräsi ajokokeeseen. Ei mennyt läpi. Olin helpottunut. 

Vierailija
28/45 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun toinen eno sai ajokortin vielä 90 v, ja toinen luopui kortista samssa iässä, toki vielä ihan reipas 95-vuotias, muisti hiukan pettää, mutta ei mitään Alzheimeria ole.

Vierailija
29/45 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti täyttää 95. Nyt luopuu kortista. Hyvin on ajanut tähän saakka, myös pidempiä matkoja. 

Vierailija
30/45 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nää jotka iloisesti täällä huutelevat uudistaneensa korttinsa, ajavat siellä liikenteen seassa.  

Se on heidän oikeutensa ihan lääkärinkin mukaan. Nyt oli sinulla luetun ymmärtämisessä vikaa. Vanhako sinä olet? 

Vierailija
31/45 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Ei ihan noin. 

Vierailija
32/45 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi, että lääkäri huomaa ajokyvyn huonontuneen, kuin se että kuski ajaa liikenneympyrää täysin väärään suuntaan. 

Vierailija
33/45 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen maksaa, kun alentuneells ajokyvylläsi aiheutat kolarin. Pahimmassa tapauksessa sivullisia kuolee. 

-ohis

Vierailija
34/45 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täytin 70, en enää mennyt edes yrittämään kortin uusimista. Olin käynyt aiemmin silmälääkärisissä ja hän sanoi, että et tule saamaan korttia näön takia, joten turhaa mennä edes yrittämään. Ei se uutinen ollut yllätys ja olen sopeutunut tilanteeseen. Onneksi on jonkin verran julkista liikennettä, mutta isompien ostosten kanssa on helpompaa ottaa taksi, koska pysäkiltä on vielä melkoinen kävelymatka kotiin.

Vierailija
35/45 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa elää terveellinen elämä, ei huumeita, ei OnlyFansia, niin ajokorttikin voi olla jopa 90 vuotiaana. Saa Taivaan Portilla myös kiitosta. - Aune

Vierailija
36/45 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuoden päästä foorumilla varmaan kysellään onko muita jotka menettivät ajokorttinsa kun ei ollut rahaa uusia sitä 2033 alussa vain siksi että EU on niin mielivaltaisesti päättänyt, vaikka voimassaoloaika alunperin itselläkin on 2044 saakka...

Vierailija
37/45 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti. Ja ihan syystä vaikka jaksaa vieläkin kitistä. 

Vierailija
38/45 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkötutkimuksen lisäksi pitäisi olla aina ajosimulaattoritesti myös, jotta nähdään pystyykö ajamaan normaalin liikenteen joukossa eikä aja moottoriteitä väärään suuntaan.

Vierailija
39/45 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies menetti korttinsa muistisairauden vuoksi. Jääräpäisenä hän ajaa silti ja väittää että ei muista menettäneensä korttinsa. No, hyvin hän silti ajaa eikä ole vaaraksi muille liikujille, vaikka ei kaikkia someinfluenssereja muistakaan.

Vierailija
40/45 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun täytin 70, en enää mennyt edes yrittämään kortin uusimista. Olin käynyt aiemmin silmälääkärisissä ja hän sanoi, että et tule saamaan korttia näön takia, joten turhaa mennä edes yrittämään. Ei se uutinen ollut yllätys ja olen sopeutunut tilanteeseen. Onneksi on jonkin verran julkista liikennettä, mutta isompien ostosten kanssa on helpompaa ottaa taksi, koska pysäkiltä on vielä melkoinen kävelymatka kotiin.

Miksi et tilaa isompia ostoksia kotiin? Jos jotain hyvää löytyy asiasta, niin kunto pysyy yllä, kun tulee liikuttua enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä