Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoikka äiti jolla on venynyt vatsamakkara

Vierailija
16.01.2025 |

Millaisia paitoja käytät?

Olen itse todella hoikka kahden synnytyksen jälkeen mutta vatsa on jäänyt pömpöttäväksi, ehkä enimäkseen venynyttä nahkaa. 

Ongelma on että ihan sama millaiset housut on niin vatsa pullottaa läpi. korkeavyötäröissä vatsa tursuaa ylempää ja pömpöttää läpi ja matalissa jää sellainen laukku housujen päälle ja normaaleissa paistaa läpi ja tursuaa. Ja siis edelleenkin ihan sama millaiset housut, isot, pienet, löysät kireät, farkut, kollarit, shortsit jne.

Olen tämän vuoksi käyttänyt vuosia vaan miesten t-paitoja tai huppareita että maha ei näkyisi. 

Haluaisin jotain naisellisempaa vaatetta mutta vaikka sovitan päivän vaatteita vaatekaupassa niin ei löydy vaatteita tälle vartalolle. Löysät mekot menettelee muttei talvella tee mieli pukea mekkoa. 

Ja en ole mitenkään liian kriittinen vaan tämä on oikea onglema. Jos puhun tästä jollekkin, hän sanoo "älä puhu tuollaisia, olet niin laiha" ja kun nostan paitaa vastaus on hitusen yllättynyt "aaa, no entä jotkin löysät housut ja löysä paita?"

jooo mutta haluaisin naiselliset vaatteet! Ei enää miesten paitoja.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi jo ekasta raskaudesta ihan järkyttävä kenguruvatsa. Tarpeeksi korkeavyötäröiset housut, jotka istuvat hyvin. Sinne se etureppu sullotaan :D Sit voi käyttää millaista paitaa tahansa :)

Vierailija
2/61 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä ja äitiys saa näkyä, ei tarvitse peittää vaan hyväksyä itsensä ja pukeutua juuri niin kuin itse tykkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaat liian vähän. Tuon saa kyllä pois.

Vierailija
4/61 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa. Venynyttä nahkaa ei saa treenamalla pois. Ainoa, mikä auttaa, on kirurgin veitsi.

eri

Vierailija
5/61 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos luulet, että kyseessä on joku pieni pömppis, niin olet väärässä :D Kaikilla nahka ei palaudu. 

Mitä enemmän treenasin ja mitä laihempi olin, sitä enemmän tyhjä, veltostunut säkki roikkui. Näytti ihan jättikivekseltä. Eli ei tuo toimi :DD 

Vierailija
6/61 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos luulet, että kyseessä on joku pieni pömppis, niin olet väärässä :D Kaikilla nahka ei palaudu. 

Mitä enemmän treenasin ja mitä laihempi olin, sitä enemmän tyhjä, veltostunut säkki roikkui. Näytti ihan jättikivekseltä. Eli ei tuo toimi :DD 

Kannattaa silti kokeilla. Itse sain 10 cm vatsanympäryksestä pois eikä ole mitään tyhjää veltostunutta säkkiä. 

Vierailija
7/61 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa silti kokeilla. Itse sain 10 cm vatsanympäryksestä pois eikä ole mitään tyhjää veltostunutta säkkiä. 

Sitten sulla ei ole samaa ongelmaa alunalkaenkaan etkä ymmärrä mistä on todella kyse.

Vierailija
8/61 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan katsonut niitä telkkariohjelmia, joissa lihavt laihduttavat? Heille jää ylimääräistä nahkaa sen laihtumisen jälkeen. Annatko sellaisillekin ihmisille neuvon treenata se nahka kasaan? Et taida tietää yhtään, mistä ap puhuu.

Vierailija
9/61 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan katsonut niitä telkkariohjelmia, joissa lihavt laihduttavat? Heille jää ylimääräistä nahkaa sen laihtumisen jälkeen. Annatko sellaisillekin ihmisille neuvon treenata se nahka kasaan? Et taida tietää yhtään, mistä ap puhuu.

Se onkin eri asia, jos laihduttaa nopeasti kymmeniä kiloja. Ap on hoikka ja niin olen minäkin. Vatsanahka näyttää takuulla paremmalta, kun treenaa ja kun saa sen nahkan alle vähän lihaksia eikä pelkkää höttöä.

Vierailija
10/61 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löysää nahkaa saa pois kotikonstein. Vähän voi ajan kanssa kiristyä kyllä. Mutta jos on vatsalihasten erkauma, kannattaa tehdä siihen jumppaa. Esim. YouTube: diastasis recti. Mutta vain jumppia, joissa "qualified trainer".

Painovannetta voi kokeilla. Mutta siihen pitää olla tilaa riittävästi, eikä lapsia samassa huoneessa.

Vaatteista korkeavyötäröiset sukkahousut ja mekko, levenevä hame ja paita, leggingsit ja tunika. Jne.

Vierailija
11/61 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikö estää leikkaamasta ylimääräiset nahat pois?

Vierailija
12/61 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä sen operaation hinta. 

Vierailija
13/61 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä sen operaation hinta. 

Ihan se leikkaus itsessään on este. Ainakin minulle. 

Vierailija
14/61 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut monia korkeavytäröisiä housuja ja silti se pullottaa sieltä.

Ja hyväksyn kyllä itseni mutta en voi pukeutua miten tykkään. Se on todella hirveän näköistä oikeasti niin kuin joku kuvaili kuin jättikives roikkuisi mahasta. Onneksi täällä on monta jotka ymmärtää tuskani. Ja ei lähde treenillä tosiaankaan. Turvottava ruoka saa mahan turpoamaan kuin näyttäisi että on raskaana ja kun ei turvota niin se nahka roikkuu ruttuisena. 

Ehkä kuljen jatkossakin vaan t paidoissa.

AP

Vierailija
15/61 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja hyväksyn kyllä itseni mutta en voi pukeutua miten tykkään. Se on todella hirveän näköistä oikeasti niin kuin joku kuvaili kuin jättikives roikkuisi mahasta. Onneksi täällä on monta jotka ymmärtää tuskani. Ja ei lähde treenillä tosiaankaan. Turvottava ruoka saa mahan turpoamaan kuin näyttäisi että on raskaana ja kun ei turvota niin se nahka roikkuu ruttuisena. 

AP

Millä tavalla treenaat ja minkä verran syöt ja mitä?

Vierailija
16/61 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Oliko sulla sektio? Sen jälkeen ainakin mulla vatsan palautuminen ei vaan tapahtunut kuten alatiesynnytyksen jälkeen. Mulla molemmat tavat siis koettuna. Tietysti voi olla niinkin, että toisesta ei enää palautunut, koska lapset olivat pienellä ikäerolla ja iso vatsa molemmista.

Vierailija
17/61 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs hameet?

Vierailija
18/61 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei löysää nahkaa saa pois kotikonstein. Vähän voi ajan kanssa kiristyä kyllä. Mutta jos on vatsalihasten erkauma, kannattaa tehdä siihen jumppaa. Esim. YouTube: diastasis recti. Mutta vain jumppia, joissa "qualified trainer".

Painovannetta voi kokeilla. Mutta siihen pitää olla tilaa riittävästi, eikä lapsia samassa huoneessa.

Vaatteista korkeavyötäröiset sukkahousut ja mekko, levenevä hame ja paita, leggingsit ja tunika. Jne.

idiootti

vatsalihasten erkauma 

ei palaudu

korjautuu

ainoastaan

ompelemalla (kirurgi)

takaisin

idiootti

Vierailija
19/61 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sectio nimenomaan. Tämä.

Leikataan ihminen auki kaikki kerrokset läpi.

Vierailija
20/61 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä ja äitiys saa näkyä, ei tarvitse peittää vaan hyväksyä itsensä ja pukeutua juuri niin kuin itse tykkää.

Tämä on toisaalta totta ja toisaalta sit ei. Kyllä, ihminen saa olla juurikin sen näköinen ja kokoinen kuin haluaa, mutta jos joku asia omassa ulkonäössä aiheuttaa epävarmuutta niin aina sille on jotain tehtävissä, joko kosmeettisesti, ruokavaliolla tai jumpalla.

Ikä tai äitiys ei ole mikään syy jättää oma hyvä olo sikseen ja hyväksyä joku asia minkä ihan täysin voi muuttaa.

Itse raskauden jälkeen siistin ruokavalion ja aloitin treenaamisen koska haluan siihen kuntoon missä olin joskus nuorempana ja olen saanut ihan ihme kommentteja kuinka nyt ei enää tarvisi kun mulla on jo lapset ja mies, nyt ei tarvis enää välittää mitä muut ajattelee. No, kato kun mä nyt ekaa kertaa ikinä kuuntelen itseäni ja mietin mitä mä haluan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi